Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Irtisanouduin töistä

Lähettäjä: ohi on 
Päivämäärä:   17.12.24 16:34:42

Hoitoala ja nyt riitti, jatkuvasti olisi pitänyt tehdä tuplavuoroja, ei vaan jaksa enää, ikääkin 50+. Olen hakenut sairaslomaa ja sainkin stressiin ja unettomuuteen 2 viikkoa, eikä varmasti riitä.

Re: Irtisanouduin töistä

Lähettäjä: rupukka 
Päivämäärä:   17.12.24 16:45:33

ONNEA!
Itse sinnittelin väkisin entisessä ammatissa 10v täyteen (omasta periaatteesta) ja sitten lapasta pystyyn ja heipat. Ei enää ikinä. Nyt olen työllistänyt itseni yrittäjänä 5 vuotta ja vaikka melkoista taloudellista vuoristorataa on niin ei ole millään mittarilla ikävä palata vanhaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.12.24 16:53:06

Oma terveys aina edelle! Hieno päätös, etkä todellakaan ole ainoa. Jokainen joka tietää edes hieman hoitoalasta ymmärtää täysin.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   17.12.24 16:56:29

Ihan hyvä jos sulla on elättäjä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   17.12.24 17:03:30

Tsemppiä !

Lähettäjä: ohi on 
Päivämäärä:   17.12.24 17:05:25

LähettäjäJoo

Päivämäärä17.12.24 16:56:29

Ihan hyvä jos sulla on elättäjä.

Kiitos kysymästä, pärjään omillani ja todellakin otan sairauspäivärahat ym valtiolta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.12.24 17:13:24

Kuulostaa hyvältä päätökseltä. Mutta näin alaa tuntematta kysyn, että ei kai yksikään työnantaja voi pakottaa tekemään tuplavuoroja? Tietysti jatkuva painostaminenkin käy raskaaksi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.12.24 17:26:23

Kyllä vaan voi pakottaa tekemään tuplavuoroja.

Superin sivuilta kopsattua :"Jos ylityön tekeminen on työn laadun ja erittäin pakottavien syiden vuoksi välttämätöntä, ei julkisen yhteisön virkamies tai viranhaltija saa kieltäytyä siitä."

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   17.12.24 17:28:37

Olen itse ollut kohta vuoden saikulla, mulla on ns mennyt hermot työelämässä, en kestä enää vähääkään stressiä tai painetta enkä usko että palaan enää työelämään. Ikää 56.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.12.24 17:33:06

Itsestään pitää huolehtia ja hyvä jos tunnistaa burniksen ennen kuin se on jo täysillä päällä !
En ymmärtänyt, että irtisanouduitko vai jäitkö sairaslomalle ? Ihan eri asioita, niin periaatteellisesti kuin taloudellisesti.

Lähettäjä: huokaileva 
Päivämäärä:   17.12.24 17:50:37

Itse olen myös veitsenterällä töissä jaksamisen suhteen ja mietin mitä teen, jos haen saikkua niin eikö eteen tule kolmikanta neuvottelut ym? En usko että enää pystyn töihin tänne palaamaan jos teen päätöksen että nyt riitti. Joten mitä järkeä on hakea saikkua työterveydestä vs irtisanoutua ja hakea saikkua?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.12.24 18:28:48

Pelkällä sairaslomalla sinulla on työsuhde ja saat sairaspäivärahaa, alkuun ihan palkan suuruista sellaista. Kun irtisanoudut joudut karenssille itse irtisanoutumisen vuoksi ja sairaspäiväraha on (alkuun) tuloihin sidottua joo, mutta ei lähellekään palkan suuruista. Töissä kirjoilla ollessa on helpompi hakea uutta paikkaa eikä tarvitse te toimiston kanssa koko ajan keskustella ja heille raportoida paikkojen hakemisesta. Töissä ollessa on käytössä työterveyshuolto ja työttömänä olet kunnallisen varassa. Työttömälle eivät myöskään kaikki lääkärit sairaslomaa edes kirjoita, mutta jos kirjoittavat niin nihkeämmin kuin työssä olevalle. Mitään "jatkohoitoa" ei kunnallisen kautta tule, pidemmälle saikulle joutuva työssäolija usein saa muutakin seurantaa ja hoitoa kuin kolmikantakeskustelut -ja nekään eivät aina ole pelkkää huonoa, mutta eivät myöskään parin ensimmäisen viikon tai edes kuukauden asia.

