Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmisten aikataulut

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   15.12.24 15:39:43

Missä vaiheessa tässä voisi jo luovuttaa? :D lapsen kummi laittoi eilen itse viestiä että tulisi tänään käymään tuomassa joululahjat lapselle jos ollaan kotona. Vastasin että joo ollaan sattumalta kaikki kotona ja oletin että sieltä tulee joku aikataulu ehdotus.
No kello on kohta neljä ja mitään ei ole kuulunut. Ollaan käyty kaupassa ja asioilla, kuitenkin oltu puhelimen päässä koko ajan. Mitään ei ole kuulunut eli voinee olettaa että eivät ole tänään tulossa, ihmettelen vain että miksi itse ehdottaa näkemistä ja sitten pitää täysin hiljaisuutta. Ja siis sanoi tänään tulevansa käymään kun on muutenkin tässä muutaman kilometrin päässä.

Tämä siis vain täysin ihmettelyä ihmisten käytävälle. Meillä ei ollut mitään suunnitelmia tälle päivälle mutta mielestäni ei voi myöskään olettaa että istutaan kotona odottamassa.

Re: Ihmisten aikataulut

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.12.24 16:00:52

Kerroit jo, että olette koko päivän kotona.

Päivämäärä:   15.12.24 16:05:29

Tää nykypäivän kommunikaatio, missä kukaan ei vie keskustelua eteenpäin eikä tarkenna mitään. ”Joo, ollaan huonenna kotona, mihin aikaan olisit tulossa? ” tai ”joo ollaan kotona, meille kävis parhaiten kolmen neljän maissa”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.12.24 16:18:09

Jos et ole kotona, niin miksi sitten sanot olevasi?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   15.12.24 16:25:33

Nykyään pelätään soittaa ja saadaan vähintään paniikkikohtaus, jos pitäisi vastata puhelimeen.
Kommunikaatio tapahtuu viestein ja käy näin.
Koko homma olisi sovittu 10 sekunnin puhelulla.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   15.12.24 16:31:26

Jos joku ehdottaa jotain, niin kysyn aina edes suurin piirtein aikataulua. Todella monia ärsyttää tämä, koska he eivät halua suunnitella menojaan tai luvata kenellekään mitään, koska aina ei jaksakaan tai tulee suunnitelmiin muutoksia. No, minusta silloin voisi ilmoittaa muutoksista... Eihän se toinen osapuoli voi olettaa, että jos olen luvannut että luokseni voi "huomenna tulla kylään" niin olisin koko ajan kotona valmiina ottamaan vieraat vastaan. Kyllä minä haluan tietää että onko joku tulossa klo 9 vai klo 21.

Minusta on ihan normaalia, että kerrotaan edes suurin piirtein aikataulu. En vaadi ketään kertomaan minuutilleen, vaan edes suurin piirtein.

Joskus möin hevostavaraa netissä. Kysyin ostajalta, että milloin pääsee hakemaan ja sanoi, ettei tiedä vielä. Vastasin, että ilmoittaa kun tietää niin osaan olla kotona ojentamassa tavarat. Hän veti ihan järjettömän raivarin siitä, että ei hän osaa sekunnilleen aikataulujaan sanoa eikä ole minulle mitenkään tilivelvollinen menoistaan ja herranjestas kun olen umpihullu ja minun pitäisi hengittää välillä. Ei olisi uskonut, että olen sekaisin ja huhhuh, perutaan kaupat, hän ei halua olla kansani tekemisissä. Ja tuo koko purkaus ihan vain lauseesta "Ok, ilmoita kun tiedät milloin pääset noutamaan tavarat".

Oma kummitätini kävi tuomassa minulle lahjat aina niin, että tiesi ettemme ole kotona. Aina esim. mummolasta palatessa oli ulkoportaalla kortti ja lahja. En ole nähnyt kummitätiäni sen jälkeen kun olin 4 v. Olen aina ollut vähän kateellinen siskolleni, jolla on hyvät välit kummeihinsa ja on heidän kanssaan tekemisissä, kun minun kummini hylkäsivät minut. Toinen lähes heti kun synnyin ja toinen sitten 4-vuotiaana :/ Eikä lahjojakaan tullut enää kun täytin 10 v. Ehkä aloittajalla sama tilanne, eli aikoo tuoda lahjan kun ette ole kotona niin ei tarvitse olla kanssanne tekemisissä? Jostain syystä jotkut ihmiset käyttäytyvät noin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.12.24 16:31:45

Molemmat olette yhtä epämääräisiä. Jos vastaat pelkästään, että olette tänään kotona niin itse olettaisin sen sitten tosiaan niin, että olette koko päivän kotona puuhaillen jotain ja tämän kyselijän sopii piipahtaa tuomassa lahjat jossain kohtaa päivää sen kummemin erikseen enää ilmoittelematta. (Ja päiväähän on vielä jäljellä.)

