Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ärsyttää lahja-asia

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.12.24 00:18:03

Kyllä, olen sitä mieltä että aikuinen ei tarvitse lahjoja. En ole uskonnollinen enkä viettämällä vietä joulua, mutta se on ihan hyvä syy kokoontua perheen kesken, kun ei muuten oikein tule nähtyä, kun ei kukaan meistä järkkää ikinä mitään kestejä. Minulle kuitenkin lahjojen antaminen on aina ollut mukava asia, mutta nämä nykyajan hinnat ovat kyllä pilanneet taas vaihteeksi kaiken. Minulla on riittänyt rahat ruokaan koko kuukauden oikein mukavasti. On tullut tilailtua woltin kautta spontaaneja ruokakauppaostoksia, pari kertaa ravintolasta, ja ihan mukavasti on ollut varaa syödä. Lahjoja olen ostellut sitä mukaa kun olen jotain kivaa löytänyt. Kauppaan olen jättänyt kaikki sellaiset, joista olen vähänkään ollut epävarma, että voisiko saaja tykätä. Mutta niin sitä vain ollaan tilanteessa, että lahjarepertuaarini on keskeneräinen, ja vaikkei se ketään MUUTA haittaa, niin minua haittaa ja paljon haittaakin. En ole edes paketoinut lahjoja, ja esimerkiksi kolme lahjakassia maksaa noin 9 €. Lahjapaperin kanssa en jaksa alkaa tappelemaan, muutenkin hermo kireällä. Ja edelleen: nämä hinnat eivät olisi yhtään mitään, jos RUOKA ei olisi niin saa tanan kallista. Rahat vain hupenevat taivaan tuuliin. Minä en haluaisi antaa keskeneräisiä lahjoja, vaikka esim. sisko sanoo, että ei sillä ole mitään väliä ja ei ketään haittaa ja blaablaa, mutta kun MINUA HAITTAA.

Re: Ärsyttää lahja-asia

Päivämäärä:   23.12.24 00:29:31

Täytyykö minun alkaa ottamaan jotain h elvetin kuvakaappauksia wolt-kuiteistani, että joku hevostalli.netin kiusaaja suostuu uskomaan, että olen ihan todella woltannut :'D ei jumalauta...

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   23.12.24 00:54:41

Kyllä mullakin menisi hermo, jos olisin niin tyhmä, että ensin wolttaisin kaikki rahat, ja sitten en viitsisi edes lahjapaperia taitella. Sellainen vanha sanonta on kuin niin niittää kuin kylvää. Ja jotain lusikoista ja kauhoista.

Päivämäärä:   23.12.24 00:56:11

Minähän käytän rahani mihin haluan. Jos et kykene ymmärtämään että olen ostanut ruokaa, joka on sattumoisin kallista, ja myös käynyt monesti ruokakaupassa itse, niin se ei ole minun ongelmani. Edelleen LAHJAT OVAT KESKENERÄISIÄ!!!!!!!

Lähettäjä: 40vee 
Päivämäärä:   23.12.24 00:58:59

Joo, kyllä mullakin rahat loppuivat kesken, vaikka ostin osan jo hyvissä ajoin. Ihan työssäkäyvä olen, ja esim köyhälle äidilleni haluan kyllä lahjan ostaa.

Päivämäärä:   23.12.24 01:05:47

"Joo, kyllä mullakin rahat loppuivat kesken, vaikka ostin osan jo hyvissä ajoin. Ihan työssäkäyvä olen, ja esim köyhälle äidilleni haluan kyllä lahjan ostaa."

Ja tämä on varmasti yleinen ongelma nykypäivänä, vaikka tuo sairas kiusaaja yrittääkin haukkua minut maanrakoon kauppojen hinnoista.

Lähettäjä: Keskeneräinen? 
Päivämäärä:   23.12.24 02:36:51

Mitä tarkoittaa ”keskeneräinen lahja”? Aloituksesta ymmärrän, että lahjat ostetaan valmiina kaupasta, ne tarvitsee vain paketoida (monessa kaupassa on paketointipalvelu, niin ei tarvitse itse paketoida).

