Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako teillä syödään kaapeista kaikkea?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   22.12.24 13:16:00

Jollei erikseen kielletä?

Jos teet kotitekoista kirsikkalikööriä eikä erikseen ole etukäteen tullut puheeksi mitä varten se on, niin saako puolisonne juoda sen? Tai päinvastoin, jos huomaat kaappiin ilmestyneen omatekoisen likööripullon, niin juotko pois vai kysytkö puolisosta mitä varten se on?

Entä eväsleipä? Jos teet illalla itsellesi eväsleivän valmiiksi etkä erikseen pääse sanomaan puolisollesi siitä, niin saako hän syödä sen? Entä sinä puolison tekemät eväät?

Entä muut syötävät/juotavat? Mitä itse tehtyä saa ja ei saa syödä ilman lupaa?

Re: Saako teillä syödään kaapeista kaikkea?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.12.24 13:18:43

Tietysti kaikkea saa syödä, mutta kaikkia ei saa syödä.

Jos johonkin eväslaatikkoon on selkeästi pakattu seuraavan päivän eväät, niin ne on jätettävä rauhaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.12.24 13:20:12

Kyllä meillä lähtökohtaisesti kysytään, jos kaapissa on jotain ”outoa”, että mitä varten se on. Tutut jutut on kumminkin vapaata riistaa. Toisen eväät toki tuttuja juttuja, mutta ne tunnistetaan eväiksi ja niihin ei tietenkään kosketa.

Päivämäärä:   22.12.24 13:20:20

Kaikkea saa syödä/juoda mitä löytää, ellei sitä ole erikseen kielletty. Meillä esim. on hyvinkin usein valmiiksi tehtyjä "eväsleipiä" jääkaapissa. Samoin nyt löytyy itse tehtyä aronialikööriä. Lahjaksi menevät pullot on laputettu ja niitä ei saa juoda. Laputtomista saa toki ottaa.

Lähettäjä: mimosa 
Päivämäärä:   22.12.24 13:21:10

Saa syödä, yhteinen koti ja yhteiset ruoat. Mutta molemmat meistä omaa myös tilannetajua, ei nyt tule mieleenkään esim toisen eväsleipiä mennä syömään :Dd

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.12.24 13:21:26

Meillä on kyllä kaikki lapsia myöten kartalla siitä, mikä on meillä normaalissa käytössä olevaa ja mitkä kaapit on arkiasioille. Ylähyllylle nostettut erikoisherkut ja koristellut kakut jää kyllä rauhaan vaikka joku ei juuri sillä hetkellä muistaisikaan kenen synttäreitä varten ne on hommattu. Sen sijaan tavalliset leivonnaiset ja herkut tavallisista paikoista saa kyllä avata jos siltä tuntuu.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   22.12.24 13:27:40

"Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 22.12.24 13:21:26

Meillä on kyllä kaikki lapsia myöten kartalla siitä, mikä on meillä normaalissa käytössä olevaa ja mitkä kaapit on arkiasioille. Ylähyllylle nostettut erikoisherkut ja koristellut kakut jää kyllä rauhaan vaikka joku ei juuri sillä hetkellä muistaisikaan kenen synttäreitä varten ne on hommattu. Sen sijaan tavalliset leivonnaiset ja herkut tavallisista paikoista saa kyllä avata jos siltä tuntuu."

Juuri tämä myös meillä.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   22.12.24 13:28:24

Lähtökohtaisesti kaikkea kaapista löytyvää saa syödä.

Jos tekisin omista kirsikoista kirsikkalikööriä, niin sitä tulisi todennäköisesti monta pulloa, ja puoliso saisi niitä ihan rauhassa kuluttaa. Jos taas päättäisin antaa yhden pulloista lahjaksi, niin siitä sanoisin erikseen. Jos taas kaappiin yhtäkkiä ilmestyisi yksi likööripullo, eikä kukaan ole missään keskustelun lomassa maininnut sellaisen ostavansa, niin kysyisin, että mikäs tämä on.

