Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusi mies, hengitys haisee

Lähettäjä: Loo 
Päivämäärä:   17.12.24 11:32:08

Vihdoinkin tapasin kaikinpuolin aivan ihanan miehen. Pussailisin hänen kanssa varmaan aivan koko ajan ja jatkuvasti, mutta hänen hengitys haisee tosi pahalle. Enkä tietty kehtaa siitä mainita. Tää on ihan kamalaa. Haluaisin ehdottomasti jatkaa hänen kanssa tutustumista. Tottuuko siihen, voiko joskus myöhemmässä vaiheessa mainita asiasta, onko jollain kokemusta??

Oikeasti haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä joilla itsellä tai läheisillä on ko. vaiva.

Re: Uusi mies, hengitys haisee

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.12.24 11:33:53

Ihan heti voit mainita, mitä ihmettä. Todennäköisesti ei vaan pese hampaita, monella poikamiehellä hammashygienia ihan järkyttävällä tasolla.

Lähettäjä: Polle 
Päivämäärä:   17.12.24 11:35:13

Voi olla proppuja.

Päivämäärä:   17.12.24 11:35:52

Pesee hampaita, ei ole siitä kiinni. Enkä kehtaa mainita, kuten jo aloituksessa kerroin. Proput ovat mahdollisia kyllä.

Lähettäjä: Lanttu 
Päivämäärä:   17.12.24 11:37:23

Jos et kehtaa mainita niin haistelet tai eroat. Siinä kai vaihtoehdot.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.12.24 11:37:25

Sano heti. Voi korjaantua tiheämmällä hammaspesulla, suuvedellä tai proppujen poistamisella.

Jos onkin asenneongelma ja välinpitämättömyys syynä, niin sitten ei korjaa mikään ja se on hyvä tietää tässä vaiheessa. Voi siirtyä seuraavaan mieheen.

Päivämäärä:   17.12.24 11:37:40

Ei totu. Jos joku asia toisessa inhottaa jo tapailuvaiheessa, niin ei se kyllä tule ajan myötä parantumaan vaan pahentumaan.

Onko mies muuten siisti vai katsotko ehkä kaikinpuolin huonon hygienian omaavaa miestä vaaleanpunaisten lasien läpi? Jos ihminen on muuten hygieeninen niin tuo voi olla joku sairaus, mutta yleensä hengityksen paha haju johtuu kyllä ihan siitö ettei vain pese suutaan.

Lähettäjä: 40vee 
Päivämäärä:   17.12.24 11:45:00

Kauhea tilanne. Itse en todellakaan sanoisi mitään.
Esim työkaveri haisi välillä aivan järkyttävälle, kun karppasi. Meni muutamaan viikkoon ohi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   17.12.24 11:50:09

Itsellä aviomies nro 1 oli myös monella tapaa ihana, ja yksi parhaista. Ominaistuoksu (ei suu) vain häiritsi, ja vaikutti suhteen kaatumiseen.

Jälkikäteen olen ajatellut, että kun niin hyvän miehen sai, olisi vaikka kannattanut sahata nenänsä pois.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   17.12.24 11:58:58

Halitoosi on yleinen vaiva proppujen, refluksin tms takia ihan meillä hyvän suuhygienisn omaavillakin. Ja ne proput voi olla niin syvällä ettei niitä itse saa pois. Ja julkisela ei leikata nielurisoja ellei ole toistuvia angiinoja..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 12:57:50

Joo tosiaan ei välttämättä mitään tekemistä hygienian kanssa. Esim refluksi aiheuttaa, eikä sitä hampaiden peseminen vie pois. Pastilleja toki voisi syödä (saattavat tosin olla huonoksi itse refluksille)

Lähettäjä: joopajoo 
Päivämäärä:   17.12.24 13:04:53

Pahanhajuinen hengitys ei useinkaan johdu siitä, että ei pesisi hampaita. Se haju kun johtuu syvemmältä kuin suusta. Eikä silloin mitkään harjaukset ja suuvedet auta.

Itse ei pahaa hajua välttämättä edes huomaa, joten kyllä siitä kannattaa sanoa.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   17.12.24 13:10:18

Miksi et kehtaa mainita? Mitä pelkäät?

Päivämäärä:   17.12.24 13:14:31

"Pahanhajuinen hengitys ei useinkaan johdu siitä, että ei pesisi hampaita. Se haju kun johtuu syvemmältä kuin suusta. Eikä silloin mitkään harjaukset ja suuvedet auta."

Kyllä se nimenomaan usein johtuu. Se on se yleisin syy. On monia miehiä, jotka eivät pese hampaitaan riittävän usein. Esimerkiksi nuorille tehdyn tutkimuksen mukaan monet pojista pesevät vain kerran päivässä (ja tämä tapa varmasti siirtyy aikuisuuteen). Kyllä silloin hengitys haiskahtaa.

