Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jouluinto lässähti

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.12.24 12:25:02

Onko muilla samaa? Joulukuun alussa innolla odotti joulua ja pikkuhiljaa koristeli kämppää jouluiseksi. Nyt sitten näin vähän ennen joulua on ihan plääh olo eikä joulu tunnu arkipäivää kummoisemmalta. Oon kyllä jouluaaton töissä, mutta ei se vaikuta asiaan. Asun yksin eikä ole mitään joulustressiäkään että pitäis kämppä olla edustuskunnossa vieraille tms. ja jouluruuankin menen syömään kotiin äidin luo, että ei ruuanlaitostakaan tartte stressata. Tässä nyt olisi kaksi vapaapäivää ennen joulua ja ärsyttää kun ei innosta kämppään tehdä sitä viimeistä joulusilausta kun ei enää kiinnosta. Kai se jouluttaminen alkoi liian aikaisin. :D

Re: Jouluinto lässähti

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.12.24 12:32:06

Juuri tämän takia joulu ärsyttää. Se hehkutus alkaa jo kauan ennen varsinaista juhlaa ja tunnelma ehtii lässähtää viikkoja etukäteen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.12.24 12:42:38

No mun joulu into katos joskus vuosia sitten kun isä raivos mulle naamapunasena jouluaattona. Eipä oo sen jälkeen oo ollu joulu intoa, mutta koristelen silti vaihtelevasti kotia jouluiseksi koska musta se on kivaa jos on kotona jouluisen näköistä. Joskus taas en koristele yhtään kun en jaksa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.12.24 12:45:33

Joo on mullakin välillä etten jaksa jouluksi kämppää laittaa. Tänä vuonna vaan jotenkin erityisesti joulutti jo hyvissä ajoin.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   18.12.24 12:56:02

Joulussa parasta on joulun odottelun fiilistely pitkin loppusyksyä ja herkuttelu etukäteen.

Älä stressaa. Paras osa joulua on jo takanapäin. Ei syytä FOMOON

Päivämäärä:   18.12.24 19:37:22

Mä en halua aloittaa liian aikaisin valojen ym kanssa siksi, että jouluna ei sitten tunnu miltään. Tänään laitoin jouluvaloja ym olkkariin. Ei sen puoleen joulun jälkeenkään juurikaan enää tunnu joululta, että joulu oli sitten siinä, 2-3 päivää tai 1 viikko plus 2-3 päivää.

Päivämäärä:   18.12.24 19:44:18

Ihan kun mun kirjoittama. Ajattelin samaa tänää. Mulla alko just pitkä joululoma. Kotia oon koristellut jouluun heti alku kuusta mutta nyt ei vaan löydä enää sitä fiilistä. Ei tunnu siltä että joulu tulee

Omalla kohdalla ehkä syö fiilistä se että meillä aletaan töissä jakaa irtisanomisia vuoden vaihteen jälkeen.. niin ei osaa sit ottaa rennosti

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   18.12.24 20:52:14

Mä sairastuin just johonkin ihme tautiin, toivottavasti olis terve aattona et pääsen porukoille ja hautausmaalle.

Päivämäärä:   18.12.24 23:24:57

minä taas oottelin että eikö joulufiilis tuu ollenkaan, mutta nyt päätin koristella ja kuuntelin samalla joululauluja. tuli hyvä mieli :) huomenna vois tehdä kortteja ja paketoida muutamat lahjat. kuusen aattelin hakea ennen aattoa, ehkä vkl niin olis aatoksi valmiina, se on mulle tärkein joulufiiliksen nostattaja.

Lähettäjä: Ei aattoa 
Päivämäärä:   18.12.24 23:40:26

Sama tapahtui minulle jo vuosia sitten! Joulu on aina ollut minulle ihana ja tärkeä, mutta yhtäkkiä se aatto ja joulupäivä menetti jotenkin merkityksensä ja oli läpivientiä.
Aloin sitten vaan toteuttamaan sitä omaa joulua, eli aloittelen jouluttelun marraskuun lopussa ja sen mahtavimman hetken ja juhlallisuuden sijoitan joulukuun ensimmäiselle viikolle ja satunnaisesti pitkin joulukuuta, jos siltä tuntuu.
Jouluviikon yleensä teenkin sitten hyvällä mielin töitä ja uusivuosi (joka sekin on lässähtänyt!) on vaan uuden aloitus ja jouluttelun lopettaminen hyvällä energialla.
Ja tämän järjestelyn takia rakastan joulua vielä enemmän ja nautin siitä todella paljon; yksi parhaimmista ajoista vuodesta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.12.24 05:02:49

Öööö. Oletko lapsi? Normaali aikuinen joko viettää tai ei vietä joulua, koristelee kotia tai ei koristele, mutta millainen aikuinen ihminen on INNOISSAAN joulusta? Hohhoijaa.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   19.12.24 07:17:52

Vihdoin saatiin normaalin aikuisen määritelmä tietoon.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.12.24 08:58:41

Marraskuussa jotkut jopa lokakuun lopussa kaupat aloittaa joulutavaroiden tyrkyttämisen. Vie poud sitä joulun odotus tunnelmaa.