Jos tekisin itselleni eväsleivän valmiiksi, niin en edes olettaisi, että puolisoni söisi sen. Vastaavasti en myöskään söisi itse valmista ja hyvin pakattua leipää, vaan olettaisin automaattisesti sen olevan miehen leipä huomiselle. Mutta todennäköisesti siitäkin olisi mainittu ("taidankin tehdä huomiset eväät jo valmiiksi, jottei niitä tarvitse huomenna aamulla ruveta vääntämään").

Kuten sanoin siinä toisessa topassa, niin meidän taloudessa keskustellaan asioista, ja jos joku on jotain erityistä tekemässä, niin se on todennäköisesti tullut keskusteluissa ilmi. Eikä meidän taloudessa ole niin idiootti, että söisi toisen tekemän eväsleivän tai kokonaisen synttärikakun ennen juhlapäivää. Mitään lupia ei tarvitse kysyä. Joskus toki voi olla tilanne, että kaappiin on ilmestynyt vaikka pullapitko, jota ei normaalisti meidän kaapeista löydy. Sitten toinen yleensä kysyy, että mitä varten tuo oikein on.

Päivämäärä:   22.12.24 13:28:42

kyllä

Päivämäärä:   22.12.24 13:28:59

kyllä, jos on joku erikoisjuttu niin laitan lapun päälle

Päivämäärä:   22.12.24 13:29:42

Lähtökohtaisesti kaikkea voi ottaa. Mutta miksi ihmeessä joku ottaisi jotain sellaista, minkä tietää olevan johonkin muuhun varattu ja jota ei saa helposti lisää esim. ostamalla kaupasta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.12.24 13:42:56

Ihan kaikkea saa syödä, mitä kaapeissa on. Niin mies kuin lapsikin, ja lapsen kaveri.

Jos on joku erikoisjuttu, vaikka nyt lahjakoriin varattuja juttuja, niin niissä on sitten erikseen lappu ettei saa ottaa.

Ja kaikilla meillä on sen verran älyä, ettei syö kenenkään eväsrasioista mitään.

Päivämäärä:   22.12.24 13:44:34

Kyllä melllä lähtökohtaisesti saa kaikkea ottaa. Esim meillä on tapana tehdä ”eväsannoksia” valmiiksi kaappiin ja sieltä saa napata mukaan, kuka sellaista tarvitsee. Jos on jotain mitä ei saa syödä, siitä sanotaan kaikille tai sitten se liputetaan jollain ”älä ota” -lappusella.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.12.24 13:46:30

Kyllä mutta esim mies kyllä tajuaa kysyä vaikkapa avaamattomasta konvehtirasiasta että onko menossa lahjaksi vai saako syödä. Viitaten likööri-keskusteluun ei kyllä menisi ominpäin juomaan itsetehtyjä likööreitäkään, etenkin jos aluksi on juonut omansa.

Päivämäärä:   22.12.24 14:02:37

Kaikkea saa syödä, mutta meillä enemmän pyörivät tajuaa kyllä että erikoisemmat ilmestykset kaapeissa saattaa olla johonkin varattuja juttuja.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   22.12.24 14:04:59

“ Saa syödä, yhteinen koti ja yhteiset ruoat. Mutta molemmat meistä omaa myös tilannetajua, ei nyt tule mieleenkään esim toisen eväsleipiä mennä syömään :Dd”

Tämä. Jos haluan erityisesti jotain säästää, mainitsen siitä, ellei nyt voi selkeästi tajuta, että on lahja eli vaikka kuohari pahvipaketissa.

Meillä ei myöskään olla alkoholisteja eli litkitä jotain liköörejä pullotolkulla.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   22.12.24 14:05:48

Meillä on miehen kanssa jääkaapissa omat puolet. Ostetaan samalla kauppareissulla eri ostokset ja kumpikin tietää mikä on toisen ja mikä oma ruoka. Tämä ihan sen takia kun syödään osittain eri ruokia.

Eli koskaan ei tule sellaista tilannetta, että toinen menisi kysymättä syömään mitään toiselta.

Koko aloitus on vähän outo. :D Tulee mieleen että aloittajan mies on vetänyt kirsikkaliköörit kysymättä. Meillä ei tulisi mieleenkään.

