Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuori kolhii autoa jatkuvasti

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.12.24 17:40:28

Nuori sai kortin ja auton noin vuosi sitten ja on kolhinut autoa parkkipaikoilla ja parkkihalleissa jne yhteensä jo 11 kertaa! Alkaa mennä hermot jatkuvien vahinkoilmoitusten tekemiseen. Pitääkö vain ottaa auto pois vai mitä tässä pitäisi tehdä kun puhuminen ei ainakaan vaikuta mitään.

Re: Nuori kolhii autoa jatkuvasti

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   22.12.24 17:41:22

Miksi sinä teet ne vahinkoilmoitukset?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.12.24 17:46:29

Niin kenen autoa se nuori kolhii, omaansa vai aloittajan?

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   22.12.24 17:47:41

Ja kuka maksaa lystin? 11 kertaa kolhiminen ei ole mikään pikkujuttu. Toivottavasti lopetat kukkarona toimimisen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.12.24 17:48:00

Miksi se sua ressaa, kolhikoot omaa autoaan jos kerran ei haittaa rahanmeno

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   22.12.24 17:48:07

Ja auto pois HETI.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.12.24 17:48:09

Normaali nuori oppii kyllä yhdestäkin kerrasta varomaan. Onko taas kirjaindiagnoosi vai välinpitämätön gusipää...

Lähettäjä: Kaskas 
Päivämäärä:   22.12.24 18:06:58

En ymmärrä aloituksesta mitään.
Onko "nuori" siis erityisluvalla ajokortin saanut alaikäinen? Siinä tapauksessa, kyllä, auto pois kunnes on täysi-ikäinen ja hoitaa itse omilla rahoillaan törmäilynsä. Siihen asti kulkekoot polkupyörällä tai julkisilla tai vaikka apostolin kyydillä.

Ja jos nuori on täysi-ikäinen niin miksi vanhempi tekee vahinkoilmoituksia ja miettii otetaanko auto pois? Häh?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.12.24 18:10:49

”Ja jos nuori on täysi-ikäinen niin miksi vanhempi tekee vahinkoilmoituksia ja miettii otetaanko auto pois? Häh?”

Täysi-ikäinenkin voi asua vanhempiensa luona sekä ajaa vanhempiensa autolla.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   22.12.24 18:13:05

Selkään antaisin.

Kyllähän tuo osoittaa lapselta todellista välinpitämättömyyttä muita kohtaan. Kannattaa vilkaista peiliin.

Lähettäjä: ohho 
Päivämäärä:   22.12.24 18:15:19

Kyllä näissä kyselyissä pitää tarkemmin selittää mistä on kyse. Aloittaja ei ole käynyt vastaamassa edes kysymyksiin.
Millaista autoa siinä kolhitaan ja onko toisia autoja myös kolhittu? Vai onko vahingot joissakin tolpissa, nekin pitää maksaa?

Päivämäärä:   22.12.24 18:19:47

Jos kyseessä ei ole kakaran oma auto, vaan vanhempien, niin auton lainaaminen loppusi jo tokasta kolhusta. Ekan kolhun jälkeen saisi jo aikamoisen saarnan. Ostakoot omilla rahoillaan sitten jonkun autonrutkun mitä voi kolhia ja makselkoot kolhut omasta pussistaan.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   22.12.24 18:22:55

Tarvisi varmaan myös lisää ajo-opetusta, että kolhiminen loppuisi?

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   22.12.24 18:24:25

No vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä koko juttua. Kolhiiko se nuori vanhemman autoa, jonka saanut lainaan? Siinä tapauksessa en enää lainaisi, vaan saisi itse säästää rahat omaan autoonsa, jota kolhia niin paljon kuin lystää. Usein on niin, että sitten vasta ymmärtää, kun on itse työllään ne rahat ansainnut ja omasta pussista joutuu myös kustantamaan.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.12.24 18:24:32

Opeta se ajamaan.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   22.12.24 18:24:48

Onko nuori täysi-ikäinen? Kenen auto on kyseessä?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.12.24 18:30:17

kohta tunti kulunut aloituksesta, eikä aloittaja ole vastannut kysymyksiin.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   22.12.24 18:32:24

No, meillä olisi viety auto jo toisen törppöilyn jälkeen ja annettu ajaa vain niin että vanhempi mukana opettamassa miten ajetaan.

Tuollainen on riski liikenteessä muillekin.

