Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ensihevonen suunnittelematta

Lähettäjä: Extempore 
Päivämäärä:   18.12.24 10:04:22

Kuinka moni on hankkinut ensihevosen spontaanisti, suunnittelematta ja sen enempää asioita miettimättä? Onko tullut yllätyksiä tai katumusta?

Itselleni tuli ensimmäinen oma täysin suunnittelematta, noin tunnin varoitusajalla ja perheeltä kyselemättä. Tiesin että kyseisen hevosen kohdalla päätös on tehtävä heti tai sitä ei tehdä lainkaan. Omaksi onnekseni tutulla tallilla oli paikka samantien järjestettävissä ja kyyti myyjän toimesta. Katunut en ole hetkeäkään, mutta oppia on pitänyt paljon. Aiemmin on ollut vain vuokrahevosia. Hevostaustaa muutama vuosikymmen. Kyseisen hevosen olin tuntenut pintapuolisesti pari vuotta. Käytännössä päätös oli tehty jo ennenkuin kysyin hevosen terveystiedot.

Re: Ensihevonen suunnittelematta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.12.24 12:00:10

Minä. Alun totuttelun jälkeen oli ihan ok hevonen jonka kanssa pärjäsin hyvin.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   18.12.24 12:54:20

Kyllä, päätöksen sinetöi se, että olin saanut oman tallin pihaan.

Lähettäjä: xxxx 
Päivämäärä:   18.12.24 23:06:18

Täällä myös. Minulla oli silloin vuokrahevonen ja kävin ratsastuskoulun tunneilla. Ajattelin, että "varmaan joskus" hankin omankin hevosen, mutta en mitenkään aktiivisesti etsinyt sellaista juuri silloin. Sitten satuin eräällä maastoretkellä päätymään tämän yhden hevosen selkään, ja samalla kuulin sen olevan myynnissä. Ensin ajattelin, että enhän minä nyt mitään hevosta mene ostamaan, mutta yön yli mietittyäni ajatteli, että miksipä ei? Niin kaupat tehtiin, ja hevonen oli minulla yli 20 vuotta kunnes vanhuuden vaivojen vuoksi lopetettiin. Päivääkään en tuota ex tempore -hankintaani katunut, koska sain ihanan ystävän, elämäni hevosen.

Lähettäjä: effie 
Päivämäärä:   19.12.24 07:46:00

Tavallaan joo, olin kyllä vuokrannut hevosta jo monta vuotta ja päävastuussa sen hoidosta muutenkin, omistaja eräänä päivänä ilmoitti että hevonen pitää myydä.
Se oli kiertänyt jo elämänsä aikana 13 kotia enkä halunnut siitä luopua missään nimessä.
Mulla oli tonni vähemmän kuin halusi hevosesta mutta tarjosin sen silti heti, omistaja veti vähän herneet nokkaansa tarjouksesta mutta tehtiin sit kuitenkin parin päivän päästä kaupat :D
Hevonen oli mulla lopun elämäänsä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   19.12.24 09:11:52

Tavallaan ehkä. Olin kyllä suunnitellut että ”sitten myöhemmin, kun opintolaina on maksettu”, mutta sopiva tuli kohdalle. Hevonen oli ilmainen, mutta nuori.

Tällä kokemuksella en enää ottaisi hevosta siihen rahatilanteeseen. Tiukkaa teki elättää alussa. Olisin myös alusta löhtien kriittisempi tallipaikasta.

Mutta päivääkään en vaihtaisi pois! Hevosen kanssa yhteistä taivalta takana 15v ja tuo on ihan paras hevonen! <3

Itsellä oli alan tutkinton takana ja harrastusvuosiakin ihan hyvin mittarissa, joten mitään yllättävää ei tullut vastaan oikeastaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.