Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nimi väärinkäsitys, mielipiteitä!

Lähettäjä: Juju 
Päivämäärä:   24.12.24 18:54:22

Raati!
Miettikääpä seuraavaa tilannetta: tapasin miehen yli vuosi sitten joka asuu Suomessa mutta hän on italialainen. Hänellä on hyvin vahva aksentti ja kun kysyin hänen nimeä hän sanoi sellaisen perusnimen. Minua nauratti ja sanoin että ei kyllä kuulosta yhtään italialaiselta joten tästä lähtien kutsun sinua X.
Tämä ensi tapaaminen oli baarissa monen monen drinkin jälkeen joten yksityiskohdat vähän unohtui mutta aloimme hengailemaan yhdessä jonkin verran.
Sitten tuli tilanne kun ensimmäistä kertaa esittelin hänet tuttaville ja käytin tätä keksimääni nimeä niin hän sanoi miksi kutsut minua tällä nimellä? Minun nimi on Y.

Vuoden ajan olen kutsunut häntä nimellä X totaalisesti unohtaen että se ei ole hänen oikea nimi ja kun hän nyt sitten läväytti sen olin jotenkin tosi järkyttynyt että en edes muista hänen oikeaa nimeä. Siis me emme seurustele mutta me käydään ulkona yhdessä ja pussaillaan ja noin.

Kavereiden mielestä tämä on tavattoman hassua mutta minua ei naurata yhtään. Olin itse asiassa aika vihainen hänelle ja sanon että sinulla on ollut vuosi korjata tämä nimi asia, miksi et tehnyt sitä? Hänen mielestä se oli vaan hassua ja suloista.

Mitä mieltä olette? Suutuinko turhaan vai onko tämä tosiaan hassu asia?

Re: Nimi väärinkäsitys, mielipiteitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.12.24 19:26:26

Siis miksi ihmeessä miehen olisi pitänyt jotenkin "korjata" kun olet hänelle lempinimen keksinyt ja hän on ainakin hiljaisesti sen hyväksynyt teidän välill käytettäväksi?

Toisesta lempinimen keksiminen ensitreffeillä ei kyllä ole millään tasolla mitenkään korrektia. Oliko hänen nimessään sinusta niin paljon vikaa, että että piti keksiä "parempi" nimi?

Miehellä on oikeus tuosta suuttua ja pahoittaa mielensä.

Lähettäjä: Sinä 
Päivämäärä:   24.12.24 19:27:43

Olet vikapää.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   24.12.24 19:32:37

Missä olette vuoden ajan olleet, jos miehen ei ole koskaan tarvinnut sanoa nimeään tai kukaan muu ei ole sanonut hänen nimeään? Ette vuoden aikana tavanneet molemmille uusia ihmisiä niin, että olisitte molemmat esitelleet itsenne? Ette ole vuoden aikana kertaakaan tavanneet miehen kavereita, jotka olisivat kutsuneet miestä jollain toisella nimellä? Mies ei ole vuoden aikana kertaakaan sinun läsnäollessasi vastannut puhelimeen tai soittanut jollekin ja käyttänyt puhelimessa omaa nimeään?

Päivämäärä:   24.12.24 19:36:54

Mies ei ole valehdellut sinull eikä hän ole tehnyt mitään väärää eikä jättänyt tekemättäkään mitään mitä olisi pitänyt tehdä.

Sinä olet keksinyt nimen ja SINÄ olet päättänyt sitä käyttää. Ei ole kenenkään muun vastuulla muistuttaa sinua että SINÄ olet kaiken takana, ei mies voi tietää että sinä olet unohtanut hänen nimensä, tuskinpa on käynyt mielessäkään!

Päivämäärä:   24.12.24 19:45:08

Miksi et voinut käyttää hänen omaa nimeään? Liian perus?

Lähettäjä: Juju 
Päivämäärä:   24.12.24 20:26:15

Mä luulen että ongelma on se että hän ilmoitti sen minun tuttavien edessä. Olisi voinut edes sanoa että hän kutsuu minua tällä nimellä mutta oikeesti minun nimi on…
Alunperin koko nimi asia alkoi kun hän ilmoitti nimekseen Daniel ja hän on puhdasverinen italialainen voimakkaalla aksentilla ja minua huvitti se niin että annoin hänelle nimeksi Giovanni.

Ja siis vuoden aikana olemme tavanneet ehkä 10 kertaa lähinnä kun hän tulee kaupunkiin hän laittaa viestin että mennäänkö jonnekin?

Lähettäjä: Jorma di Milano 
Päivämäärä:   24.12.24 20:34:21

Teinimeininki!

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   24.12.24 20:36:12

Siis sinä olet keksinyt miehelle ensitapaamisella hyvinkin stereotypisen lempinimen, kun hänen oma nimensä ei sinulle kelvannut, ja nyt SINÄ suutut miehelle, kun hänen nimensä ei ollutkaan se sinun keksimäsi. Ei tuossa ole mitään väärinkäsitystä, sinulla vain ei ole käytöstapoja eikä mies ole aiemmin kehdannut korjata.

