Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävä etääntynyt eron jälkeen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.12.24 19:04:40

Miksi? Ystäväni siis on eronnut. Ennen eroa meidän välillä oli kaikki hyvin, kirjoittelimme paljon ja näimme usein. Nyt hän tuntuu välttelevän minua, ei vastaile enää viesteihin eikä tunnu haluavan nähdä. Tiedän että hänellä on rankkaa nyt mutta ihmettelen silti, kun hän kuitenkin muita ystäviään näkee ja on heihin päivittäin yhteydessä. En tietääkseni ole tehnyt mitään väärää tai loukkaavaa, olen tarjonnut tukea ja antanut aikaa.

Re: Ystävä etääntynyt eron jälkeen

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.12.24 19:14:08

Muistutat häntä jostain mikä tekee tällä hetkellä kipeää? Olitko molempien osapuolien ystävä?

Päivämäärä:   22.12.24 19:15:48

Oletko kokeillut sanoa hänelle että olet huomannut tällaista ja kysynyt onko jotain tapahtunut?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.12.24 19:19:00

Mun kristallipallo on rikki, niin en nyt tiedä syytä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.12.24 19:22:49

Voi olla, että eron jälkeen kaverilla on rajallinen määrä aikaa ja energiaa ja se ei nyt satu venymään sinuun asti.

Päivämäärä:   22.12.24 19:29:24

En tuntenut toista osapuolta. Otan kyllä puheeksi jos vain näkisin häntä muuten kuin vilaukselta.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   23.12.24 08:19:59

Ole kärsivällinen, hän käy rankkoja asioita nyt läpi

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   23.12.24 08:54:25

Ette olleet niin hyviä kavereita kuin ajattelet teidän olleen. Mulla on käynyt samoin. Voi keskittyä omaan elämään ja unohtaa hyvän päivän tutut, sen verran introvertti ollaan.

Lähettäjä: Fudge 
Päivämäärä:   23.12.24 09:21:55

Mitäpä jos laittaisit hänelle viestin ja kysyt mitä kuuluu ja onhan kaikki hyvin? :) oman kokemuksen mukaan ne hetket kun joku ystäväni on alkanut hiljaiseksi tai etäiseksi yhtäkkiä ovat todellisuudessa olleetkin juuri niitä hetkiä milloin he ovat tarvinneet ystävää, tukea ja halausta ihan kaikista eniten. Ihan simppeli mitkä kuuluu ja siten perään mitä oikeasti kuuluu kysymys saattaa joskus olla paikallaan ja vaikka jopa pelastaa jonkun

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   23.12.24 09:24:05

Onko sinulla itselläsi onnellinen parisuhde, tai elätkö muuten onnellista elämää? Toisen onni voi katkeroittaa, vaikka onkin typerää.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.12.24 09:35:16

Joskus ei vain jaksa kaikkea samaan aikaan. Ihan hyvin voi ajatella, että ei halua vastailla sinulle hutiloiden vaan vastaa kunnolla joskus kun jaksaa kunnolla keskittyä

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   23.12.24 09:38:25

Omasta kokemuksesta kun kokee jotain traumaattista, vetäytyy yleensä omiin oloihinsa. Itse olen esim. toiminut näin petetyksi tulemisen ja eron myötä. Ei luultavasti ole henkilökohtaista sinua kohtaan. Itselläni nuo kriisit aiheuttivat myös henkistä kasvua ja itseni kehittämistä, joiden vuoksi "kasvoin" ulos entisistä ystävistä, työkavereista ja hieman perheestänikin. Ikävä kyllä uusia, hyviä ihmissuhteita ei ole löytynyt samalla mitalla takaisin, mutta toisaalta minulla on ollut hyvät syyt etääntyä niistä, joista olen etääntynyt -ilman, että siihen liittyisi varsinaisesti he. Ihmiset vain kehittyvät eri suuntiin.

Lähettäjä: Yksi näkökulma 
Päivämäärä:   23.12.24 09:44:23

Minä elämäni vaikeina aikoina otan etäisyyttä parhaasta ystävästäni, koska tiedän että hän pystyy näkemään henkisen pahan oloni, vaikka muilta pystyn sen tekohymyllä ja iloista esittämällä peittämään. En halua kenenkään minulle tärkeän ihmisen näkevän, että minuun sattuu, olen heikko ja aiheuttaa sillä huolta.

Päivämäärä:   23.12.24 15:43:16

Oma elämäni on suht tasapainoista tällä hetkellä. Ehkä sitten ei oltukaan niin hyviä ystäviä kuin luulin. Hän sanoi aikaisemmin että ei välttämättä nyt ole juurikaan yhteyksissä minkä toki ymmärrän, kuitenkin uskon hänen tarvitsevan seuraa mutta en halua tuputtaa itseäni. Kaveriseuraa hänellä on kyllä ollutkin mikä on ihan hyvä. Toisaalta sanoi myös että haluaa kertoa asioita tarkemmin sitten kun taas kunnolla nähdään. Tiedä sitten. Hankalia asioita.

Lähettäjä: Hukka 
Päivämäärä:   23.12.24 16:40:26

Monet tosiaan myös vetäytyy juuri silloin, kun on kaikista vaikeinta ja olisi kipein tarve oikeille ystäville, vaikka se ristiriitaiselle kuulostaakin.

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   23.12.24 17:02:50

Juurihan aloittaja sanoo, että muiden kanssa on tekemisissä eikä ole vetääntynyt yhtään mihinkään!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.