Lähettäjä: Pulla
Päivämäärä: 23.12.24 10:03:23
Olen aina ollut aikamoinen sokerihiiri ja syönyt liikaa kaikkea makeaa. Mitään älyttömiä määriä ei ole mennyt, esim 100g karkkia on tarpeeksi tai pulla per päivä, mutta kun on sitä tyyppiä, että katso jotain syötävää niin kilo napsahtaa lisää kroppaan niin liikaahan tuo on ollut.
Reilun vuoden verran makea ei kuitenkaan ole enää maistunut samalla tavalla kuin ennen. Harventunut kerrat kun jotain makeaa kaupasta olen ostanut tai olen leiponut jotain. Ja tämä näyttää pahentuvan vain. Ostin nyt joulun alla konvehtirasian jotta voin kahvin kanssa niitä syödä, mutta yksi konvehti on jo tarpeeksi. Ostin myös joulupullan, joka on hyvääkin, mutta tuolla se kuivuu kun ei maistu.
Sillain hassu kun jonkin verran tekee makeaa mieli ja siksi nuo konvehdit ja pullankin ostin, mutta ei vaan maistu kun alkaa syömään. Tai vähän menee, mutta sitten tulee stoppi.
Hyvä juttuhan tämä vain on, mutta tietysti on se miinuspuoli. Meillä töissä on usein jotain makeaa ja niitä pitäisi tietysti syödä ja hehkuttaa. Kaikki poikkeava käytös on pahasta, kun en muutenkaan ole kovin suosiossa, ja kaikki otetaan negatiivisena asiana. Jonkin verran olen noita aina syönyt ja kehunut, mutta ei vaan aina tekisi mieli.
Muille käynyt vastaavalla tavalla? Mitä vanhempia ja nyt muita samanikäisiä kuunnellut niin monet valittavat että makeanhimo vain pahenee mitä vanhemmaksi tulee ja tekisi mieli syödä vain enemmän.
|