Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä käytte gynellä?

Lähettäjä: Jöröjee 
Päivämäärä:   16.12.24 22:43:19

Olen tällä hetkellä vähän pimennossa mitä kautta gynekologille mennään? Aiemmin on hoitunut kunnallisen perhe-ja ehkäisyneuvolan kautta, mutta nyt lapset hankittu ja ehkäisyasiat kunnossa. Ongelmatilanteissa olen käynyt yksityisellä, kun saan sairaskuluvakuutukseen. Viimeisimmästä papakokeesta on jo useampi vuosi ja jatkuvasti toitotetaan miten kohdunkaulan syöpä pitäisi varhaisessa vaiheessa seuloa. Joten pääseekö gynelle ihan kunnallisen kautta vai missä te käytte? Omakustanteisesti yksityisellä?

Re: Missä käytte gynellä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.12.24 22:47:11

Käyn gynellä Terveystalolla, ja viiden vuoden välein papa-seulonnoissa joukkotarkastuksessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.12.24 23:32:44

Kolmikymppisestä eteenpäinhän tulee naisille viiden vuoden välein kohdunkaulasyövän joukkoseulantakutsu eikä papakoetta ole syytä ottaa tiheämmin ellei seurata jotakin.

Kerrot että käyy ongelmatilanteissa yksityisellä ja ehkäisyasiat on kunnossa niin mihin koet tarvitsevasi erikseen gynen palveluita?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   16.12.24 23:33:50

Omakustanteisesti yksityisellä. Ei pääse julkisella gynelle tarkistukseen. Yksityisen kirjoittamalla lähetteellä julkiselle jos on sairaus kyseessä. Julkisen puolen papaseulontoihin tulee kutsu 5 vuoden välein.

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   16.12.24 23:50:12

Papa-seulonnoissa kutsun tullessa.
TK:n lekurilla kävin kun oli vuotohäiriöitä, sieltä lähetteellä muutama käynti Novassa ihan naistentautiyksikön lääkärillä.
Nyt kun asiat ok, en ole gynelle menossa, ellei ilmene mitään syytä siihen. Enhän käy gastroenterologin tai neurologinkaan vastaanotolla ilman oireita tai syyttä...

Päivämäärä:   16.12.24 23:54:49

Mulla kohtu poistettu niin mihinkään papakokeisiin turha mennä.

Tuskin kohdunkaulan syöpä voi tulla ilman kohdunkaulaa?

En käy gynellä koska yksityiseen ei ole varaa ja kunnallisella ei pääse.

Päivämäärä:   17.12.24 01:04:56

Mehiläisessä vuosittain.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   17.12.24 02:08:00

Yksityisellä Aavassa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.12.24 06:08:12

Vinkkinä et nyt on Mehiläisellä meneillään tarjous uusille asiakkaille ekasta gynekäynnistä.

En oo gynellä käynyt yli kymmeneen vuoteen (joukkoseulonnoissa toki) mut nyt päätin hyödyntää ton tarjouksen kun on 100% varmasti annettu könttähinta etukäteen eikä tarvii pelätä mitään 500e:n yllärilaskua.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   17.12.24 12:32:25

"Mulla kohtu poistettu niin mihinkään papakokeisiin turha mennä."

Kyllä suositellaan papaseulontaa vaikka kohtu kauloineen olisi poistettu. Näyte otetaan silloin emättimen pohjasta.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   17.12.24 14:58:14

Keskussairaalan polilla tk:n lähetteellä. Kerran olen käynyt yksityisellä sen jälkeen, kun äitini kuoli gynekologiseen syöpään.

Lähettäjä: Patton 
Päivämäärä:   17.12.24 20:52:08

Papa seulonnoissa aina kun kutsu tulee, pillerireseptin loppuessa yksityisellä gynellä. Silloin yleensä ultrataan alakerta, ettei oo mitään ylläreitä siellä

Päivämäärä:   17.12.24 20:55:07

Yksityisellä käyn jos on tarve ja papakokeessa välillä muutenkin. Toki myös seulonnoissa, aina kun kutsutaan.

Päivämäärä:   17.12.24 20:59:47

Yksityisellä omalla rahalla.

Lähettäjä: Jepp 
Päivämäärä:   17.12.24 21:04:58

Yksityisellä itse maksaen.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   17.12.24 21:06:23

Ihan terveyskeskuksessa olen käynyt, kerran elämässäni olen käynyt yksityisellä, ei mitään lisäarvoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 21:17:49

Kuuluu työterveyshuoltoon meillä eli sitä kautta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.12.24 22:05:35

En käy gynellä. Papassa käyn, kun kutsu tulee, ja ehkäisyasiat hoidan julkisella puhelimitse.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   17.12.24 23:46:08

Kävin yhden kerran kirkkonummen terveystalossa. Oli aivan idiootti ja todella epämiellyttävä nainen. Tk yleislääkäri on fiksumpi eikä sano kaikkeen "en tiedä".

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   18.12.24 08:39:39

Yksityisellä työnantajan järjestämän edun takia. Kävisin ehkä muutenkin, mutta kiva kun 80% korvaa sairauskassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.