Toki muitakin syitä on, sellaisia, jotka eivät johdu hygienian laiminlyönnistä.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   17.12.24 13:17:30

Hampaita voi pestä näennäisesti kahdesti päivässä ja silti ientulehdusta kauttaaltaan. Hammasvälit jää usein etenkin miehiltä hoitamatta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.12.24 13:18:36

Minulla haisee ainakin aamuisin ihan kauhealle, ehkä joskus muutenkin. En itse sitä huomaa kuin ehkä tosi ajoittain. Mulla saattaa johtua hammaskivestä ja että en jaksa langata. Yhteen hammasväliin jää hurjasti ruokaa, sitä nykyään yritän langata ja se tuntuisi ainakin haisevan se kama

Päivämäärä:   17.12.24 13:23:57

"Hampaita voi pestä näennäisesti kahdesti päivässä ja silti ientulehdusta kauttaaltaan. "

Niin, tämähän on totta myös, eli ei ole kyse vain siitä kuinka usein pesee vaan myös siitä miten pesee.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   17.12.24 13:24:52

Henki haisee kuin rankkitynnyri etkä kehtaa asiasta sanoa? Kukin tyylillään, itse en jäisi sanattomaksi. Mädät hampaat tai huono hammashygienia tai molemmat. Sanalla sanoen, yök.

Päivämäärä:   17.12.24 13:42:57

Kun henki haisee refluksin oireena, niin sille ei mitään voi, vaikka miten huolehtisi suun hygieniasta. Ksylitoliakaan ei määräänsä enemmän kannata syödä...

Lähettäjä: Kokemusta 
Päivämäärä:   17.12.24 15:17:15

En mäkään kehtaisi sanoa =(

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.12.24 17:36:53

Minulla kuiva suu ja niukka ruokavalio tekee tuota helposti. Ei sitä itse tosiaan huomaa mitenkään. Vaikea tilanne, koska ei tuosta mitenkään nätisti voi sanoa (itsekin saan kilarit aina, kun rakas äitini asiasta huomauttaa). :'D

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   17.12.24 17:39:12

Kai vaikeistakin asioista pitää puhua. Kannattaa olla huomauttelematta. Kysyä jotenkin mahdollisimman nätisti ja yrittää auttaa ongelman korjaamisessa. Voi olla proppuja nielussa.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   17.12.24 17:49:49

Liian vähäinen veden juominen voi myös aiheuttaa hengityksen haisemisen.

Lähettäjä: etelänkeiju 
Päivämäärä:   17.12.24 19:03:49

Olen seurustellut miehen kanssa, jonka hengitys haisi pahalle.

Tämä pesi hampaitaan, mutta ei käyttänyt hammastahnaa.. Ja poltti tupakkaa.
Kamala yhdistelmä ilman tahnaa pestyt hampaat ja tupakka. Hyi @!#$. En jäänyt haistelemaan

Lähettäjä: Tyyppi 
Päivämäärä:   17.12.24 19:07:37

Reikiä hampaissa.. haisee

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.12.24 19:16:15

Eräällä tuntemallani miehellä nuoruudessa tuli välillä tosi pahaa hajua. Ihmettelin sitä ja mietin aina, etten voisi tämä takia alkaa seurustelemaan kanssaan.

Kerran tapasin vanhempansa - ja hänen isänsä haisi yhtäkkiä ihan samalle!

Onko tämä siis refluksi?

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   17.12.24 19:20:36

Isäukon henki haisi aikanaan. Se saattoi loppua siihen kun leikkasivat kitarisat kuorsauksen takia. Missä ne proput oikein on? Kerran oon sellasen saanu yskäistyä ja ihmettelin mikä se oli. Päättelin että johonkin muhimaan jäänyttä sapuskaa...

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   17.12.24 19:23:04

Mutta puhukaa hyvät ihmiset! Aatelkaa nyt että jos teidän oma henki haisis ja kukaan ei kehtais kertoa, vaan kaikki miehet aina jättäis sen takia ja jäis vaikka haluttu perhe perustamatta.

Päivämäärä:   17.12.24 19:35:16

"Tämä pesi hampaitaan, mutta ei käyttänyt hammastahnaa.."

Mmmmitä? :D

Päivämäärä:   17.12.24 19:36:22

Ihmettelen kyllä tuotakin, ettei pahanhajuista hengitystä muka itse haista. Kyllä minä ainakin aamulla herätessäni haistan ja maistan sen hengityksen ja sitten taas hampaiden pesun jälkeen on ihan eri fiilis.

Vai onko se tosiaan niin, että jos hengitys haisee jatkuvasti kuolemalle, niin siihen jotenkin tottuu?

