Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten korva auki (vahatulppa)?

Lähettäjä: Tiiu 
Päivämäärä:   24.12.24 16:25:26

Miehen korvat.
En tiedä mitä on tapahtunut, voiko korvat muuttua iän myötä, mutta viime vuosina korvat ovat menneet miehellä tavallista herkemmin lukkoon. On luopunut topseista jo pari vuotta sitten em. syystä. Kotikeinot eivät ole KOSKAAN vielä auttaneet: Audispray, Remowax, korvahuuhtelupumppu.

Viimeisin tukos oli loppukesästä ja silloin sanottiin tk:ssa, että tämä ei ole tällaisiin tarkoitettu, että mene yksityiselle/hoida kotoan?! Kotona ei olla vielä koskaan saatu tukoksia irti, nytkin ollut korva lukossa toista viikkoa, päätä särkee paineentunteen vuoksi? ja se tekee miehestä kiukkuisenkin.

Onko jollain antaa joku muu niksi kuin nuo yllämainitut, tässä on joulunpyhät aikaa kokeilla, sitten maksan vaikka sen yksityisen (näytti olevan satasen molemmin puolin), jotta saan sen rennon miehen takaisin :D

Re: Miten korva auki (vahatulppa)?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.12.24 16:29:57

Kysyn, vaikka kysyn varmasti tyhmiä: Onko Removax ollut yön yli? Minulla oli Removax + korvatulppa kombo, tökötit pysyi sisällä paremmin. Sitten aamulla lääkeruiskulla paineella vettä niin syvälle kuin saa. Jotain näistä tököteistä sai käyttää myös ennaltaehkäisevästi.

Päivämäärä:   24.12.24 16:40:31

On ollut yön yli monet kerrat.

Nyt on kokeilussa audispray ultra, joka ei vaadi huuhtelua, paketin mukaan, mutta ei toimi sekään. Meillä on myös se pallomallinen pumppu ostettuna, mutta ei :(

Lähettäjä: Lop 
Päivämäärä:   24.12.24 17:07:15

Korvahuuhtelu on lämpimän veden laittamista korvaan. Pikkulapsikin osaa. Käytte ostamassa ruiskun ja sinä voit huuhtoa ne korvat vaikka aamuin illoin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.12.24 17:22:47

Sitä removaxia on sitten käytettävä jatkuvasti vaikka muutaman kerran viikossa. Jos mikään ei auta niin korvalääkäriin.

Päivämäärä:   24.12.24 17:28:24

Luitko Lop aloitusta? Meillä on korvahuuhteluun tarkoitettu korvapumppu. Käytän ohjeen mukaisesti kädenlämpöistä vettä, kun huuhtelen hänen korviaan aamuin, päivin ja illoin, toisinaan öisinkin.

Nyt on käytetty tuota audisprayta melkein 2 viikkoa 2 x päivässä ja se alkaa olla lopussa...

Terkkarillakin on joskus vaatinut kaksikin käyntiä, ennen kuin on saatu kokonaan auki. Terkkarilla tehtiin viimeksi hyvin selväksi, että sinne ei ole enää asiaa korvia avaamaan.

Lähettäjä: Lop 
Päivämäärä:   24.12.24 17:49:00

Tiedän, ettei terkkariin pääse, koska korvahuuhtelu ei ole sairauden hoitoa. Enkä ymmärrä mitä taikatemppuja haluat heidän tekevän siellä. Edelleenkin se on vain veden laittamista korviin. Voisko sun mies kirjoitella tänne, kun tuntuu että tämä on isompi ongelma sinulle.

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   24.12.24 17:55:57

Samalla lailla ne siellä terkkarissakin niitä huuhtoo kuin sinä itse kotona korvapumpulla. Sata toistoa niin kyllä se tulppa irti lähtee. On joskus vaan tiukassa. Otatte vaan nyt aattoillan puhteiksi tuon huuhtominen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.12.24 17:58:05

Apteekin isoin ruisku on korvapumppua parempi.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   24.12.24 18:02:30

Aloittaja; mulla on sama ongelma kuin miehelläsi. Enkä saa kotona avattua, vaikka olen tehnyt noi samat konstit kuin sinäkin. Mulla ollut korva tukossa nyt varmaan vuoden, koska tosiaan tk eivät mielellään avaa. Korvalääkärille pitäis päästä, mutten saa lähetettä, vaikka korvat pysyy huuhtelun jälkeen yleensä vaan n.2kk auki ja sit menee uudestaan umpeen :( ei ole kiva vaiva.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.12.24 18:05:30

Kolmena iltana yöksi Removaxit + pumpulitupot korviin. Ja sitten aamulla korvahuuhtelu.
Siis huuhtelu vasta kolmen yön jälkeen.

