Lähettäjä: Kasvattaja
Päivämäärä: 23.12.24 08:38:21
Kasvattajan täytyy reagoida aina nopeasti viesteihin. Kasvattaja on asiakaspalvelija. Mutta ei se voi olla niin, että joka päivä aletaan viestittelemään jonninjoutavia.
Kasvattajien aika on rajallista. Pentueen hoito vie älyttömästi aikaa. Monesti kasvattaja käy myös töissä. Jokainen viesti/puhelu on pois siitä ajasta, jonka kasvattaja varaa pennuille/töille/perheelle/omille aikuisille koirilleen.
Perussetti kommunikaatiosta:
1. Esittelyviesti ja kysymys pennusta kasvattajalle. Tähän kasvattaja vastaa nopeasti.
2. Jos pentuja vapaana tai odotettavissa, sovitaan, milloin vieraillaan.
3. Vierailu, jossa kenties päätetään, onko pentua tulossa perheelle
4. Pennun hakeminen kasvattajalta
5. Kasvattaja haluaa kuulumisia pennun uudelta perheeltä.
Kaikki muu kommunikointi on kasvattajan tyylistä ja ajasta riippuvainen asia. Kasvattaja saattaa kommunikoida esim somessa pentueen kehittymistä ja kuulumisia, koska siten säästetään aikaa. Kasvattajalla saattaa olla 10 aloittajannkaltaista pentukyselijää, jotka odottavat kommunikaatiota. Mitäpä luulet, jääkö pennuille aikaa, jos kasvattaja viesteilee ja puhuu pitkiä puheluja jokaisen kanssa erikseen?
Mitä sinä kaipaat kasvattajalta? Minkalaista yhtedenpitoa? Kerro selkeästi toiveesi ja tarpeesi. Kyllä ne huomioidaan mahdollisuuksien mukaan.
|