Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Riita miehen kanssa

Lähettäjä: Sini 
Päivämäärä:   20.12.24 21:32:59

Näpytin kotona työhön liittyvää viestiä puhelimella, eräs tuttu miesasiakas kiitti joulumuistamisesta ja siis vastasin hänelle hymiön kera. Mieheni tuli selkäni taakse ja katsoi puhelintani ja kysyi hyvin syyttävästi huudahtaen että kenelle oikein tuollaista viestität?! En yhtään tykkää tuollaisesta mustasukkaisesta kyttäämisestä, joten sanoin ettei kuulu sulle. Heti perään kyllä kerroin että työjuttuja, vastaan asiakkaalle kiitosviestiin. Mies siis oli nähnyt viestin ja sen asiakkaan nimen, että sinänsä tyhmä kysymys alunperinkin. Mies veti tästä herneet nenään ja vetää nyt mykkäkoulua ja koko joulu varmaan tätä samaa paskaa...

Olen niin väsynyt tuohon miehen käytökseen. Itse en ikinä kyttää hänen viestittelyjä enkä ole millään tavalla mustasukkainen, joten en voi sietää sitä piirrettä toisessa. Olen joskus aiemmissa suhteissa joutunut kärsimään siitä pahasti (väkivaltaa mustasukkaisen puolison toimesta, aiheetta), joten siksi sanoin tyhmästi, ettei kuulu hänelle mitä viestittelen. Tiedän että sanoin varmasti tyhmästi ja nyt mies omassa päässään kehittelee jotain suhdetta minun ja asiakkaan välille, vaikka ei oikeasti ole mitään syytä olla mustasukkainen.

En tiedä mitä tällä hain, ehkä jotain viisaita ajatuksia tai muuta... Ahdistaa vaan ja tuntuu että joulu jo pilalla.

Re: Riita miehen kanssa

Lähettäjä: tota 
Päivämäärä:   20.12.24 21:40:31

Olisi kivempi olla vaikka yksin kuin koittaa luovia tuollaisen ihmisen kanssa koko elämä.

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   20.12.24 21:48:11

Ja kerta toisensa jälkeen lyöt hynttyyt yhteen mustasukkaisen miehen kanssa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.12.24 21:48:50

Minusta kuulostaa siltä, että sanoit rumasti ja ymmärrän miehen loukkaantumisen. On ihan normaalia parisuhteessa olla kiinnostunut vaikkapa siitä, kenen kanssa puoliso viestittelee. Nythän pistät miehesi kärsimään exän teoista.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   20.12.24 21:52:43

No oisin minäkin sun puolisona suuttunut jos mulle äyskäistäis ”ei kuulu sulle!”. Ei että miehenkään sanoma ois fiksua, jos sanatarkasti noin sanoi. Voin sanoa omasta kokemuksesta sen, että samoilla taustoilla usein kuvittelin ihmisten puhuvan mulle ns. törkeämmin kuin oikeasti puhuivat. Vasta kun kerran joku pystyi todistamaan (nauhoitteelta) mun kuvitelleen asian, niin tajusin että oma ennakkoluulo vääristi sen miten kuulun toisen puhuvan mulle.

Nyt olisikin tärkeää puhua avoimesti miehen kanssa miksi ahdistuit kysymyksestä ja miksi reagoit voimakkaasti. Eli kerrot miksi tunnet kuin tunnet ja rautalangasta väännät miksi miehen tokaisu aiheutti ahdistuksen. Toinen ei sitä voi ymmärtää, koska ei ole kokenut samaa kuin sinä. Samalla miettiä valmiiksi toimintatavat seuraavaa kertaa varten, ettette loukkaa toisianne turhaan.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   20.12.24 21:57:40

Viimeinen asia mitä itse kestän enää miehessä on mykkäkoulu. Asiat on selvitettävä puhumalla. On todella lapsellista pitää mykkäkoulua. Se on laskettavissa myös henkiseksi väkivallaksi.

Päivämäärä:   20.12.24 21:57:49

Se piti vielä sanoa, että mustasukkaisen (ja halkaavan) eksän jälkeen seuraava mies joutui ihan turhaan kärsimään meidän suhteessa koska en oikein tiennyt mikä on normaalia ja mikä ei. Olinkin yhtäkkiä itse se mustasukkainen, koska jotenkin aivot nyrjähti.

