Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaus, palleatyrä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 00:17:06

Kirjoitin jo aikaisemmin tästä mutta en löytänyt enää ketjua.

Olen raskaana viikolla 31 ja minua vaivaa äärimmäinen kiristävä ja tukala olo. Olen ollut ennenkin raskaana ja tiedän, että raskaana on raskasta, mutta tämä on toista luokkaa, tällaista ei ole ollut ennen. Vaiva alkoi jo jonkin aikaa sitten, kun maha ei vielä ollut järin suurikaan.

En siis pysty olemaan juuri istuma-asennossa kun maha on niin kiristävä, seisaallaan on myös vaikeaa eikä oikein makuullaankaan meinaa löytyä helpottavaa asentoa. Henkeä ahdistaa ja tuntuu että vatsa räjähtää hetkenä minä hyvänsä. Selkä- ja vatsalihakset ovat krampissa kun en saa rentoutettua keskivartaloa lainkaan. Syöminen pahentaa oloa merkittävästi, mutta pakko kai sitä on syödä.

Minulla on ollut refluksia ja palleatyrä jo ennen raskautta ja mietin voiko tämä järkyttävä kireys ja paine liittyä tyrään?

Re: Raskaus, palleatyrä?

Lähettäjä: Etsivä 
Päivämäärä:   17.12.24 02:51:20

Mulla oli tyrä ja se leikattiin helmikuussa, kun laskettuaika oli toukokuussa, kymmenen vuotta sitten.

Olo oli tukala ja kyllä ne sen tosissaan otti kun siitä puhuin ja lääkärissä kävin. Neuvolassa kerrot asiasta ja sitten lääkärin kautta. Kannattaa toimia nopeasti, ennenkuin olo pahenee.

Re: Raskaus, palleatyrä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 07:46:02

Millaiseksi se teki sinun olon?
Entä miten leikkaus raskaana? Eikö ole riski vauvalle? Miten toivuit?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.