Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruokakorivertailu Prisma/Citymarket

Lähettäjä: Puh 
Päivämäärä:   22.12.24 23:20:48

Bongasin S-mobiilista ruokakorivertailun, jonka mukaan meidän perheen ostoskori on arviolta 37,38€ (7,6%) halvempi kuin Citymarketissa. Bonusta tulossa jo nyt yli 53€ ja tästä puuttuu kaikki muut jouluruoat paitsi kinkku.

Viimeksi kun käväisin cittarissa, huomasin konetiskiaineen, joka oli tarjouksessa 13€. Ostin sitä juuri edellisenä päivänä Prismasta tarjoushintaan 7,99€, normaalihinta 10,99€.
Lautapeli, jonka meinasin ostaa jouluksi maksaa Prismassa 22€, cittarissa 29€.
Ainakaan täällä cittari ei vedä porukkaa edes mammuttimarkkinoilla ja kassat oli kuin nukkuneen rukouksia, varmaan puolet kaupassa vietetystä ajasta seisottiin kassajonossa.

Onko muualla Suomessa cittarit yhtä huonossa jamassa?

Re: Ruokakorivertailu Prisma/Citymarket

Lähettäjä: downshift 
Päivämäärä:   22.12.24 23:32:09

Paha sanoa kun en siellä koskaan käy. Päivittäiset ruokaostokset tehdään pääasiassa paikallisessa S-marketissa koska -60%, isommat setit kuten tänään jouluruuat Prismasta, niin saa bonukset samalla.

Jos sittari lähtisi kanssa noihin -60% hävikkitalkoisiin niin hyvinkin saattaisin käydä siellä ihan fifty-fifty. Nykyisin niiden keltaiset -20% laput aiheuttavat lähinnä epäuskoisen naurahduksen silloin joskus kun hetkellisessä mielenhäiriössä K-kaupoissa käyn.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.12.24 23:47:30

Jaa-a, Jyväskylän cittarit ainakin on hyvässä jamassa.

Prismaan tulee välillä erehdyttyä, ei löydy edes perusaineksia.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   22.12.24 23:58:38

K-kaupat on kauppiasvetoisia, niin vaihtelua voi olla paljon.
Eli kauppias omistaa kaupan.
S-kaupoissa taas kaikki johtajia myöten on töissä osuusliikkeessä, niin valikoiman ja hintatason vaihtelut on vähäisempää.

Lähettäjä: Valikoima 
Päivämäärä:   23.12.24 00:06:12

Kyllä täälläkin Prisma on halvempi kuin Cittari, mutta ongelmana on se, että Prismassa on hyllyt tyhjinä. Cittarista hyvin harvoin joutuu palaamaan tyhjin käsin. Joskus sunnuntaina saattaa joku tietty leipä tai tietty leikkele olla loppu, mutta tiistaina viimeistään taas on hyllyssä. Prismassa joku tuote saattaa olla loppu useamman viikon, tai sitten se myydään loppuun niin nopeasti, että jos käy 3 kertaa viikon aikan Prismassa, ei ko. tuotetta ole kertaakaan hyllyssä.

Cittarissa on tuoretta maitoa. Ihan tavallisen Valion maidon päiväys on yleensä n. 5-7 päivän päässä. Prismassa yleensä 1-2 päivän päässä, hyvässä lykyssä 3 päivän päässä.

Käyn siis yleensä Cittarissa, kun haluan saada hoidettua koko viikon ostokset kerralla. Toisen kerran viikon aikana voin käydä nopealla täydennysreissulla.

Lähettäjä: Valpuri 
Päivämäärä:   23.12.24 00:11:41

Ainakin täällä Turussa Cittareilla menee hyvin.

En juuri jaksa käydä Prismassa valikoiman suppeuden takia. Tuoreita yrttejä ei juuri ole, hedelmät ovat mätiä ja tuotetta ei joko ole lainkaan valikoimassa tai se on loppu. Leipävalikoima surkea.

Olen myös vertaillut omaa ruokakoria, eikä eroa juuri ole. Joskus CM jopa halvempi, vaikkakin siellä ärsyttää nämä tarjoukset, joissa pitää ostaa monta tuotetta. Mutta aikaa säästyy, kun ei tarvitse ajaa moneen kauppaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.12.24 01:15:08

Kyllähän tuo Prisma taitaa suurimmalta osin olla edullisempi, mutta jotkut jutut ovat Cittarissa yllättävän edullisia. Esim. vehnäjauhot taitaa meidän Cittarissa olla jonkun sentin edullisempia kuin Prismassa. Käyn enemmän Prismassa koska se on kätevästi työmatkalla, ja Cittarissa sitten harvemmin kun sinne pitää ihan asian tähden lähteä. Mutta yleisesti ottaen minusta Citymarketit ja K-Supermarketit ovat viihtyisämpiä kuin S-ketjun vastaavat kaupat, että johtuisiko siitä se hintaero. Minun lähimmissä Citymarketeissa ja K-Supermarketeissa ainakin on kivat valaistukset ja muita koristuksia jatkuvasti, ja tuotteita aseteltu nätisti. Prismassa kaikki on vain ladottu hyllyyn.

Ainakin täällä Oulussa näyttää kyllä riittävän asiakkaita Cittareihin, varsinkin Mammuttimarkkinoilla ei meinaa riittää parkkipaikalla tila.

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   23.12.24 03:08:49

Minä käyn Lidlin lisäksi pääasiassa Cittarissa, koska heviosasto on vain niin paljon parempi, ja muutenkin ostoskorini on vuosien mittaan muotoutunut sellaiseksi, että Prismassa käynti ei sitä juurikaan halvenna. Puhumattakaan siitä, että Cittarin palvelu on huippuluokkaa verrattuna niihin Prisman töykeisiin myyjiin.