Onneksi olen voinut käsitellä asioita ja nykyisen miehen kanssa suhde on tasapainoinen.

Halusin siis vain sanoa ääneen sen, että ymmärrän aloittajaa ja haluan tsempata että kyllä se siitä! Asiat ei korjaannu hetkessä, mutta elämä helpottuu ajan kanssa.

Päivämäärä:   20.12.24 22:01:25

Täti, niin varmasti olet oikeassa. En usko silti että kuvittelin tuon miehen huudahduksen sävyn, hän tosiaan nosti ääntään ja kysyi ihan sanasta sanaan, että kenelle oikein tuollaista viestität. Viestissäni ei ollut mitään outoa, vain yksi hymiö lopussa. Itse epäilen että miehen reaktio aiheutui nimestä jonka näki puhelimessani (miesasiakas jota ei
tunne) ja siitä hymiöstä. Hänen mielestään työasioissa ei laiteta hymiöitä, vaan tulkitsee sen flirttailuksi. Mies on valitettavasti aika mustasukkainen. En tiedä miksi löydän vain mustasukkaisia miehiä. Eivät ne alkuun sellaisia ole (tai näytä sitä), mutta kun on muutettu yhteen niin johan alkaa paukkua...

Päivämäärä:   20.12.24 22:03:54

Siis ei tämä nykyinen lyö, mutta on mustasukkainen ja harrastaa mykkäkoulua. Ei osaa puhua vaikeista asioista. Ja ikää on, eli ei ole kyse mistään pojasta...

Päivämäärä:   20.12.24 22:05:48

Mikä siinä mustasukkaisuudesta niin pelottaa? Normaali tunne. Minäkin loukkaantuisin mikäli minulle noin tiuskittaisiin

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   20.12.24 22:06:12

Ratsaa ukon puhelin! Jotain salaa kun toista kyttää.

Päivämäärä:   20.12.24 22:07:36

Mietin tässä että pitäisikö yrittää mennä pyytämään anteeksi sitä sanomistani (ei kuulu sulle), jonka siis sanoin ihan rauhallisesti, en tuiskimalla. Ja totesin samalla että työasia. Sen jälkeen kyllä selitin heti koko viestin ja kenelle se on, mutta mies ehti jo suuttua.

Tiedän vaan ettei mikään anteeksipyyntö tehoa tuohon mykkäkouluun, se on sama kuin seinille puhuisi. Siksi jotenkin ylivoimasta mennä edes pyytämään anteeksi, kun ei se auta kuitenkaan. Ehkä sitten kahden kolmen päivän päästä...

Päivämäärä:   20.12.24 22:09:23

Ei minua todellakaan kiinnosta ratsata hänen puhelintaan. En ole itse tosiaan yhtään mustasukkainen, eikä minua haittaisi vaikka jotain jonkun kanssa viestittelisikin.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   20.12.24 22:11:57

Turhan vahva reaktio mieheltä. Yleensä mustasukkaiset ihmiset itse tekevät jotain sopimatonta, se saa heidät epäilemään kumppaniaan. Projisoivat siis hyvin vahvasti. Tuohon vielä mykkäkoulut päälle, niin jopas taas on helmi.

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   20.12.24 22:12:55

Kumpikaan teistä ei osaa keskustella asioista ja tunteistaan, sinä rupeat kerta toisensa jälkeen mustasukkaisten miesten kanssa yhteen ja kyselet netistä, pitäisikö miehelle puhua vai olisiko se "Ei kuulu sulle" -ärjäisy riittävää ja toimivaa kommunikaatiota. On siinä kaksi tampiota löytäneet toisensa.

Päivämäärä:   20.12.24 22:12:57

Teidän kommunikaatio tuntuu puolin ja toisin vaikealta ja myrkylliseltä. Jos meillä olisi tuollainen tilanne, niin todellakin pyytäisin anteeksi ja korjaisin tapojani. Mykkäkouluihin en reagoi, joten meillä ei ole sellaisia koskaan ollut. Voimme kyllä kertoa oman tilan ja aikalisän ottamisen tarpeesta toinen toisillemme. Ja tilanteen helpotututtua haluaisin perusteellisen keskustelun suhteemme säännöistä, nehän tuntuvat nyt olevan teille ihan epäselviä. Onko ok kysyä toisen viesteistä? Meille se olisi ihan itsestäänselvän ok. Meillä on myös ”lupa” mennä toistemme puhelimia tonkimaan mikäli siltä tuntuu.

