Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä raha sinulle merkitsee?

Lähettäjä: PiiPaa 
Päivämäärä:   22.12.24 13:21:10

Jos sinulla jää rahaa kulujen jälkeen tilille, niin mitä sillä teet ja mitä "ylimääräinen" raha sinulle merkitsee?

Minulle turvaa ja mahdollisuuksia. Ennen kaikkea turvaa, koska minusta on tullut koti-ihminen ja vietän paljon vapaa-aikaani kotona tai sen läheisyydessä, jossa ei rahaa juurikaan tarvitse, mutta on kiva käydä nukkumaan tietäen, että ensi kuunkin laskutkin voi maksaa helposti eli ei ole ns. rahahuolia.

Re: Mitä raha sinulle merkitsee?

Lähettäjä: Dior se 
Päivämäärä:   22.12.24 17:17:04

Sijoitan ja se kiinnostaa. Olen todella lähellä taloudellista riippumattomuutta eikä se johdu säästäväisestä elämäntavasta vaan siitä, olen ollut mukana menestyvissä yrityksissä.

Lähettäjä: Bambu 
Päivämäärä:   22.12.24 17:33:33

Raha on minulle vain pakollinen väline mitä täytyy tienata, jotta voi elää elämää. Oma elämänasenteeni on kerätä kokemuksia omaisuuden tai säästöjen sijaan ja elää elämää nyt kun olen elossa. Olen sairastanut lapsuuteni vakavasti ja elänyt elämästäni vuosia lähinnä sairaalan seinien sisällä ja pois eristettynä maailmasta eikä ole itsestään selvää että olen edes elossa, se varmasti vaikuttaa ajatusmaailmaani. Olen kouluttautunut onnistuneesti ammattiin, jossa tienaan aivan hyvin, joten esim laskujen maksamisesta ei tarvitse stressata.

Lähettäjä: Si 
Päivämäärä:   22.12.24 17:38:18

Mielenrauhaa, ettei tarvitse päätä vaivata mistä saa ruokaa ja lämpimän yösijan.

Lähettäjä: jan 
Päivämäärä:   22.12.24 17:41:41

Mielenrauhaa ja vapautta yksinkertaisuudessaan.
Mutta myös työntekoa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   22.12.24 18:41:33

Toisaalta ikävää pakkoa tehdä työtä, toisaalta huolettomuutta, mukavuutta ja helppoutta arjen tilanteissa. Voin ottaa taksin tarvittaessa, voin valita mukavamman hotellihuoneen, voin ostaa kahvin kahvilasta miettimättä hintaa.

Ylijäävää rahaa siirrän säästötilille voidakseni ratkaista tiettyjä tämänhetkisiä ongelmia muuttamalla toisenlaiseen asumismuotoon. Käytän sitä myös normaaliin kulutukseen rehdäkseni omien arvojeni mukaisia kulutusvalintoja, esim. teettämällä juhlamekon ompelijalla. Jonkun verran käytän sijoittamiseen: summia, joita on varaa menettää, mutta joista hyvällä onnella kertyy pottia vanhuuden turvaksi.

Lähettäjä: *-'- 
Päivämäärä:   22.12.24 19:17:00

Raha merkitsee vain lukemaa, joka vaihtelee, mutta joka on saatava pysymään vakaana.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   22.12.24 20:19:30

Raha on asia, jolla voin hankkia tarpeellisia ja tarpeettomia asioita. Jos ylimääräistä jää, se menee säästöön, josta voin sitä sitten tarpeen mukaan käytellä isompiin hankintoihin tai esim. työttömyyden osuessa kohdalle. Lisäksi pistän ihan tietoisesti "jemmaan" joka kuukausi pienen summan siinä toivossa, että 30 vuoden päästä saan sieltä täydennystä surkean pieneen eläkkeeseeni... Jos nyt edes pääsen koskaan eläkkeelle. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.12.24 20:33:51

Onnea! Tämä niukistelu vltuttaa jo niin paljon. Olisin siitä hetkestä onnellinen kun tämä kamala stressi loppuisi ja voisi esim mennä lääkäriin ja jalkahoitoon.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   22.12.24 21:01:32

Turvaa ja mielenrauhaa.
Yli jäävät rahat sijoitan ja toivon että tulevaisuudessa poikivat lisääkin ja sillä elelee eläkkeellä tai aiemmin jos paha päivä tulee.
Nytkään en pihtaile liikoja vaan elelen itselleni mukavaa elämää joka ei ole kohtuuttoman kallista.

Lähettäjä: Hilma 
Päivämäärä:   22.12.24 21:46:17

Vähemmän mitä enemmän sitä on. Rahan kautta muut asiat elämässä saavat tilaa. Rahan avulla pystyy myös hankkimaan vapaa-aikaa siten että tuntee olevansa elinvoimainen. Ilman rahaa kaikki aika kuluu rahan tienaamisen parissa tai siitä palautumiseen. Rahalla saa muutakin elämää. Olen kiinnostunut yhä enemmän rahasta kun puolisona ihminen joka on todella hyvä rahan kanssa toimimaan. Olen ymmärtänyt sanonnan "raha tulee rahan luokse" ja miten sen saa toimimaan. Ilman tätä mentoria en olisi oppinut tällaiseen elämään. Talousoppi on ollut rahan suhteen merkityksellistä. Raha merkitsee hyvinvointia!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.