Päivämäärä:   22.12.24 14:11:25

F: toisen keskustelun aloittajan mies olikin, sen jälkeen kun oli aluksi vetäissyt omansa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.12.24 14:23:20

Kyllä itse oletusarvoisesti vaadin suhteessa tiettyä toisen huomioimista ilman että siitä erikseen huomautetaan. Tyyliin ei syödä viimeistä ja jtetä tyhjää pakkausta jääkaappiin tai pöydälle. Vähintään pitää sanoa että söi viimeiset juustot tms. tuo lisää jos tarvitset/käyn hakemassa illalla lisää. Toisen itselleen valmistamiin eväisiin yms. ei kosketa. Kyllä aikuisen pitäisi kyetä tämmöset ihan itse päättelemään ilman että joku vieressä neuvoo. Mitä lahjaksi itse tehtyihin ruokiin tai juomiin tulee niin niistä on todennäköisesti ollut puhetta jo aiemmin. Eli molemmat tietää että on tehty tiettyä tarkoitusta varten eikä siten ole vapaata riistaa. Itselle tulee hyvin äkkiä kynnsykysymys koko suhteen jatkon kannalta jos tämmösistä joutuu vääntämään.

Päivämäärä:   22.12.24 14:37:20

Ei.
Yksi perheestä on gluteeniton, gluteenittomat leivät, pastat, erikseen merkityt leviterasiat jne ovat vain hänen käyttöönsä.

Päivämäärä:   22.12.24 14:46:15

Ei saa. Jokujärki ja toisen huomiointi herkuissa. Esim. jos olen ostanut suklaalevyn, voi mies syödä rivin, mutta muutoin ostakoot oman, jos haluaa kunnolla syödä. Samoin jos hän on varannut itselleen vaikka kokistölkin.

Toki myös se, että kulut jakautuu tasan ja myös kaupassakäynti. Jos olen vaikka rahkan ajatellut käyttää johonkin ja mies syö sen, niin ei ole paha, mutta uuden voi käydä ostamassa.

Päivämäärä:   22.12.24 15:00:38

Saa. Olen joskus unohtanut mainita kun on ostanut viinipullon seuraavan päivän synttärilahjaksi ja mies mussuttanut sen yön aikana kun luullut että oon saannut lahjaksi (en juo alkoholia ollenkaan ja saan usein töistä lahjaksi).

Herkut saa ottaa kans, ellei oo sit selvästi ostettu itselle (molemmilla sama maku sipsien kanssa mutta karkit ihan eri joten karkeista pystyy päättelemään kelle ne on).

Jos jotain eväitä rasiassa niin niihin ei kumpikaan koske mutta tosi usein tekijä mainitsee miksi se on siellä niin ei tartte ihmetellä. Usein jos on kans jotain minkä selvästi haluaa pitää itsellään niin usein kauppakassi olalla kun kävelee sisään niin mainitsee "ostin itelleni fazerin sinisen". Silloin se on merkattu ja kumpikaan ei olla sitä valaa rikottu. Automaattisesti tullut tapa meillä :D

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   22.12.24 15:38:46

Meillä sanotaan erikseen et jokin on syötäväksi hankittu. Muuten jää kaapin perälle kun toinen ei kehtaa koskea jos se onkin jotain tarkoitusta varten jemmattu.

Osansa tuossa 'toisen ruokiin ei kosketa' on se, että taloudessa toisella keliakia.

Lähettäjä: Simppa 
Päivämäärä:   22.12.24 15:41:38

On sanomattakin selvää, että jos kaapissa on jotain erikoista, mitä siellä ei yleensä ole, niin sitä ei missään nimessä mennä suin päin syömään. Sitä ei tarvitse erikseen kieltää, vaan muut osaavat ensin kysyä, mitä varten se on ja saako syödä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   22.12.24 15:43:30

Saa, mutta eväsleivät kyllä tajuaa ilman eri ilmoitusta, että ne on varattu.
Jos on muuten varattu, niin ei ole iso juttu ilmoittaa, että tämä menee vaikka lahjaksi.

Me ei olla 5 vuotiaita, jotka kysyy joka asiasta .

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.12.24 15:50:11

No ei tosiaankaan syödä ja juoda kaikkea. Perus asiat tietty saa syödä vapaasti mutta jos esim vieraita tulossa niin eihän tarjoiluja syödä etukäteen.

