Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  P*rseilevä puoliso

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   17.12.24 08:08:59

Konkretisoitui taas eilen mitä kuollutta painoa sitä vetääkään perässään. Tein pitkän päivän töissä, sen jälkeen kokous luottamustoimessa ja illalla vielä iltatalli. Toki tässä välissä hoidin koirat, kaupassakäynnin jne siirtymien välillä.

Illalla kun tulin kotiin, lumityöt kotona yhä edelleen tekemättä, tiskikone täynnä likaisia astioita, roskis tursuaa ylitäynnä, robotti-imuri laitettu kyllä päälle, mutta jätetty siihen mihin jäänyt eikä viety latautumaan. Kaiken lisäksi tämä puoliso alkoi vinkua, että minun pitäisi viikata puhtaita lakanoita hänen kanssaan (sai omat lakanansa viikonloppuna pesukoneeseen, mutta ajoitti lähtönsä asioille niin, että minun piti ripustaa ne kuivumaan). Eilen illalla en jaksanut enää sanoa tähän mitään kuin että katsotaan huomenna, tänään en jaksa.

Annas olla kun tänään tulin aamutallista (toki olin jo sitä ennen ulkoiluttanut koirat). Hän heräili ja alkoi painostamaan minua, että ennenkuin lähden töihin, ne lakanat pitäisi vetää ja olin kuulemma luvannut niin eilen. Sitten latasin täyden listan hänen tekemättömistä hommistaan ja kerroin, että saan itse loistavasti lakanat taiteltua ilman häntä, harjoitusta on kertynyt -ja hän saisi nyt alkaa opetella. Kerroin vielä, että tästä lähin kotityöt laitetaan puoliksi, minä en enää häntä kannattele -maksaa siivoojalle jos ei jaksa itse tehdä.

Ottiko onkeensa? No ei. Ensin yritti manipuloida tekoitkulla kun puhun niin rumasti.. Seuraavaksi uhriutui, että hän on kyllä tehnyt tänä talvena lumitöitä (kerran, kuten viime talvenakin -varmaan oikein laskee, että kun kerran tekee niin voi väittää tehneensä). Sitten selitti jotain, että on pyyhkinyt pölyjä ja pessyt seiniä, joskus tosiaan tekee noin äänikirjaa kuunnellessa tai pitkää puhelua puhuessa, mutta se ei todellakaan ole sama asia kuin se, että arki rullaisi.

Lopputulos: minä olen ilkeä ja muuttunut kohtuuttomaksi.

Anteeksi, mutta miten joku aikuinen ihminen voi olla noin pihalla, että oikeuttaa itselleen tuollaisen p*rseilyn, eikä muka yhtään ymmärrä ettei tee kuin murto-osan arjen pyörittämisestä?

Ja kyllä, mitta on nyt todella täysi ja eroan heti kuin mahdollista. Näistä on puhuttu kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, olen pitänyt siivouslakkoja, metatyölakkoja jne, tekee silti aina ihan minimin ettei täällä hukuta p*skaan.

Re: P*rseilevä puoliso

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.12.24 08:24:32

Onko miehellä hevosia vai onko kaikki sinun?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   17.12.24 08:25:26

Eli sinä harrastat (talli, koirat, luottamushommat) ja puolison olisi tällä välin tehtävä kotityöt? :)

No, perusasiat kotona tulisi olka molempien kontolla ja sovittuna, mutta tuossa esimerkkipäivässä kuulostaa siltä, että toinen harrastaa ja toisen pitäisi puunata koti.
Onko asia oikeasti niin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.12.24 08:27:56

Miksi et ota eroa heti? Oletko kuitenkin taloudellisesti sidottu siihen perseilijään? Ota nyt sitten opiksi, äläkä enää ala suhteeseen, jossa roikut toisen siivellä kitisemässä. Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 08:32:38

Eikös aloittaja kertonut että hän haluaa että kotityöt tehtaisiin puoliksi, ei niin että mies tekisi ne kokonaan hänen harrastellessa.

No en jaksaisi jos on tosiaan noin laiska mies.