Päivämäärä:   17.12.24 19:36:28

"Jälkikäteen olen ajatellut, että kun niin hyvän miehen sai, olisi vaikka kannattanut sahata nenänsä pois "

Tätä mietin myös.
Mies on hyvin itsestään huolehtiva, tavallinen, hyvä hygienia ja mä myös ajattelen hajun tulevan jostain syvämmältä. On siis tapailu vasta todella lyhyen aikaa.
Hän syö aina mun seurassa tosi vähän, olen miettinyt että onkohan hänellä jotain ruoansulatusvaivoja joista ei vielä tässä vaiheessa halua kertoa.

Lähettäjä: dunja 
Päivämäärä:   17.12.24 19:37:10

Käske mies hammaslääkäriin ja sano ehdottomasti se syy, miksi haluat hänet hammaslääkäriin. Ja kerro kuinka paljon häntä ihailet, mutta kuinka haluat hänen tuoksuvan hyvälle.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   17.12.24 20:04:19

Ahaa, onkohan hän ketoosissa?

Lähettäjä: jejw 
Päivämäärä:   17.12.24 20:25:44

"Ihmettelen kyllä tuotakin, ettei pahanhajuista hengitystä muka itse haista."

Sama täällä. Kyllä minä ainakin itse haistan jos haisen pahalta. Esim. jos hiukset on pesemättä ja kumarrun ja nousen ylös, niin haistan kyllä sen "hajupilven" ylösnoustessani. Huomaan myös jos hengityksessäni joku haisee.

Eräällä kaverillani on kamalan pahanhajuinen hengitys. Siis ihan karsea. En voi kävellä hänen perässään kun hän puhuu ja joskus jos hän on vieressä ja kääntyy puhuessaan minua kohti, jähmetyn järkytyksestä.

Hän pitää aina ihmisiin välimatkaa. Ei juurikaan tule kenenkään viereen ja jos voi valita, on ennemmin vähän matkan päässä kuin ihan vieressä. Johtuu varmaankin tuosta, että tiedostaa kyllä haisevansa.

Hän pesee hampaat aamuin illoin sähköhammasharjalla, käyttää myös hammastahnaa ja lankaa hampaat iltaisin. Mutta hän ei kuulemma voi käsitellä poskihampaitaan yökkimättä, eli käytännössä pesee ja lankaa vain etu- ja kulmahampaat, ehkä etummaiset poskihampaatkin, mutta taaemmat poskihampaat jää puhdistamatta... Eli eipä ihme että haisee.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   19.12.24 19:42:51

Sanoitko asiasta?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.12.24 20:06:05

Proppuja.

Päivämäärä:   20.12.24 19:44:36

Voi olla proppuja. Itse en huomaa hajua omien kohdalla, mutta mies huomauttaa tarvittaessa. Viimeksi kävin tonkimassa yhden pienen propun kitusista ja haju hävisi sen tien. Ainoa mistä huomasin jonkun olevan vialla oli kurkun herkkyys, yökötti esim hampaita harjatessa herkemmin.

Päivämäärä:   4.1.25 09:53:49

Olen aloittaja ja ajattelin päivittää tätä!
Olen tapaillut miestä aktiivisesti ja hän kertoi, että pitäisi käydä lääkärissä koska nenässä on jotain kummallista eikä hän saa kunnolla hengitettyä nenän kautta. Todennäköisesti hänellä on nenässä tulehdus, polyyppeja tms joka tekee tämän hajun. Ja kun joutuu hengittämään suun kautta, se luonnollisesti kuivuu.
Jotenkin huojennuin tästä, koska uskon ongelmalle löytyneen syyn ja ehkä jossain vaiheessa siitä päästään eroon! :)

Joku ylempänä kirjoitti, että "Jälkikäteen olen ajatellut, että kun niin hyvän miehen sai, olisi vaikka kannattanut sahata nenänsä pois."
Tämä oli hyvin sanottu, mies on todella hyvä ja tykkään hänestä paljon. En nyt ainakaan heti tämän asian takia tyrmää.
Kiitos kaikille vastauksista!

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   4.1.25 10:39:42

Kyllä hengityksen mukana voi tulla hajuja syvempääkin. Esim peen haju, jos ei ole vatsa toiminut kunnolla. Työkaverilla syöpä johon hoidot, ja jaksaa välillä olla töissä. Henki haisee välillä kuin mätänevä raato. Mutta joo, en hengittelis ja koska en osaa sanoa asiasta nätisti niin en jatkaisi tapailua

Lähettäjä: Rewe 
Päivämäärä:   4.1.25 10:40:35

Kerroitko tässä keskustelussa miehelle, että hänen henkensä haisee? Oli ainakin hyvä tilaisuus tehdä se toista loukkaamatta.

