Lähettäjä: Huoh
Päivämäärä: 23.12.24 00:18:03
Kyllä, olen sitä mieltä että aikuinen ei tarvitse lahjoja. En ole uskonnollinen enkä viettämällä vietä joulua, mutta se on ihan hyvä syy kokoontua perheen kesken, kun ei muuten oikein tule nähtyä, kun ei kukaan meistä järkkää ikinä mitään kestejä. Minulle kuitenkin lahjojen antaminen on aina ollut mukava asia, mutta nämä nykyajan hinnat ovat kyllä pilanneet taas vaihteeksi kaiken. Minulla on riittänyt rahat ruokaan koko kuukauden oikein mukavasti. On tullut tilailtua woltin kautta spontaaneja ruokakauppaostoksia, pari kertaa ravintolasta, ja ihan mukavasti on ollut varaa syödä. Lahjoja olen ostellut sitä mukaa kun olen jotain kivaa löytänyt. Kauppaan olen jättänyt kaikki sellaiset, joista olen vähänkään ollut epävarma, että voisiko saaja tykätä. Mutta niin sitä vain ollaan tilanteessa, että lahjarepertuaarini on keskeneräinen, ja vaikkei se ketään MUUTA haittaa, niin minua haittaa ja paljon haittaakin. En ole edes paketoinut lahjoja, ja esimerkiksi kolme lahjakassia maksaa noin 9 €. Lahjapaperin kanssa en jaksa alkaa tappelemaan, muutenkin hermo kireällä. Ja edelleen: nämä hinnat eivät olisi yhtään mitään, jos RUOKA ei olisi niin saa tanan kallista. Rahat vain hupenevat taivaan tuuliin. Minä en haluaisi antaa keskeneräisiä lahjoja, vaikka esim. sisko sanoo, että ei sillä ole mitään väliä ja ei ketään haittaa ja blaablaa, mutta kun MINUA HAITTAA.
|