Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oudot menkat, raskaanako vai?

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   20.12.24 14:51:53

Menkat alkoi 1.5 viikkoa ennen kuin piti. Olo aivan kuin menkat mutta tuli vain pari pisaraa siinä se. Nyt reilu viikko tuosta menen pöntölle ja kirkasta verta paperissa. Ikää 46v. Raskaus olisi mahdollinen.

Mitähän voisi olla? Varaan toki ajan lääkärillekin.

Re: Oudot menkat, raskaanako vai?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.12.24 14:54:52

Raskaana yleensä niitä menkkoja ei ole.

Tee raskaustesti.

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   20.12.24 14:58:49

Kuulostaa ns. implantaatiovuodolta, kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään.

Lähettäjä: Väli 
Päivämäärä:   20.12.24 15:50:38

Todennäköisesti välivuotoa/ovulaatiovuotoa joka täysin normaalia eikä vaadi mitään toimenpiteitä. Noita nyt joskus tulee kuten myös, että kuukautiset onkin vähän myöhässä jne.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.12.24 16:22:24

Minulla on aina raskauden alussa tullut pientä verituhrua ja ollut menkkamaista kipua. Tuosta kirkkaaseen vereen en osaa sanoa mitään. Tee raskaustesti niin selviää.

Lähettäjä: Hohhoi 
Päivämäärä:   20.12.24 17:55:58

Eikö sinun ikäiselläsi voi olla jo hyvin esivaihdevuodet tai ihan vaan vaihdevuodet alkamassa? Silloinhan kuukautiset voi tulla vähän aikaa miten sattuu. Se tuli ihan ekana mieleen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.12.24 17:58:14

Ei täällä olla ennustajia. Luulisi, että tuon ikäinen nainen tietää miten tällaisessa tilanteessa tulee toimia. Kierto nyt voi välillä olla sekaisin, voit olla raskaana (se selviää testillä eikä hötönetissä), joskus sattuu tulemaan tiputteluvuotoa, vaihdevuodet...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.12.24 23:08:22

Mulla oli just viime kuussa tuollaiset ekaa kertaa koskaan, sit tuli normaalisti perässä.

Kirkas pieni vuoto voi kans olla raskauden oire. Menkkakipuja ei pitäisi siihen aikaan olla. Mut ei tarkoita automaattisesti raskautumista.

Tee testi ihan vain oman mielenrauhan vuoksi :)

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   21.12.24 01:02:32

Veikkaisin vaihdevuosijuttuja, silloin kierto lyhenee ja tulee epämääräisiä vuotoja.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   21.12.24 07:50:59

Naurattaa nää "no joskus tulee välivuotoja pitäisi tietää kun olet nainen" -lätinät :D

Mulla alkoi menkat 11-vuotiaana ja olen nyt 37-vuotias. Ei ole koskaan tullut välivuotoja näinä vuosina, ei edes silloin, kun oli hormonaalinen ehkäisy. Eli välivuoto olisi todellakin epäilyttävä oire eikä mitään normaalia.

Nyt yhtäkkiä noin vuosi synnytyksestä yhtäkkiä 27 päivän kierto olikin 19 päivää. Piti ihan googletella, että mitä helkkaria nyt ihan yhtäkkiä tapahtuu. Ei ole todellakaan omalla kohdalla mitään normaalia, että kierto heitti näin paljon. Jään seuraamaan omaa tilannetta, että mikä homma.

Päivämäärä:   21.12.24 08:00:12

Kai//On ihan normaalia. Ihmisen keho ei ole mikään kone eikä se, että joku kerta kierto heittääkin tai tulee välivuoto todennäköisesti merkitse yhtään mitään.

Päivämäärä:   21.12.24 08:56:58

Väli, no ei se minun kierrossa ole normaalia, etkö lukenut ollenkaan mitä kirjoitin? Se voi olla ja onkin yleisesti kuukautisista puhuttaessa normaalia, mutta 26 vuotta kestäneen säännöllisen kierron ja välivuodottomuuden jälkeen yksi merkittävä muutos kierron pituudessa tai välivuoto on kyllä epänormaali tilanne yksilölle ja aiheuttaa pohdintaa ja kysymyksiä :D

Päivämäärä:   21.12.24 10:23:07

Kai//Luin tekstisi ja edelleen sanon, että todennäköisesti kohdallasi aivan normaalia eikä kyse ole mistään kummallisesta poikkeamasta yms. Ihan sinun ikäsi voi olla sellainen asia, että kello tarkka kiertosi tuosta muuttuu ja tulee heittoja ja sama pätee aloittajaan.

Päivämäärä:   21.12.24 11:45:27

Väli/ Et tainnut nyt vaan ymmärtää mitä tarkoitin. Tiedän kyllä että 26 vuoden täysin häiriöttömien menkkojen jälkeen tämä ko. yhtäkkinen muutos/häiriö on täysin epänormaalia juuri _minun_ kierrolleni. En sano, että siinä olisi taustalla mitään erikoista välttämättä, kuten ei yleisesti naisilla, mutta epänormaalia se on. Jos tää jatkuu tällaisena epämääräisenä jatkossa, niin sittenhän siitä tulee _minulle_ uusi normaali.

Yleisesti se on tietysti normaalia, kuten senkin jo kertaalleen sanoin.

Päivämäärä:   21.12.24 12:43:41

Kai//Kannattaa lukea vähän lisää kierroista ja välivuodoista niin sinulle selviää mikä on normaali määritelmä

Päivämäärä:   21.12.24 15:29:18

Mitähän sää Väli oikein jankkaat? Itse et nyt vaan ymmärrä mun sanomaa, vaikka väänsin sen rautalangasta edellisessä viestissä. Luetun ymmärtäminen, huoh.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.24 15:54:55

Minulla oli myös raskauden alussa yhdet hyvin niukat kuukautiset, eli todennäköisesti just tuollainen kiinnittymisvuoto mitä joku kuvaili. Ajallisesti sopi melko hyvin kuukautisiin, joten hämäsi itseäni tuolloin

Päivämäärä:   21.12.24 16:02:08

Kai//No sinä et nyt tunnu ymmärtävän, että on täysin normaalia että joskus elämän jossakin vaiheessa voi tulla lyhyempi kierto tai vaikka välivuotoa ja se on täysin normaalia eikä epänormaalia, vaikka kuinka muuten ja aikaisemmin kaikki muut kierrot on kellon tarkkoja ilman välivuotoa. Joten jos et tätä ymmärrä niin kannattaa perehtyä asiaan vähän tarkemmin ja tutsua mikä on normaalin määritelmä.

Päivämäärä:   21.12.24 17:14:08

Väli, eli et osannut lukea tai ainakaan ymmärtänyt :D lol.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   21.12.24 18:31:12

Veikkaan esivaihdevuosia

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.