Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joululahja moniallergiselle joka ei tarvi mitään

Lähettäjä: < 
Päivämäärä:   16.12.24 10:35:30

Jokavuotinen gallup, mitä ostaa maailman avuliaimmalle, pyyteettömimmälle ja eniten toisia auttavalle ihmiselle joululahjaksi, joka ei tarvi mitään?

- Allergioiden takia ei mitään syötävää tai juotavaa
- Sama juttu, allergioiden takia ei mitään kosmetiikkaa eikä korutkaan oikeen passaa kun ei voi käyttää kuin jotain valkokultaa
- Sairastaa kivuliasta ihosairautta joten ei käy hieronnassa tms eli ei mitään hoitoja
- Ei käy teattereissa tms, ei viihdy ihmispaljoudessa

Ulkoilee ja urheilee kevyesti, omistaa kissoja. Omistaa kuitenkin aivan hirveän määrän urehiluvaatteita ja asusteita. Ei hän varmastikkaan pahastu vaikkei lahjaa saisi tai se olisi pieni, mutta tahtoisin ostaa jonkun isomman, kunnollisemman lahjan kiitoksen kaikesta pyyteettömästä avusta vuoden aikana. Yritetään siis

Re: Joululahja moniallergiselle joka ei tarvi mitään

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   16.12.24 10:36:38

Onko hänellä piha? Jäädytä hyasinttejä maitotölkkeihin ja tee muutama hieno jäälyhyty ja vie sinne pihalle.

Päivämäärä:   16.12.24 10:47:25

Ei ole pihaa eikä edes parveketta :(

Päivämäärä:   16.12.24 10:48:31

Kuten sanoin jo aloituksessa, TAHTOISIN ostaa jotain. Tai tehdä. Mutta enivei antaa jotain koska auttaa mua niin plajon, siitä tulisi mulle hyvä mieli. En kai kyselisi täällä vinkkejä jos mulle vaihtoehto olisi että en osta mitään kun ei tarvi mitään

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   16.12.24 10:49:35

Entäs kirja tai äänikirjapalvelu? Lehtitilaus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.12.24 10:51:27

Ikkunanpesulahjakortti? Allergisena se ikkunanpesu voi olla ikävä homma.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   16.12.24 10:53:37

Miten olisi jokin elämyslahja? Niitä olen itse katsellut googlesta.
Jos hän tykkää esim vaeltamisesta niin olisiko mahdollista ostaa teille joku majoitus vaellusretkelle?
Entä joku terveys-urheiluviikonloppu?

Jos taas pienemmällä budjetilla niin entä jokin urheilun kustannus? Kokeilkaa yhdessä jotain uutta lajia, tai maksa hänen salijäsenyys tmv.

Päivämäärä:   16.12.24 10:58:21

En oikeen tiedä miten ikkunanpesusysteemit menee kerrostalossa. Täytyypä selvittää koska se voisi olla hyvä idea! Mietin vaan että jos ei ole aukeavia isoja ikkunoita, voi maksaa maltaita ikkunanpesupalvelu :D

Ja itseasiassa kirjahan voisi olla loistava! Hänellä onkin kirjoja paljon eli tykkää lukea. Töytyy vaan tuppautua kylään että voisi vilkuilla minkäkaltaisia kirjoja lukee :D

En uskalla mitään reissua ostaa kun hänen se ihosairaus on välillä ajoittain todella vaikea ja kivualias ja veikkaan että tässä yksi syy miksi ei kauheesti käy missään. Mutta joku muu elämyshomma voisi olla. Tuli tosta mieleen joku kellunta allas lahjakortti, eikös se ole ihan vaan vettä. Vai onko siellä jotain klooria kans

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   16.12.24 11:00:39

Osta kirjakaupan lahjakortti. Voi sitten itse hakea mieluisen kirjan :)

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   16.12.24 11:00:40

Kyllä niissä taitaa olla klooria, mutta sehän kannattaa tarkistaa niiltä jotka niitä järjestää.
Mutta toki sieltä löytyi sellaisiakin vaihtoehtoja joissa ei ole vettä ollenkaan vaan voi tehdä ihan kuivalla maalla :D

Lähettäjä: 65-100e 
Päivämäärä:   16.12.24 11:01:36

Kertamaksullinen osuus hyväntekeväisyysravihevosesta. Pääsee jännittämään ravurin kilpailuja hevosenomistajana.

Lähettäjä: Pullo 
Päivämäärä:   16.12.24 11:08:19

Jos hän ostaa kissojen ruuat jostain eläintarvikekaupasta, niin miten olisi lahjakortti sinne?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.12.24 11:12:05

Kellunta-altaassa ei ole klooria, vesi vaihdetaan jokaisen kävijän välillä. Luulisi sopiva.