Päivämäärä:   22.12.24 18:32:43

Nuori kolhii omaa autoáan jonka me vanhemmat maksamme koska asuu kotona ja opiskelee. On kolhinut sekä muita autoja että myös betoniporsaaseen sun muihin.

Päivämäärä:   22.12.24 18:33:00

Ööö! Tunti? Itse ainakin käyn kerran päivässä täällä ja harvoin sitäkään…

Lähettäjä: Hiuss 
Päivämäärä:   22.12.24 18:34:07

Jos tarpeeksi kolhii, niin vakuutusyhtiö voi muuten sitten irtisanoa vakuutuksen. Sitten menee kaikki rempat omaan piikkiin.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   22.12.24 18:36:16

Ei kai kotona asuminen ja opiskelu tarkoita sitä, että _kaikki_ kulut maksetaan? Huolimattomuudesta pitää omat oppirahat maksaa tai sitten ei käytetä autoa. Ryhtiä aloittaja!

Päivämäärä:   22.12.24 18:39:41

Kannattaisi selvittää onko saanut mitään opetusta parkkihalleissa ajoon. Ei autokoulussa niitä opetettu. Niissä kun arvioit etäisyydet väärin, pyyhkäisee helposti seinän mukanaan. Ajo-opetusta lisää. Muta kyllähän se pitää opettaa mitä kolhuista seuraa. Muutenha vetelee vain muidenkin autot, kun ei siitä mitään seuraa.

Päivämäärä:   22.12.24 18:40:05

Siis nuoresi on ensinnäkin ihan älyttömän surkea kuski, joka ei kuulu liikenteeseen. Varmaan jotain hahmotushäiriötä, ei ainakaan millään tavalla normaali aivotoiminta voi olla. Ja koska vanhempikin on tuollainen, niin mitä oikein odotit? Geenit ne jatkaa kulkuaan, ihan itse teit.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   22.12.24 18:43:32

Eka kerta menee vahingosta, toinen tyhmyydestä, jatkossa on kyse tahallisuudesta. Ei tuota määrää kolhi edes suomen surkein kuski elämänsä aikana.

Kortti olisi ihteltä lähteny toisesta lommosta ja ajot vain vanhempien kanssa.

Päivämäärä:   22.12.24 18:43:54

Alkaa maksamaan omat kolhimiset, sillä tulee yllättäen todella paljon tarkemmaksi ;) Jos ei rahaa ole yhtään niin kotitöillä tai sitten maksaa lainalla. Mun vanhemmat ei koskaan olisi mun kolhaisuja maksanut kun opiskelin kotona.

Päivämäärä:   22.12.24 18:54:53

Mistä näitä torveloita oikein kasvaa?? Tarkoitan sekä vässykkä vanhempia että kuskia joka on maailman paskin

Lähettäjä: Pösö 
Päivämäärä:   22.12.24 18:56:53

Kyllä se oppii ja tulee hyvä kuski..toisin kun eräistä jotka harjoittelee 50v saksan joulutorilla.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   22.12.24 19:02:16

"Nuori kolhii omaa autoáan jonka me vanhemmat maksamme koska asuu kotona ja opiskelee. On kolhinut sekä muita autoja että myös betoniporsaaseen sun muihin."

No sehän selittääkin kaiken. Penniäkään ei tartte laittaa kiinni autoon, joten ei oikeasti ymmärrä/välitä. Jos joutuisi omasta pussistaan kaiken maksamaan, oppisi samalla vähän vastuuntuntoa ja taatusti olisi varovaisempi.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.12.24 19:04:30

"Jos kyseessä ei ole kakaran oma auto, vaan vanhempien, niin auton lainaaminen loppusi jo tokasta kolhusta. Ekan kolhun jälkeen saisi jo aikamoisen saarnan. Ostakoot omilla rahoillaan sitten jonkun autonrutkun mitä voi kolhia ja makselkoot kolhut omasta pussistaan."

No näin. Eikä se ole nuoren oma auto jos te maksatte.

Päivämäärä:   22.12.24 19:07:58

Nuorella ei ole selvästikään minkäänlaista kunnioitusta teidän maksamaa omaisuutta kohtaan. Kenen nimissä auto on? Meillä nimittäin lähtisi myyntiin, nuorelle oppirahoja kun ostaa oman auton ja maksaa kulut.