Näin me teemme sairaalaosastolla.

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   24.12.24 18:33:25

Jos on pääsyä terveydehuoltotarvikkeisiin, niin hankkikaa suonikanyyli, neulaosa pois, sitten sen pikkuruisen silikoniletkun ja vaikka 20 ml ruiskun kanssa lämmintä vettä sinne tukoksen taakse. Saa laittaa useamman ruiskullisen ennen kuin lähtee, jos on iso köntsä. Kuulemma jopa se silikoniletku saattaa puhkaista tärykalvon, jos on ärtynyt, joten hyvin hyvin varovasti sitten tällä ohjeella.

Päivämäärä:   24.12.24 19:07:14

Jos olis pääsy terveydenhoitotarvikkeisiin, käyttäsin vaikka mitä kanyylia korvaani. Mutta tavanomaiset keinot eivät auta. Ja on ollut removaxit jne. monet yöt. En saa itse huuhdeltua, kun viimeksikin tulpat napattiin pinseteillä korvasta. En ole kameleontti, joka näkee 360 astetta..

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   24.12.24 19:07:55

Minulla penskana imuroitiin korvia auki terveyskeskuksessa jollain mini-imurilla. En tiedä mihin käyttöön se laite alunperin oli tarkoitettu, mutta kyllä sillä korvatkin sai puhtaaksi. Näinköhän sellaisen saisi jostain hankittua? Tämä tosin oli joskus 80-luvulla, ehkä 90-luvun ihan alkua, mutta kyllähän sitä nykyaikana kummempaakin tarvekalustoa on myynnissä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   24.12.24 19:16:57

Mulla on 100 millin ruisku, jolla huuhtelen korviani säännöllisesti. Välillä tosiaan tarvii useamman huuhtelun, että lähtee aukeamaan. Remowax tms ei koskaan ole ollut avuksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.12.24 19:18:50

"LähettäjäTavis

Minulla penskana imuroitiin korvia auki terveyskeskuksessa jollain mini-imurilla. En tiedä mihin käyttöön se laite alunperin oli tarkoitettu, mutta kyllä sillä korvatkin sai puhtaaksi. Näinköhän sellaisen saisi jostain hankittua? Tämä tosin oli joskus 80-luvulla, ehkä 90-luvun ihan alkua, mutta kyllähän sitä nykyaikana kummempaakin tarvekalustoa on myynnissä."

Tuollaisia imureita on muuten olemassa, korvaimuri nimellä löytyy. Mitään tietoa siitä, miten nuo toimii jos toimii, ei ole.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.12.24 20:02:32

Vaxoil auttanut itselläni säännöllisesti käytettynä eli estänyt tukkeumien syntymisen (tai sit vaan tuuria). Mutta pahemmat tukkeumat on kyllä täytynyt tk:ssa poistaa. Niitä ei tosin ole pariin vuoteen ollut.

Lähettäjä: ____ 
Päivämäärä:   24.12.24 20:13:32

Kaiva hammastikulla. Mä otan sellaisen litteän mallisen hammastikun, leikkaan sen terävän kärjen pois ja pyöristän vielä kynsiviilalla terävät reunat pois. Joskus kyllä sattuu toiseen korvaan aika paljonkin tämän jälkeen, oon varmaan sohaissut tärykalvoon. Mutta sillä lähtee paska irti. Voiskohan sellanen komedorauta olla parempi, hmm

Päivämäärä:   24.12.24 20:15:05

Kyllähän tämä on minullekin ongelma, kun mies ei mitään kuule ja on ärtynyt, kun päätä särkee... Korva on ollut lukossa nyt pari viikkoa ja joka ikinen päivä sitä on huuhdeltu ja joka yö on laitettu ainetta korvaan.

Viimeksi tosiaan nyppäistiin semmoinen "röökin natsan" kokoinen vaikkupala korvasta pois pinseteillä, ei tainnut lähteä huuhtelemalla.. Ja se oli vielä se korva, joka ei ollut kokonaan lukossa.

