Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rakastuminen, jos kriteerit ei täyty?

Lähettäjä: sSs 
Päivämäärä:   24.12.24 09:29:24

Täällä on aika monella miesten suhteen olemassa tiettyjä kriteerejä. Mitä jos rakastuu sellaiseen mieheen, joka ei niitä täytä? Voiko asian vaan ohittaa ja jatkaa sen kriteerit täyttävän etsintää?

Re: Rakastuminen, jos kriteerit ei täyty?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.12.24 09:39:28

En usko.
Tai voi varmaan mutta sitten saattaa olla ettei sellaista löydy.
Itse olen lujaa vauhtia ihastumassa mieheen jossa ei tietenkään ole kaikki niitä kriteerejä mitä haluaisin.
Mutta tärkeintä on että hän täyttää ne tärkeimmät.
Hän kohtelee minua kunnioittavasti ja todella kauniisti.
Hänen seurassaan hermostoni rauhoittuu ja tunnen olevani turvassa. Voin olla täysin oma itseni.

Olen todella itsenäinen, määrätietoinen ehkä vähän ”boss lady” -tyyppinen mutta en ole koskaan halunnut olla sellainen parisuhteessa.
En enää koskaan halua olla parisuhteessa se projektipäällikkö ja nyt se ehkä jopa saattaisi onnistua.
Mutta olemme vasta ihan alussa joten ihan rauhassa tässä mennään.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   24.12.24 09:40:58

Kai niissä kriteereissä jokin järki on. Esim. jos mies on varattu, ihastus kannattaa unohtaa. Tai pienemmistäkin syistä; itse haluaa elää tampereella ja toinen turussa.

Jos rakastuu vain kerran 20 vuodessa ja se on niin tunteiden paloa, ettei millekään mitään mahda, se on tällaisen sarjaihastujan näkökulmasta 'voi voi'.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   24.12.24 10:12:11

Ei kai kukaan suin päin rakastu, joten sitä ennen pystyy laittamaan stopin asialle, vai?

Itse en ole koskaan rakastunut. Ihastunut muutamia kertoja ja tietysti vääriin miehiin. Sit vaan pitää unohtaa koko tyyppi tai ainakin saada ihastus loppumaan. Välillä kestää pidempään, välillä menee ohi nopeammin. Tällä hetkellä olen ihastunut mieheen ja tämä tilanne on niin mahdoton että tämän mahdottomammaksi tilannetta on enää vaikea saada. Tällä kertaa myös miehellä jotain tunteita, mitä ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut. Jossain topikissa tilannettamme pohdiskelin niin moni tuli sanomaan että jos on rakastunut niin tekee mitä tahansa jotta pääsee rakkaansa luokse ja että voi aloittaa yhteisen elämän. Ihmettelin noita kommentteja, koska mistään rakastumisesta ei ole kyse. Onko niin että joillekin ihastuminen = rakastuminen?

Lähettäjä: Oma tyhmyys täällä 
Päivämäärä:   24.12.24 10:23:27

No mä oon rakastunut täyteen idiottiin. Tarjolla olisi hyviä miehiä mutta kun en rakastu heihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.12.24 10:53:25

Minä tein todella traumattisen eron jälkeen synkkyyksissäni pitkiä listoja, harmi ettei tullut kirjoitettua ylös!

Mutta se mitä en niitä listoja tehdessä tajunnut oli, että siinä oli tavallaan kaksi erillistä listaa. Nykyisessä täyttyy se tärkeämpi, eli sisäiset asiat, miten hän kohtelee minua ja muita, millainen ihminen hän on pohjimmiltaan ja miten hän suhtautuu elämään. Ulkoisista asioista jäikin sitten moni täyttymättä. Eivät siis olleet mitään ulkonäöllisiä tai statuksellisia asioita, mutta esimerkiksi nykyinen ei ole päässy tupakasta eroon ja se on ihan ymmärrettävää ja anteeksiannettavaa, olen itsekin pääsyt nikotiinista eroon vasta muutama vuosi sitten.