Lähettäjä: hyh 
Päivämäärä:   22.12.24 19:13:44

Pistä se maksamaan auton kulut itse. Asuin itse täysi-ikäisenä opiskellessa vielä vanhempien luona enkä maksanut asumisesta tai ruuasta erikseen, mutta auton ostin omilla rahoilla ja maksoin myös sen kulut itse.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   22.12.24 19:56:31

Mä olen useammallakin kirjaindiagnoosilla enkä ole reilun 30 vaikka kolhinut ainuttakaan autoa.
Laita se penska tekemään itse vahinkoilmoitukset.

Lähettäjä: Lee 
Päivämäärä:   22.12.24 20:19:31

Ei kakara välitä "omastaan" eikä muiden omaisuudesta. Mieti miten ärsyttävää tuollainen on vastapuolelle. Vakuutusyhtiöiden korvaukset eivät ole 100 % ja se harmi ja lisäkulut mitkä siitä tulee.

Nyt olisi hyvä hetki istuttaa kakara pöydän ääreen ja alkaa puhua vastuunkannosta. Ei se mitään opi jos vanhemmat hoitaa asiat hänen puolesta. Ettehän vaan ole helikopterivanhempia?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   22.12.24 20:26:08

Nuori ei ajaisi ilman lisäopetusta ja vanhempaa yhtään ainutta reissua, ennen kuin se sujuu turvallisesti ja kolhimatta. Auto on toissijainen, vaikka ei sekään ilmaista ole, mutta jokin ongelmahan auton käsittelyssä on ja huoletuttavampana vaarana ihmisten loukkaantuninen.

Päivämäärä:   22.12.24 20:52:00

Näprääkö puhelinta ajaessa?

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   22.12.24 22:16:14

Kyllä sitä tenavaakin jokin vaivaa, jos on autoa yli 10 kertaa kolhinut ja silti tukkii parkkihalleihin yms. eikä edes tajua että jokin ongelma on.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   22.12.24 23:18:21

Jos nuori kolhii autoa keskimäärin kerran kuussa olisin jo ottanut auton pois. Ostaa aikanaan itse omilla rahoillaan uuden - ja maksaa itse myös aiheuttamansa vahingot. Muutama kerta vuodessa voisi vielä mennä kokemattomuuden piikkiin mutta yksitoista kertaa vuodessa on jotain aivan muuta. Tappaa vielä jonkun tuolla menolla.

Päivämäärä:   22.12.24 23:26:48

Auto pois.

Ensimmäinen kerta menee vahingosta vielä mutta lapsi on kolhinut autoa 11 kertaa ja annatte edelleen ajaa? Pian lapsi tappaa jonkun välinpitämättömyyttään.

Lähettäjä: julo 
Päivämäärä:   23.12.24 00:23:47

En kyllä käsitä miten tumpelo pitää olla, että noin paljon kolhii.
Mulla on ollut ajokortti about 30 vuotta ja olen kolhinut autoa kaksi kertaa. Toinen ihan omaan piikkiin arviointivirhe parkkihallissa. Toisella kertaa en nähnyt maassa tien reunassa olevaa korkeaa kaivon reunakantta, piiloutui parkkipaikan reunalla hyvin reunan kasvustoon.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   23.12.24 00:25:50

Vieläkö ehtii hommaamaan joululahjaksi bussikortin? Ei todellakaan kuulu auto sellaiselle joka ei tajua auton ulkomittoja. Heti auto pois ennen kuin oikeasti tapahtuu jotain vakavampaa. Peltiä saa kyllä aina mutta ihmishenkeä ei korvaa mikään.