Päivämäärä:   22.12.24 15:50:38

Eiköhän se ole ihan niinkuin asiasta missäkin taloudessa on sovittu. Jos ei oteta huomioon toisia tai kunnioiteta toiveita niin ei kannata todellakaan jäädä sellaiseen suhteeseen, kuten minä aiemmin tein....

Meillä on lähtökohtaisesti eri ruuat kun on niin eri ruokavaliot, mutta jotain yhteistä kaapissa aina on. Niistä ilmoitetaan jos jokin käy vähiin tai loppuu. Mie usein niistäkin kysyy, että saako ottaa tai mainitsee, että ottaa paprikaa kun yleensä samaan aikaan keittiössä pyöritään. Usein kerron jos jääkaapissa on jotain mikä olisi hyvä syödä pois, kuten vaikka joku eilinen ruoka tmv.

Alkoholia meistä ei käytä kuin toinen niin siitä ei mitään riitaa tarvitse kehittää kuten tuossa aloituksen alkoholistiperheessä. Nykyinen ei myöskään niinkään välitä herkuista, eksältä piti piilottaa jos meinasi itse saada jotain. Söi kyllä jos löysi piiloni ihan kaiken. Eväitäni ei sentään koskaan syönyt, olisi ollut jo ihan oikeasti tosi sairas temppu!

Minulla oli todella köyhä lapsuus ja useimmiten menin kalvavan nälän kanssa nukkumaan. Menen ihan sekaisin jos joku kysymättä syö ruokiani. Ihan täysin ok kun mies kysyy/ilmoittaa että ottaa minulta jotain, mutta ahdistus on ihan valtava jos ruokaa "katoaa". Se musertaa turvallisuudentunteeni. Tämä on asia josta tuskin koskaan pääsen eroon, mutta eipä tuo elämää haittaa kun nykyinen mies sen ottaa huomioon.

"ostanut viinipullon seuraavan päivän synttärilahjaksi ja mies mussuttanut sen yön aikana"
Miten viiniä voi mussuttaa? Onko se jotain hyytelöviinä? :P

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   22.12.24 16:01:54

Kyllä meiltä sujuu ilman vahtimista ja kyttäämistä se ettei juoda tai syödä mitään toisen ostamaa tai tekemää ja toisaalta kyselemättä voidaan jääkaapin normitäytteitä käyttää ja syödä.

Alkoholistit juo niin kauan alkoa kun sitä taloudesta löytävät. Ei auta sanoa, että on lahjaksi. Juovat kyllä omansa, muiden ja vielä naapurinkin, jos tietävät missä on.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.12.24 16:08:10

Saa syödä kaiken mitä löytää. Yleensä normaalijärkinen ihminen kyllä erottaa lahjaksi tarkoitetut tai juhliin varatut.

Olisin kyllä huolissani alkoholismista, jos joku vetelee pullollisen kirsikkalikööriä noin vain ohimennen.

Täytyy kyllä tunnustaa, että mieheni joi migreenikohtausta varten varaamani energiajuoman. Kun en kuulemma kuitenkaan juo sitä, kun se on jo pitkään seissyt jääkaapissa. No niin kun sitä se VARALLA oleminen tarkoittaa...

Lähettäjä: Saa 
Päivämäärä:   22.12.24 16:17:45

Saa ottaa. Sanotaan, jos jokin asia on varattu johonkin ja tunnistetaan toistemme eväät joten ei niihin kosketa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.12.24 16:30:17

Saa syödä mitä vaan jos ei erikseen mainita esim. just töihin eväsleivät tms. Minä ja mies, ei lapsia.

Päivämäärä:   22.12.24 16:35:53

Kaikkea saa syödä mitä tavallisista ruokakaapeista löytyy.

Lahjasuklaat tai lahjapullot on sijoitettu toisaalle, yleensä työhuoneen tai makkarin kaappiin. Niitä ei siis voi edes kuluttaa vahingossa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   22.12.24 18:03:57

Meillä kommunikoidaan. Kumpikin tietää mitä varten mitäkin on.