Päivämäärä:   20.12.24 22:17:38

Jos olet yrittänyt jo puhua, niin mykkäkoulu on jo henkistä väkivaltaa. Ja jos tosiaan noilla sanoi, niin on miehessäkin vika.

Haluatko oikeasti olla tuossa suhteessa? Suhde vissiin suht tuore kuitenkin? Ei mikään vuosien pituinen? Kun kerta mies selkeästi kertoo millainen hän on, usko.

Turhaan sä jäät huonoon suhteeseen.

Päivämäärä:   20.12.24 22:47:40

Minulle siis olisi ollut ihan ok, jos mies olisi kysynyt normaalisti neutraalilla äänensävyllä kenen kanssa viestittelen. Mutta tuollainen selän takana lukeminen ja syyttävä huutaminen saivat niskakarvani pystyyn heti.

Ei tämä itseasiassa ole mikään tuore suhde, ollaan jo vuosia oltu yhdessä ja lapsikin on. Eli lähteminen ei ole niin helppoa. Miehellä ilmeisesti huono itsetunto ja siitä johtuen mustasukkaisuutta. Osasi vaan peittää sen niin hyvin ekat vuodet, etten tajunnut ajoissa juosta karkuun....

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   20.12.24 23:45:51

Hassua, että puhelin on nykyään niin pyhä, että siellä saa viettää millaista kaksoiselämää haluaa. On sairasta mustasukkaisuutta ja yksityisyyden loukkaamista, jos edes kysyy mitään viestittelystä...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.24 00:45:27

No kyllä tuo on huolestuttavaa käytöstä jos alkaa tenttaamaan että kelle kirjoitat noin, varsinkin jostain kiitosviestistä. Eihän toi ap:n tiuskiminenkaan mitään parasta käytöstä ole, mutta kyllä mun mielestä tässä mies ns. aloitti koko jutun ja muutenkin aikamoinen varoitusmerkki tuollainen käytös.

En ainakaan alkaisi yhtään varomaan tekemisiäni, niin kuin selittelemään että "joo nyt laitan vain Ritva-tädille syntymäpäiväonnittelut, ei tarvitse olla huolissaan, ei ole mitään salasuhdetta". Kyllä parisuhteessakin saa tietty yksityisyys olla. Ja jos ihminen on pettäjäluonnetta niin se kyllä pettää vaikka kuinka yrittäisi vahtia jokaista liikettä.

Päivämäärä:   21.12.24 01:12:51

Itse en voisi kuvitella olevani parisuhteessa, jossa puoliso hermostuu jos kysyn, kenelle hän viestittää. Minulle avoimuus ja keskustelu on aivan perusedellytys. Mutta tässä topikissa sillä ei tietenkään ole väliä, mitä minä haluan. Minkälaisen suhteen aloittaja haluaa ja oletteko asiasta samoilla linjoilla?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.12.24 06:32:09

Taattua hötölää taas. Mies aloittaa huutamaan, ap vastaa rauhallisesti. Aloittajasta tehdään syntipukki ja räyhääjä :D

En minäkään sietäisi tuollaista käytöstä mieheltä ja varmasti ei tuollaisella käytöksellä saisi Minusta haluamaansa.

Ihme lampaita osa vastaajista täällä.

Ap, anna miehen mököttää etkä todellakaan mene pyytämään anteeksi. Miettiköön mies itse kuka riidan aloitti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.12.24 08:23:57

No n samaa mieltä * kanssa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Aloittaja yllätettynä reagoi miehen tölväisyyn ja vielä selitti asian ensijärkytyksestä toivuttua. Mies aloitti koko riidan, aloittaja ei ole tehnyt mitään väärää. Nyt vielä mieslapsi pitää mykkäkoulua eli harjoittaa henkistä väkivaltaa. Todellakaan et pyydä anteeksi tai kyyti on entistä kylmempää jatkossa. Jos teillä ei olisi lasta sanoisin että eroa. Nyt kun lapsi on niin tiukka keskustelu miehen kanssa miten on asiallista käyttäytyä ja aiheettomat epäilyt ja syytökset on parasta pitää omana tietonaan.