Lähettäjä: huokaileva 
Päivämäärä:   17.12.24 18:31:15

Entä jos ei pysty palaamaan työhönsä eikä voimavarat riitä hakemaan uutta työtä? Irtisanooko työantaja minut sitten jossain vaiheessa?

Lähettäjä: Bertta 
Päivämäärä:   17.12.24 18:58:10

Täällä sama tilanne päällä myös hoitoalalla..sitä mietin sanonko irti

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   17.12.24 19:16:18

Tsekatkaa miten karenssit menee nykyään jos irtisanoutuu. Jos on varaa olla tekemättä töitä, niin onhan se toki sallittua.

Lähettäjä: ellu 
Päivämäärä:   17.12.24 19:46:09

LähettäjäJone O

Päivämäärä17.12.24 19:16:18

Tsekatkaa miten karenssit menee nykyään jos irtisanoutuu. Jos on varaa olla tekemättä töitä, niin onhan se toki sallittua.

Karenssi on nykyään 45 päivää jos itse irtisanoutuu ja sen voi toki välttää hakemalla saikkua ainakin siksi ajaksi, karenssi kuluu sen aikana ja sairauspäiväraha on suunnilleen ansiosidonnaisen suuruinen.

Lähettäjä: juupati 
Päivämäärä:   17.12.24 19:50:20

Jos ei jaksa, niin ei jaksa. Kyllä elämä kantaa ja kaikki asiat järjestyy. Kysy Kelasta neuvoa mitä tukia voit hakea. Siksi niitä veroja maksetaan, että on turvaverkko mihin pudota.
Tsemppiä aloittajalle ja muillekin väsyneille. <3

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   17.12.24 20:12:33

Turvaverkossa on vaan nykyään reikiä, että ihan täydellä painolla ei kannata heittäytyä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 20:39:24

” Superin sivuilta kopsattua :"Jos ylityön tekeminen on työn laadun ja erittäin pakottavien syiden vuoksi välttämätöntä, ei julkisen yhteisön virkamies tai viranhaltija saa kieltäytyä siitä."

Hoitaja ei pääsääntöisesti ole virkamies eikä viranhaltija.

Lähettäjä: Sh -19 
Päivämäärä:   17.12.24 20:44:49

Viiva yllä veti sanat suustani, taitaa pääasiassa työsuhteisia hoitajat olla, toimessa ei virassa. Tehyn sivuilta kopsattuna "Ylityö edellyttää aina työntekijän suostumusta."
Toki tilanne kuormittaa kyllä sitten niitä muita vuorossa olevia, jos tekijää ei löydy ja ehkä saattaa joku sen takia suostua paljon pitkiä tekemään?
Mutta pakottaa ei voi

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.12.24 20:58:13

Juu ei ole virkasuhteessa enää yksikään hoitaja, eli en nyt ihan purematta niele tätä ”pakotetaan tuplavuoroihin” koska se ei ole laillisesti mahdollista.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   18.12.24 12:53:28

Ämmät poraa kun ei uskalla pitää kiinni oikeuksistaan ja sitten pitää irtisanoutua ja syyttää alaa. Kattokaa peiliin, sielä on syyllinen.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   20.12.24 20:45:03

Valtiolla hoitajat on virkasuhteessa. Esim. Vankilat, Puolustusvoimat jne

Lähettäjä: Ihmeellistä 
Päivämäärä:   20.12.24 22:32:56

Sympatiat aloittajalle! Itsekin hoitoalalla, koko ajan tulee lisää työtehtäviä. Mutta palkka ei vaan nouse sen mukaisesti. Liitot ihan p...stä näissä asioissa. Sitten jos erehdyt mielipiteesi sanomaan niin saat puhuttelun siitä, että vastustat työtehtäviä?!? Ei miesvaltaisilla aloilla kohdella näin ja saa kyllä sanoa mielipiteensä.