Päivämäärä:   17.12.24 08:33:06

Onpa erikoisia päätelmiä. Meillä on omat taloudet, hevoseni on itsehoitotallilla, jossa meillä on kiertävät työvuorot. Puolison hevonen on täysihoitotallilla. Minä teen 80% kaikesta arjen pyörittämiseen liittyvästä: siivous, lumityöt, kaupassakäynnit jne. Tienaan omat rahani.

Päivämäärä:   17.12.24 08:34:44

...tai siis eihän tässä kyllä kerrottu puolison olevan mies, se oli vain automaattisesti oletus tällaisessa tapauksessa. :D Voihan tässä olla vaikka naispari.

Päivämäärä:   17.12.24 08:37:47

Jätin tarkoituksella sukupuoliroolit auki.
Mutta voin todella vakuuttaa, että teen yli oman osani ja maksan takuulla oman osani kaikesta. Tuo toinen on vain laiskistunut ja laiskistunut vuosi vuodelta, tehnyt likipitäen taidetta siitä, miten kotitöitä ja vastuitaan voi vältellä.

Päivämäärä:   17.12.24 08:41:04

Eli nyt kyllä kiinnostelee, mikä sitten estää ottamasta eroa, jos puoliso pyörii sinun nurkissa sotkemassa..? Miksi se ei huku paskaan omassa asunnossaan?

Päivämäärä:   17.12.24 08:42:16

"Eli sinä harrastat (talli, koirat, luottamushommat) ja puolison olisi tällä välin tehtävä kotityöt? :) "

Ei. Koirat ovat yhteisiä -minä hoidan ne 80% (tästä kertoo esim. se, että puoliso on paniikissa kun olen lähdössä kahdeksi päiväksi työmatkalle ja hänen pitää hoitaa koirat. Hän on useammin työmatkoilla ja hoidan koirat ilman ongelmaa).

Molemmilla on hevoset. Minulla itsehoitotallilla, hänellä täysihoitotallilla. Silti minun pitää jatkuvasti auttaa hänen hevosensa hoitamisessa ja liikuttamisessa, hän ei muistaakseni ole auttanut missään hevoseni hoitoon liittyvässä vaikka olisin sairas tms.

Luottamushommia on molemmilla. Molemmilla on vaativa työ. Mutta vain toisella tämä oikeuttaa kotitöistä luistamisen.

Päivämäärä:   17.12.24 08:45:00

"Eli nyt kyllä kiinnostelee, mikä sitten estää ottamasta eroa, jos puoliso pyörii sinun nurkissa sotkemassa..? Miksi se ei huku paskaan omassa asunnossaan?"

Yhteinen asunto. Ensi vuoden puolella aionkin hankkia oman kämpän kaikessa hiljaisuudessa, viedä sinne kamojani ja sopivassa kohdassa yllättää hänet jättämällä hänet kaaokseensa :)

Päivämäärä:   17.12.24 08:45:18

Edelleen: miksi siedät moista?

Päivämäärä:   17.12.24 08:48:33

"Anteeksi, mutta miten joku aikuinen ihminen voi olla noin pihalla, että oikeuttaa itselleen tuollaisen p*rseilyn, eikä muka yhtään ymmärrä ettei tee kuin murto-osan arjen pyörittämisestä?"

Miten joku aikuinen ihminen on noin pihalla, että sietää tuollaista? Vanha ihmiset riitelee siivoamisesta..? Oikeasti..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.12.24 08:55:09

"Ensi vuoden puolella aionkin hankkia oman kämpän kaikessa hiljaisuudessa, viedä sinne kamojani ja sopivassa kohdassa yllättää hänet jättämällä hänet kaaokseensa :)"

No etpä sinäkään kovin aikuiselta kuulosta..

Ja toiseksi pakko kysyä, onko jossain parisuhteissa normaalia, että pestään vain omat lakanat?? Entä aluslakana? Kumpi sen pesee? Vai onko omat sängytkin? Ihan siis mielenkiinnosta. Mulle ei tulisi mieleenkään, että lakanoita vaihtaessani jättäisin miehelle vanhat lakanat ja pesisin vain omani (onhan se jo vedenkin tuhlausta, mutta myös typerää)..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.12.24 08:56:32

Eihän siinä tarvi erota, jos molemmat pysyy omissa kodeissaan. Mikä on nyt se ongelma aloittajalla?

