Lähettäjä: öö
Päivämäärä: 15.12.24 16:31:26
Jos joku ehdottaa jotain, niin kysyn aina edes suurin piirtein aikataulua. Todella monia ärsyttää tämä, koska he eivät halua suunnitella menojaan tai luvata kenellekään mitään, koska aina ei jaksakaan tai tulee suunnitelmiin muutoksia. No, minusta silloin voisi ilmoittaa muutoksista... Eihän se toinen osapuoli voi olettaa, että jos olen luvannut että luokseni voi "huomenna tulla kylään" niin olisin koko ajan kotona valmiina ottamaan vieraat vastaan. Kyllä minä haluan tietää että onko joku tulossa klo 9 vai klo 21.
Minusta on ihan normaalia, että kerrotaan edes suurin piirtein aikataulu. En vaadi ketään kertomaan minuutilleen, vaan edes suurin piirtein.
Joskus möin hevostavaraa netissä. Kysyin ostajalta, että milloin pääsee hakemaan ja sanoi, ettei tiedä vielä. Vastasin, että ilmoittaa kun tietää niin osaan olla kotona ojentamassa tavarat. Hän veti ihan järjettömän raivarin siitä, että ei hän osaa sekunnilleen aikataulujaan sanoa eikä ole minulle mitenkään tilivelvollinen menoistaan ja herranjestas kun olen umpihullu ja minun pitäisi hengittää välillä. Ei olisi uskonut, että olen sekaisin ja huhhuh, perutaan kaupat, hän ei halua olla kansani tekemisissä. Ja tuo koko purkaus ihan vain lauseesta "Ok, ilmoita kun tiedät milloin pääset noutamaan tavarat".
Oma kummitätini kävi tuomassa minulle lahjat aina niin, että tiesi ettemme ole kotona. Aina esim. mummolasta palatessa oli ulkoportaalla kortti ja lahja. En ole nähnyt kummitätiäni sen jälkeen kun olin 4 v. Olen aina ollut vähän kateellinen siskolleni, jolla on hyvät välit kummeihinsa ja on heidän kanssaan tekemisissä, kun minun kummini hylkäsivät minut. Toinen lähes heti kun synnyin ja toinen sitten 4-vuotiaana :/ Eikä lahjojakaan tullut enää kun täytin 10 v. Ehkä aloittajalla sama tilanne, eli aikoo tuoda lahjan kun ette ole kotona niin ei tarvitse olla kanssanne tekemisissä? Jostain syystä jotkut ihmiset käyttäytyvät noin.
|