Riippuu siis mitkä ne asiat ovat. Jos ihmisen kanssa pystyy muodostamaan terveen ja turvallisen suhteen ilman että MIKÄÄN toisen käytöksessä ja tekemisissä hiertää niin anna mennä.

Muistuttaisin jokaikistä siitä, että yhteen muuttaminen ei ole pakollista. Toki pitkittynyt etäsuhde on usein tuhoon tuomittu, mutta samalla paikkakunnalla asuessa on hyvä molemmilla olla omat kolot.

"Ei kai kukaan suin päin rakastu, joten sitä ennen pystyy laittamaan stopin asialle, vai?"

Ai ei vai. :D Tämä oli sellainen "lekalla päähän"-elämys, ihan molemmin puolin. Oltiin jo valmiiksi hyviä ystäviä ja jossain kohtaa tajuttiin olevamme ensimmäistä kertaa elämässämme molemmat samaan aikaan sinkkuja. Oli kyllä hämmentävää aikaa, mutta oli ihan mahtavaa kun oli ihminen jonka kanssa ei tarvinnut yhtään himmailla, sai vaan painaa kaasua ja nauttia vauhdista.

Päivämäärä:   24.12.24 11:03:16

Ei sitä kriteereihin rakastuta vaan ihmiseen.

Muutoin kriteerit täytty täällä mutta miehen pituudesta joustin. Pikkujuttuja tämmöset kun muuten iski tajuntaan ja lujaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.12.24 11:05:49

"Ei kai kukaan suin päin rakastu, joten sitä ennen pystyy laittamaan stopin asialle, vai?"
Ei. Ihastua voi, mutta rakastuminen vie aikaa.

Päivämäärä:   24.12.24 11:07:46

Minun kriteerit on vähimmäis kriteerit turvalliselle ja tasapainoiselle elämälle, joka tukee minun tavoitteita elämässä ja tekee elämästäni parempaa. Hyvin vaikea uskoa että lähtisin jonkun ulosoton asiakkaan kanssa rakentamaan yhteistä elämää, ellei miehellä olisi sitten ulospääsy näkyvissä ja koko elämä muuten kunnossa.

Nuoruuden huumassa yksi mies lähes tuhosi elämäni joten ymmärsin että pelkkä rakkaus ei riitä mihinkään. En myöskään katsele mitään elämäm koululaisia tai ryyppyveikkoja mun kotona kun olen päihteetön ja nautin älykkäistä keskusteluista jotka perustuu faktoihin.

Lähettäjä: ,., 
Päivämäärä:   24.12.24 11:09:07

Rakastua voi suin päin, turha esittää kenenkään että voisi estää tunteitaan jos ollaan edes saman valtion alueella.

Lähettäjä: Kakki 
Päivämäärä:   24.12.24 11:37:04

Voihan sitä ihastua ja rakastua, mutta entä sitten kun vaaleanpunaisin alkuhuuma on ohi? Onko tarkoitus rakentaa pitkäaikaista yhteiselämää? Jos on, niin kannattaa miettiä tarkkaan mistä voi joustaa ja missä voi tehdä kompromisseja.

Lähettäjä: oOo 
Päivämäärä:   24.12.24 12:01:30

Mies vihaa naisia, jos käyttää termiä "vaimomatsku", naiset sen sijaan voivat laatia kriteerilistoja (vaikka useimpien naisten pitäisi olla tyytyväinen siihen mitä sattuu saamaan). Ja olen itse nainen.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.12.24 14:55:45

Riippuu varmaan siitä onko kyseessä enemmän toive tai mieltymys vai jokin ehdoton kriteeri, josta ei jousteta.

Jos toinen on vaikka vähän lyhyempi kuin oma ideaali, niin harvoin on ongelma. Jos kyseessä on muita arvostamaton nytkin heiluttaja tai muu iso puute, niin aika helposti se ihastus karisee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.