Lähettäjä: ninja 
Päivämäärä:   22.12.24 18:24:51

Lähettäjä: mimosa
Päivämäärä: 22.12.24 13:21:10

Saa syödä, yhteinen koti ja yhteiset ruoat. Mutta molemmat meistä omaa myös tilannetajua

Juurikin näin.

Päivämäärä:   22.12.24 18:43:59

No voinko minä nyt esimerkiksi mennä juomaan sen miehen itse tehdyn liköörin, mikä on hänen omassa huoneessaan, kun hän joi minun, mikä oli keittiön yläkaapissa?

Päivämäärä:   23.12.24 09:17:54

Jos se tuntuu sinusta hyvältä ratkaisulta tähän dilemmaan niin eihän sinua kukaan estääkään voi.

Päivämäärä:   23.12.24 09:36:13

Saa syödä. Puhutaan kyllä lahjoista joten niitä ei kukaan syö, saati mitään täytekakkuja. Kerran olen laittanut laktoosittomiin maitoihin laput että säästetään ne viikonloppuun kun tulee laktoositon vieras. Tämäkin vain siksi, kun niissä oli suunnilleen sama päiväys.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   23.12.24 09:46:09

Meillä osataan kommunikoida. Lähtökohtaisesti kaikki on vapaata riistaa. Jos ei ole siitä sanotaan ääneen "nää mokkapalat on huomisiin talkoisiin, tää sipsipussi on Matin leffailtaan kavereiden kanssa, tää suklaalevy on Pirkolle töihin". Ei ole ongelmaa.

Päivämäärä:   23.12.24 09:50:44

Kun mies vielä asui samassa huushollissa niin mitään alkoholijuomia ei voinut näkyvillä pitää. Kaikki juotiin mun poissaollessa. Myös ne lahjaksi saadut kalliit mitkä piilotin. jos hän tiesi niistä niin etsi niin kauan, että löysi. Pikkuhiljaa pullon sisältä hupeni eikä mies osannut edes hävetä.

Päivämäärä:   23.12.24 09:56:30

Tosi jänniä kommentteja.

Mites te, joilla on tarkat ruoat, niin mitä teidän lapset saa kaapeista syödä?
Tai miten ruoat sitten jaetaan jos tulee lapsia?
Ja kumpi ne lapsen ruoat kaupasta ostaa?

Päivämäärä:   23.12.24 10:00:58

Lähettäjä* 

Päivämäärä23.12.24 09:56:30

Tosi jänniä kommentteja.

Mites te, joilla on tarkat ruoat, niin mitä teidän lapset saa kaapeista syödä?
Ja kumpi ne lapsen ruoat kaupasta ostaa?

Niin, ja miten teidän lapsuudenperheissä oli? Oliko isällä ja äidille eri ruoat? Miten lapsilla sitten?

Päivämäärä:   23.12.24 10:11:18

No kai periaatteessa saa mutta mies haluaa että on omat ruuat niin kumpikin ostaa omat ja jääkaapissa on omat hyllyt. Mies ei puhu hankalista asioista eikä tule koskaan puhumaankaan eli syytä ei ole sanottu. Oletan että koki minun syövän yhteisistä enemmän ja siksi systeemi muuttui. Minulla on ollut tosi tiukkaa useita kuukausia ja välillä lasken kuinka moneksi päiväksi neljä euroa pitää riittää. En kuitenkaan varasta mieheltä, joskus kysyn saanko vaikka jonkun hedelmän eikä ole kieltänyt ottamasta. Kun muilla ei ole näin niin tuntuuhan tämä sairaalta. Mutta onko se sitten syy erota että pitää olla omat ruoat. Eli olisiko eron syy se että syön...

Päivämäärä:   23.12.24 10:13:36

"Mutta onko se sitten syy erota että pitää olla omat ruoat. Eli olisiko eron syy se että syön..."

Eiköhän se ole tämä:

"Mies ei puhu hankalista asioista eikä tule koskaan puhumaankaan eli syytä ei ole sanottu. Oletan että koki minun syövän yhteisistä enemmän ja siksi systeemi muuttui."

Päivämäärä:   23.12.24 10:19:34

''Mites te, joilla on tarkat ruoat, niin mitä teidän lapset saa kaapeista syödä?
Ja kumpi ne lapsen ruoat kaupasta ostaa?''

