Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Stressi "romusta"

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   22.12.24 20:25:14

Vanhempani ovat kuolleet muutaman vuoden välein jo vuosia sitten, viime kesänä menehtyi mummukin. Tavaraa on hurjat määrät. Astiasto ja, myrnaa, Iittalaa. Laadukkaita petivaatteita, kirjasarjoja, postimerkki kokoelma.. Kaikki paikat pursuaa tätä tavaraa. Turhan hyvää kaatopaikalle, voimavarat ei riitä lajitella ja myydä netissä mikä menisi. Tuntuu ettei oikein keksi järkeviä ratkaisuja. Olisko jollakulla vinkkiä tai omakohtaista kokemusta hyväksi havaituista tavoista?

Re: Stressi "romusta"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.12.24 20:29:16

Astiat on vaikeita myydä nykyään, jos meinaa parempaa hintaa - kirjoja ja postimerkki kokoelmia ei taida myöskään ostaa hirveen moni.

Onko joku kuolinpesän lunastaja sopiva? Muuten joudut itse näkemään vaivaa.

Päivämäärä:   22.12.24 20:32:14

On sellasia firmoja jotka ostaa kuolinpesiä. Myös kirppareita jotka hakee tavaraa kotoa. Meiltä haki pakullisen eräs kirppis kun tyhjättiin kotitaloa. Talon osti nuori pari joilla oli vain pienen asunnon kalusteet niin heille jäi ruokapöytä, sohvaryhmä ym eli tääkin mahis kannattaa katsoa. Ja totuus on että iso osa on jätettä. Ihmiset kokee tavaransa arvokkaammiksi kuin ne on koska ne on Mun Tavaroita.

Lähettäjä: Dir 
Päivämäärä:   22.12.24 20:32:38

Helppoheikit ostaa kuolinpesät pilkkahinnalla jos et itse jaksa setviä.

Päivämäärä:   22.12.24 20:33:45

Kuolinpesän lunastaja? Onko siis olemassa joku joka ostaa könttähinnalla koko irtaimiston ja myy itse edelleen sen mitä myytävän arvoisen pitää?

Päivämäärä:   22.12.24 20:34:25

On ja ne ilmottelee yleensä sanomalehdissä

Päivämäärä:   22.12.24 20:34:33

Oi! Tuollainen voisi olla loistava ratkaisu! Kiitos!

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   22.12.24 20:35:41

Juu on, sellaiselle kun myyt pääset kerralla eroon. Jätä arvokkaimmat itsellesi pahanpäivänvaraksi, eivät maksa kuitenkaan täyttä arvoa.

Lähettäjä: kalkku 
Päivämäärä:   22.12.24 20:38:33

Missä päin? Tuttu ostaa kuolinpesiä ja hakee kuorma-autolla kerralla pois.

Päivämäärä:   22.12.24 20:48:32

Kannattaa tosiaan miettiä oman työn ja ajan arvo. Jos joku muu näkee vaivan, et saa niin paljon rahaa. Mutta sääsgät vaivaa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.12.24 20:49:07

Joo, käy ensin vähän läpi tavaroita ja ota itsellesi talteen arvokkaimman oloisia tavaroita. Esim. Jos sattuu olemaan vaikka nimekkäiden taiteilijoiden tauluja tms.

Loput myy könttänä. Kannattaa niitäkin vähän kartoitella ensin ja etsiä vinkkejä kokeneemmilta

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.12.24 22:07:03

Juu eivät maksa paljoa, joten ihan arvokkaimmat ensin pois.

Päivämäärä:   22.12.24 22:11:31

Mä voin ostaa halvalla ne petivaatteet :D meitä on niin monta täällä...

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   22.12.24 23:35:38

Me lahjoitimme hyvän käyttötavaran SPR:n kirppikselle. Ei jaksettu ryhtyä myyntihonmaan ja meni hyvään tarkoitukseen.

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   23.12.24 04:10:42

Koita tehdä vaikka facebuukin myynti ryhmiin vaikka yksi ilmoitus päivässä

Päivämäärä:   23.12.24 04:52:27

Itse siivosin sukulaiseni talon ja siellä oli vuosikymmenten ajalta vaikka ja mitä, niin antiikkia kuin roskaakin. Urakka oli kova ja aikaa kaksi vuotta tyhjentää talo ja aitat. Pidin kirjaa myynneistä ja siinä vaiheessa kun 10te meni rikki, lakkasin laskemasta. Olen täysin varma että rahaa tuli vielä saman verran lisää kaikkineen. Eli suosittelisin kyllä itse myyntiä jos mitenkään mahdollista.

Lähettäjä: ...?! 
Päivämäärä:   23.12.24 06:07:58

Ite vein aika paljon konttiin kun isä ja täti kuoli. Arabian astiat itselleni otin. On tilaa isossa talossa. Mutta turhaa tavaraa en säilytä.