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   17.12.24 08:59:39

Mitä täällä vikiset?

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   17.12.24 08:59:43

Minä taas en ymmärrä miten se yhteinen asunto estää eroamasta? Onhan sitä ennenkin erottu, vaikka on yhteinen asunto ja lapsia jne. Se on ihan täysin tekosyy.

Päivämäärä:   17.12.24 09:03:36

"Mitä täällä vikiset?"

Mitäs sä siinä vikiset? Mitä nyt keskustelupalstalla yleensä vikistään. Tulis aika hiljaista jos ei kukaan enää kertoisi epäkohdista elämässään täällä.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   17.12.24 09:04:12

Onko aloittajalla ja puolisolla omat lakanat? Mulle tämä hieman outo käsite, koska meillä kyllä ne kaikki lakanat pestään, kun lakanoita vaihdetaan ja viikataan kun ovat kuivuneet.

Lumityöt on helposti näyttänyt viimepäivinä tekemättömiltä, kun sitä lunta on tullut ihan koko ajan ainakin meilläpäin.

Noi muut siivoukset, niistä kyllä saikin sanoa.

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   17.12.24 09:04:36

Toi lause "eroan heti kun mahdollista". Mikä voi olla sellainen asia, että ei voi heti todeta, että lusikat jakoon ja se on moi.

Mä en ole koskaan antanut toiselle osapuolelle mahdollisuutta perseillä missään tilanteissa. Enkä perseile itse. Jos toinen on suhteen alussa näyttänyt moisia merkkejä niin ensin keskusteltu hyvällä, jos homma ei muutu niin sitten jo vähän pahalla ja jos edelleenkään ei muutu niin sitten se on ollut morjensta vaan.

Ja nykyään ei edes lapset saa ns. vapaakorttia kotihommista, jokainen kantaa kortensa kekoon, että kaikilla on hyvä olla ja koti ei ole siivoton ja elukat on hoidettu.

Päivämäärä:   17.12.24 09:06:49

Kiitos empatiasta ja ymmärryksestä! Ehkäpä teillä ei ole kokemusta arjen pyörittämisestä ja elämänhallinnasta siitä huolimatta, että puoliso ei tee omaa osuuttaan. Eri sängyt, koska puoliso kuorsaa. Oli sotkenut omat lakanansa (en mene nyt yksityiskohtiin), joten sai ne pesuun, mutta ei hoidettua siitä eteenpäin.

Lopetan nyt keskustelun ja vinkumisen omalta osaltani. Kiitos niille, jotka yrittivät auttaa ja tsempata. Muille toivotan hyvää jatkoa!

Päivämäärä:   17.12.24 09:15:20

Pitäsi edes yritää valehdella johdonmukaisesti. Eli teillä on yhteinen asunto, ei omia koteja. Ja koirat on maksettu puoliksi. Olet siis taloudellisesti riippuvainen lakanaan paskojasta.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   17.12.24 09:16:10

Mun ex oli tuollainen. Eropäätös syntyi siinä hetkessä kun olin hoitanut vanhimman tyttären rippijuhlien tarjoilut, järjestelyt jne. ja tiskasin käsin tiskejä juhlien jälkeen. Ukko löhösi sohvalla ja valitti, kuinka väsynyt HÄN oli juhlista. En sanonut mitään, mutta sillä hetkellä päätin, että tuota lökäpöksyä en kyllä enää perässäni kisko. Oli ihan hyvä isä, ei juoppo, ei väkivaltainen. Mutta ei nähnyt kyllä mitään vaivaa parisuhteen tai perheen eteen. Laiska peeaska. Toki suhteen alussa esitti osallistuvaa.

Ja niin sitten minäkin järjestelin eron sanomatta mitään, lasten hoito meni eron jälkeen puoliksi. Oli aika shokki exälle kun joutui hoitaaan kotinsa, lapsensa jne ja minä tietysti huono nainen kun hänet sellaiseen ahdinkoon laitoin.