Lähettäjä: Automobiili 
Päivämäärä:   23.12.24 00:39:51

Kyllä esimerkiksi kaupungissa automobiilin kolhiminen on erittäin helppoa, kun tilat ovat ahtaita, ihmiset parkkeeraavat kuin k.usipäät konsanaan ja vievät muilta mahdollisuuden parkkeerata normaalisti. Parkkihalleissa on pylväitä, ja viereisellä paikalla automobiili parkissa, joten automobiilin pitäisi olla taittuva haitari, jotta sen saisi ängettyä siihen helvetillisen ahtaaseen koloon kolhimatta. Esimerkiksi minulle oikein ystävällisesti annettiin parkkipaikka, jossa oli tuollainen @!#$ pylväs ja vieressä millin päässä toinen automobiilipaikka. Oli ihan s.aatanan hauskaa yrittää ajaa siihen maailman ahtaimpaan koloon ilman, että osuu johonkin. Myöhemmin sain normaalin paikan, mutta sekin oli @!#$ ahdas ja naapurit parkkeerasivat kuin @!#$ vieden minultakin tilaa. Sitten minua HAUKUTAAN täälläkin siitä, että vähän automobiili osuu paikkoihin, kun sitä tilaa ei vttu ole, ja olen sen kymmeneen kertaan kertonut. Lisäksi kaupungissa pitäisi olla sellainen miniautomobiili, jotta voisi edes kuvitella mahtuvansa joskus johonkin. Vähänkään isommalla ei vain mahdu. Ja ääriviivojen hahmottaminen on todella hankalaa, jos automobiili on sisäpuolelta normaalin kokoinen, mutta ulkoa suurikokoinen. Ei sitä vain hahmota, että mihin se valtava keula mahtuu ja ei mahdu. Paitsi ajan kanssa oppii vähän, mutta silti ahtaissa paikoissa iso automobiili on erittäin, erittäin hankala, kun joka @!#$ puolella on betonia, tolppia ja pylväitä, joihin osua kun menee arviointi vähänkään pieleen. Helppohan se on jostain peltojen keskeltä ilkkua, kun ei ole mitään mahdollisuuttakaan osua mihinkään.

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   23.12.24 00:41:26

Tuo on tohelon toimia ja maksakoon itse ja hoitakoon vakuutusyhtiön kanssa asiat.
Tuo nainen/mies on jo vaaraksi liikenteelle. Kauhistus kaistan vaihdossa.
Miten hän on saanut kortin? Vähän tuntuu aloittaja avaavan juttua.
Ajo-opetukseen vaan, tai ehkä ottavat kortin pois.
Toinen osapuoli on helisemässä tuollaisen kuskin kanssa.
Onko mies vai nainen?

Päivämäärä:   23.12.24 00:43:22

Mutta silti tuollainen määrä kolhimista ei ole normaalia, JOS on tilaa kulkea. Mutta jos on esimeekiksi @!#$ ahdas parkkipaikka, niin eipä sitä voi ajatuksen voimalla suurentaa. Enkä minäkään ole ikinä kolhinut jatkuvasti automobiilia, vaikka sairaat kiusaajat ovat niin väittäneet.

Päivämäärä:   23.12.24 00:43:35

Esimerkiksi*

Päivämäärä:   23.12.24 00:45:41

Minulle on käynyt usein myös niin, että koska en näe suuren keulan yli, en ole tiennyt että missä vaiheessa automobiili on sopivan matkan päässä seinästä. Koskaan en ole osunut, mutta tosi monesti olen jäänyt ihan älyttömän kauas seinästä, kun en ole kyennyt hahmottamaan että missä sen @!#$ keulan ääriviivat menevät, kun en niitä näe.

Päivämäärä:   23.12.24 00:49:26

Sitten se on sellaista jatkuvasti sisään ja ulos ramppaamista, aavistuksen lähemmäs seinää, sitten ulos, edelleen ihan liian kaukana, sitten tätä pari kertaa kunnes olen sopivan matkan päässä. Jos ei näe, ei näe. Näössä ei ole vikaa, vaan siinä, että suuren keulan yli en fyysisesti kykene näkemään, vaikka mitä tekisin.

Lähettäjä: Melkein sama 
Päivämäärä:   23.12.24 00:54:26

…ja aloittaja maksaa lapsen toilailut koska…?

En itse keksi tuohon yhtään ainoaa järkevää ayytä. Kai aloittaja edes sen verran tajuat, että sinä tuolla hyysäämiselläI mahdollistat nuo toilailut?

Rahahanat kiinni, niin oppii olemaan. Ellei opi, kulkekoon julkisilla.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   23.12.24 00:57:17

"jos automobiili on sisäpuolelta normaalin kokoinen, mutta ulkoa suurikokoinen."

Mitä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   23.12.24 00:58:59

Automobiili,
Et hahmota etäisyyksiä. Se ei ole enää autosta kiinni.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.12.24 01:07:40

Myykää auto ja laittakaa sillä rahalla nuori autokouluun opettelemaan parkkeerausta.

Jos hän sen jälkeen haluaa auton, niin ostaa omalla rahallaan jonkin kotteron ja vastaa itse sen maksuista ja ilmoituksista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.12.24 02:45:35

Hieno iso auto täynnä sensoreita, kameroita, tutkia ja avustimia? PiippiippiipPIIIIIP, robottiääni neuvomassa ja auto ajaa myös itse itseään? Kauheat suorituspaineet, jälki maalipinnassa on kolhu ja ns peltipusu täysin tuntematon käsite?

