Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyi mitä tekopyhyyttä!

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   21.12.24 11:20:39

Olen niiiiiin kyllästynyt ihmisten hyvesignalointiin! Mitä ihminen saa siitä, että esittää somessa olevansa parempi kuin on ja samalla dumaa muita?

Henkilö 1: 5000 kk-palkalla terveydenhuollon esihenkilötyötä tekevä. Puolisollaan samanlaiset tulot ja molemmat keskiluokkaisesta perheestä. Käyvät paljon matkoilla, hotellilomilla jne. ja ostavat paljon "merkkiä ja laatua". Henkilö huutaa somessa, miten hirveä hallitus meillä on ja jakaa demareiden juttuja hoitajien sortamisesta - kuitenkin samaan aikaan voi esimerkiksi minulle hämmästellä sitä, minkälaisia idiootteja hoitajat nykyään usein ovat ja miten puolet porukasta voisi irtisanoa, kun ovat niin laiskoja luusereita (kyllä, ihan oikeasti). Arvostelee myös niin sanotusti selän takana "sossupummeja ja yhteiskunnan elättejä", eli siis toimii juuri kuten sanoo hallituksen toimivan - sortaa köyhiä.

Henkilö 2: huutaa myös hallituksen huonoutta ja riistokapitalismia sekä on varsinainen verbaalinen ympäristöterroristi, joka teksteissään epäsuorasti haukkuu jotakuinkin kaikkia kuluttamisesta ja luonnonvarojen tuhoamisesta. Noh, hän asuu rikkaiden vanhempiensa isossa talossa oman perheensä kanssa ja pitää kolmea hevosta ja muita eläimiä. Taloudessa on useampi auto, joilla ajetaan yli sata kilometriä joka ikinen päivä. Ei auta yhteiskunnan hädänalaisia kuin veroja maksamalla, mutta huutaa somessa, miten kaikkien pitää auttaa ja olla valmiita antamaan omastaan heikommille.

Entä minä sitten? Puolisoni kanssa okt:ssa asuva kokoomuksen äänestäjä. Meiltä löytyy alle 20-kiloinen koira, ei muita eläimiä. Käyn lenkillä, joogassa ja uimassa. Kaksi autoa on, toinen 10 ja toinen 15 vuotta vanhoja. Ne ajetaan loppuun. Siinä voi vähän kestää, kun oma autoni Ei välttämättä liiku pihasta kuin kolme kertaa viikossa ja silloinkin ajo on noin 20 km. Meillä on perintönä saatu mökki ilman sähköä ja juoksevaa vettä ja vietämme lomamme siellä. Emme käy ulkomailla. Ostan pääosin kotimaista ruokaa ja vaikka syömmekin lihaa, olen myös lisännyt kasvisruokien määrää ja mietin myös lihan alkuperää. Äänestin kokoomuksen edustajaa, koska kyseisen edustajan mielipiteet olivat kaikkein lähimpänä omiani, vaikka eroavaisuuksia olikin. Tämä edustaja ei päässyt läpi, eli se siitä. En tee hyväntekeväisyystyötä, mutta osallistuin pariin joulukeräykseen ja autoin lahjakortin muodossa vähävaraista läheistäni, johon hallituksen toimet ovat osuneet. En hyväksy kaikkia hallituksen päätöksiä, mutta ymmärrän, että leikkauksia ja kiristyksiä on pakko tehdä ja ne osuvat myös itseeni.

Henkilöiden 1 ja 2 mielestä (heidän somejensa perusteella) minä olen pahuuden ruumiillistuma; etuoikeutettu, pahaansuopa ja ahne luontoa tuhoava kokkare, joka voi vaan syyttää itseään siitä, että Suomi vajoaa suohon.

Re: Hyi mitä tekopyhyyttä!

Lähettäjä: NipsNaps 
Päivämäärä:   21.12.24 11:24:41

Niinpä niin. Peiliin ei osata katsoa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.12.24 11:32:50

Toisia on aina helpompaa syyllistää kuin itseään. Harvalla on oikeasti varaa arvostella ketään.

Päivämäärä:   21.12.24 13:10:31

Asiat voi esittää hyvin monella tavalla. Esimerkiksi henkilö 2 voisi hyökkäävien ja pilkkaavien mielipiteiden sijaan kannustaa ihmisiä tekemään pieniä muutoksia. Ja hänet tuntevien olisi helpompaa ottaa hänen viestinsä tosissaan, jos likimain aggressiivisen viherpesuöyhötyksen sijaan kertoisi rehdisti, että heidänkin perheensä hiilijalanjälki on iso tällä ja tällä osa-alueella, mutta pyrkivät kompensoimaan sitä tavoilla x ja y.

Henkilö 2 on tietyllä tavalla sokea toiminnalleen, mutta henkilö 1 on ihan puhtaasti hyvesignaloija.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.24 13:10:32

No kyllä tuossa tarinassa on kolme hyvesignaloijaa… jokainen kuvittelee toimivansa paremmin kuin ne kaksi muuta.