Ai että oli ihanaa olla vuoroviikot ihan yksinään tai omilla lastenhoitoviikoilla hoitaa vain lapset. Ja sitten löysin miehen, joka osallistuu, huomioi ja välittää.

En ole katunut kertaakaan. Ja kuulostaa siltä, että aloittajakin on valintansa tehnyt. Et tule katumaan sitä!

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   17.12.24 09:20:22

Aloittaja ei kyllä missään vaiheessa sanonut että olisi erilliset kodit, käsitän oman talouden siten, että kummallakin omat tulot ja maksetaan kaikki puoliksi. Missään ei ole myöskään sanottu, että koirat olisi maksettu puoliksi? Mistä keksitte noita juttuja ja olisi ehkä ihan hyvä opetella lukemaan.

Tsemppiä aloittajalle! Kuulostaa siltä että elämäsi vain helpottuu kun pääset aikuisesta vauvasta eroon :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.12.24 09:25:52

Taattua hötönettiä, kun tulee epäilys että on naispari, saat taatusti paskaa niskaan :D

Kun aloittaja olisi valittanut miehestä, ketju olisi täyttynyt yksinomaan tsemppaamisesta ja miehen haukkumisesta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.12.24 09:27:33

Hötölän sisälukutaito iskee jälleen.

Mutta eipä tuosta parisuhteesta tunnu olevan jäljellä kuin ketutus. Uskon aloittajan elämän kevenevän huomattavasti, kun hoidettavana on vain oma koti eikä tarvitse joka kerta kotiin tullessa pettyä kun sohvaperuna ei olekaan edes viikannut omia lakanoitaan.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   17.12.24 09:27:54

Minä kyllä ymmärrän aloittajaa. Itsekin väsyin siihen ettei puoliso tee yhtään mitään. Olosuhde selvittäjille oli sanonu että tekee miesten työt eli vaihtaa autoihin renkaat ja tekee ruuan. No, meillä oli 2 pientä lasta niin sitä tekemistä kyllä riitti. Eron jälkeen oli tosi kiva kun sai vapaa viikonloppuja.

Lähettäjä: Hihi 
Päivämäärä:   17.12.24 09:30:24

Haiskahtaa siltä, että ikävät kommentoijat ovat kateellisia aloittajalle, jolla on selvästi ura, luottamustoimia, pinkka ja elämänhallinta kunnossa. Haukkuvat häntä sitten kun ei resonoi.

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   17.12.24 09:42:48

Varmaan hyvinkin noin. Hötöleidit eivät ole hirveästi opiskelleet ja tehneet vaativia töitä niin ei osata asettua sellaisen ihmisen asemaan, joka tekee ja saavuttaa paljon ja siinä ohessa vielä hoitaa puolisonkin arkea. Kannattaa erota, mieti kuinka pajon sinulla jää aikaa kun siivoat vain omat jälkesi ja hoidat omat asiasi. Joskus ihmiset vain kasvavat erilleen.

Kuulostat aika sivistyneeltä kun et halunnut kertoa miksi miehen piti pestä lakanansa. Mieti mihin suuntaan tuokin asia tulee etenemään...

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   17.12.24 09:52:04

Näitä kommentteja lukiessa tuli kyllä oksettava olo: Ota nyt sitten opiksi, äläkä enää ala suhteeseen, jossa roikut toisen siivellä kitisemässä. Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt. yms

Miten joku on oikeasti sitä mieltä että aloittaja roikkuu jonkun siivellä? Ja että sen lauluja laulat jonka leipää syöt? Mistä kivikaudelta te näitä kirjoittelette? Siirrättekö nyt omien äitienne oppeja ylisukupolvisesti eteenpäin. Aloituksesta käy todella selvästi ilmi että aloittaja käy töissä eikä siipeile. Ja miten ihmeessä teistä voi olla oikein, että kotityöt jakautuvat suhteessa 80/20. Etenkin kun aloituksesta käy ilmi että MIES on ollut koko päivän kotona, ei ole tehnyt lumitöitä, vienyt roskia, yhtään mitään. Odottanut vain että aloittaja tulisi kotiin ja alkaisi avustaa häntä kuin jotain kehitysvammaista????