Päivämäärä:   23.12.24 05:09:03

Koska törmää ihmiseen tai eläimeen ekan kerran. Joko hahmotuskyvyssä tai näössä vikaa. Vai räplääkö kuitenkin puhelinta ajaessa.
Silmälääkäriin ja ajo-opetukseen. Tai asennekasvatukseen.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.12.24 05:23:20

Mikset Miekkosnainen käytä vaan omaa nimimerkkiäsi? Olet kymmeniä kertoja täällä kertonut kolhivasi autoasi ja kyllä se vika on siinä, ettet hahmota etäisyyksiä ja olet huono kuski. Olisi parempi, jos et aja ollenkaan, mikäli on niin vaikeaa käsittää auton koko. Ja keulan koolla tai pituudellasi eii ole mitään tekemistä sen kanssa, jos et vaan hahmota sitä autoa

Päivämäärä:   23.12.24 05:30:46

Kuule, muutkin pienikokoiset ihmiset ajavat päivittäin autoja kolhimatta niitä. Jopa lyhytkasvuiset henkilöt voivat ajaa autoa ja eivät kolhi niitä. Sinulla on ilmeisimmin hahmotushäiriö, jos asia on noin haastavaa.

Päivämäärä:   23.12.24 05:36:30

Sinä olet nyt keskustelupalstalla. Halusit keskustella aiheesta ja minulla on yhtäläinen oikeus keskustella täällä. Jos et halua keskustella, niin sitten on parempi olla käymättä keskustelupalstalla. Tällaiset foorumit ovat olemassa siksi, että ajatuksia voidaan vaihtaa puolin ja toisin.

Arvelinkin, että sinun on haastavaa hahmottaa asioiden kokoja ja tulavuuksia. Se on ikävä juttu, mutta tilan hahmottminen on parkkeeratessa varsin oleellinen taito.

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   23.12.24 06:39:15

Herrämyngeed. Nyt on jollakulla psykoosit tulilla. Eiköhän se ajokortti olisi syytä ottaa pois, jos ei millään opi niitä autonsa mittoja.

Itse aiheeseen. Pistäkää se kersa maksamaan ne 200€ omavastuut. Ajaa ei myöskään saa, ennen kuin auto on korjattu edellisestä törttöilystä. Tuossa on muuten todella lähellä vakuutuksen irtisanominen vakuutusyhtiön puolelta.

Päivämäärä:   23.12.24 06:48:21

Automobiili onkin Miekkosnainen.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   23.12.24 07:05:24

Jos on ahdas parkkipaikka niin sitä automobiilia ei aleta tunkemaan mihinkään ahtaaseen väliin johonka automobiili ei mahdu kai sen nyt järkikin sanoo. Sitten haetaan vaikka kokonaan toinen parkkipaikka jos se ainoa paikka on niin ahdas ettei sitä automobiilia siihen saa

Lähettäjä: Tyhjäpää 
Päivämäärä:   23.12.24 07:15:00

Jos ison auton kanssa on haasteellista parkkeerata omaan ruutuun, niin mikset hanki kahta ruutua tai pienempää autoa?

Välillä isojen autojen parkkeeraamissuorituksia ei voi kuin nauraa… miksi kuski hankkii auton, jota ei osaa parkkeerata? Toki onhan näitä sankareita pienten auton omistajissakin.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   23.12.24 07:17:54

No lukihan sen noista jutuista jo ettei järki ainakaan sano mitään.

Aloittajan nuorelta auto kylmästi pois. Ei meillä kotona olisi tullut kuuloonkaan.

Päivämäärä:   23.12.24 07:33:27

"Välillä isojen autojen parkkeeraamissuorituksia ei voi kuin nauraa… miksi kuski hankkii auton, jota ei osaa parkkeerata? Toki onhan näitä sankareita pienten auton omistajissakin."

Näitä on välillä somessa päivitelty, kun on pysäköity kahteen ruutuun ja haukuttu kuski, mutta hyvin usein homma johtuu siitä, että jonkun toisen pieni virhe kertautuu varsinkin ruuhka-aikaan kauppojen parkkipaikoilla. Eli yksi ajaa aivan ruudun reunaan, seuraava hieman viivan päälle, että mahtuu, seuraava vähän enemmän ja niin edelleen. Lopulta siellä ollaan tilanteessa, että ainoa tyhjä ruutu on sellainen jossa joutuu ajamaan suoraan viivan päälle ja kun ympäriltä lähtee autot, niin näyttää siltä, että tämä kuski ei osaa parkkeerata autoaan.