Lahjakortti kirjakauppaan voisi olla mieleinen, kuten myös ikkunanpesulahjakortti. Kerrostaloissakin ikkunat aukeaa ihan normaalisti pesua varten.. :)

Lähettäjä: keliaakikko 
Päivämäärä:   16.12.24 11:12:13

Lahjakortti kirjakauppaan, urheiluliikkeeseen tai ihan Prismaan, että saa valita mitä haluaa.

Lähettäjä: Va 
Päivämäärä:   16.12.24 12:27:26

Kellunta-allas ei todellakaan sovi ihosairaalle. Se suolamäärä kirvelee tervettäkin ihoa. Tottakai esim merivesi sopii atopian hoitoon, mutta ei sitä voi vaan yhtäkkiä mennä johonkin suolatankkiin

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.12.24 12:31:25

Kissanhiekkaa kotiin toimitettuna. Tosin jos on monisairas, niin siitäkin pitää olla varma, että just se hiekka käy. Ever Cleanin tuoksuton versio ainakin olis aika varma veto.

Päivämäärä:   16.12.24 12:48:12

Enhän mä pöllö edes ajattellut että se nimenomaan on suolavettä huh onneks en hankkinut. Ei tosiaan paras idea kun välillä on oikeeasti haavaumilla kunnolla.

Kissanhiekkaa ei nyt viitsi senkään takia että monesti kissat tykkää käyttää just tiettyä :D

Taidan suunnata sille kirjalinjalle! Ja ehkä siihen kylkeen joku herkku mitä olen nähnyt hänen syövän

Lähettäjä: koulusta 
Päivämäärä:   16.12.24 13:18:23

Myös museokortti voi olla kiva lahja, jos ihminen itse sellaisesta pitää.

Lähettäjä: Autopesu 
Päivämäärä:   16.12.24 13:22:30

Omistaako autoa? Lahjakortti johonkin parempaan autopesuun.

Päivämäärä:   16.12.24 13:22:32

Aineeton lahja eli lahjoitus SEY:lle tai Animalialle hänen nimissään, joulukortin saa vastikkeeksi.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.12.24 13:48:06

Oma äitini on tuollainen moniallegrinen jolle ei saisi viedä mitään.

Viimeksi vein ihan s-ryhmän lahjakortin, siitä ilahtui yllättäen paljon. Jos menen kylään, vien vaikka nättejä servettejä ja laadukkaan kynttilän. Olen ymmärtänyt, että on niin "vaatimaton" ihminen, että ei pysty ottamaan kuin tuollaisia tavallisia arjen juttuja vastaan.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   16.12.24 13:52:03

Lahjakortti mustiin ja Mirriin.

Päivämäärä:   17.12.24 18:18:19

Kunnon tyyny? Usein ihmiset ei henno ostaa hyvää kallista tyynyä, kun vanhat lättänät on vielä, mutta se voi muuttaa nukkumisen ihan toisenlaiseksi

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   17.12.24 21:45:18

Huuliharppu

Lähettäjä: Kenties 
Päivämäärä:   17.12.24 21:50:56

https://urly.fi/3HBp

Lähettäjä: Zen 
Päivämäärä:   17.12.24 22:26:23

Joulukukka
Oveen oranssi
Otsalamppu
Jätkänkynttilä (jos oma piha)
Lapaset/villasukat
Budjetista riippuen kirkasvalolamppu

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.12.24 05:07:35

Lahjakortti kirjakauppaan, kun pitää lukemisesta. Olisi itselleni ihan paras lahja. Ei joulua ilman kirjaa.:

Lähettäjä: Piut 
Päivämäärä:   18.12.24 06:59:34

Suolahuonehoitoon lahjakortti. Tekee hyvää iholle.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   18.12.24 20:51:46

Ei mitään tyynyä pidä ostaa toiselle, kun ei tiedä millaista kaipaa ja haluaa.

Eikä myöskään suolahuonehoitoon korttia, jos lahjottava ei varmasti ole sellaisessa käynyt ja kaivannut uudestaan. Olen itse kroonisesti sairas ja harmittaa pahasti kaikki ne käyttökelvottomat hyvää tarkoittavat lahjat, joita olen saanut läheisiltä siinä toivossa, että joku kosmetiikkafirman "rauhoittava" tuote auttaisi. Minulla on jo lääketieteen ja kokemuksen toimiviksi todistamat aineet ja metodit; joku sheavoi-argan-kielonkukkaemulsio ei tule taltuttamaan autoimmuunireaktiota tai loihtimaan keratoosialueesta tasaista ja pehmeää.

Onneksi vuosien myötä ovat oppineet antamaan tarpeeksi yleispäteviä lahjakortteja tai ihan rahaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.