Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi toisen ero tuntuu pahalta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.12.24 16:36:34

Läheinen kaveri erosi jokin aika sitten ja on aika rikki ihan ymmärrettävästi. Mutta miksi juuri hänen ero vaikuttaa myös minun tunteisiini näin? Tuntuu kuin itse olisin eronnut, on semmoinen alakulo ja haikeus enkä oikein pysty keskittymään mihinkään tai suoriutumaan päivittäisistä toimista kuten yleensä. Lisäksi näin unta tästä ystävän surusta jo ennen kuin kuulin koko erosta. Ja intuitio on kertonut varmaan viikko ennen erouutisen kuulemista, ettei hänellä ole kaikki hyvin

Re: Miksi toisen ero tuntuu pahalta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.12.24 16:39:05

Empatiaa. Läheiselläsi on rankkaa, joten sinullakin on rankkaa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.12.24 16:42:11

Joskus sitä vaan muodostaa jostain ulkoisesta asiasta oman elämänsä tienviitan tai normaaliuden mittarin, ja sitten kun se asia muuttuu, loppuu tai hajoaa, tulee suru. Koska sen piti olla yhtä lailla kiinteä osa maailmaa kuin ilmansuuntien tai auringon.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.12.24 16:56:54

Empatiaahan se! Kun miesystäväni sai potkut YT-neuvotteluissa, olin koko viikon ihan maassa, vaikka emme jaa edes yhteistä taloutta. Tiesin vain miten epäreilu tilanne oli ja kuinka mies oli antanut työlle ihan kaikkensa. Yhtä lailla tuli kyyneleet ilosta, kun hän löysi uuden työn.

Kertoo siis vain siitä, että toinen on sinulle tärkeä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.