Minulle ”keskeneräinen lahja” tarkoittaa jotain omatekemää, joka pitää saada valmiiksi. Esim. villasukat ja -lapaset. Toinen sukka voi olla valmis ja toinen työn alla. Silloin lahja on mielestäni keskeneräinen.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.12.24 05:27:30

Olisit jättänyt wolttaamisesi väliin ja päälle ennakoinut niiden lahjojen kanssa. Nyt on vähän turha itkeä, kun maito on jo kaatunut. Joulu ei taatusti tule sinulle yllätyksenä - jos lahjoihin on vähän vähemmän rahaa, niin jätetään ne wolttaukset tässä kuussa pois ja käytetään rahat lahjoihin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.12.24 05:48:22

Saathan sitä woltata, mutta varmaan ymmärrät syy-seuraus suhteen. Jos rahaa on määrä x, sillä voi joko woltata tai ostaa lahjat. Nyt jäi sitten lahjat ostamatta, kun molempiin rahat eivät riittäneet.

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   23.12.24 06:22:59

Tämä on ehkä historian tragikoomisin provo. Ruoka on kallista, mutta voi woltata, ja lahjojen paketoiminen on kovin vaikeaa.

Lähettäjä: dfg 
Päivämäärä:   23.12.24 07:05:12

Mitä yhteistä woltilla ja paketoinnilla? Tässä tapauksessa ei viitsi paketoida, eikä viitsi tehdä ruokaa vaan wolttaa. Eikä wolttauksen ja ravintolaruuan hinnalla mitään väliä, mutta lahjapussi on liian kallis.

Olisit pyytänyt paketoimaan lahjat ostopaikassa tai ostanut halvempia lahjapusseja.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.12.24 07:52:21

Voihan sitä noinkin tehdä elämänsä hankalaksi, onnea valitsemallesi tielle!

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   23.12.24 09:22:48

Mistä palautuksesta aloittaja saa nyt rahojaan joskus takaisin?
Tämän lukien on yhtä loogista kuin katsoisi eri sarjoista jaksoja putkeen, ja yrittäisi niistä muodostaa jotain järkevää kokonaisuutta, mutta yllättäen ei oikein onnistu, jos sarjat ovat tyyliin Kotikatu, The Office ja South Park.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   23.12.24 11:53:55

Mielestäni ruoka ei ole yhtään kallista. Lämpimät ruuat kun itse tekee niin ei ne kalliita ole. Lisäksi aamulla puuro ja välipaksi vaikka juusto voileipiä. Mulla kilo juustoa riittää 2 viikkoa jos ei kauemminkin. Kahvia 1 motti aamulla niin kahvipaketti kestää liki 2 viikkoa. Kinkkupaketti kestää viikon.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   23.12.24 11:57:54

"nettikaupasta?"

Ahaa.
Yhdessä viestissä olet maininnut tilanneesi jotain nettikaupasta, mutta lukija ei voi arvata, että haluat sieltä kuitenkin rahat takaisin, ilmeisesti syystä, joka selviää joskus viidennenkymmenennenkuuden viestin kohdalla sivulauseessa, joka ei ole edes yhdistettävissä nettikauppatilaukseen.
Jatka sekavalla menolla, hyvin ne rahat riittää, kun haet vielä taikasieniä metsästä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.12.24 12:20:02

Mikä tässä nyt on ongelma, vai oliko tämä vaan epämääräinen avautuminen, miten on tullut hölmöiltyä? Aloittaja on suunnitellut ja budjetoinut huonosti, ja nyt elää valintojensa kanssa. Ok.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.12.24 13:23:43

Jatkossa kun wolttaat niin säästät ne kassit niistä niin ei tarvitse ostaa lahjakasseja erikseen.

Mutta muista laskea, että wolttaat tarpeeksi monta kertaa, että pusseja on tarpeeksi ensi jouluun.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   23.12.24 13:36:59

Elämä on valintoja.

Lähettäjä: neppis 
Päivämäärä:   23.12.24 14:03:50

No onneksi minuakaan ei haittaa, vaikka aloittajaa haittaa. On se onni että joulu on vain kerran vuodessa!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.