Silloin kun asuin uusperheessä, mulla ei lapsia, mutta miehellä kaksi, niin lasten ruuat ostettiin about puoliksi, mutta omat ruokani laitoin jääkaapin ylähyllylle. Lapset tiesi että se on mun ja siellä on mun eväät yms, eli sinne ei kukaan muu mennyt. Join myös eri maitoa kuin muut, joten kukaan muu ei siihenkään koskenut vaikka se oli ihan normaalilla hyllyllä. =)

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   23.12.24 10:28:14

Periaatteessa joo, mutta meillä on jotain juttuja, joita ei kuitenkaan ja joista tulee välillä "kismaa". Esim. limut on ostettu periaatteessa minulle "muut limut" ja miehelle colaa. No mies juo monesti omat limunsa heti, ja alkaa sen jälkeen kittailla minun limuja. Joskus onkin sitten käynyt niin, että kun aion juoda limua sitä ei enää olekaan.. Tämä tilanne on onneksi rauhoittunut kun mies on vähentänyt limun käyttöä. Katsotaan miten käy kun lapset innostuu limuista :D

Lisäksi meillä on tiettyjä ruokarutiineita, joita noudatetaan. Esim. muu perhe syö viikonloppuisin riisipuuroa aamuisin, joten jos jäljellä olisi vain 1, oletan, että mies ei syö sitä vaan jättää lapsille. Tai itse syön banaanin iltaisin osana "iltaherkkumössöäni", joten oletan, että viimeistä banaania ei anneta lapsille.

Käydään kyllä lähes päivittäin kaupassa kun niitä on useampi tässä kävelymatkan päässä, joten aika harvinaista on, että kaapista ei löydy sitä mitä pitäisi.

Lähettäjä: neppis 
Päivämäärä:   23.12.24 10:30:55

Exän kanssa oli aina omat ruuat, koko pitkän yhdessäasumisen ajan. Eli molemmat osti kaupasta mitä halusi ja syötiin omiaan. Toisen ruokiin ei koskettu eikä kyselty. Jos joskus tehtiin jotain yhteistä niin sitä tietty molemmat söi eikä kyselty. Samoin esim. mehut ja levitteet oli yhteisiä eikä niistä kyselty. Lapsia ei ollut. Hermo mulla olis mennyt jos kaikesta olisi pitänyt erikseen sanoa. Rahat oli kyllä yhteisiä, että siitä ei ollut kyse, vaan siitä että oli niin erilaiset ruokavaliot ja suunnittelin syömiseni aika tarkasti.

Päivämäärä:   23.12.24 10:41:21

Kauhean vaikean tuntuista monilla.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.12.24 14:55:02

" voinko minä nyt esimerkiksi mennä juomaan sen miehen itse tehdyn liköörin, mikä on hänen omassa huoneessaan, kun hän joi minun, mikä oli keittiön yläkaapissa?"

Riippuu ihan mitä asiasta olette keskustelleet. Miten on nahdollista ajautua samaan osoitteeseen asti parisuhteessa, jos ei tuon vertaa kommunikoi?

Päivämäärä:   23.12.24 14:56:45

Kun asuin viikonloppuisän kanssa niin meinasin kieltää esim riesapentua juomasta suoraan isosta limupullosta. Nuijaperhe myös säilytti suklaat jääkaapissa. Onneksi järkiinnyin ja heitin roskasakin pihalle, voivat porsastella sitten muualla.

Päivämäärä:   23.12.24 16:59:23

Yleensä kyllä kysytään jos on jotain erikoisempaa. Mutta saa syödä yleisesti ottaen.

Siskon mies on sellainen jätemylly, että syö ja juo kaiken mikä vastaan tulee kysymättä oliko jokin käyttötarkoitus. :’D
Siksi hänen tullessa kylään kaikkeen sellaiseen mitä ei saa ottaa on se kirjoitettu.

Päivämäärä:   23.12.24 17:16:16

Syökö se jätemylly kylässä kaapeista ilman lupaa?

Päivämäärä:   23.12.24 17:54:55

Ei täysin vieraiden luona sentään kehtaa mutta tuttujen kyllä.