Päivämäärä:   17.12.24 10:08:58

Otan osaa aloittaja, elin jostain hvetin syystä tuollaisen kanssa 14 vuotta. Kaksi vuotta pidin kämppää kunnossa, sitten lopetin ja elettiin 10 vuotta paskassa. Joka tottakai oli minun vikani kun mies kuulemma siivosi. :D Saattoi kerran tai pari vuodessa saada jonkun kohtauksen ja siivosi vuorokauden putkeen ja pyykkäsi kaikki pyykit, mutta ei se paljoa siellä kämpässä näkynyt kun jynssäsi jotain listoja sen sijaan että olisi tehnyt jotain järkevää.

Onnekseni muutti pois kun en itse saanut lähdettyä. Meni siinä pari kuukautta puunata kämppä kuntoon. Oltiin erillisissä asunnoissa yhdessä vielä muutaman vuoden ja oli miehestä ilmeisen rankkaa kun minun elämäni parantui tuhat prosenttia ja kämppä oli kunnossa, talous tasapainossa ja oikeastaan lähes kaikki elämäni ongelmat ratkesivat kun mies muutti pois. Itse elää kaaoksen ja paskan keskellä tänäkin päivänä ja on koko ajan viittä vaille luottotiedoton, jotenkin kai saanut edelleen kikkailtua.

Ei ne opi. Ole fiksu ja lähde. Voitte koittaa parisuhdetta erillisissä asunnoissa. Ainakin itselleni sopii paljon paremmin ja suhdekin pysyy terveenä ja tuoreena kun ei tarvitse riidellä vaan voidaan siivota toistemme luona ihan hyvillä mielin. Tosin mies kyllä piti vaihtaa. :D Jäi sellaiset traumat tuosta pitkästä suhteesta että ei todellakaan ihan lähivuosina huvita asua yhtään kenenkään kanssa.

Lähettäjä: toinen Mä 
Päivämäärä:   17.12.24 12:00:19

En todellakaan aio enää ikinä asua kenenkään kanssa. On niin ihanaa tulla työpäivän jälkeen kotiin kun kämppä on siinä kunnossa kuin mihin sen on jättänytkin ja jääkaapissa on ne asiat, jotka sinne on jättänyt. Tavaroita ei tarvitse etsiä, eikä myöskään tarvitse toimia kenenkään muistilappuna "missä mun se ja se on?". Kaikista ärsyttävintä oli puoliskon tapa ottaa "vahingossa" puhelintani ja avaimiani aina kun lähti kotoa.

Nyt on ikioma koti ja ihana rauha! En vaihtaisi tätä mistään hinnasta yhdessä asumiseen kenenkään kanssa. Nyt kotona saa levätä ja rentoutua. Ennen kuuntelin vain valitusta ja exässä oli sellainenkin taito, että osasi saada riidan yksinään aikaan.

Ei ole ikävä. Eikä ikinä enää.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   17.12.24 13:10:19

Se ukkos on pärjännyt jotenkin ennen suakin, vapauta luontoon ja anna selviytyä. Voit elää täysipainoisesti omaa elämääsi.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   17.12.24 13:16:53

Luottamustoimi ja hevoset on harrastus eli vapaa-aikaa, mistä pitäisi nauttia. Kannattaako vähentää osa hommista jos koet rankkana?

Toki ne kotityöt pitäisi hoitua silti puoliksi eikä sulle 90%

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.12.24 13:25:11

Ahh ymmärrän niin hyvin. Tein täyspäiväisesti töitä ja vielä opiskelin päälle illat, pari kertaa viikossa harrastuksessa jne. Mies oli varmaan 6kk työttömänä kotona.

Kyllä vtutti kun mies vinkuu että miksi hänen pitää "aina" käyttää koira (n. 2 kertaa päivässä) ja hoitaa muutenkin (vastuutin hänet vain siitä että ruokkii koiran, tosi rankka homma kaataa kuppiin nappulaa). Minä hoidin kynsien leikkuun, aktivoinnin, koulutuksen, turkinhoidon, rokotukset.. Töiden ja opiskelun päälle. Tulen harrastuksesta kotiin niin mies ei ole liikkunut senttiäkään koneelta ja joudun itse viemään kusihädästä kärsivän koiran heti ulos jne.

