Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tiedätkö kehonkoostumuksesi?

Lähettäjä: Keho 
Päivämäärä:   19.12.24 09:42:20

Oletko käynyt kehonkoostumusmittauksessa? Tiedätkö rasvaprosenttisi?
Laita ikä/pituus/paino/rasvaprosentti. Vertaillaan.
Itse olen menossa tänään.

Re: Tiedätkö kehonkoostumuksesi?

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   19.12.24 09:59:54

InBody-lappunen kertoo että 40 v., 170 cm, 65 kg, rasva% 23.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.12.24 10:01:01

Muista sitten, että se inbody ei ole aina kovin luotettava, kun siihen vaikuttaa merkittävästi esim. nestetasapainosi. Se on hyvä esimerkiksi kehityksen seurantaan treenaaville, mutta ei se mikään aukoton totuus ole.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.12.24 10:31:31

48v, 157cm, 53 kg.
InBodyn mukaan rasvaprosentti 29.

Masentaa kyllä, jos nämä mittaukset pitävät paikkaansa. Lihasta pitäisi saada 3 kg ja sama 3 kg rasvaa pois. Lihasmassa oli vähentynyt sen kolmen vuoden aikana jolloin aloitin salitreenin! Varsinkin jalkojen lihasmassa on alle normaalin, vaikka salin lisäksi kaksi harrastamaani urheilulajia kuormittavat nimenomaan jalkoja. Lihavammat ja liikkumattomat työkaverit sai parempia tuloksia. Treenaan kuitenkin kokooni nähden ihan kunnollisilla painoilla. Vatsa on litteä ja jalat näyttävät lihaksikkailta.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   19.12.24 10:34:10

En tiedä.

Lähettäjä: Va 
Päivämäärä:   19.12.24 10:51:39

Inbody ssä käynyt jo kaksi vuotta viikottain.
165 cm, 66 kg, rasvaprosentti 19.
On ollut paremmatkin (=matalammatkin arvot).
Viskeraalirasvaa tahtoo kertyä näin vanhana. Se on isoin asia jota tahtoisin saada muutettua

Päivämäärä:   19.12.24 10:51:56

Ikä47

Päivämäärä:   19.12.24 10:58:24

Va: minulla kuitenkin noista surkeista arvoista huolimatta viskeraalirasva on 6, mikä on kai ok?

Päivämäärä:   19.12.24 11:45:59

6 on oikein hyvä, mulla on 6,7, vaikka mun rasvaprosentti siis 19. Harrastan erittäin aktiivisesti salia.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.12.24 11:48:24

Inbodyssa olen käynyt säännöllisesti kerran tai kahdesti vuodessa vanhimmat mittaukset yli 15 vuoden takaa (ajalta jolloin olin kovimmassa kunnossa). Vasta syksyllä kävin. 176/62.8 (tähän en usko, yleensä vaakat näyttää 65), rasvaprosentti 17.8, lihasta 29 kg. Ikää 48. Ihan täysin en tuohon usko kun olen painanut yli 70 kg ja ollut vielä rasvattomampi mitä nyt (vatsalihakset näkyi) mutta suurinpiirtein linjassa on.

Päivämäärä:   19.12.24 11:55:59

Va: viikoittain? Miksi niin useasti? Paljonko viikossa on eroja tuloksissa?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.12.24 12:46:00

163cm/53,8kg ja rasvaprosentti oli 19,8%

Päivämäärä:   19.12.24 13:09:33

Keho: Koska on aina saanut sen tarkouksen, että vuoden mittaukset puoleen hintaan. Joten vapaat käynnit noin 40 €/vuosi. Lisäksi taustalla - 45 kg pudotus, joten haluan seurata että kilot pysyvät poissa. On hyvin yhtenevät ja linjassa. Ja olen oppinut tunnistamaan/kuuntelemaan kehoa tosi hyvin. Just sitä ettei pelkkä painonnousu kerro totuutta ja mikä on nesteen osuus. Ja miten elimistö käyttäytyy lomamatkoilla, sairastaessa ja tiettyjä ruokia syödessä. Myös miten erilaiset treeniviikot vaikuttavat. En ole ollenkaan niin hysteerinen kilomääristä.

Päivämäärä:   19.12.24 13:39:20

Paljonko sulla on rasvaprosentti enimmillään heittäny viikossa?

Päivämäärä:   19.12.24 17:43:08

Ei mulla mitenkään heittele rasvaprosentti. Muutosta on aina noin prosentin viikossa jos yritän vaikka pudottaa painoa. Pudotan yleensä tahtia 0,5 kg viikko, koska pudotettavaa on vähän.

