Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joulukassi vähävaraisille

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   16.12.24 03:52:58

Nyt on se aika kerätä.
Minä en tiedä miten, mutta päätin,että 1000€ pistän nyt hyväntekeväisyyteen ja käyn hakemassa jouluruokaa useamman pussin, jotka jaan vähävaraisille

Tuleeko muut mukaan.

Teen tästä ilmoituksen Facebookissa.

Re: Joulukassi vähävaraisille

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   17.12.24 20:18:34

Harmi etten itse voi osallistua, mutta kiitos sinulle :)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   17.12.24 21:02:35

Itse olen vähävaraisena ainakin jo jemmannut pakastimeen ruokia ilta-alesta. Toki aattona käyn katsomassa, jos löytyy punalaputettuja -60%, meillä syödään sitten sitä.

En ainakaan itse kehtaa koskaan laittaa noihin avustusketjuihin mitään nyyhkytarinoita, kun kuitenkin eletään ja pärjätään ja elämässä on "luksusta", joka ei ole edes pakollista. On auto ja lemmikki ja omistusasunto. Pitää elää sen mukaan, mihin on varaa.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   17.12.24 21:22:17

Minä olen joskus vienyt jouluksi ruokakasseja perheelle, jonka löysin Jouluapua-ryhmästä. Olivat tosi kiitollisia avusta. Tänä vuonna rahat on itsellä niin tiukilla etten osallistu, mutta ensi vuonna sitten varmaan taas.

Lähettäjä: Tore 
Päivämäärä:   17.12.24 23:44:18

Oot myöhässä Riku, mun ruokakassit jo sovittu perheiden kanssa. Mutta ensi vuonna olen mukana!

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   18.12.24 00:06:38

5e laitoin keräykseen. En itte juhli enkä tajua mikä pakko on muidenkaan.

Lähettäjä: Tore 
Päivämäärä:   18.12.24 00:29:09

O: Ei se ruokakassi oikeasti vähävaraiselle ole juhlimista sanan varsinaisessa merkityksessä. Itselle on merkityksellisempää vähentää edes hetkellisesti stressiä taloudellisesti. Ja ei kaikkien tarvitse auttaa muita ne auttaa jotka haluaa ja jotka siihen pystyy.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   18.12.24 00:47:46

Minäkin voisin osallistua, mikä on Remontti Rikun fb mistä löytyy

Lähettäjä: ei tipu 
Päivämäärä:   18.12.24 04:40:42

En harrasta hyvesignalointia.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   18.12.24 06:46:35

Näyttää nyt olevan joulun trendi, facessa on useita ilmoituksia. Jos olet yh, käyt kuitenkin töissä, rahat tiukilla, laita yksityisesti viesti. Antaja valikoi saajan.

Vanha täti hiukan karsastaa… voihan suurimmalla osalla olla kunnialliset aikeet, mutta joukkoon voi hyvinkin tulla hädänalaista etsivä hyväksikäyttäjä… vähän kuin vuokra-asunnon tarjoajat 1980-luvulla; kiva asunto opiskelija, yleensä tytölle, edullisesti.
Isa vuokrasta sitten siivoten vuokra-antajan omaa asuntoa, tai ”luonnossa”.
Itse lahjoitin Joulupuulle mobilepaylla ja Pelastusarmeijalle yömajaan suoraan kaksi kassia hygieniatarvikkeita ja uusia vaatteita, toivoen, että jaetaan ilman valintakriteereitä tarvitseville..

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   18.12.24 07:22:36

Laittaisin oikein mielelläni jollekin vähävaraiselle, mutta olenko nyt kovin hyväosainen, kun en tunne sellaista, jolle voisin viedä?

Lähetin joskus paketteja Jouluavun kautta. Joku ei edes kiittänyt, joten se jäi siihen. Oli kyllä ihan kivakin vastaanottaja, joka kirjoitti käyneensä lapsena näillä seuduilla mummolassa.

Ruokakassin sisällöstä oli keskustelu. Periaate olisi se, että jotain sellaista tavallista, joka tulee käytetyksi, mutta ei kuitenkaan sitä samaa mitä köyhä muutenkin ostaa ja jota apupaketeissa on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.