Päivämäärä:   21.12.24 08:40:36

Minua on petetty niin usein että loukkaantuisin vastauksestasi. Itse olisin vastannut että työjuttu, tulee joulutervehdyksiä asiakkailta niin vastaan niihin, tms.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.24 08:49:47

Hoida jatkossa työviestit asiakkaille työaikaan työpaikalla, niin ei tule mies selän taakse kurkkimaan ja kyselemään.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   21.12.24 08:50:17

En sietäisi edes sitä, että joku käyttäisi viestiäni selän takaa, puhelimelleni ei kenelläkään ole muutenkaan asiaa.
Eikö sinulla ole työssäsi minkäänlaista salassapitovelvollisuutta vaan voit kertoa esimerkiksi asiakkaista kotona? Ja samalla paljastaa heidän yhteystietonsa? Asiakkaanasi en olisi tuosta kovin ilahtunut.

Päivämäärä:   21.12.24 10:01:39

” LähettäjäHello
Päivämäärä21.12.24 09:56:54

nomadi, mitä kaksoiselämää työjutuissa on?”

Miksi niistä kertominen ”ei kuulu” puolison tietoon? Etenkään, jos mitään salailtavaa ei ole.

Päivämäärä:   21.12.24 10:39:43

Pyytäisin anteeksi kommenttiani ja ehdottaisin, että puhutaan asiasta. Mikä kumpaakin loukkasi ja miten jatkossa. Jos ei siihen pysty miettisin suhteen tulevaisuutta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.12.24 10:57:54

Harvoin työasioissa on mitään niin salaista, ettei niistä voi puolisolle yleisluontoisesti mainita (edes nimiä mainitsematta). Tietysti jos on naimisissa James Bondin kanssa, ja tämä ei saa kertoa agenttitehtävistään mitään...

Normaalia olisi sanoa, että jonne töistä kiitti joulutervehdyksestä. Aihe ei herättäisi mitään tunteita; toinen ehkä toteaisi, että työlästä tuo joulumuistamisten hoitaminen, joka vuosi sama ruljanssi. Tai että onneksi itsellä ei ole noin paljoa joulurumbaa. Tai että itselle on tullut jo 120 jouluviestiä.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   21.12.24 11:13:57

Ihan normaalin yrityssalaisuuden piiriin kuuluu se, ettei asiakkaiden nimiä laverrella ja jos mies on lukenut viestin on varmaan nähnyt myös asiakkaan nimen. Saati sitten jos sattuu olemaan esimerkiksi pankki-tai rahoitusalalla tai sosiaali-ja terveysalalla.
Itse olen rahoitusalalla ja puhelimessani on myös työsähköposti, en siis anna puhelintani kenenkään lainattavaksi enkä halua kenenkään lukevan olkani yli viestejä. En kyllä toivoisi kavereiden puolisoiden lukevan myöskään lähettämiäni yksityisviestejä...

Päivämäärä:   21.12.24 11:50:33

Tässä tuskin oli kyse siitä, että pitäisi kertoa nimiä tai muuta salassapidettäviä tietoja. Todennäköisesti olisi riittänyt ystävällinen vastaus, että työasioita tässä kirjoitan, asiakkaalle hyvää joulua toivotan. Sen ”ei kuulu sulle” sijaan.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   21.12.24 12:02:03

” Ihan normaalin yrityssalaisuuden piiriin kuuluu se, ettei asiakkaiden nimiä laverrella ja jos mies on lukenut viestin on varmaan nähnyt myös asiakkaan nimen.”

Tämähän riippuu täysin työstä. Itse olen ollut it-konsultti eli käytännössä siis koodaan asiakasprojekteissa. Projektit mitä olen tehnyt eivät ole millään tavoin salaisia, vaan isoja tunnettuja nettisivuja ja saan kertoa kyllä missä työskentelen ja voin huoletta puhua asiakkaastani nimellä (toki siis ei kerrota mitään salaista itse työstä, mutta siis asiakkaan nimi ja asiakkaan firmassa työskentelevät eivät ole mikään salaisuus). Asiaks on käytännössä esim tiimin projektipäällikkö eikä hänen nimi ole mikään salaisuus jota ei voisi puolisolle ääneen sanoa.

Itse aiheeseen. Itse en jaksaisi tuollaista mustasukkaista käytöstä yhtään. Toki aloittajakin olisi voinut nätimmin vastata mutta eipä tuokaan ole reilua että lukee olan yli viestejä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.