Päivämäärä:   23.12.24 07:38:30

Pistähän miekkonen pää takaisin tyynyyn.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.12.24 07:47:26

Älä jankkaa Miekkosnaikkonen. Sun puulliset auton käsittelytaidot on yleisessä tiedossa, kun olet niistä aiemminkin avautunut.

Päivämäärä:   23.12.24 07:47:53

Mikä on automobiili?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.12.24 07:48:01

Automobiili: Minä olen käynyt autokoulun Helsingin keskustassa ja nyt 20 vuotta asunut ja ajanut pks:lla autoa. Kilometrejä tulee noin 15-20 tuhatta per vuosi. Päivittäin käyn parkkihalleissa. Ikinä en ole kolhinut autoa niissä pysäköidessäni. Pari viikkoa kortin saamisen jälkeen nuorena kolhaisin kotona autoa hieman omaan autokatokseen. Se oli eka ja vika kerta. Opin kyllä siitä yhdestä kerrasta. Eli kyllä ruuhkasuomessakin on mahdollista ajaa ilman jatkuvaa kolarointia, jos vaan haluaa. Itse veisin kyllä lapseni lääkäriin ja ottaisin auton pois, jos mitään oppimista ei kerran tapahdu. On vaan ajan kysymys, kun vahingoittaa ihmisiä, jos ajotaidot ja hahmotus.

Päivämäärä:   23.12.24 07:49:26

”Älä jankkaa Miekkosnaikkonen. Sun puulliset auton käsittelytaidot on yleisessä tiedossa, kun olet niistä aiemminkin avautunut.”

Tämä. Ei ole kauaa kun ihan kettuillakseni joka kerta kun miekkosnaista ketjussa näin, kyselin parkkeeraustaidoista :DD

Päivämäärä:   23.12.24 07:49:52

Mulla on ollut 14 vuotta ajokortti enkä ole ikinä kolhinut autoa mihinkään. Ihmeellistä rageemista pysäköinnistä. Jatkakaa vaan harjoittelua.

Päivämäärä:   23.12.24 07:53:27

Onko pinna kireällä? Joulunajan pitäisi olla mukavaa, harmi että sua ottaa noin pahasti päähän.

Lähettäjä: Raimo 
Päivämäärä:   23.12.24 07:55:08

Ehdottomasti auto pois aloittajan lapselta! Älä mahdollista!! Toki on miekkosnainen (joka kirjoittaa nimi eekillä automobiili) kaltaisia kuskeja joille ei pitäisi antaa autoa (eivätkä muutenkaan oikein pärjää yhteiskunnassa) mutta jotkut ehkä toivottavasti oppivat, kun itse hoitavat asiansa. Maksavat itse vakuutuksen, omalla nimellä ja rahalla, tekevät itse vahinko ilmoitukset ja maksavat omavastuut. Ja varsinkin ajavat omalla rahalla ostetulla autolla. Elleivät opi niin vakuutusyhtiö tai poliisi pistää stopin joskus ...ehkä

Lähettäjä: Raimo 
Päivämäärä:   23.12.24 07:59:28

Tunnen minä epileptikonkin joka osti auton vaikkei lääkäri antanut edes korttia. Ostamalla saa auton hekin joille sellaista ei pitäisi luovuttaa, myydä, antaa, vuokrata eikä lainata. Millään tavalla saattaa haltuun

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   23.12.24 08:00:37

Olen asunut ikäni Helsingissä, enkä ikinä kolhinut autoa yhdelläkään parkkipaikalla. Kortti ollut vasta reilut 20 vuotta. Kerran on mummeli ajanut autoni perään valoissa. Kyllä nuo parkkipaikkatörttöilyt on ihan oma vika. Aloittajan penska maksamaan vauriot, ja nimimerkille Automobiili lääkitys kuntoon.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   23.12.24 08:00:56

Automobiili on hyvä esimerkki ihmisestä, joka ei osaa parkkeerata. Joo, liian pieneen väliin ei mahdu, mutta kuka yleensäkään istuu autossa niin ylhäällä, että _näkee_ keulan? Ei kukaan, ellei kuorma-autolla aja, joten arviollahan ne parkkiin ajetaan. Jokainen auto on opeteltava erikseen.

Viimeistään kolmannen kolhun jälkeen ei minun lapseni ajaisi autolla enää metriäkään. Eka voi olla vahinko, mutta ei enää sen jälkeen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.