On oikeastaan hyvin rasistista sanoa italialaiselle miehelle, että ei sinun nimesi voi olla Daniel, kutsun sinua mieluummin Giovanniksi.

"Mä luulen että ongelma on se että hän ilmoitti sen minun tuttavien edessä. Olisi voinut edes sanoa että hän kutsuu minua tällä nimellä mutta oikeesti minun nimi on…"

Ei tuossa ole oikeasti mitään ongelmaa. Sinä olet ollut miestä kohtaan moukka kokonaisen vuoden. Hän halusi säästää itsensä siltä, että kohta sinun tuttavasikin kuvittelevat, että häntä voi kutsua ihan millä nimellä sattuu.

Lähettäjä: Pistepisste 
Päivämäärä:   24.12.24 20:42:49

Miten tästäkin pitää saada ongelma aikaiseksi? Olisit todennut, että no, niin tietysti, olen vain niin tottunut sanomaan sinua Äksäksi, että se tuli ihan luonnostaan. Ja sitten move on.

Lähettäjä: Some 
Päivämäärä:   24.12.24 22:44:51

Etkö seuraa miestä somessa? Mitä nimeä hän siellä käyttää?

Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, että ensi tapaamisella keksii jollekin lempinimen, jota alkaa käyttää ja vielä unohtaa, että kyseessä on itse keksitty lempinimi.

Päivämäärä:   24.12.24 23:03:50

Ei todellakaan ole sopivaa pitää jonkun oikeaa nimeä niin surkeana, ettei suostu kutsumaan sillä, vaan keksii itse "paremman." Missä sun käytöstavat on?

Jos mies kerran on jo huomauttanut sinulle, että hänen nimi ei ole X vaan Y, niin mikset kuunnellut miestä?

Mä en yhtään ihmettele, ettette seurustele, koska sun ajatusmaailma on tosi outo. Sun kuuluis hävetä omaa käytöstäs eikä suuttua miehelle.

Päivämäärä:   24.12.24 23:59:57

Miehen kuuluis suuttua sinulle ja sinun hävetä käytöstäsi.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.12.24 00:41:53

Outoa tuossa on se, että mies hämmästyneenä kyselee, miksi aloittaja käyttää hänestä tuota nimeä.

Lähettäjä: huooohhh idiootit 
Päivämäärä:   25.12.24 03:32:28

"Miettikääpä seuraavaa tilannetta: tapasin miehen yli vuosi sitten joka asuu Suomessa"

Mikä vtun vuosi asuu Suomessa?????

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   25.12.24 03:34:36

Ota semmoinen mies jonka nimen osaat lausua.

Lähettäjä: huooohhh idiootit 
Päivämäärä:   25.12.24 03:36:20

Mutta joo, sitä piti vielä sanomani, että ei ole normaalia keksiä toiselle uutta nimeä eikä varsinkaan ilmoittaa, että tämä on muuten nyt sinun nimesi. Ihminen päättää itse oman nimensä, ainakin Euroopassa. Vaikutat kyllä jotenkin vähän vajaalta. Huomaa jo tuosta kirjoitustaidostasi.

Lähettäjä: Huooohhh idiootit 
Päivämäärä:   25.12.24 03:39:58

Sori ilkeät viestini, on paha olla itsellä kun olen luuseri.

Päivämäärä:   25.12.24 07:10:22

"Alunperin koko nimi asia alkoi kun hän ilmoitti nimekseen Daniel ja hän on puhdasverinen italialainen voimakkaalla aksentilla ja minua huvitti se niin että annoin hänelle nimeksi Giovanni."

Oot sä aloittaja tyhmä.. Miltä itsestäsi tuntuisi? Kerrot treffeillä olevasi Tiina, sinulle nauretaan että kyllä kutsun sinua Martaksi tästä eteenpäin kun et näytä Tiinalta.

Mene kotiis kasvamaan. Nolo.

Lähettäjä: Sun 
Päivämäärä:   25.12.24 07:30:50

Aloittaja voisi vaan pyytää anteeksi ja käyttää jatkossa oikeaa nimeä. Ei se siitä miehen syyksi käänny, vaikka itseäsi hävettää. Kokeile ensin katsoa peiliin.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.12.24 07:39:52

En kyllä ymmärrä yhtään, että aloittaja on suuttunut tästä keissistä. Eikö sen miehen olisi pitänyt suuttua?

Lähettäjä: Epäkypsä oletus 
Päivämäärä:   25.12.24 08:23:45

Tosiaan vaikea kuvitella itselle moista tilannetta sillä yleensä kunnioitan ihmisen oikeaa nimeä ja muistan nimet hyvin.
En koskaan kehittelisi toiselle mitään lempinimeä tuosta vaan heti ekalla tapaamisella ja olettaisi sen käyvän jopa virallisissa esittelyssä muille ihmisille.
Liian kiltti tuo mies onkin ollut tähän asti, hyvä kun ärähti sentään tarvittaessa.
Molemmissa oli siis vikansa joten ottakaa opiksenne. Tämä vielä että tarvitaan joku raati osoittaa epäkypsyyttä tilanteen ymmärtämisessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.