Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Gisele Pelicot ja somereaktiot

Lähettäjä: Enna 
Päivämäärä:   21.12.24 16:24:58

Maailmanlaajuisesti naiset osoittavat tukeaan Gisele Pelicotille sosiaalisessa mediassa sekä mielenosoituksissa. Mutta miksi miehet vaikenevat eikä heidän kommentointiaan juuri näy? Tuhansien viestien joukossa saattaa olla max viisi miehen kirjoittamaa kommenttia. Mistä tämä johtuu?

Re: Gisele Pelicot ja somereaktiot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.24 16:26:44

Koska heitä harmittaa että tämmöinen kohu pikku jutusta.
Ei miehet osaa asettua muiden ihmisten asemaan, kun ei ole koskaan tarvinnut.

Päivämäärä:   21.12.24 16:29:05

Miehet keskittyvät vain kitisemään miesvihasta ja vaikenevat kaikesta missä mies on oikeasti ollut syypää (paitsi jos se on jotain vähemmistöä, eli homo tai ruskea).

Päivämäärä:   21.12.24 17:04:56

"Ei meitä saa verrata käärmeisiin!!11!1"

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   21.12.24 18:49:42

Kyllä silloin miehet jakso itkeä netissä, kun naiset ilmoittivat että kohtaisivat mielummin karhun kuin tuntemattoman miehen metsässä..

Ei kaikki miehet mutta kuitenkin aina mies

Päivämäärä:   21.12.24 18:58:51

No, ei aina mies, mutta liian usein mies.

Minua ärsyttää kun nykyään näistä asioista keskusteltaessa pitää ensin kirjoittaa että EI KAIKKI MIEHET EN USKO ETTÄ KAIKKI MIEHET JOTKUT MIEHET ON IHAN OK ja vasta sitten voi alkaa puhua itse asiasta. Miehet on kyllä ihan käsittämättömiä vauvoja joita pitää jatkuvasti tyynnytellä etteivät keksi loukkaantua ja kokonaan ohita asiaa.

Vai onko se aidon tunnereaktion sijaan sittenkin vaan yritys harhauttaa keskustelua? Viedä se ihan toisille raiteille? Sen sijaan että puhuttaisiin siitä, miten moni ihan normaali mies raiskaa kun tilaisuus tulee, puhutaankin siitä miten on varmasti ihan hyviäkin miehiä jossain, ja sitä paitsi joskus naisetkin raiskaa.

Ärsyttää. Onneksi olen biseksuaali ja voin vaan jättää osallistumatta tuohon pelleilyyn.

Päivämäärä:   21.12.24 19:08:24

"Vai onko se aidon tunnereaktion sijaan sittenkin vaan yritys harhauttaa keskustelua? Viedä se ihan toisille raiteille? Sen sijaan että puhuttaisiin siitä, miten moni ihan normaali mies raiskaa kun tilaisuus tulee, puhutaankin siitä miten on varmasti ihan hyviäkin miehiä jossain, ja sitä paitsi joskus naisetkin raiskaa."

Juuri sitä se on. Se on tahallinen yritys estää koko keskustelu. Jos luet eilen tästä aiheesta käytyjä keskusteluja ja sitä millaiset hyökkäykset niissä naisia kohtaan olivat käynnissä, niin näet niissä juuri tämän ilmiön. Se palaute mitä tästä aiheesta puhuessa saa, on sellaista, että vaatii aika kovan pinnan että sitä jatkuvasti kestää. Siksi moni varsinkin nuori nainen on alkanut vältellä mielipiteensä sanomista, koska se törkyvyöry on niin massiivinen. Itse olen siihen jo tottunut, oikeastaan turtunut, ja annan kyllä takaisin niin että tuntuu, mutta ymmärrän etteivät kaikki siihen saastaan halua itseään sotkea. Pidän tätä isona uhkana ihan jo naisten sananvapaudelle.

