Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Terveysjättien" omistus

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   17.12.24 09:39:31

Kun koko ajan vastustetaan näitä nostettuja Kela- korvauksia niin mainitaan että kun voitot menevät veroparstiiseihin. Kannattaisi googlata vaikkapa kymmenen suurinta omistajaa. Ja kas. Nehän ovat suomalaisia vakuutusyhtiöitä, eläkeyhtiöitä jotka ovat sijoittaneet eniten Terveystaloon ja Mehiläiseen. Tarkoituksena on tietysti saada tuottoa ja kasvattaa eläkepottia.
Kuitenkin tällä hetkellä mietitään esimerkiksi eläkevarojen dijoittamista enemmän ulkomaille jossa tuotot mutta myös riskit olisivat suuremmat. Tämä kertoo kuinka ksnnattavaa kotimaahan esimerkiksi terveysbisnekseen on.

Re: "Terveysjättien" omistus

Lähettäjä: Heta 
Päivämäärä:   18.12.24 07:42:24

Se on bain poliittista jargonia tosiaan. Terveystalo on erittäin suomalainen firma.
Itse asiassa potilaan käynti terveyskeskuksessa maksaa yhteiskunnalle enemmän kun käynti Kela-korvauksella yksityisellä puolella. Kalliit seinät ja huono tehokkuus (5-6 potilasta työvuorossa) tulee kalliiksi.
Asuessani Hollannissa minulla oli oma lääkäri joka otti vadtaan oman omakotitalonsa yhdessä huoneessa. Vastaanotolle pääsi joko samana tai seuraavana päivänä.
Kaiken lisäksi terveyskeskuksessa harvoin saa Buranaa kummempaa hoitoa jollei saa lähetettä erikoislääkärille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.12.24 07:58:55

Toivottavasti vanhukset (yli 65) saavat syksyllä oikeuden mennä yksityiselle puolelle terveyskeskusmaksulla.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.12.24 08:14:54

Nuo jätithän nostaa kemmikkienkin hoitoamaksut kun yhtiön pitää saada oma siivu lemmikin hoidosta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.12.24 08:16:45

” Nuo jätithän nostaa kemmikkienkin hoitoamaksut kun yhtiön pitää saada oma siivu lemmikin hoidosta.”

Niin että mitä :D

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.12.24 08:52:43

Hoivapuolella myös yksityiset tekevät monet asiat halvemmalla ja tehokkaammin kuin julkinen puoli. Viranomaiset valvoo myös yksityistä puolta paljon enemmän kuin julkista. Ei esimerkiksi julkisen puolen järjestämä vanhusten hoiva ole automaattisesti parempaa kuin yksityisen puolen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.12.24 10:13:07

"Itse asiassa potilaan käynti terveyskeskuksessa maksaa yhteiskunnalle enemmän kun käynti Kela-korvauksella yksityisellä puolella."

Totta kai käynti yksityisellä puolella maksaa yhteiskunnalle vähemmän. Asiakashan maksaa ison osan käynnistä omasta pussistaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.12.24 10:47:30

Viivalle. Et varmaan seuraa uutisia kuinka lemmikkien klinikkamaksut kalliita. Ihan sama onko hammaslääkäriasema, eläinlääkärisasema yms konserni niin yhtiö tietty tekee tulosta myös.
Meilläpäin onneksi hyvä kunnallinen eläinlääkäri ja pari kivaa yksityistä elliä lemmikeille joten kohtuuhinnalla päästy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.