Lähettäjä: .
Päivämäärä: 22.12.24 19:01:54
Olen huomannut, että elän oikeasti lähinnä muita varten. Olen sivuhahmo omassa tarinassani.
Kun miettii viimeiset 5vuotta, niin huomaan että olen aina menossa mukana joko vanhemmilleni, kumppanilleni, ystävilleni jne. Joulu pyörii vanhempien toiveiden mukaan, vapaat menee aina kumppanin työn mukaan ja kaikki tapahtumat liittyy aina miehen kavereille (joiden kanssa tulen toimeen hyvin myös). Katson ja autan aina ystäviäni tekemässä kaikkea oli se sitten yrittäjyyteen, häihin, juhliin tms valmistautumista tajuten, että itse en elä ollenkaan. En ole matkustanut tai tehnyt mitään vaan aina mennyt muiden mukana. En tänä vuonna saavuttanut kirjaimmellisesti mitään. Katsoin juuri ystäväni saavan yrittäjyyteen liittyvän ison stipendin ja hän saavutti jotain hienoa ja tulin katkeraksi, vaikka pitäisi olla onnellinen. Huomasin että koko vuonna tulin katkeraksi jos autoin häissä tai vastaavissa ilon juhlissa. Se pinkoaa aivan varmasti siitä, että kaikki mitä teen on muita varten ja se tulee luonnostaan. Kaverit kiittää miten läsnä olen ja samalla kukaan ei tehnyt minulle yllätys synttäreitä samalla kun itse samassa kaveriporukassa tehtiin yllätyssynttärit kaikille muille.
Miten ihmeessä opin elämään itseäni varten? Haluan saavuttaa unelmia mutta aina kun mietin niitä automaattisesti liitän siihen muita ihmisiä, vaikka ei pitäisi. Katkeruus tulee aivan varmasti itsestäni, koska sisäisesti tiedän ettei muiden tarinassa eläminen edistä itseäni mitenkään.
|