Päivämäärä:   21.12.24 19:14:51

Mutta onko se tietoisesti tehty valinta niiltä kommentoijilta vai aito tunnereaktio? Ei sillä että se merkitsisi paljon loppupeleissä, mutta sitä tulee mietittyä välillä. Onko miehet tietoisesti, tarkoituksellisesti karmeita ja pyrkivät vaientamaan, vai onko heidän tunteidensäätelykykynsä ja kriittinen ajattelunsa jäänyt teinin tasolle.

En edes tiedä kumpi olisi parempi.

Päivämäärä:   21.12.24 19:22:34

"Mutta onko se tietoisesti tehty valinta niiltä kommentoijilta vai aito tunnereaktio? Ei sillä että se merkitsisi paljon loppupeleissä, mutta sitä tulee mietittyä välillä. Onko miehet tietoisesti, tarkoituksellisesti karmeita ja pyrkivät vaientamaan, vai onko heidän tunteidensäätelykykynsä ja kriittinen ajattelunsa jäänyt teinin tasolle."

Sanoisin, että useimmiten tietoinen valinta. Eihän näitä kommentoijia mitenkään järkyttäisi vaikka heitä pidettäisiin raiskaajina, ei raiskaus heistä ole vääryys, sen kyllä huomaa niistä kommenteista.

Ja tämän takia en alakaan niitä hyvittelemään, että eiväthän nyt kaikki miehet. Kyllä ne sen tietävät.

Lähettäjä: ej 
Päivämäärä:   21.12.24 19:24:15

"Minua ärsyttää kun nykyään näistä asioista keskusteltaessa pitää ensin kirjoittaa että EI KAIKKI MIEHET EN USKO ETTÄ KAIKKI MIEHET JOTKUT MIEHET ON IHAN OK ja vasta sitten voi alkaa puhua itse asiasta. Miehet on kyllä ihan käsittämättömiä vauvoja joita pitää jatkuvasti tyynnytellä etteivät keksi loukkaantua ja kokonaan ohita asiaa."

Minä laitoin vähän aikaa sitten someen tarinan (story) "Miehet sitä ja tätä naisiin kohdistuen". En saanut yhtään kommenttia "No mä en ainakaan!", "Ei kaikki miehet!", tms. Jos olisin, niin olisin vastannut "Aina mies, ei koskaan nainen". En myöskään jaksanut mitään "miesoletettu", "naisoletettu", tms. Ehkä minun someseuraajissani on sitten viisaita ihmisiä, jotka eivät alkaneet vinkua tuosta. Vaikka on ties mitä "ei-täysin-cis-sitä-tai-tätä". Onneksi nyt kukaan ei edes puolestaloukkaantunut ainakaan niin, että olisivat minun kimppuuni hyökänneet.

Ehkä syynä se, että kun tarinoiden aiheen mies yritti alistaa minua, niin hän sai nenilleen, ja vielä kavereidensa nähden niin, että nolasi itsensä ei minua. Kukaan ei varmaankaan uskaltanut alkaa vänkyttää mitään :)

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   21.12.24 21:12:41

Tämän minäkin haluaisin tietää. Miehet ovat liian hiljaa tästä.

Lähettäjä: Paukki 
Päivämäärä:   21.12.24 21:26:58

Veikkaan että monen miehen kohdalla on kyse siitä, etteivät he samaistu tässä tai vastaavassa tapauksessa kehenkään osalliseen. Eivät raiskattuun naiseen eivätkä hänen raiskaajiinsa. Kun asia ei ole lähellä omaa elämänpiiriä, se ei niin kosketa.

Lähettäjä: July 
Päivämäärä:   21.12.24 21:41:21

Voivoi teitä.
Minä pidän miehistä. Ovat kyllä niin paljon täyspäisempiä kuin naiset.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.12.24 23:20:29

Miehet sitä, naiset tätä, pojat tuota ja tytöt sitä.
Totta kai yleistäminen suurta joukkoa kohtaan varmasti herättää tunnereaktioita. Jos joku sanoo että naiset ovat tunteellisia eivätkä ajattele asioita järkevästi, nousee meteli.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.