Lähettäjä: Papu
Päivämäärä: 21.12.24 11:20:39
Olen niiiiiin kyllästynyt ihmisten hyvesignalointiin! Mitä ihminen saa siitä, että esittää somessa olevansa parempi kuin on ja samalla dumaa muita?
Henkilö 1: 5000 kk-palkalla terveydenhuollon esihenkilötyötä tekevä. Puolisollaan samanlaiset tulot ja molemmat keskiluokkaisesta perheestä. Käyvät paljon matkoilla, hotellilomilla jne. ja ostavat paljon "merkkiä ja laatua". Henkilö huutaa somessa, miten hirveä hallitus meillä on ja jakaa demareiden juttuja hoitajien sortamisesta - kuitenkin samaan aikaan voi esimerkiksi minulle hämmästellä sitä, minkälaisia idiootteja hoitajat nykyään usein ovat ja miten puolet porukasta voisi irtisanoa, kun ovat niin laiskoja luusereita (kyllä, ihan oikeasti). Arvostelee myös niin sanotusti selän takana "sossupummeja ja yhteiskunnan elättejä", eli siis toimii juuri kuten sanoo hallituksen toimivan - sortaa köyhiä.
Henkilö 2: huutaa myös hallituksen huonoutta ja riistokapitalismia sekä on varsinainen verbaalinen ympäristöterroristi, joka teksteissään epäsuorasti haukkuu jotakuinkin kaikkia kuluttamisesta ja luonnonvarojen tuhoamisesta. Noh, hän asuu rikkaiden vanhempiensa isossa talossa oman perheensä kanssa ja pitää kolmea hevosta ja muita eläimiä. Taloudessa on useampi auto, joilla ajetaan yli sata kilometriä joka ikinen päivä. Ei auta yhteiskunnan hädänalaisia kuin veroja maksamalla, mutta huutaa somessa, miten kaikkien pitää auttaa ja olla valmiita antamaan omastaan heikommille.
Entä minä sitten? Puolisoni kanssa okt:ssa asuva kokoomuksen äänestäjä. Meiltä löytyy alle 20-kiloinen koira, ei muita eläimiä. Käyn lenkillä, joogassa ja uimassa. Kaksi autoa on, toinen 10 ja toinen 15 vuotta vanhoja. Ne ajetaan loppuun. Siinä voi vähän kestää, kun oma autoni Ei välttämättä liiku pihasta kuin kolme kertaa viikossa ja silloinkin ajo on noin 20 km. Meillä on perintönä saatu mökki ilman sähköä ja juoksevaa vettä ja vietämme lomamme siellä. Emme käy ulkomailla. Ostan pääosin kotimaista ruokaa ja vaikka syömmekin lihaa, olen myös lisännyt kasvisruokien määrää ja mietin myös lihan alkuperää. Äänestin kokoomuksen edustajaa, koska kyseisen edustajan mielipiteet olivat kaikkein lähimpänä omiani, vaikka eroavaisuuksia olikin. Tämä edustaja ei päässyt läpi, eli se siitä. En tee hyväntekeväisyystyötä, mutta osallistuin pariin joulukeräykseen ja autoin lahjakortin muodossa vähävaraista läheistäni, johon hallituksen toimet ovat osuneet. En hyväksy kaikkia hallituksen päätöksiä, mutta ymmärrän, että leikkauksia ja kiristyksiä on pakko tehdä ja ne osuvat myös itseeni.
Henkilöiden 1 ja 2 mielestä (heidän somejensa perusteella) minä olen pahuuden ruumiillistuma; etuoikeutettu, pahaansuopa ja ahne luontoa tuhoava kokkare, joka voi vaan syyttää itseään siitä, että Suomi vajoaa suohon.
|