Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Makea ei enää maistu

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   23.12.24 10:03:23

Olen aina ollut aikamoinen sokerihiiri ja syönyt liikaa kaikkea makeaa. Mitään älyttömiä määriä ei ole mennyt, esim 100g karkkia on tarpeeksi tai pulla per päivä, mutta kun on sitä tyyppiä, että katso jotain syötävää niin kilo napsahtaa lisää kroppaan niin liikaahan tuo on ollut.

Reilun vuoden verran makea ei kuitenkaan ole enää maistunut samalla tavalla kuin ennen. Harventunut kerrat kun jotain makeaa kaupasta olen ostanut tai olen leiponut jotain. Ja tämä näyttää pahentuvan vain. Ostin nyt joulun alla konvehtirasian jotta voin kahvin kanssa niitä syödä, mutta yksi konvehti on jo tarpeeksi. Ostin myös joulupullan, joka on hyvääkin, mutta tuolla se kuivuu kun ei maistu.

Sillain hassu kun jonkin verran tekee makeaa mieli ja siksi nuo konvehdit ja pullankin ostin, mutta ei vaan maistu kun alkaa syömään. Tai vähän menee, mutta sitten tulee stoppi.

Hyvä juttuhan tämä vain on, mutta tietysti on se miinuspuoli. Meillä töissä on usein jotain makeaa ja niitä pitäisi tietysti syödä ja hehkuttaa. Kaikki poikkeava käytös on pahasta, kun en muutenkaan ole kovin suosiossa, ja kaikki otetaan negatiivisena asiana. Jonkin verran olen noita aina syönyt ja kehunut, mutta ei vaan aina tekisi mieli.

Muille käynyt vastaavalla tavalla? Mitä vanhempia ja nyt muita samanikäisiä kuunnellut niin monet valittavat että makeanhimo vain pahenee mitä vanhemmaksi tulee ja tekisi mieli syödä vain enemmän.

Re: Makea ei enää maistu

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   23.12.24 10:07:17

Mulla ei ole varmaan kymmeneen vuoteen ollut mitään makeanhimoa, olen nelikymppinen. Tutut tietää tämän. Saan aika paljon suklaata joulumuistamiseksi, nätisti aina kiitän ja annan eteenpäin niille jotka tykkää. Asiasta ei tarvitse tehdä ongelmaa :)

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   23.12.24 10:13:24

Minäkään en syö makeaa, eikä ole tullut mieleenkään, että siitä saisi ongelman jossain tilanteissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.12.24 10:16:36

Siis ensinnäkin, töissä ei ole pakko syödä mitään mitä muut tarjoaa. Oikeasti. Nyt viimeistään ne omat rajat käyttöön. Niist ei pahastua kenenkään. Eikä tarvi sinun tuntea huonoa mieltä siitä!!!!

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   23.12.24 10:27:51

Hei mulle on käynyt sama kolmenkympin jälkeen!

Paitsi kun olin raskaana niin elin suklaalla, sokerinhimo alkoi heti plussasta ja päättyi synnärille. Vedin joku 3 suklaapatukkaa päivässä, muuten ehkä 3 vuodessa.

Ei maistu pullat eikä muut makeat vaikka niitä voin syödä. Tuntuu vaan tyhmältä ottaa kamala määrä kaloreita ruuasta mikä ei ole edes herkkua…

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   23.12.24 10:33:46

"Siis ensinnäkin, töissä ei ole pakko syödä mitään mitä muut tarjoaa. Oikeasti. Nyt viimeistään ne omat rajat käyttöön. Niist ei pahastua kenenkään. Eikä tarvi sinun tuntea huonoa mieltä siitä!!!!"

Pakko olla vähän varovainen tekemisten ja sanomisten kanssa, koska pahin omasta ja muiden puolesta mielensäpahoittaja voi hankkia mulle potkut eikä niitä tässä iässä kannata enää saada. Kun tyyppi ei muutenkaan tykkää minusta ja olen koko ajan "tarkkailun" alla.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.12.24 10:35:47

Täällä yksi, joka ei ainakaan joka hetki välitä makeasta. Tulinen ruoka houkuttelee enemmän. Salmiakkia menisi, mutta nyt sekin on kielletty:(

Sano työkavereille, että suvussasi on diabetesta ja lääkäri on kehottanut välttämään makeaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.12.24 10:46:31

Mutsi: tuliko tyttö?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.