Päivämäärä:   20.12.24 07:35:02

Kävin eilen ja oli positiivinen yllätys:)
162/57 ja rasvaprosentti 12. Lihasta 28kg.
Paino oli koneen mukaan 2kg vähemmän kuin kotivaa'alla.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   20.12.24 08:55:21

Mulla InBody on näyttänyt rasvat aina vähän alakanttiin, antaa jonkun 20%, kun taas DXA antaa n. 24-25%

Lähettäjä: Piut 
Päivämäärä:   20.12.24 09:36:44

Alottaja: yleensä painavammilla ihmisillä on suurempi lihasmassa. Älä masennu.
43/160cm, 62 kg ja rasvaprosentti noin 30. Mut lihaskunto hyvä ja viskeraalirasvaa ei liikaa.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   20.12.24 14:30:05

Mulla Inbodyn mukaan alin rasva% oli 18,1 5 vuotta sitten, tuolloin tuli lenkkeiltyä aktiivisten koirien kanssa 2-4h joka päivä. Koirat olleet nyt haudassa pari vuotta eli lenkkeily loppui tuolloin kun seinään, ja vähän jännitti mennä kehonkoostumusmittaukseen taannoin (vaikka olin kyllä tuossa hoikimmillani saanut lääkäriltä käskyn nostaa rasvoja luuston ja hormonitoiminnan takia) kun painoa oli kuitenkin tullut lisää melkein 10 kiloa. Noh, nyt oli rasvaprosentti 22, ja lisäpainosta yllättäen useampi kilo olikin lihasta ja nestettä, vaikka ainoa muutos liikunnassa on lenkkeilyn jääminen pois. :-O Ikää nyt 45v.

Lähettäjä: plie 
Päivämäärä:   20.12.24 15:18:06

Jokunen aika sitten kävin mittauksessa, vähän puoliväkisin ryhmäpaineen alaisena eräässä esittelypäivässä. Se oli virhe, koska masentava tulos jäi kaivelemaan mieleen. Olen aktiivisesti liikkuva (balettitreenit useaan kertaan viikossa ja lisäksi salia), sanoisin ihan timmin näköinen ulospäin ja erottuvia lihaksia, vaikkakin vähän alipainoinen. Inbodyssa rasvaa oli minussa liikaa ja mittausta tekevä henkilö tarttui siihen hyvin hanakasti. Vaikka kuinka tiedä, että se oli vain yksi mittaus, niin tulos pomppaa toisinaan mieleen negatiivisella tavalla :/

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.12.24 15:23:00

"Mulla Inbodyn mukaan alin rasva% oli 18,1 5 vuotta sitten, tuolloin tuli lenkkeiltyä aktiivisten koirien kanssa 2-4h joka päivä. Koirat olleet nyt haudassa pari vuotta eli lenkkeily loppui tuolloin kun seinään, ja vähän jännitti mennä kehonkoostumusmittaukseen taannoin (vaikka olin kyllä tuossa hoikimmillani saanut lääkäriltä käskyn nostaa rasvoja luuston ja hormonitoiminnan takia) kun painoa oli kuitenkin tullut lisää melkein 10 kiloa. Noh, nyt oli rasvaprosentti 22, ja lisäpainosta yllättäen useampi kilo olikin lihasta ja nestettä, vaikka ainoa muutos liikunnassa on lenkkeilyn jääminen pois. :-O Ikää nyt 45v."

Tämä juuri todistaa, että kertakäynti inbodyssa ei ole kovin luotettava ja nestetasapaino vaikuttaa merkittävästi tulokseen. Koska kymmentä, edes viittä, eikä oikeastaan edes kolmea kiloa lihasta tule "itsestään" ilman todella kovaa treeniä yhtään kenellekään - naiselle nyt varsinkaan.

Päivämäärä:   20.12.24 16:15:00

plie: sama kokemus minulla, paitsi että en ole alipainoinen, ja baletin tilalla vastaavalla tavalla kehoa kuormittavat teknisesti vaikeat urheilulajit. En millään suostu uskomaan, että tulos on todellinen (vrt jos pelkästään koirien kanssa lenkkeilemällä tai olemslla lenkkeilemättä saa hyvät tulokset, kuten edellä), mutta kyllä se mieltä kaivelee silti. Olisi kiva tietää, mitkä tekijät voivat johtaa väärään tulokseen. Ja voiko tulos ylipäätään olla ihan pielessä?

Lähettäjä: En 
Päivämäärä:   20.12.24 16:32:05

En tiedä, ei ihan hirveästi kiinnosta. Joskus yli 20v sitten kävin ja tulokset oli huiput. Nyt ei varmaan olisi, mutta ei huonotkaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.