Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsille parempi maailma

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.12.24 08:06:43

Mitä konkreettista teet juuri tällä hetkellä taaaksesi omalta osaltasi lapsillesi vakaan ja turvallisen tulevaisuuden ja sisällytätkö itsesi siihen hoidettavan vanhuksen muodossa?

Re: Lapsille parempi maailma

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 08:57:54

Elän tätä päivää pyrkien tekemään sen onnellisena. Ei ole mitään takeita että lapsi saa turvallisen ja pitkän elämän, tai että itse elää vanhukseksi asti. Kaikkeen ei voi vaikuttaa, mutta siihen voi vaikuttaa että elää itse ihmisiksi.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   17.12.24 09:01:59

No mainittakoon hyvin ajankohtainen pieni tekoni: en hukuta lastani lahjoihin ja näin olen ohjeistanut myös läheisiä. Mieluummin lapselle turvallinen tulevaisuus kuin nyt jotain typerää kulutuspaskaa.

Sitten on tosi paljon kaikkea muuta pientä, mutta merkittävää: lihan kulutuksen (ja kuten jo mainittu, ylipäänsä ostelun vähentäminen, tai vaihtoehtoisesti käytettynä tai kotimaisen ostaminen) vähentäminen, kierrättäminen... mitä näitä nyt pikkujuttuja voi kuka tahansa tehdä ja elämä on silti ihanaa ja laadukasta :)

Ja tämän ympäristön kunnioituksen pyrin sirtämään tuolle jälkikasvulle. Ja tunnetaitoja yritän opettaa. Ja suvaitsevaisuutta ja nöyryyttä ja itsevarmuutta.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   17.12.24 09:18:42

Olen jättänyt lisääntymättä niin jää teidän Pirjo-Pettereille enemmän kulutettavaa tulevaisuudessa.

Lähettäjä: jepjep 
Päivämäärä:   17.12.24 10:04:09

2 kirjoittajaa sanoikin jo hyvin, joten lainaan molempia -> mun vastaus täydellisesti.

Elän tätä päivää pyrkien tekemään sen onnellisena.
Olen jättänyt lisääntymättä niin jää teidän Pirjo-Pettereille enemmän kulutettavaa tulevaisuudessa.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   17.12.24 10:14:46

Olen hankkinut omaisuutta josta maksan pankkilainaa, lapsi aikanaan perii minut eli mun okt ja kesämökin meren rannalla.
Ollaan todella hyvissä väleissä, myös lapsen puolison kanssa ja autetaan toinen toisiamme aina kun on tarvis. Tulevat käymään kahvilla kerran viikossa ja meillä on ollut ja on tulossa yhteisiä remppa- ja rakennusprojekteja.

Lähettäjä: 3:n äiti 
Päivämäärä:   17.12.24 10:25:09

Olen hankkinut kunnon koulutuksen, ammatin ja rahastosäästän kaikille lapsilleni vauvasta asti 100€/kk per nenä. Lisäksi jätän perinnöksi omat opit taloudenhallinnasta ja rahastosäästämisen/säästämisen tärkeydestä, sekä suunnitelmallisuudesta. Lapseni ovat ennen syntymää vakuutettuja sellaisilla vakuutuksilla jotka ovat voimassa kunnes täyttävät 100-vuotta, jotta ovat avun piirissä aina kun sitä tarvitsevat.

Opetan myös itse tekemisen mallia, luonnosta ja eläimistä huolehtimista. Toki arvuutteluksi jää miten vanhuuteni menee ja olenko vaivaksi, omaisuuteni jaan ennen kuin joudun hoivakotiin jotta järjestelmä ei syö perintöä. Runsas eläkkeeni tulee kattamaan ihan tarpeeksi hoivakodin kuluja.

Lähettäjä: persu 
Päivämäärä:   17.12.24 23:03:29

Saarnaan lapsilleni ilmastohumpan turhuutta ja sitä, että vihreä siirtymä on kirosana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 23:04:14

Äänestänyt persuja joka vaaleissa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   17.12.24 23:08:41

Teen lastensuojelutyötä, ja meidän työyhteisö on hyvä tekemässään.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   18.12.24 09:53:40

Toimin sijaisvanhempana lapsille mahdollistaen heille turvallisen lapsuuden. Toivon, että se kantaa aikuisusenakin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   18.12.24 11:07:01

Omia lapsia ei ole. Kulutuskulttuuriin vaikutan omilla valinnoillani sen mitä pystyn. Rahaa ja muuta varallisuutta tulee jäämään sisarusten lapsien tueksi. Heille pyrin olemaan hyvä esimerkki ja ohjaamaan järkevään käytökseen omaksi parhaakseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.12.24 11:12:28

No pyrin tekemään osani ilmastonmuutosta vastaan. En ylikuluta enkä tänä tai viimevuonna ostanut mitään heräteostosta tai krääsää. Yhden mekon ostin häitä varten, siinä vaatteet mitä ostin itselleni. Myös rahastot alusta asti lapsille johon voi laittaa aina ylimääräistä kun sattuu olemaan.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   18.12.24 12:33:40

"Saarnaan lapsilleni ilmastohumpan turhuutta"

Onko kiva kasvattaa tyhmiä tulevia aikuisia? Oletpas kamala vanhempi, et taida paljon lapsiasi rakastaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.12.24 12:35:40

Asutaan maalla ja lapset opetetaan metsästämään ja kasvattamaan omaa ruokaansa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.