Kuten esim meidän vanhempien luona sekä minun & puolisoni luona kyllä syö kaapeista mitä löytää.
Tyhjensi kerran jopa meidän joulukalenterin mihin oli jäänyt luukkuja aattona jäljelle. :’D

Itse pyydän siskon luona luvan lasin ottamiseen kaapista jotta saan vettä. Mutta ei tulis mieleenkään mennä syömään kaapista jotain.

Lähettäjä: Kyselen 
Päivämäärä:   24.12.24 20:01:36

Saako teillä opetellaan kirjoittamaan?

Lähettäjä: Veera 
Päivämäärä:   26.12.24 08:05:51

Miehen lapsi/nuori saa syödä kaiken, minkä haluaa, välittämättä kenen, minkä verran tai mihin tarkoitukseen ruu'at/herkut olivat. Hänen ruokiinsa (jotka eivät ole merkattuja mitenkään) ei saa kajota.
Tyhjät/ vähän syödyt paketit / ruuat jätetään pöydille, jääkaappiin tai lattialle, jos sinne sattuu tippuamaan. Jokainen makkara ja mehupurkki avataan.
Ruokaa ja leikkeleitä ym. meneekin kuivittumisen /pilaantumisen myötä roskiin. Kauppaan on matkaa, joten ostettava kerralla enempi. Ei auta, vaikka kuinka sanoo.
Joku tolkku pitäisi asialle saada.

Päivämäärä:   26.12.24 08:30:53

"Ei täysin vieraiden luona sentään kehtaa mutta tuttujen kyllä.

Kuten esim meidän vanhempien luona sekä minun & puolisoni luona kyllä syö kaapeista mitä löytää.
Tyhjensi kerran jopa meidän joulukalenterin mihin oli jäänyt luukkuja aattona jäljelle. :’D

Itse pyydän siskon luona luvan lasin ottamiseen kaapista jotta saan vettä. Mutta ei tulis mieleenkään mennä syömään kaapista jotain."

Kauhean vaikeaa ymmärtää miten tuollainen on kasvatettu ja miten sitä siedetään! Eikö se tottele, onko se jotenkin vajaa? Vai katsotteko vain huvittuneina että siellä se taas mässää. Onhan se nyt selvää että joku vika on päässä, ruoalla rakastettu tms. Vauvalla on se kauhea ketju missä mies syö kaiken, onhan näitä.

Lähettäjä: __ 
Päivämäärä:   26.12.24 08:33:47

"Miehen lapsi/nuori saa syödä kaiken, minkä haluaa, välittämättä kenen, minkä verran tai mihin tarkoitukseen ruu'at/herkut olivat. Hänen ruokiinsa (jotka eivät ole merkattuja mitenkään) ei saa kajota.
Tyhjät/ vähän syödyt paketit / ruuat jätetään pöydille, jääkaappiin tai lattialle, jos sinne sattuu tippuamaan. Jokainen makkara ja mehupurkki avataan.
Ruokaa ja leikkeleitä ym. meneekin kuivittumisen /pilaantumisen myötä roskiin. Kauppaan on matkaa, joten ostettava kerralla enempi. Ei auta, vaikka kuinka sanoo.
Joku tolkku pitäisi asialle saada."

Tähän on ihan tosi yksinkertainen ratkaisu. Typerästä teinistä pääsee eroon kun hankkiutuu eroon sen isästä. Et voi saada vain sitä miestä vaan koko pascan paketin. On niitä hyviäkin miehiä joiden mukana ei tule porsasta kylään.

Lähettäjä: Nappa 
Päivämäärä:   26.12.24 08:42:38

Periaatteessa saa, mutta kyllä täällä on selväksi tehty että jos vaikka juustopaketti on ostettu, niin se ei tarkoita sitä että sitä vedetään kaksin käsin herkkuna. Juusto maksaa sen verran, ja on lisuke ja on itsekästä joltakulta alkaa ahmimaan sitä niin että se on loppu melkein heti. Eli ns erityisemmät herkut eivät ole koskaan sitä varten ostettuja että yksi mässää ne kun silmä välttää.

Päivämäärä:   26.12.24 08:46:06

Miten ne suursyömärit on aina miehiä ja sitten naiset on hätää kärsimässä kun mies syö ja juo ja muille ei riitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.