Lähettäjä: X
Päivämäärä: 17.12.24 08:08:59
Konkretisoitui taas eilen mitä kuollutta painoa sitä vetääkään perässään. Tein pitkän päivän töissä, sen jälkeen kokous luottamustoimessa ja illalla vielä iltatalli. Toki tässä välissä hoidin koirat, kaupassakäynnin jne siirtymien välillä.
Illalla kun tulin kotiin, lumityöt kotona yhä edelleen tekemättä, tiskikone täynnä likaisia astioita, roskis tursuaa ylitäynnä, robotti-imuri laitettu kyllä päälle, mutta jätetty siihen mihin jäänyt eikä viety latautumaan. Kaiken lisäksi tämä puoliso alkoi vinkua, että minun pitäisi viikata puhtaita lakanoita hänen kanssaan (sai omat lakanansa viikonloppuna pesukoneeseen, mutta ajoitti lähtönsä asioille niin, että minun piti ripustaa ne kuivumaan). Eilen illalla en jaksanut enää sanoa tähän mitään kuin että katsotaan huomenna, tänään en jaksa.
Annas olla kun tänään tulin aamutallista (toki olin jo sitä ennen ulkoiluttanut koirat). Hän heräili ja alkoi painostamaan minua, että ennenkuin lähden töihin, ne lakanat pitäisi vetää ja olin kuulemma luvannut niin eilen. Sitten latasin täyden listan hänen tekemättömistä hommistaan ja kerroin, että saan itse loistavasti lakanat taiteltua ilman häntä, harjoitusta on kertynyt -ja hän saisi nyt alkaa opetella. Kerroin vielä, että tästä lähin kotityöt laitetaan puoliksi, minä en enää häntä kannattele -maksaa siivoojalle jos ei jaksa itse tehdä.
Ottiko onkeensa? No ei. Ensin yritti manipuloida tekoitkulla kun puhun niin rumasti.. Seuraavaksi uhriutui, että hän on kyllä tehnyt tänä talvena lumitöitä (kerran, kuten viime talvenakin -varmaan oikein laskee, että kun kerran tekee niin voi väittää tehneensä). Sitten selitti jotain, että on pyyhkinyt pölyjä ja pessyt seiniä, joskus tosiaan tekee noin äänikirjaa kuunnellessa tai pitkää puhelua puhuessa, mutta se ei todellakaan ole sama asia kuin se, että arki rullaisi.
Lopputulos: minä olen ilkeä ja muuttunut kohtuuttomaksi.
Anteeksi, mutta miten joku aikuinen ihminen voi olla noin pihalla, että oikeuttaa itselleen tuollaisen p*rseilyn, eikä muka yhtään ymmärrä ettei tee kuin murto-osan arjen pyörittämisestä?
Ja kyllä, mitta on nyt todella täysi ja eroan heti kuin mahdollista. Näistä on puhuttu kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, olen pitänyt siivouslakkoja, metatyölakkoja jne, tekee silti aina ihan minimin ettei täällä hukuta p*skaan.
|