Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Väärin verotettu verottajan toimesta

Lähettäjä: Vahingossa huijari 
Päivämäärä:   19.12.24 12:41:52

Olen saanut viime vuosina työmatkavähennyksen viikonloppumatkojen takia täysimääräisenä, vaikka vero-ohjeen perusteella perheettömänä ihmisenä moinen ei kuulu minulle. (Eli siis työskentelen eri paikkakunnalla kuin varsinainen koti on, välimatkaa paikkakunnilla on 350 kilsaa. Työpaikkakunnalla minulla pieni yksiö yöpymisiä varten. Perheettömänä en saa työasuntovähennystä eikä minulle kuuluisi työmatkakulutkaan.)

Mitä, jos verottaja tämän jossain kohtaa tajuaa? Joudunko maksamaan mätkyjä aiemmilta verovuosilta. Itsehän he ovat verotuksen joka vuosi hyväksyneet antamillani tiedoilla.

Re: Väärin verotettu verottajan toimesta

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   19.12.24 13:34:42

Työmatkavähennyksenhän saa kaikki, oli perheellinen tai ei.

Mitä en nyt tajunnut? Kun siitähän tässä kai oli kyse.

Päivämäärä:   19.12.24 13:41:07

Ei saa vähentää viikonloppumatkoja, jos on perheetön.

"Jos sinulla ei ole perhettä, et voi vähentää viikonloppumatkojen kustannuksia työskentelypaikkakunnalta varsinaiseen kotiin.
Voit vähentää työskentelypaikkakunnalla sijaitsevan asunnon ja työpaikan väliset matkakulut. Vähennys on tehtävä halvimman kulkuneuvon kustannusten mukaan."

Miä olen ilmoittanut työmatkaksi kotipaikkakunnalta työpaikalle n. kerran viikossa tapahtuvan työmatkan, ja verottaja on sen hyväksynyt. Oikeasti olisi pitänyt ilmoittaa vain työpaikkakunnan asunnolta työpaikalle.

Päivämäärä:   23.12.24 12:11:42

Löytyykö hyviä arvauksia tähän?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.12.24 12:43:42

Ei verottaja mitään hyväksy, vaan verotus perustuu verollisen ilmoitukseen. Tottakai verottaja karhuaa rahansa takaisin, jos jäät kiinni väärin ilmoitetuista kuluista.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   24.12.24 00:17:13

Olet ihan itse vastuussa veroilmoituksesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.