Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Salitreenaajat, paljonko syötte?

Lähettäjä: Myskikurpitsa 
Päivämäärä:   18.12.24 15:37:12

Hei salitreenarit! Miten paljon muut salia harrastavat naiset syötte kaloreissa ja miten konkreettisesti koostatte ruokailunne? Olisi kiva saada inspiraatiota! :) myös ideat helppoon/ nopeaan esim automatkalla nautittavan välipalaan kiinnostaa!
Olen siis jo jokunen aika sitten aloittanut saliharjoittelun ratsastusta tukemaan. Yllätyksenä aloin laihtumaan, vaikka luulin syöväni riittävästi. En syö lihaa enkä viljoja, mutta muuten ei rajoituksia. Ja ei ole toivottavasti tämä, koska lähtökohtaisesti olen jo pieni ja ennemmin painoa saisi olla vähän enemmänkin.
Käyn salilla 4 x viikossa, en vedä mitään ns tappotreenejä kuitenkaan. Ja lisäksi vain ratsastan 5-6 x viikossa ja kävelen ulkona sen verran mitä koiran kanssa nyt tulee ulkoiltua päivittäin. Ilmeisesti tästä salin nyt kulutusta sitten tuleekin aika paljon enemmän mitä luulin.

Re: Salitreenaajat, paljonko syötte?

Lähettäjä: *-'- 
Päivämäärä:   18.12.24 16:12:41

Syön vaihtelevasti sen verran, että nälkä ei ole.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.12.24 17:55:38

Joka aterialla jotain kunnon proteiinia

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   18.12.24 18:01:23

Syön aina kun on nälkä ja toisinaan napostelen vaikkei olisi edes nälkä. Kaloreita päivästä riippuen varmaan jotain 1600-2800 sillä en liho enkä laihdu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.12.24 22:22:56

Sori en osaa vastata sun kysymykseen muuta kuin, että salitreenin myötä myös ruoan kulutus kasvoi huomattavasti.

Mutta voitko ap kertoa, että miten ehdit salille 4x viikossa noilla ratsastusmäärillä? Kauan sulla menee matkoihin ja saliin aikaa. Mietin vaan kun itse ratsastan samaa määrää ja joskus tekee tiukkaa ehtiä salille edes kaksi kertaa viikossa. Neljään kertaan en saa mitenkään tunteja riittämään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.12.24 22:56:30

Juuri nostin kaloreita, syön nyt n. 2500 kcal päivässä. Painan about 59 kiloa ja pituutta on 161 cm. Ennen söin 2000-2200 ja paino pysyi samana, tai laihduin.

Hiilareita vähintään parisataa grammaa päivässä, mielellään enemmänkin. Protskua saantisuositusten mukaan tai hieman enemmän (itse syön helposti joku pari grammaa per painokilo) ja loput energiat tulevat sitten rasvoista. Hyviä rasvoja saat esim. pähkinöistä (maapähkinävoi ja pähkinäpatukat ovat hyviä).

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   18.12.24 23:35:41

Noin 2500 ja 2800 välillä kun syön, niin oma paino pysyy yllä. Jos tippuu alle sen, niin lähden kevenemään (164/50, joten se ei ole toivottavaa). Mitään ruokavaliota minulla ei ole, enkä esim enää laske makroja tai välttele hiilaria. Mutta pari omaa lempparia voisin jakaa: Wok on oma suosikkiruokani ja suosikki ”reseptini” siihen sisältää vihanneksia, aurinkokuivattua tomaattia, pähkinöitä, nuudelia, tofua, mausteet ja reilusti öljyä - nam! Välipaloina maistuu itselleni esim proteiinivanukkaat, erityisesti suklaan makeiset näin herkkuhiirenä. Myös pannukakut banaanista ja proteiinijauheesta on kiva iltapala. Smoothie toimii automatkoilla ja siihen on helppo sisällyttää oman maun mukaan myös kaikkea hyvää: marjoja tai hedelmää, protskua vaikka rahkasta tms vaihtoehdosta (itse tykkään alpron go-on maustamattomasta), energiaa vaikkapa hillolusikallisesta tai mistä nyt tykkääkin.
Tsemiä treeniin, muista syödä riittävästi! :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.