Eniten harmitti tuo volina siitä että työt menee muka tasan ja "itse joutuu tekemään kaiken", kämpän sotkukin oli muka minun syytä koska kyllähän mies siivoaa. Juupa juu, kummasti minun kämppä on ihan tip top koirasta huolimatta kun päästiin moisesta loiseläjästä eloon. Elämä on niin paljon helpompaa ja parempaa ilman laiskamatoa!

Lähettäjä: Kiitollinen 
Päivämäärä:   17.12.24 13:59:36

Niin kiitollinen kun laitoin tuollaisen puolison pihalle! Ps. käytän puolisosanaa ihan lojaaliudeusta kaikenlaisia parisuhteita kohtaa, vaikka meillä oli perinteinen heterosuhde. Niinkin perinteinen että äitinsä pilalle passaama mies luuli että olen hänen orja ja palvelija.

Kai vapaa-ajasta voi nauttia vaikka ymmärrettävästi joihinkin päiviin voi ikävästi kasautua kaikki vastuut? Ei se tarkoita että niin olisi joka päivä. Ainakin minulla kun olen menevä ja tekevä ihminen on tyypillistä että joinakin päivinä on tulipalokiire ja joskus taas ehtii hyvin hengitellä.

Muistan niin hyvin kun tulin yksiltäkin messuilta ja iltatilaisuudesta kymmenen aikaan kotiin. Mies istui sohvalla myrtsinä, että olin syönyt päivän aikana messuilla enkä ollut enää tekemässä hänelle ruokaa! Aikuinen ihminen. Asuimme kaupungissa, alakerrassa oli ruokakauppa.

Roskia ei koskaan vienyt ulos, välillä kun roskiksen oven avasi, roskia vyöryi lattialle. Jos jotain oli valunut roskapussista sankoon, antoi haista rauhassa. Jääkaappia ei ole taatusti siivonnut kertaakaan elämässään. Tiskikoneen täytti aina ovea raottamalla, tunki koneen etuosaan siitä. Jossain vaiheessa siirryin pesemään vain omat vaatteeni ja annoin hänen kulkea paskaisissa ja reikäisissä.

Jossain vaiheessa mitta täyttyi ja pakotin tilaamaan siivoojan ja maksamaan laskun. Kamala itku miten kalliiksi siivooja tulee. Niinpä niin. Sitten vain alkoi kypsyä ajatus omasta kodista. En ole katunut. Aina välillä yrittää vinkua takaisin, eipä paljon houkuta.

Päivämäärä:   17.12.24 14:27:55

Mä niin samaistun suhun nimimerkki "Kiitollinen".

Tosiaan joskus nuorena kun opiskelin ja tein samalla töitä niin mullakin oli hetken aikaa puoliso (mies), joka kävi töissä eli oli opinnot tehty niiltä osin kuin oli opiskellut. Ja tosiaan itse kävin töissä samalla kuin suoritin yliopisto-opintoja ja otin osaa talouteemme maksamalla mm. puolet vuokrasta, sähköstä ja kotivakuutuksesta sekä ruuista vaikka arkisin söin aina yliopistolla halvan lounaan eli mies ei todellakaan maksanut mun elämistä. Kaveri kuitenkin teki vuorotyötä ja välillä hänellä oli viikolla vapaita ja vapaapäiväthän piti käyttää lepäämiseen, hänelle ei tullut mielenkään vapaapäivänä esim. imuroida tai pestä pyykkiä, nehän onkin niin kamalan suuritöisiä hommia tommoisessa 50m2 kerrostalokaksiossa.

Mä sitten opintojen ja töiden ohella siivosin, laitoin ruokaa, tiskasin käsin kun ei ollut tiskikonetta ja pesin pyykkiä ja jos kehtasin pyytää häntä tekemään jotain niin valitusta kuinka vaativa muija olen. Mä lähdin asunnosta heti kun olin saanut uuden asunnon koska vuokrasopimus oli kundin nimissä (onneksi), kannoin vaan kamani pois ja jätin avaimet keittiön pöydälle saatesanoin, se on moi! Eikä ole kaduttanut jälkikäteen.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   17.12.24 14:50:32

Kauheen tutun kuuloista!

