Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minussa on kaksi puolta

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   21.12.24 02:11:15

Oikein empaattinen, eläinrakas, muita ilahduttava ja siitä iloa saava, avulias ja ystävällinen...

...ja sitten se puoli, joka on kylmä kuin jää. Tämä ei koske läheisiä, vaan ihmishirviöitä sekä heitä, jotka ovat jollain tavalla tehneet minulle vahinkoa. En sitä sen enempää avaa. Saatan ihan kasuaalisti sanoa jotain tyyliin että "kunpa se kuolisi", "saisi joku t appaa sen", "t appaisi itsensä" jne. ja tarkoittaa sitä ihan sydämestäni. Joitain kohtaan on vain niin suurta vihaa. Sellaisia, jotka tavalla tai toisella tuhoavat elämääni. Edelleenkään en sen enempää asiaa avaa, mutta tosiaan osaan olla kylmä kuin jää, tai sitten oikein lämmin ja herttainen. Viha ja katkeruus sitä ensimmäistä saa aikaan.

Re: Minussa on kaksi puolta

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   21.12.24 02:15:18

Juuri mietin itsekseni, että nuo tokaisut eivät edes ole mitään halua shokeerata ketään, vaan aitoja ajatuksiani, jotka tulevat ulos suusta kun tarpeeksi suutun. Elämä on muokannut toisesta puolestani tällaisen. Osaan myös katsoa ihmisiä todella kylmällä katseella, kun tarpeeksi suutun. Silloin en tunnista itseäni niin sanotusti. Oikeasti olen aina saanut kuulla olevani lempeän näköinen ja että silmistäni näkyy miten hyvä ihminen olen.

Lähettäjä: Hilma 
Päivämäärä:   21.12.24 04:56:38

Eiköhän se ole vain itsesuojeluvietti. Moni meistä takrrtuu analysoimaan itseään hieman ihmeissään, eikä tunnista normaaleja puolustusmekanismeja, jotka ilmenevät mitä erinäisin tavoin. Elämä on selviytymistä..

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.12.24 05:07:22

Niin. Eikä minua sinänsä kiinnosta mitä ajattelen minulle täysin yhdentekevistä ihmisistä. Läheisistä en ikinä ajattele mitään tuollaisia juttuja.

Lähettäjä: pintus 
Päivämäärä:   21.12.24 06:51:30

Kuulostaa tutulta. Ajatukset eivät ole vaarallisia. Sanat ja teot ovat. On ihan luonnollista, että tunnet noin ihmisiä kohtaan, jotka ovat tehneet sinulle pahaa.
Ei sellaista ihmistä olekaan, joka ei vihaisi jotain.
Jos nuo tunteet alkavat viedä liian suuren osan ajattelusta, että arki ja jaksaminen häiriintyy, kannattaa hakea jutteluapua ammattilaiselta.

Lähettäjä: pintus 
Päivämäärä:   21.12.24 06:59:42

Ja anna niiden tunteiden tulla. Jos yrittää tapella vastaan, olla ajattelematta niin, silloin ne tunteet vain voimistuvat.
https://www.youtube.com/watch?v=4izOVj-SylA

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.24 09:47:50

Aloitus voisi olla mun näppikseltä. Ihmiset saavat olla mitä on, mutta ilkeys muita kohtaan, tietysti varsinkin heikompia kohtaan, on sietämätöntä... Kestän paljon itseeni kohdistuvaa pahuutta, mutta yhden sukuvian monista olen perinyt, kun raja on ylitetty, paluuta ei ole, ainakaan tässä elämässä, ei olla enää ystäviä, ei. Ja lähimmäisteni loukkaaminen on anteeksiantamatonta.

Päivämäärä:   21.12.24 09:50:15

Jos ajattelisit yhtä hempeästi sinua satuttaneesta ihmisestä kuin jostain suloisesta oravasta, niin et olisi normaali. Nyt olet.

