Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusia jouluherkkuja ja parhaat reseptit!

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   17.12.24 18:47:32

Mitä sellaista teillä on joulupöydässä mitä luultavasti ei muilta löydy? Tai miten olette tuunanneet jotain ykeisempää ruokaa. Jaetaan bravuureja ja sellaisia herkkuja mitä ei kaikilta löydy. Eli yritetään pitää kinkunpaisto-ohjeet poissa tästä ketjusta ;)

Itse olen marinoinut luumuja Cointreaussa. Toimii hyvin kinkun kanssa. Resepti on simppeli. Luumuja lasipurkkiin, sit Cointreauta niin paljon että peittyvät. Toimii kinkun kanssa.

Re: Uusia jouluherkkuja ja parhaat reseptit!

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   17.12.24 18:49:29

Bataatti-chilihomejuustolaatikko. On hyvää.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   17.12.24 20:57:28

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/sienimureke

Testasin tätä viime viikolla, mutta laitoin kantarelleja rouskujen sijaan ja tuli niin hyvää, ettei mitään rajaa!! Tuli minun uusi jouluperinneruoka tästä! Sipulia ei maha tahdo oikeen kestää, niin oli vaikeeta olla syömättä liikaa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.12.24 21:05:53

Veeras, oliko kantsut suolattuna suolasieniksi vai ihan vaan pakkasesta sellasenaan?

Lähettäjä: Peekaboo 
Päivämäärä:   17.12.24 21:23:01

Tänä vuonna tein banaanijäätelön, en ole vielä maistanut niin liekö herkku, mutta yleensä rakastan banaanijäätelöä.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   17.12.24 21:58:05

Mä - ihan pakastettuja (pannulla käytettyjä ja pilkottuja) kantarelleja. Käytin heinäkuussa pakastettuja eli niitä parhaita, pieniä rapsakoita.

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   18.12.24 08:47:59

Saaristolaisleipäsalaattia.

Eli joskus vuonna kivi ja miekka, joku laittoi Hevoset ja Ratsastus -lehden palstalle ohjeen, missä tehdään kermaviili-creme fraice pohjaan kylmäsavulohiherkku (lohta, punasipulia ja mausteita) ja sinne sitten pilkotaan mukaan saaristolaisleipää. Annetaan muhia yön yli ja tää on herkkua!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.12.24 10:49:19

Meillä on ollut monena vuonna kampasimpukkaa avokado-wasabimoussella ja soija-seesamivinegretillä. Tämä tuskin on kovin yleinen? Viime vuonna oli hanhiwellington pääruokana. Creme ninon on suosikkikeittojani, sellainenkin on paristi tehty. Nämä varmaan niitä erikoisempia. Aa ja marinoitua mukulaselleriä on ollut usein - tämä on helppo ja tosi kiva.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.