Jos taas ette oikeasti aikoneet olla koko päivää kotona vaan piipahtaa jossain välissä asioilla, niin sen olisit voinut vastauksessasi kertoa. Esim. kysellyt jotain noin-aikaa milloin tulisivat, että voit sovittaa omat menosi sitten sen mukaan.

Nyt keskustelunne jäi sille tasolle, että kumminkin puolin ei näytä olevan mitään väliä milloin tullaan käymään.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   15.12.24 16:47:14

” Jos et ole kotona, niin miksi sitten sanot olevasi?”
ja
” Tää nykypäivän kommunikaatio, missä kukaan ei vie keskustelua eteenpäin eikä tarkenna mitään.”

Miksi et kysynyt, että milloin ois tulossa tuomaan? Tai kertonut itse, että ”moi, käviskö jos tuut 15-18 välillä? Silloin ollaan kotona.”

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   15.12.24 16:50:21

?: kirjoitit minusta tosi hyvin, mitä itsekin pohdin. :)

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   15.12.24 18:18:04

Minä luovutin tuollaisten ihmisten suhteen siinä kohtaa, kun 3kk etukäteen oli etsitty yhteinen päivä tapaamiselle, joka sopii kaikille, mutta vielä samana aamunakin aikataulujen loppuun asti sopiminen oli ihan liikaa vaadittu. Omaa aikatauluaan ei voi tietää, omaa ruokavaliotaan ei voi tietää, oman lapsensa arkirutiineita ei voi tietää, oman auton käytettävissä olosta ei voi tietää jos vaikka puoliso tarvitsee, kun kumppanin kanssakaan ei voi mitään sopia etukäteen sen 3kk aikana... Nämä ihmiset onnistuu kuitenkin käymään töissä, syömään päivittäin ja viemään lapsensa hoitoon, mutta jotenkin heiltä on ihan liikaa vaadittu kertoa vapaapäivänään missä nähdään, moneltako nähdään ja mitä on tarkoitus tehdä, että tietäisi millaisen vaatetuksen tarvitsee mukaan. Palataan asiaan sitten sinä vuonna, kun he osaavat kertoa mikä heille passaa...

Päivämäärä:   15.12.24 18:24:45

No siis eihän kello tuossa kohtaa kun tänne kirjoitit niin ollut edes neljää, eli ihan hyvin oli päivää vielä jäljellä? Tosin olen samaa mieltä että pitäisi sopia edes jonkinlainen aikataulu, jos ei pysty edes suunnilleen kellonaikaa sanomaan niin edes jotain "tullaan sitten kun Matti pääsee töistä, käykö jos ilmoittelen lähempänä?" tai vastaavaa.

Tai sitten siellä on sattunut jotain eikä siksi ole kuulunut mitään.

Päivämäärä:   15.12.24 18:38:05

Se on myös kumma, jos joku ostaja tulisi hakemaan tavaraa ja kysyn, milloin pääsee. Kysyy milloin käy, vastaan 16-18 välillä huomenna mm. Sanoo ei käy, sanon entä tänään sama aika, ei käy. Käy ilmi, että kahteen viikkoon mikään aika ei käy. Olisiko vaan helpompi vasta siihen kysymykseen milloin käy? Vuonna 2026.

Päivämäärä:   15.12.24 18:38:08

Mulla itselläni on tämmönen kummallinen tapa aina viedä 5-6aikaan illalla jos joku vastaa mulle että on koko päivän kotona. En tiedä miksi. Jos ei viimeistään puol 7 illalla kuulu ni sit ei varmaan tuu ollenkaan mikä on ikävästi tehty.

Päivämäärä:   15.12.24 19:40:45

Eikä aloittaja voi kysyä tarkennusta aikatauluun, vaikka soittaa?

Päivämäärä:   15.12.24 19:50:46

Koko päivä kotona-antaa toiselle ihmiselle aikavälin toimia mielensä mukaan milloin haluaa ja ehkä unohtaakin asian, olihan toinen kotona joka tapauksessa.

Päivämäärä:   15.12.24 19:55:46

Ihan hyvin voisi hieman näpäyttää unohtajaa viestillä: hei, et saapunut? Odotin koko päivän ja katsoa mitä vastaa.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   15.12.24 20:23:23

Sanoit olevadi kokopäivän kotona joten oletti eggei ajalla väliä monelta tulee
Olis kyllä vlinut sanoa vaikka tuldvansa6 14 ja 17 välillä.

Lähettäjä: ..f 
Päivämäärä:   16.12.24 18:01:41

No tuliko vai tekikö oharit?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.