Päivämäärä:   19.12.24 10:29:06

"No mun joulu into katos joskus vuosia sitten kun isä raivos mulle naamapunasena jouluaattona."

Siis oikeasti koko loppu elämän joulut pilalla sen vuoksi että joku yhtenä jouluna käyttäytynyt typerästi? Se joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään. Joku raja nyt.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   19.12.24 10:42:25

"Öööö. Oletko lapsi? Normaali aikuinen joko viettää tai ei vietä joulua, koristelee kotia tai ei koristele, mutta millainen aikuinen ihminen on INNOISSAAN joulusta? Hohhoijaa."

Kuulostat aika tylsältä ihmiseltä. Totta kai "normaali aikuinen" saa olla innoissaan ihan mistä tahansa, mikä tuottaa hänelle iloa, ei sitä ole rajoitettu vain lapsille. Melko ankea elämä olisi, jos aikuisena saisi vaan käydä töissä ja vapaa-ajalla tuijottaa seinää masentuneena, ettei vahingossakaan innostu mistään.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.12.24 11:11:14

"Kuulostat aika tylsältä ihmiseltä. Totta kai "normaali aikuinen" saa olla innoissaan ihan mistä tahansa, mikä tuottaa hänelle iloa, ei sitä ole rajoitettu vain lapsille. Melko ankea elämä olisi, jos aikuisena saisi vaan käydä töissä ja vapaa-ajalla tuijottaa seinää masentuneena, ettei vahingossakaan innostu mistään."

Oletko idiootti? Sanoin hyvin selkeästi, että aikuinen ihminen ei ole innoissaan JOULUSTA. On se nyt OUTOA, jos aikuinen innostuu yhdestä tietystä päivästä vuodessa. Voit tietysti kääntää sen niin, että joulu tarkoittaa kaikkea elämässä *silmien pyörittelyä*

Päivämäärä:   19.12.24 11:36:46

"Sanoin hyvin selkeästi, että aikuinen ihminen ei ole innoissaan JOULUSTA. On se nyt OUTOA, jos aikuinen innostuu yhdestä tietystä päivästä vuodessa"

En vaan ymmärrä mitä outoa siinä on, jos aikuinen innostuu joulusta. Se on ihan ok, jos sinä et innostu, mutta miksi se on yhtään sen huonompi tai oudompi innostumisen kohde kuin mikään mukaan? Jos ei tietystä päivästä vuodessa saa innostua, niin omista synttäreistäkään ei ilmeisesti saa innostua, eikä uuden vuoden aatosta tai vaikkapa vapusta?

Päivämäärä:   19.12.24 11:39:11

Öh, minä olen aina rakastanut uv-aattoa, mutta miksi hemmetissä INNOSTUISIN siitä? Aika todella yliampuvaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.12.24 11:41:49

”Öööö. Oletko lapsi? Normaali aikuinen joko viettää tai ei vietä joulua, koristelee kotia tai ei koristele, mutta millainen aikuinen ihminen on INNOISSAAN joulusta? Hohhoijaa.”

Ihan on normaalia, että aikuiset ovat innoissaan joulusta.
Tuollaisia kommentteja ei normaalit aikuiset kirjoittele.

Päivämäärä:   19.12.24 11:50:27

"Öh, minä olen aina rakastanut uv-aattoa, mutta miksi hemmetissä INNOSTUISIN siitä? Aika todella yliampuvaa."

Niin, SINÄ et innostu, mutta joku toinen voi innostua. Ja molemmat ovat ihan yhtä ok, ei sinun henkilökohtaiset mieltymykset määrittele sitä, mikä on normaalia ja mikä ei.

Onneksi minun lähipiirissä ei ole kaltaisiasi ankeuttajia.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   19.12.24 12:03:29

"Öh, minä olen aina rakastanut uv-aattoa, mutta miksi hemmetissä INNOSTUISIN siitä? Aika todella yliampuvaa."

Öh, miten joku aikuinen voi RAKASTAA jotain yhtä päivää vuodessa? Sen ymmärrän, että rakastaa lapsiaan tai puolisoaan, mutta miksi hemmetissä viikonpäivää. Aika todella yliampuvaa.

