Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sisko kateellinen reissuistani?

Lähettäjä: Reissaaja 
Päivämäärä:   15.12.24 13:18:40

Ollaan läheisiä (niin läheisiä kun meidän suvussa nyt voi olla) siskoni kanssa, mutta välillä tuntuu, että hän on tietyistä asioista kateellinen mulle. Yksi on matkustelu.

Sisko on aina ollut sellainen että suunnittelee asioita, mutta toteutus jää tekemättä. Matkustelua tiettyihin kohteisiin on suunnitellut vuosikymmeniä, mutta Tallinnaa pidemmälle ei ole päässyt. Mä olen joitain reissuja tehnyt. Viime aikoina muutaman työmatkan ulkomaille ja kotimaan matkan.

Kun nähtiin niin mainitsin että saattaisi olla taas työmatka tulossa. Kaupassa siis katsottiin yksiä tavaroita ja mietin, että pitäisikö ostaa koska se olisi reissussa hyvä. Myöhemmin puhuttiin ylipäätään maailman maista ja mainitsin jotain tuohon työmatkamaahan liittyen. Sisko mumisi jotain että tarviiko siitä maasta koko ajan puhua. Annoin asian olla ja vähän vaan ihmettelin kommenttia koska en ole varmaan vuoteen puhunut noista työmatkoista mitään. Kotimaan matkastakaan en kertonut kummempia eikä sisko ole kysynyt miten meni. Eli en ole kehuskellut matkoilla.

Mikään ei pitele mua kotona enää, joten mulla on ensi vuodelle vihdoin suunnitteilla myös vapaa-ajan reissuja ulkomaille. Kohteissa myös sellainen josta sisko puhunut, että haluaisi siellä käydä.

Mitenhän sisko reagoi kun alan matkustella enemmän? En haluaisi että välit huononee, mutta en todellakaan halua jättää asioita tekemättä sen takia, että joku muu pahoittaa mielensä.

Re: Sisko kateellinen reissuistani?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   15.12.24 13:27:13

Tarvitseeko siskon välttämättä tietää kaikista reissuistasi? Jos matkustelusi aiheuttaa närää, olisi ehkä parempi ettei niistä sitten puhuisi, tai korkeintaan ohimennen mainitsee jotain ympäripyöreää työmatkoista, vaikka kyseessä olisikin todellisuudessa lomareissu.

Siskolla tosin olisi tässä aikustumisen paikka, mutta ellei se onnistu voisi vaihtoehto B olla se ettei tosiaan sitten kerro hänelle kaikkea.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.12.24 13:35:08

Miksi siskollasi jää suunnittelemansa matkat tekemättä, tiedätkö syytä? Onko enemmän vain haaveilua, että lähtisi johonkin. Vai ahdistaako häntä itse matkustaminen? Lentokone, juna, laiva, hotellit ja niihin liittyvät varauksien teko ja aikataulutukset? Entä rahatilanne. Onko häbellä varaa matkustaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.12.24 13:37:53

Ei kai niitä matkoja ole pakko siskon naamaan hieroa kun tiedät että häntä ehkä harmittaa kun ei itse reissaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.12.24 13:47:04

Kukaan ei ole nykypäivänä kateellinen mistään perusreissuista. Jos siis on ihan täyspäinen, työssäkäyvä ihminen jolla ei ole rahankäytön kanssa ongelmaa.

Päivämäärä:   15.12.24 13:53:05

En ole reissuista etukäteen kertonutkaan, mutta toki saa myöhemmin tietää. Lomareissuista en voi työmatkoina puhua, koska työmatkoja teen vain tiettyyn maahan. Nytkin mainitsin vain tuon ehkä tulevan työmatkan, enkä mitään muista matkoista joita suunnittelen.

Sisko ei ole kovin hyväpalkkaisessa työssä ja käyttää rahaa melko huolettomasti, joten rahan puute on ainakin osittain syynä ettei matkoille lähde. Ehkä myös enemmänkin sit sellaisia haaveita, joita ei välttämättä ole edes tarkoitus toteuttaa. Oikeasti jos haluaisi johonkin lähteä niin voisi esim jättää ostamatta yhteen harrastukseen liittyviä tarvikkeita joihin laittaa useamman satasen vuodessa.

Lähettäjä: pikkusisko 
Päivämäärä:   15.12.24 13:55:41

Mikset kysy siskoa mukaan reissuun? Ei tietenkään työmatkalle, mutta esim. tuo suunnittelemasi vapaa-ajan reissu kohteeseen, jonne myös siskosi haluaisi matkustaa.

