Lähettäjä: -
Päivämäärä: 21.12.24 08:39:33
Joo ei todellakaan. Olen ansiosidonnaisella ja a) ensinnä päätöstä siitä odotettiin monta viikkoa ja mistään ei saanut rahaa sairaspäivärahan ja tuon välissä (ei edes toimeentulotukea) ja b) taas rahakuviot ihan sekaisin kun aloitin kuntouttavassa työtoiminnassa niin saan rahaa vain kahdelta päivältä ja ilmeisesti joulu sekoittaa maksut, koska tuokin vähäinen raha tulee vasta viikon päästä mitä normaalisti! Loput hakemuksesta meni käsittelyyn ja niistä rahat tulee koska lie!
Taas laitettu toimeentulotukihakemus ja soitettu perään, että voiko sitä kiirehtiä ja ei voi ei ole niin akuutti hätä. Sossuun soitettu jo valmiiksi, että mitä tehdä kun rahat tulee viikon myöhässä ja ensi viikollakin pitäisi syödä. Ei luvattu apua. Annettiin ruoka-avun puhelinnumero. Olen jo heille asiakas ja ennen sieltä sai joka kuukausi kassin mihin oli laskettu vähintään kolmen päivän ruuat. Nykyään kun avun tarvitsijoita on huimasti enemmän niin kassikin tulee kuulemma n. 3-4kk välein ja eivät voi ruokaa antaa jos ei ole mitään mistä antaa. Jäivät muutenkin jo joululomalle joten ei apua sieltäkään. Diakoniin sai ajan sille päivälle kun nuo vähät rahat tulee eli ei auta ensi viikkoon.
En kerrassaan tiennyt, että kun aloittaa kuntouttavan niin se sekoittaa taas raha-asiat ensimmäisen hakemuksen jälkeen. Elin siinä uskossa, että koko raha tulee maanantaina kuten normaalisti, mutta eiei. Ei edes tule sitä osaa rahaakaan vaan maksu jostain kumman syystä vasta viikon päästä. Olin ajatellut maksaa laskuja ja jotain jouluruokaa hommata, mutta kaikki meni vituiks. Laskut etenkin @!#$ kun en taaskaan saa maksettua niitä ajallaan ja ekan hakemusrumban takia eräpäiviä on jo siirretty.
Ei mikään ihme, että Facebookissa ihmiset joutuu kyselemään rahaa lainaan. Ja akat siellä kilpaa huutamassa, että apua kyllä saa! No eipä aina vaan saa!
Ja toivottavasti menen joku päivä vielä töihin, mutta tähän tilanteeseen kun olen läpikäynyt pari isoa leikkausta niin lääkäri suositteli kuntouttavaa työtoimintaa eikä töitä. Yhtä helevettiä tämä tuilla eläminen ja kaikki menee ihan sekaisin jos hakemuksiin tulee jotain muutoksia tai joutuu eri tukea hakemaan niin odottele taas rahoja viikkoja.
|