Ja joo, voi olla kauppakohtaista tämäkin, mutta tapojani en muuta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.12.24 05:39:40

Meidän Sale remontoitiin ja nyt siellä on semmoiset mustat kylmäkaapit joiden hyllyille ei näe jos ei satu olemaan 2-metrinen korsto. Kaikki ylähyllyllyillä olevat tavarat näkymättömissä, vain hintalappu hyllyn reunassa näkyy. Ei voi nähdä edes sitä alennusetikettiä. Kaiken huipuksi hyllyt ovt sellaisi että henkilökunta joutuu jatkuvasti huoltamaan hyllyjä ja siirtämään tavaraa eteenpäin kun ei ne makkarapaketit sieltä takaosasta itsestään siirry eteen.

Olen huomannut että tämä kylmäsäilytys systeemi on yleinen uusituissa Sale-kaupoissa. Aivan kauhia!

Päivämäärä:   23.12.24 05:46:33

Täällä s-ryhmän kaupat on turhia kun hyllyt huutaa tyhjyyttään. K-ryhmissä on enemmän vaihtoehtoja myös maitoallergikoille.

Päivämäärä:   23.12.24 16:21:37

Voisin valittaa niistä KOREISTA mitkä alkavat tulemaan kaikkiin kauppoihin, niihin joiden suunnittelija ei ilmeisesti koskaan käy ruokaostoksilla itse. Se kahva on aivan väärinpäin, sitä pitäisi kantaa yhdellä kädellä eikä sitä voi roikottaa kyynärtaipeessa kuten normaalia koria. Ja se vaatisi terveet, vahvat kädet.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.12.24 18:03:31

Meilläpäin cittari kallis mutta supermarket edullinen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.12.24 18:58:08

Käyn vuoropäivinä, kun ne ovat tässä vierekkäin, ja Lidl kolmantena. Prisma on piirun edullisempi ja sieltä saa parempaa energiajuomaa. Cittarissa on laajempi valikoima ja paremmat tarjoukset. Lidl on kompaktin kokoinen, ja sielläkin on pari hyvää tuotetta.

Fifty-sixty sanoisi Nykänen.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.12.24 20:03:19

Citymarket on järkyttävän kallis eikä sieltä löydä mitään. Käyn yleensä Lidlissä.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   23.12.24 21:30:33

Turun suunnalla on ollut Prismat aivan piukassa viime päivinä ja Cittarit tyhjinä. Taitaa olla niin, että se Cittareissa käyvä "hedelmäosasto on niin paljon parempi"-porukka on lopulta sitä eineksen syöjää, jolla ei sitten jouluna ole varaa ostaa liha- ja kalatiskeiltä yhtään mitään.

Päivämäärä:   23.12.24 21:37:20

Mä saan lidlin tuotteista tukevan ripulin. Ja tiedän muitakin joilla pakki oireilee niiden tuotteista.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   23.12.24 21:53:18

Mä olen valmis maksamaan siitä, että kaupassa käynti on helppoa ja stressitöntä. Prismassa joutuu melkein kyynärpäätaktiikalla rynnimään jos meinaa päästä maitohyllylle ellei käy erityisen hiljaisena ajankohtana. Cittari on turhan kaukana tässä kaupungissa ja sielläkin on esimerkiksi parkkipaikalla ruuhkaista. Mun valinta on Minimani joka sijaitsee lähimpänä ja jossa on aina rauhallista. Niinkin rauhallista, että hieman huolestuttaa että miten pitkään kauppa säilyy toiminnassa. Punalapputuotteita on myös todella paljon. Valikoima on ihan OK, ehkä hieman suppeampi kuin Prismassa ja Cittarissa, mutta kaiken tarpeellisen löytää.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   23.12.24 22:01:12

Mä käyn harvoin kaupassa, mutta tuossa pari vko sitten kävin Cittarissa ja oli aivan hullun paljon väkeä! Ei siis todellakaan tyhjää, jonottaan joutui ja sai väistellä ihmisiä joka välissä.
Meillä ainakin Cittarin valikoima on paljon laajempi, ja erikoistuotteita sieltä löytyy enemmän. Prisman tuotteet loppuu useammin myös. Oon nyt pari vuotta tilannut osan ruuistani kotiinkuljetuksella ja tilailen molemmista kaupoista. Prismasta tulee suurella todennäköisyydellä huonokuntoisia kasviksia ja puuttuu tuotteita paljon useammin.
Hassusti mun haluama päiväkirjakalenteri oli halvempi Cittarissa kuin Prismassa tänä vuonna.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   23.12.24 22:06:59

Mun pienillä tavisostoksilla aina S-ryhmän kauppa. En kaipaa erikoisuuksia tai etnisiä valmisteita. Tarjoukset 2kpl sitä sun tätä on turhia pienessä taloudessa. Tällä kylällä kaikki tuotteet ovat kalliimpia K-ryhmän liikkeessä, oli sitten Prisma tai Cittari. Ja aina hyllyt täysiä.
Plopplopit ihan naurettavia vs bonukset.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.12.24 23:10:47

Paljonko S-ryhmä maksoi tästä aloituksesta?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.12.24 23:24:16

Täällä Cittari on kalliimpi ja kauppiaspariskuntaa ei voi vahingossakaan kehua ystävälliseksi.

Kassat sittarissa ei oo tainnut toimia ikinä, siellä saa jonottaa, vaikka asiakkaita ei olisi. En tiedä missä vika on, mutta olen havainnut saman ongelman muidenkin kaupunkien citymarketeissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.