Päivämäärä:   19.12.24 12:04:13

No minä nelikymppinen innostuin kun näin että lounaslistalla oli tänään riisipuuroa ja sekametelisoppaa. :D Ei se innostuminen sitä tarkoita että hihkun ja menen pois radaltani, vaan sellainen sisäinen "jee".

Päivämäärä:   19.12.24 12:58:58

Innostuuhan moni aikuinen vapusta ja juhannuksestakin. Pullot kilisee ja laulu raikaa.

Mutta nyt nämä kaikki juhlat aletaan jo juhlia monia kuukausia etukäteen. Markkinointi vie tätä kohti mutta kyllähän ihmiset rahtaavat kuuset sisään jo marraskuussa ja kaikki koristellaan ja joulupöytiä on vaikka millä mitalla, niin että itse juhlapäivinä ollaan jo ihan ähkyssä jouluruuista ja pipareista ja glögistä, kun niitä on joulutettu jo lokakuulta. Voihan sen tietysti ihminen itse päättää lähteekö markkinoinnin ajatukseen, että kun tuotteet ilmestyvät myyntiin, niitä on ostettava siitä lähtien.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.12.24 15:35:30

Joo, tämä joulu ei nyt oikein ole lähestynyt toivotulla positiivisuudella. Marraskuu oli kiireinen ja stressaava, suurimman osan joulukuuta olen ollut jonkin asteisessa hyvin hitaasti vain pahenevassa flunssassa. Tähden ripustin ikkunaan varmaan lähempänä kuun puoliväliä, enkä vieläkään ole jaksanut kaivaa kaapista esiin loppuja normaalista joulukoristelusta (joka ei yleensäkään ole mitenkään mittava, ei siis olisi kuin 5min hommasta kyse, ei vaan jaksa). Flunssan takia kaikki jouluostoksetkin on tekemättä, vaikka yleensä tykkään hoitaa ne hyvissä ajoin. Niidenkin hoitamisesta menee kaikki ilo, jos joutuu kauheassa ruuhkassa viimehetkellä etsimään.

Lähettäjä: Yrmyttäjä 
Päivämäärä:   19.12.24 18:11:52

Mua ei vois joulu vähempää kiinnostaa, mutta lasten takia yritän jotain koristeita, kuusta, valoja jne. Ja tietty lahjoja heille. Syömään mennään isovanhemmille. Lapset 3 kpl alkaa jo onneks olee isoja että nuorin 8v. Enää uskoo pukkiin, niin loppuu sitten tää lahjojen piilottelukin jos ei tähän jouluun, nii ainakin parin vuoden sisäl.

Lähettäjä: Stall 
Päivämäärä:   19.12.24 18:24:39

Somevaikuttajat joulun pilasivat. Niillä on olleet koristelut ja muovikuuset kämpässä jo viikkokausia. Sitten ihmiset alkavat matkia heitä. Joulukuusi tuodaan sisään juuri ennen aattoa tai aattona. Jotain pientä koristetta voi olla ennen sitä. Ja lahjat avataan jouluaattona.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.12.24 01:10:37

Sama juttu:/ Olin marraskuun loppupuolella ja vielä joulukuun alussa ihan innoissani joulusta ja kovasti suunnittelin kaikkea, nyt tuntuu vain pakkopullalta, vaikka kyllä aion joulua viettää vaikka väkisin ettei sitten uuden vuoden aikaan ala kaduttaa. Asun siis yksin ja vietän suurimman osan joulusta yksin (käyn aattona siskon perheen luona käymässä), niin varmaan sekin vaikuttaa. Tosin näin olen toiminut jo monena vuotena.

Joulukuun alussa järjestin pienet pikkujoulut, ei siis mitään isoa tai hienoa, muutama vieras luonani vain ja herkuteltiin ja kuunneltiin joululauluja, ja jotenkin sen jälkeen on ollut sellainen olo että siinä se joulu nyt oli ja meni. Ihan outoa.

Lähettäjä: Kuusipuu 
Päivämäärä:   20.12.24 07:10:16

Minusta taas on ihanaa marraskuun lopussa vaihtaa verhot jouluisempiin verhoihin ja siitä lähteä hiljalleen koristelemaan. Kuusikin tuotiin jo tällä viikolla sisälle ja lasten kanssa koristeltiin jotta ehtii siitä kunnolla nauttia. Jouluna sitten nautitaan ruoasta, läheisten seurasta yms. Kodin laittamisen sijaan. Paljon kivempi näin kun kerta rysäyksellä laittaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.