Lähettäjä: Masa 
Päivämäärä:   4.1.25 11:18:47

Harmihan tuo on, kun itse olet aivan täydellinen ja viaton ja toisella tuollainen vika, vaikka muutoin täydellinen.
Heitä junan alle vaan moinen Haisuli ja jatka etsintää, jossakin on se yhtä täydellinen mies kuin itsekin olet.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.1.25 11:25:18

Aika monella miehellä tuntuu heisevan hengitys. Ja kyllä se vähän haittaa.. en pidä muutenkaan epämiellyttävistä hajuista

Mutta en ole myöskään koskaan kehdannu sanoo kenellekään jos haisee. Eikö ne itse haista ? Mä ainakin huomaan jos oma hengitys alkaa haista, yleensä silloin jos laiskana jaksanu langata hammasvälejä

Päivämäärä:   4.1.25 11:30:33

"Harmihan tuo on, kun itse olet aivan täydellinen ja viaton ja toisella tuollainen vika, vaikka muutoin täydellinen.
Heitä junan alle vaan moinen Haisuli ja jatka etsintää, jossakin on se yhtä täydellinen mies kuin itsekin olet."

Kylläpä oli katkeruudentäyteinen kirjoitus. Sinua ei sitten varmaan yhtään häiritsisi jos tapailemasi nainen haisisi? Vai onko taas Ihan Eri Asia jos sukupuolet ovat toisin päin?

Aloittaja ei missään vaiheessa esittänyt olevansa täydellinen, ja hän kertoi pitävänsä miestä todella miellyttävänä muuten. Paha haju on kuitenkin asia, joka on varsin iso ongelma kun kyseessä on ihminen, jonka kanssa olisi tarkoitus olla intiimissä kontaktissa. Jos joudut vaikka julkisessa kulkuvälineessä olemaan sellaisen ihmisen vieressä, jolla on voimakas paha haju, niin olosi on todella tukala. Mieti tätä sitten siltä kannalta, että sinun pitäisi suudella samalta haisevaa ihmistä. Miltä tuntuisi? Tai toki voi olla, että itse kuulut niihin, jotka eivät huolehdi hygieniastaan ja muut pidättelevät yökötystä läheisyydessäsi. Aloittajan tapauksessahan miehellä nyt ilmeisesti on joku sairaus eikä haju johdu pesemättömyydestä, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että haju on iso ongelma intiimissä suhteessa.

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   4.1.25 17:18:02

Ientulehdus ?
Jos nenä-ongelman suunnittelee lääkäriin menoa, niin katso että ei jää suunnitelmaksi...

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   5.1.25 13:29:18

Googlaa hajunenä. On harvinainen bakteeri-infektio, mutta asosiaalistava sellainen.

Päivämäärä:   6.1.25 18:37:57

"LähettäjäMasa
Päivämäärä4.1.25 11:18:47
Harmihan tuo on, kun itse olet aivan täydellinen ja viaton ja toisella tuollainen vika, vaikka muutoin täydellinen.
Heitä junan alle vaan moinen Haisuli ja jatka etsintää, jossakin on se yhtä täydellinen mies kuin itsekin olet."

Nyt on pakko kysyä, että mistä kohtaa kirjoituksestani olet saanut kuvan jossa olen viaton ja täydellinen? Kiinnostaa todella!
Mistä sait tällaisen kuvan?

Päivämäärä:   6.1.25 20:01:54

"Lähettäjä...

Päivämäärä17.12.24 13:18:36

Minulla haisee ainakin aamuisin ihan kauhealle, ehkä joskus muutenkin. En itse sitä huomaa kuin ehkä tosi ajoittain. Mulla saattaa johtua hammaskivestä ja että en jaksa langata. Yhteen hammasväliin jää hurjasti ruokaa, sitä nykyään yritän langata ja se tuntuisi ainakin haisevan se kama"

Sisälläsi mätänee ruumiinpalasia ja lehmän tissistä saatavaa maitoa joka on myös herkkä pilaantumaan. Ihan yllätyksenä kuitenkin tuli, että se aamuhönkä johtuu pääasiallisesti siitä! Ei nyt vegaaninkaan hengitys miltään kukkasilta välttämättä tuoksu, mutta ero entiseen on valtava.

Ja ei, aloittaja siihen ei totu. Yritin vuosikymmenen. :D Puhu miehelle asiasta. Jos ei tee asialle mitään niin heihei.

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   6.1.25 23:31:18

Been there! Kiva mies, mutta suu haisi jonkin verran, ei tehnyt mieli suudella. En kehdannut sanoa (olen kohta keski-ikäinen, eli mulla ei auta wsss iän tuoma varmuus, en vain halunnut loukata) joten se suhde hiipui sitten pois. (Ei edennyt siis edes lakanoihin).

On se vaan tosi vaikea paikka sanoa uudelle ihmiselle, anteeksi mutta hengitykseni haisee. Ero asia jos vakiintuneessa suhteessa toisen henki alkaa haisemaan)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.