Päivämäärä:   21.12.24 09:52:35

Eiköhän useimmissa ihmisissä ole kaksi puolta. Ei ajatuksiaan tarvitse pelätä. Mutta niitä kannattaa ehkä pyrkiä työstämään, koska ne voivat katkeroittaa.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   21.12.24 09:55:21

Voi kuinka tuttua. On muutam ihminen, joita voisin ampua silmiä räpyttämättä ja kusisin heidän haudalleen. Niin paljon pahaa ovat saaneet aikaan. Ovat työpaikalta ja heidän vuoksi olen menettänyt työkykyni, diagnoosina vaikea masennus. Kolme muuta minulle pahaa tehneet kuoli lyhyen ajan sisään syöpään kun vielä olin töissä. Ensin uutinen syövästä ja sitten uutinen kuolemasta ei hetkauttaneet millään lailla, melkein piti pinnistää pitää naama peruslukemilla ettei kukaan huomannut vahingoniloani.

Olen muuten empaattinen, ystävällinen, avulias rakastan eläimiä ja lähimmäisiäni enkä tahdo kenelle pahaa. Paitsi näille muutamalle k-päälle.

Lähettäjä: Heh hah 
Päivämäärä:   21.12.24 10:01:43

Tuttua on. Yritän opetella pois.

T. Epävakaa

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   21.12.24 10:04:56

Minäkin olen empaattinen ja hyväsydäminen silti voisin sanoa niinkuin aloittaja ja tarkoittaa myös sitä. Se on normaalia kun lukee juttuja lapsiin kohdistuneista rikoksista ja raiskauksista ja esim Sodasta.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   21.12.24 10:14:06

Ihmisillä on sisäpiiri ja ulkopiiri. Sisäpiiriläisille halutaan hyvää ja ulkopiiriläisille ei. Esimerkiksi rasismissa on kyse ulkopiiristä. Mielestäni oikeasti hyvä ihminen pyrkii suhtautumaan sivistyneesti kaikkiin ihmisiin.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   21.12.24 10:18:17

' Sisäpiiriläisille halutaan hyvää ja ulkopiiriläisille ei.'

Ja sinäkö olet se hyvä ihminen joka pääsi tähänkin keskusteluun heiluttamaan rasismi-korttia?

Olet varmaan myös se joka heittää ensimmäisen kiven, koska olet niin puhdasmielinen ja synnitön ja ennen kaikkea sivistynyt?

Lähettäjä: 475 
Päivämäärä:   21.12.24 10:48:12

Ihan normaalia.

Päivämäärä:   21.12.24 11:39:46

Meissä jokaisessa on monia eri puolia, niin kuuluukin olla. Niitä voi olla ihan jo eri roolit joita elämässämme esitämme, ystävä, harrastuskaveri, työkaveri, lapsi vanhemmalleen, vanhempi lapselleen, vanhemman rooli muille ihmisille. Sen lisäksi meissä jokaisessa on mm. sisäinen lapsemme sekä se vaistojenvarainen eläimellinen puoli joka ohjaa jokaikistä tekoamme jos emme siitä ole tietoisia.

Päivämäärä:   21.12.24 11:43:26

Ihmisyys ei ole mikään yksi ainoa tapa toimia, vaan me ollaan oikeasti todella monimutkaisia kokonaisuuksia. Kannattaa tutustua siihen omaan varjoonsa, millä nimellä sitä haluaa kutsua.

Traumatyöskentelyksi sitä taidetaan virallisesti sanoa.

Toiset hyötyvät suuresti tunnelukko-kirjoista, niiden virallisempi nimi taitaa olla skeema

Jollekin esim. Meri Mortin varjotyöskentelyohjeet hänen kirjoissaan on se mikä tuntuu sydämessä oikealta.

Siskojen salaseuran materiaalit voivat tuoda paljon rakennetta kaoottiseen maailmankatsomukseen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.12.24 11:48:21

^^
Se suloinen oravakin voi häikäilemättä tappaa.

Jokainen ihminen kykenee tilanteen tullen myös tappamaan ja puolustautumaan raa'astikin. Ehkä parempi, että tämänkin puolen tiedostaa. Vaikkei muuten missään tapauksessa murhailisi, eikä edes katsoisi väkivaltaleffoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.