Päivämäärä:   21.12.24 13:12:43

-: Ai, minä olen siis hyvesignaloija, kun kirjoitan asiasta anonyymina nettiin? Mielestäni hyvesignalointi on nimenomaan sitä, että isolla äänellä ja omalla nimellä kerrotaan mukavaatimattomasti omista hyvistä teoista tai tuodaan julki niitä yleisesti ottaen "parempina" pidettyjä mielipiteitä, vaikkei todellisuudessa edes seisottaisi niiden takana.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.12.24 13:15:13

Se on ihan tyypillistä nykymenoa, että tärkeintä on olla "oikeaa mieltä" mahdollisimman kovaäänisesti ja julkisesti. Ei sillä niin väliä, miten oikeasti elää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.24 14:47:10

Persoonallisuushäiriöt ja muut mt-ongelmat.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   21.12.24 14:47:42

Jospa kuule vaan keskittyisit omaa elämääsi, kasvattaisit normaalin itsetunnon, etkä välittäisi muiden mielipiteistä. Sinähän se tässä olet tänne erilse

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   21.12.24 14:53:23

Jospa kuule vaan keskittyisit omaa elämääsi, kasvattaisit normaalin itsetunnon, etkä välittäisi muiden mielipiteistä. Sinähän se tässä olet tänne oikein erikseen aloittanut keskustelun missä ITSE arvostelet näiden henkilöiden mielipidettä "tekopyhäksi" ja vaikka miksi. Miten siis kuvittelet olevasi itse yhtään parempi..?

Kannattaa oikeasti tehdä tuolle toisten omaisuuden kadehtimisella jotain. Ei ole normaalia käytöstä että joululauantaina listaat tänne jonkun ventovieraan tekemisiä...

Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, ja sitä sinun tulee ketään lyttäämättä kunnioittaa. Sellaista on elämä. Näytä esimerkkiä ja jatka elämääsi.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.12.24 14:53:59

Niin siis mitä muuta sinä tässä teet kun dumaat muita?

Päivämäärä:   21.12.24 14:54:52

Sen sijaan, että huutaa somessa, voisi mennä itse sinne hallitukseen. Mitä se somessa huutelu auttaa muuta kuin provosoi muita ihmisiä.

Päivämäärä:   21.12.24 15:34:57

j: ventovieraan? Kuule nämä on ihan tuttuja ihmisiä. :D ja mikä ihmeen "joululauantai"?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.12.24 15:46:33

Sulla on aloittaja mennyt tuttujen somet vähän liikaa ihon alle. Ei hallituksen päätösten arvostelu ole haukku sinulle, vaikka äänestit kokoomusta.

Toki ilmeisesti ajattelet tutuistasi tosi huonosti lähtökohtaisesti kun jopa perintötalossa asuminen on väärin, miksi ihmeessä seuraat noin aktiivisesti sellaisten ihmisten elämää joiden koet tekevän elämässään huonoja valintoja ja jotka lisäksi ärsyttävät sinua, kaikin puolin parempaa, noin valtavasti?

Päivämäärä:   21.12.24 16:24:33

Niin, oikeistolaiset usein tykkää repiä vasemmistolaisia mielipiteitä omaavan elämän auki, jotta saavat osoitella ”tekopyhyyksiä”. Miksi tehdä mitään hyvää, jos ei ole kokonaan täydellinen?

Kaverisi tekevät jo hyvää äänestämällä vasemmistoa ja puhumalla asiasta julkisesti. Ei verojen maksu myöskään ole mikään pikku juttu tai itsestäänselvyys. Monet oikeistolaiset rikkaat piilottavat omaisuutensa tai verosuunnittelevat itsensä lähes varattomiksi viranomaisen silmissä.

Mun mielestä riittää, kun elää lakien mukaan, tekee työtä ja maksaa veronsa. Sun täytyy ymmärtää että kavereillasi on ihan samalla tavalla sananvapaus kuin sinullakin.

Lähettäjä: Puolivanhus 
Päivämäärä:   21.12.24 16:25:19

1 ja 2 ovat tyypillisiä demareita: älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon eli minulle kuuluu kaikki (mielellään muiden maksamana) mutta mielelläni kerron miten muiden kuuluisi elää.

Päivämäärä:   21.12.24 16:25:31

Ja oikeistolaiset suomivat vasemmistolaisia kateudesta :-D

Päivämäärä:   22.12.24 09:36:14

Mä ohitan aina tuollaiset kirjoituksen somessa. Yksi fb-kaveri ja entinen kolleega on täysin hurahtanut uskontoon ja paasaa monta kertaa päivässä kuinka pitää palvoa jeesusta ja jos tekee sitä tai tätä niin on syntinen hylkiö.

Yleensä en jaksa lukea niitä itkiä vuodatuksia missä siteerataan raamattua ja jos luen, niin en kyllä millään lailla ota onkeeni vaikka melko syntinen olen hänen mittapuun mukaan ;DD

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.