Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 16.12.24 20:49:40
"Tälläistä roskasakkia on täällä paljonkin, jotka purkavat omaa pahaa oloaan muihin ja pelottelevat jollain ensikodilla. Ei siellä asu pareja, jotka on korkeasti koulutettuja ja käyvät vakiduuneissa, joilla ei ole päihdetaustaa tms. Ne on tarkoitettu oikeasti haastavassa tilanteessa oleville kuten yksin oleville, akuutista mielenterveyden kriisistä tai tuoreesta (mahdollisesti nykyisestä) päihteidenkäytöstä kärsivät. Ei sieltä missään töissä käydä."
Ja sitten on sinunlaisiasi, jotka maalaavat ensikodista lähinnä @!#$ esikartanon kaltaisen paikan (narkkarisinkut siellä piikittelee itseään ja vetää viinaa kolmin käsin, eikä kukaan koskaan käy töissä).
Olen itse ollut ensikodissa vanhemmuuden arvioinnissa. Mieheni kävi töissä sieltä käsin (vuorotyö ja matkaa 120km/suunta), kun itse olin vauvan kanssa talolla. Elämäni oli vauvan syntymän hetkellä vain järkyttävässä kriisissä, joka oli järkyttänyt mieltä sen verran, että neuvolastakin olivat huolissaan.
Mitään siitä ei seurannut, tietenkään. Hyvä fiilis jäi ja muutama ystävä, joihin edelleen pidän yhteyttä. Nykyään noita natiaisia on jo 5. :D
|