Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Talvihaalareita työkäyttöön

Lähettäjä: Vilu 
Päivämäärä:   17.12.24 00:49:37

Vinkatkaas hyviä talvihaalareita työkäyttöön. Kulutusta kestävä, hengittävä ( no joo, niin hengittävä kuin nyt talvihaalari voi kohtuudella olla), lämmin tietysti ja kohtuuhintainen. Plussaa jos pitää jonkin verran vettäkin ettei nyt ihan heti menisi sade läpi.

Toki meillä töissä saa talvivaatteet työnantajaltakin, mutta ne ovat aina mallia pitkä ja hoikka, kun taas minä olen enempi mallia lyhyt ja leveä. En mikään läski, mutta nuo ta:n tarjoamat ovat aina liian pitkiä lahkeista eikä niitä voi vetoketjujen takia oikein lyhentääkään.

Helpompaa hommata itse sopivat vermeet, mutta mistä ja mihin hintaan? Minulla ei ole varaa monen sadan euron arvoisiin haalareihin.

Suosituksia?

Re: Talvihaalareita työkäyttöön

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   17.12.24 09:54:47

Oletko kysynyt työnantajalta olisiko hänen käyttämällä haalarin toimittajalla tukevalle ihmiselle tehtyjä haalareja.
Lyhyelle ja tukevalle voi olla vaikea löytää työhaalareja. Käy Puuilossa ja IHK myymälässä katsomassa mitä löytyy.
Myös rautakaupoissa on haalareja. Ja pilkkihaalareita löytyy urheiluliikkeistä. Ja paikkakunnalla voi olla muitakin haalareita myyviä liikkeitä.

Lähettäjä: Vilu 
Päivämäärä:   17.12.24 12:30:18

Olen kyllä kysynyt ta:lta vahtoehtoisia malleja, mutta ei kuulemma onnistu. On kuulemma sopimus jonkun puljun kanssa josta meille tilataan työvaatteet eikä siellä ole kuin niitä pitkä ja hoikka-malleja.

Täytyy alkaa käydä läpi noita mainitsemiasi putiikkeja ja katsoa josko niistä löytyisi.

Kiitos vinkeistä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.12.24 14:43:33

Mulle saa kans vinkata sellasta työhaalaria millä pääsee helposti kyykkyyn. Nyt puuilosta ostettu jonka kanssa ei onnistu aittaa hevoselle suojia jalkoihin kun ei pääse tarpeeksi alas.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   17.12.24 15:59:57

Piste: haalarin täytyy olla tarpeeksi väljä että pystyy kyykistymään ja kumartelemaan. Eli ota kokoa tai kahta isompi kuin nykyinen haalarisi on.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   17.12.24 16:20:25

Jos sopivaa mallia ei löydy, ne vetskarilahkeetkin saa kyllä lyhennettyä. Ratkoo vetskarit pois, ompelee halkion kiinni ja sitten lyhentää lahkee sopivaan mittaan. Tai jos lahkeesta on lähdössä se 20 cm tai enemmän (niin kuin mulla yleensä), niin kannattaa leikata pituudesta liiat pois jo ennen kuin ompelee halkion kiinni, ei tarvitse tehdä ihan niin paljon turhaa työtä :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.