Itsellä kans exä joka töiden jälkeen vaan makasi sohvalla ja olut kyllä maistui. Ei ollut lainoja, hyväpalkkainen työ ma-pe 8-16 eli ei pitkiä päiviä tms.
Oltiin samalla alalla ja keskenään vastaavissa töissä, eli ei voi ajatella että hällä ois ollut jotenkin extra rankkaa tai vastuuta.

Mä opiskelin lisäksi, maksoin edellisiä opintolainoja, mulla oli asunnosta laina, autosta laina, tein tallivuoroja jne. jne. Rankkaa oli, mutta ei mahdotonta.

Mutta kun tää puoliso ei voinut tiskata, ei imuroida, ei pestä pyykkiä, ehkä just ja just kävi kaupassa. Eikä tavarat menneen paikalleen. Ihan hemmetin ärsyttävää! Mä maksoin tosiaan asumiset, sähkön, netin, auton, vakuutukset jne. Puoliso maksoi sentään ulkonasyömiset, jos satuttiin käymään. ”Jippii!”.

Meni hermo, kun ei hyvällä eikä pahalla muuttanut tapojaan. Päästin takas vapauteen.

Nykyinen onkin ihan täysi vastakohta ja onpa ihanaa kun ei tartte olla aikuisen ihmisen äiti!

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   17.12.24 15:03:45

Nuorena sitä tyytyy kyllä kaikenlaiseen sontaan.
Minäkin muistan kun opiskelin ja tein töitä. Poikkis sai isältään PALKKAA opiskelusta 4000 euroa kuussa -oli muka firmassa töissä, mutta ei tehnyt siellä mitään. Kk-palkan lisäksi sai ilmaisen asunnon ja auton bensoineen. Minun piti maksaa poikkikselle vuokraa hänen ilmaisessa asunnossa asumisesta, lisäksi maksoin yhtiövastiketta, vettä, sähköä, autopaikkoja ja kotivakuutuksen. Vertailun vuoksi minä elin köyhyysrajan alla ja hän tienasi bruttona neljä tonnia, sai aina jouluna ja synttärinä useamman tonnin.

Koska sain hänen mielestään asua asunnossa edullisesti, minun piti käydä kaupassa ja tehdä enemmän kotitöitä.

Yllätten hänestä tuli tuolla kotikasvatuksella laiska P#ska. Toki onneksi perheyrityksestä löytyi hyväpalkkainen suojatyöpaikka.

Naisena olen saanut tehdä kovemman työn ylipäänsä vakinaisen työpaikan eteen, koska minun oletetaan työelämässä lisääntyvän. Kun ensimmäinen vakkarisoppari oli kourassa, keräsin kaikki salaiset säästöni ja hain asuntolainaa. Tiukkaa on ollut, mutta myös ihanaa kun ei tarvitse passata pilalle hemmoteltua kaikki aina ilmaiseksi saanutta narsistista sikaa. Ihan helposti en enää kenenkään kanssa yhteen muuta.

Lähettäjä: Kokemusta 
Päivämäärä:   17.12.24 15:30:45

Mä pistin tuollaisen reilu puoli vuotta sitten ulos. En ole katunut HETKEÄKÄÄN.

viimeinen tippa oli se kun olin töissä tehnyt 14h lumitöitä käytännössä ilman taukoja. Kun pääsin kotiin niin mies ei ollut putsannut kolmea kasvihuonetta lumesta (jotka oli siis itse halunnut) selitys oli että häntä ei kiinnosta, romahtakoot maan tasalle....

Eihän siinä, ei muuta kun lumia pudottelemaan mutta siinä hetkessä tein päätöksen että tämä parisuhde loppuu nyt.