Löysin tuossa apteekin, jossa tehdään korvahuuhteluja. Ei sielläkään aikoja ollut ennen kuin ensi maanantaina, mutta tyhjää parempi jos ei sitä ennen aukea.

Audispray Ultra ja Remowax on molemmat lopussa.
En tiedä, onko näissä miten paljon eroa vaikuttavan aineen tms. suhteen.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   24.12.24 20:16:33

Ai onko oikeasti terveyskeskuksen valikoimista jo korvahuuhtelu poistettu? Vielä pari vuotta sitten niitä tehtiin. Itse olen ollut sairaanhoitajana sekä tk:ssa, että kotihoidossa. Osalla kotihoidon asiakkaista piti tehdä parin kuukauden väleinkin. Mutta ei tosiaan sen kummempia keinoja ollut tk:ssakaan, Remowaxit kolmena iltana korviin ja neljäntenä huuhtelu. Välillä joutui ronkkimaan pitkillä ohuilla pumpulitikuilla varovasti reunasta tulppia että sai irrotettua. Apteekista kannattaa pyytää huuhteluruisku (60ml tai 100ml), siinä on riittävästi volyymia ja paine tulee pienelle alueelle sen kärkeen asetettavan pään vuoksi. Ja se koko ruiskullinen tosiaan paineella hieman suuntaa käännellen kerralla kannattaa laittaa. Jos kolmannen ruiskullisen jälkeen ei tule tulosta, jatkaa Remowaxilla ja seuraavana päivänä uusi yritys. Otocur ja Vaxoil olleet hyviä tuotteita myös.

Päivämäärä:   24.12.24 20:39:38

Ceridal-öljy ja sitten vaan lääkeruutalla vettä niin kovaa kuin lähtee.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   24.12.24 20:58:12

Mä olen joskus käynyt korvalääkärillä, kun oli korva aivan tukossa, jollain imurilla aukesi saman tien, oli kyllä ihan järjetön määrä mönjää siellä korvassa.

Jos kerta on noin paha tilanne niin mikä ihmeen ongelma on mennä sinne yksityiselle?

Päivämäärä:   24.12.24 22:04:56

Älkää nyt jumalauta laittako HAMMASTIKKUA korvaanne, tai yhtään mitään esinettä, edes sitä tops-puikkoa! Haloo nyt näiden ohjeiden kanssa!

Päivämäärä:   24.12.24 22:06:35

Minä huuhtelin korvia ihan suihkussa löytämieni ohjeiden mukaan, eli suihkupää käteen ja vesi menemään kohti kattoa ja kallistaa korvan siihen päälle. Niin että se vesi valui painovoiman vaikutuksesta koko ajan myös pois.

En kyllä sitä kissankarvaa saanut ulos kuin vuosien päästä tops-puikolla. En siis tiennyt siellä olevan mitään, oli vaan hermoja raastavan kutiseva ja kirvelevä vuosikaudet ja hoitajan mukaan mitään ei näkynyt. Eipä, kolmion muotoon taittuneen kissankarvan kun sieltä kaivoin loppui pian kaikki kutinat.....

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   24.12.24 22:27:53

Ei suoraan auta tähän, mutta ostettiin Espanjasta vetyperoksidia sisältävä korvasuihke kun miehelle tuli vahatulppa korvaan. Saatiin kahdella perättäisellä käyttökerralla tulppa pois.

Päivämäärä:   24.12.24 23:00:28

reppu: no mulla ei ole tässä taloustilanteessa varaa yksityiseen. Pakko vaan käyttää julkisia palveluita

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.12.24 07:48:02

Joku tuolla sanoi, että kolme kertaa saisi huuhdella korvaa ruiskulla. Ite oon välillä joutunut huuhtomaan varmaan yli 10 kertaa, mutta ei ole korva siitä mitenkään kärsinyt.

Mulla oli aikoinaan paljonkin ongelmia korvakäytävien tukkeutumisen kanssa, mutta nykyään putsaan korvat ruiskulla ennaltaehkäisevästi noin parin kuukauden välein, jotta ei pääse tukoksia syntymään.

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   25.12.24 07:56:14

Hah: et sitten ole koskaan säästämisestä kuullut? Tai luottokortista? Tän(kin) takia kannattaa olla sairauskuluvakuutus niin ei tarvitse miettiä onko varaa vai ei.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.