Lähettäjä: Graf von Hinten 
Päivämäärä:   23.12.24 06:36:02

Pari vuotta on tuota tavarashowta nyt 'oman toimen ohella' vedetty. Tavaraa on viety kaatikselle, myyty kirppareilla, myyty romu/antiikkikauppiaille, jotain pidetty itse, lahjoitettu ja vieläkin on varastossa... Aikaa on kulunut, tavaraa rahdattu loppumattomasti ja rahallisesti ei varmaan ole oikein mitään jäänyt käteen kaikkien kulujen jälkeen. Helpoin ratkaisu olisi tietty ollut joku firma joka ostaa ja vie pois mutta.... Luultavasti olisi vienyt vain arvokkaan alihintaan ja meille olisi edelleen jäänyt kaikki arvoton raahattavaksi. Lisäksi olisi tuntunut haljulta jos ei olisi käynyt läpi vanhempien 'historiaa' vaikka sitten tavaran muodossa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.12.24 06:48:42

Säilytä jotain mistä itse pidät, jotain mikä oli edesmenneelle erityisen tärkeää, ja jotain mikä liittyy perheen historiaan. Jaa jotain sukulaisille tai vainaiden ystäville. Myy loput, äläkä ikinä mieti osasitko hinnoitella just oikein.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.12.24 09:23:22

"Helpoin ratkaisu olisi tietty ollut joku firma joka ostaa ja vie pois mutta.... Luultavasti olisi vienyt vain arvokkaan alihintaan ja meille olisi edelleen jäänyt kaikki arvoton raahattavaksi."

Siis näissähän on juuri se idea, että vievät kaiken kerralla, jolloin saavat kyllä sen arvokkaan alihintaan, mutta tekevät myös sen ison työn karsimisessa ja pois heittämisessä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.12.24 09:43:07

Nämä kuolinpesien ostajat ilmoittelee paljon ainakin Maaseudun Tulevaisuudessa.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   23.12.24 10:22:26

Toisen romu voi olla toisen aarre, eli älä nyt ensimmäisenä heitä pois. Facessa on antiikkiryhmiä joissa voi kysyä tavaroiden arvoa jos ei itse tiedä ja itse ainakin olen saanut niistä paljon tietoa kun sama tilanne aloittajan kanssa.

Päivämäärä:   23.12.24 10:39:51

Se itse myynti on monen kk tai vuoden urakka, vaatii hermoja ja tilaa... itse hermostuin monesti roinaan ympärillä ja erokin lähellä, kun anoppi jäämistö ja yritysjäämistö jäi autotalliin

Itseä se muutti niin, että inhoan nykyään roinaa ja ihailen tietynlaista konmaria

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.12.24 14:05:55

Kesällä löysin torifista tarpeeksi pitkän räsymaton. Hakureissulla ilmeni että jotain työkalujakin oli myytävänä, minä ihan innosta tärisin kun sain vanhan hyvinpidetyn sirpin. Ohimennen ihailin pitkiä kudottuja muovimattoja, värit oli tuttuja mm vanhoista apulanta- ja maitopusseista.
Myöhemmin sain ostettua ne muovimatotkin. Ei ollut kyseessä kuolinpesän myynti, vaan vanhan idyllisen maatilan tyhjennys ja viimeisiä vietiin. Voi mitä kaikkea hyödyllistä sieltä olisikaan löytynyt kun olisin bongannut paikan aiemmin. Emännälle näytti olevan tärkeää että kamppeet päätyi henkilölle joka niitä osaa arvostaa

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.12.24 14:10:56

Isoäitini talosta tyhjättiin kaikki arvokas, ja ajatuksena myydä loput ns. kuolinpesän tyhjentäjälle. Kukaan ei kuitenkaan enää ollut kiinnostunut, tätä yritin kyllä kertoa tädeilleni, olisi ihan tosi huonoa bisnestä käydä tyhjentämässä asuntoja jotka ovat täynnä arvotonta kamaa...
Eli välttämättä kaikki kuolinpesät eivät kelpaa ammatikseen niitä ostaville.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   23.12.24 14:16:06

Joo ei kukaan roskaa hae ja vielä maksa siitä, jotain riittävän arvokasta pitää jättää jäljellekin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.12.24 16:35:42

” Koita tehdä vaikka facebuukin myynti ryhmiin vaikka yksi ilmoitus päivässä”

Siinä saisi stressata sitten sen tavaran kanssa vuositolkulla. Usein noita asuntoja joutuu tyhjentämään nopeasti, ei siinä ehdi istumaan yksittäisten tavaroiden keskellä ja näpäyttämään niistä ilmoituksia, käymään sitä av-yv-kysyn mieheltä, onko mittoja, mahtuuko tämä mun autoon, miksi myyt? Kyselyihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.