Lähettäjä: Äijä 
Päivämäärä:   21.12.24 04:43:47

Hienoa. Onnittelut ratkaisusta ja onnea tuleviin seikkailuihin.

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   21.12.24 06:38:26

"Sympatiat aloittajalle! Itsekin hoitoalalla, koko ajan tulee lisää työtehtäviä. Mutta palkka ei vaan nouse sen mukaisesti. Liitot ihan p...stä näissä asioissa. Sitten jos erehdyt mielipiteesi sanomaan niin saat puhuttelun siitä, että vastustat työtehtäviä?!? Ei miesvaltaisilla aloilla kohdella näin ja saa kyllä sanoa mielipiteensä."

Tämä! Pahinta oli kun mistään ei saanut sanoa ääneen vaan heti olit puhuttelussa. Esihenkilötyö oli niin ala-arvoista ettei tiedä itkeäkö vai nauraa. Onneksi itse ehdin vielä aikuiskoulutustuen piiriin ja pääsin vaihtamaan alaa. Nyt sekin takaportti on naulattu umpeen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.12.24 07:11:47

"Siksi niitä veroja maksetaan, että on turvaverkko mihin pudota."

^
ei käy järkeen, että ihminen pakotetaan raatamaan itsensä uuvuksiin

ei turvaverkkoja tarvitsisi, jos työelämä olisi inhimillisempää, eikä kuluttaisi tekijöitä ennenaikaiseen hautaan.

Lähettäjä: Muuli 
Päivämäärä:   21.12.24 07:30:11

Mitä sitten, jos joutuu puhutteluun? Kertoo mielipiteensä. Ja jos ei itse edes tiedä että ei ole virkamies tai viranhaltija, jotka käyttää julkista pätösvaltaa, niin ehkä näitä kannattaa vielä kerrata. Onneksi me muut maksdtaan veroja ja käydään töissä niin voitte jäädä saikulle vaan, kun "ei jaksa".

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.24 07:36:26

”Onneksi me muut maksdtaan veroja ja käydään töissä niin voitte jäädä saikulle vaan, kun "ei jaksa".”

”Me muut” maksetaan kyllä muutenkin hoitajien palkat :D

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.12.24 07:58:21

Joskus vaihtamalla paranee, joten tsemppiä aloittajalle. Omasta terveydestä jokaisen on kuitenkin huolehdittava itse.

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   21.12.24 07:59:16

Ei ole Muuli ollut koskaan esihenkilöiden hampaissa. Se ei ole mikään hetki että vähän jutellaan että mikäs närästää työssä. Työoloista voidaan tehdä sietämättömiä ja hoitoalalla todella harvalla on siinä vaiheessa enää voimia taistella vastaan. Eikä se varsinaisesti auta siihen työssäjaksamiseen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.12.24 09:26:28

Ihmeellistä, kyllä joutuu puhutteluun miesvaltaisillakin aloilla. Itse olen tehtaalla tekemässä raskasta fyysistä työtä ainoana naisena. Siellä on eräs todella haastava ja vaarallinen työtehtävä, jota tarvitaan tekemään 3 työntekijää, mutta koska työntekijöitä ei palkata lisää, meidät painostetaan jatkuvasti tekemään sitä kaksin tai joskus jopa yksin. Kerran eräs kollega otti kokouksessa esiin tämän ongelman ja seuraavana päivänä oli puhuttelussa niskoittelusta

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.