Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koska opintolainan takaisinmaksu alkaa?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   21.12.24 19:32:30

Tuli mieleen, kun sain taas pankilta kirjeen, jossa kerrottiin, että opintolainani korot on pääomitettu marraskuussa. Lopetin ko. opinnot (jäivät kesken) jo 2019 ja olen kuullut/luullut, että takaisinmaksu olisi jo tässä kohden alkanut. Olisiko minun pitänyt itse ilmoittaa pankille, että "hei lopetin opinnot, en ole koulun kirjoilla enää"?

Re: Koska opintolainan takaisinmaksu alkaa?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   21.12.24 19:47:19

Minulta ainakin meni tiedot aina kelan kautta pankille. Oletko vaihtanut opiskelupaikkaa? Silloin minulla ei alkanut lainanmaksu kun vasta valnistuessani sieltä.

Päivämäärä:   21.12.24 19:48:41

Olin työelämässä 2019-2024, nyt olen oppisopimusopiskelija ja valmistun 2025.

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   21.12.24 21:20:08

Sinne pankkiin voi olla ihan itsekin yhteyksissä. Toki jos haluaa odotella, että laina vaan suurenee ja suurenee, niin sitten ei kannata.

Päivämäärä:   21.12.24 21:24:45

Jonotin sinne pankkiin tässä menneellä viikolla kahdesti yli puoli tuntia pääsemättä läpi.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   21.12.24 21:26:52

Laita mailia tai ota chatillä yhteyttä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.24 21:27:07

Ainakin jos valmistuu niin kaksi vuotta valmistumisesta

Päivämäärä:   21.12.24 21:31:24

Ainakin OP:ssa sai päättää. 2v on normi, mutta siinä oli vaihtoehtona ainakin 6v lisäksi, oisko 8v kans ollut tarjolla, eli riippuu mitä oot valinnut. Jos sulla OP niin siellä kyllä näkee lainakohdasta maksusuunnitelmat parin vuoden päähän.

Päivämäärä:   21.12.24 21:32:02

Chat ja viestin lähettäminen edellyttävät ko.pankin verkkopankkisopimusta ja koska en ole enää sen asiakas, niin ei onnistu. Tunnistautumatta pystyi chatissa hoitamaan vain yleisluontoisia asioita.

Päivämäärä:   21.12.24 22:16:42