Lukuisia vastaavia esimerkkejä olisi antaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   17.12.24 15:38:35

Toi uhoaminen kuulostaa niin tutulta!!
Oma laiska, paljon narsistisia piirteitä omaava mies tekee tuota jatkuvasti. Kun uhkailee erolla, kysyn kuinka saisi yhdistettyä (hänen) lasten hoidon keikkatyön ohella, uhosi mm. että "joko lapset selviää tai pärjää tai sitten ei. Minun on käytävä töissä". Siis niin naurettavaa. Ja tuokin "riita" sai alkunsa siitä kun kysyin voisiko mitenkään siivota sukkansa keittiönpöydältä, ruokapöydältä, sohvapöydältä jne. Täällä on niin ihanan siistiä kun ukko on reissuillaan, hänen lapsista ei ole mitään haittaa ja pärjätään hyvin. Sitten kun hän on ollut 10 min kotona, koti on kuin pommin jäljiltä. Saisi jäädä reissuilleen. Lapsista välitän, minähän ne olen vuosia hoitanutkin...

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   17.12.24 16:49:56

Tyyppi pihalle. Tulee vähemmän sotkuakin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.12.24 22:59:01

Jotenkin luin heti aloituksen rivien välistä, että kyseessä on naispari. Ei kukasn mies vaadi pu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.12.24 23:00:18

olisoa vetämään lakanoita kanssaan (tuskin edes tietää, mitä se tarkoittaa), saati väännä tekoitkua puolustuksekseen.

Lähettäjä: JAS 
Päivämäärä:   17.12.24 23:02:25

Hoitamaton parisuhde jossa mies on lamaantunut, luovuttanut. Olet liian kiireinen vaikka parisuhteen pitäisi olla se tärkein.

Päivämäärä:   17.12.24 23:13:29

"Hoitamaton parisuhde jossa mies on lamaantunut, luovuttanut. Olet liian kiireinen vaikka parisuhteen pitäisi olla se tärkein."

Jälleen kerran kommentti, jossa miehestä tehdään jotain ruikkureppanaa, jonka laiskuuskin selitetään lamaantumisella ja luovuttamiselle kun ei ole nainen koko ajan paapomassa poloista.

Päivämäärä:   18.12.24 09:18:00

Laiskahan tuo on. Tiedän kyllä tunteen muttei ole niin paha. Mä pesen meillä aina pyykit ja laitan kuivumaan. Viikkaan omat vaatteet ja laitan aina miehen vaatteet hänen kaapin päälle että voi itse viikata omaan järjestykseen, koska aina jos olen laittanut niin kaivaa kuin joku gerbiili kaikki sängylle seuraavana aamuna kun etsii jotain tiettyä paitaa töihin ja saan viikata kaks kertaa kunnes seuraavan päivänä toistuu taas. Hän viikkaa vaatteensa ehkä kerran vuoteen, ne vaan jää sinne ja sit aina suuttuu kun minä en ole viikannut niitä silloin kun ei taaskaan löydä jotain tiettyä kiireisenä aamuna. Kuulemma niin kiire elämä ettei ehi mutta pelata ehtii kuitenkin välillä 12h päivässä ja arkena yli 3h :D

Päivämäärä:   18.12.24 09:45:17

JAS elää jossakin omassa kuplassa, vai burkhassa...?

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   18.12.24 09:47:59

Ihan ensin: tsemppiä ja voimia aloittajalle.

Ilmeisesti teillä ei puolison kanssa energiatasot ihan kohtaa. Jämptille ihmiselle on käsittämätöntä, miten joku voi olla saamaton ja välinpitämätön, ja jos se jämptimpi sitten jatkuvasti ylittää omat voimavaransa kannatellessaan toista ja yhteistä arkea, tilanne on tosi epäreilu ja voi olla terveydelle haitaksi. Kun jatkuvasti ylittää voimavaransa eikä pääse riittävästi palautumaan, voi sairastua esim loppuunpalamiseen, eikä siinä ole yhtään voittajaa.

Olisiko parisuhdetta mahdollista jatkaa ilman yhdessä asumista? Molemmilla omat kodit, omat rajat, selkeämmät pelisäännöt?

Päivämäärä:   18.12.24 10:02:23

Oli puoliso mies tai nainen niin laiska kakka puolisona ansaitsee vapautensa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.