Päivämäärä:   15.12.24 14:04:40

Jos totta puhutaan niin en halua lähteä siskon kanssa reissuun. Ei voitaisi samassa huoneessa majoittua, koska sisko kuorsaa ihan törkeästi, ja on mun vika, että en voi siinä metelissä nukkua. Ei myöskään kestä yhtään sitä, että mä tiedän asioista enemmän, ja alkaa tuskia ja mököttää. Matkustaessa mä tietysti tiedän useasta asiasta enemmän, koska mulla on kokemusta. Lisäksi mä haluan käydä aktiivilomilla ja sisko on nykyään reilusti ylipainoinen ja huonokuntoinen, eikä meinaa kaupungilla kävellessäkään pysyä perässä ja puuskuttaa raskaasti.

Joskus kyllä olin sillain, että lähdetään kohteeseen x. Eli oltaisiin alettu suunnitella matkaa oikeasti, mutta ei siitä sitten kuitenkaan innostunut, vaikka oltiin just puhuttu, että sinne olisi kiva lähteä.

Päivämäärä:   15.12.24 14:57:53

Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että puhuvat ja puhuvat mutta eivät koskaan saa mitään aikaan. Voisiko kuitenkin tuo ylipaino olla syynä? Ylipainoiset eivät ehkä jaksa kävellä pitkiä matkoja ja matkoilla yleensä joutuu kävelemään.

Päivämäärä:   15.12.24 15:02:42

Puhutko koko aika reissusta ? Koska muakin ärsyttää ne jotka puhuu taukoomatta tuntikausia ja vie keskustelun jatkuvasti siihen vaikka reissuun vaikka koko aihe käsitelty.

Mutta jos et niin eiköhän siskokin siitä rauhotu ja totu. Mäkin oon vähän kuin siskosi että tuun helposti kateelliseksi muiden onnesta. Olen kyllä samalla onnellinen heidän puolestaan mutta sisimmissä harmittaa kun minä en pysty. Mitään vihaa ei kerry kenellekkään enkä pura sitä keheenkään. Mutta olen kans sellainen että jos joku reissaa monta kertaa niin siihen tottuu eikä siitä ole enää kateellinen, siinä alussa vaan hetken. Olin kans kateellinen kun tutulla oli häät. Se oli sitä aikaa kun toivoin ihan hirveesti että olisin edes kihloissa 7v suhteen jälkeen ja toiset menee naimisiin 6kk kihlojen jälkeen. Maailma tuntui epäreilulta mutta samalla olin onnellinen heidän puolestaan. Nyt olen siitäkin täysin päässyt yli, vaikken edelleenkään ole kihloissa :D Siihen vaan tottuu ajan kanssa.

Päivämäärä:   15.12.24 15:20:56

Sisko on aikaisemmin ollut hoikempi ja aktiivinenkin, mutta oli silloinkin samanlainen. Ja voisihan sitä alkaa kuntoa parantamaan että jaksaisi sitten reissussa. Nyt suunnitelmat ovat päinvastaiset eli luopuu hyötyliikuntaharrastuksestakin.

En tosiaan reissuista juurikaan puhu. Eka työmatkan jälkeen kerroin maasta enemmän koska maa oli niin erilainen, mutta sen jälkeen vain maininnut muutaman kerran. Tulevista matkoista en tosiaan ole puhunut mitään vaikka suunnitelmat ovat jo pitkällä.

Lähettäjä: Maalainen 
Päivämäärä:   15.12.24 15:36:28

Miten kukaan on nykyaikana matkustelusta kateellinen? Jos ei nyt jotain luksusmatkoista ole kyse.

Päivämäärä:   15.12.24 16:27:05

” Eka työmatkan jälkeen kerroin maasta enemmän koska maa oli niin erilainen”

Ihan mielenkiinnosta, missä olit?

Päivämäärä:   15.12.24 19:59:36

-: Aasian maa.

.: tuo mitä sanoi että lopettaa, on varmaan halvin harrastuksensa. Tai sitä pystyy tekemään hyvinkin halvalla. Muut harrastuksensa kalliimpia ja niihin laittaa rahaa, vaikka tavaraa on nurkat täynnä eikä lisää tarvitsisi. Siskolla ollut aina tapana ostaa paljon kaikkea ja lainalla/osamaksuilla jos ei ole juuri silloin ollut rahaa. Säästöön ei ole tainnut saada ikinä mitään.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   15.12.24 20:30:37

"Ja voisihan sitä alkaa kuntoa parantamaan että jaksaisi sitten reissussa. Nyt suunnitelmat ovat päinvastaiset eli luopuu hyötyliikuntaharrastuksestakin.

En tosiaan reissuista juurikaan puhu."

Millaiset välit sulla on siskoosi?
Tietäisitkö mahdollisesta sydänsairaudesta tms. sairaudesta?

Aika tymäkkää negaa nuo siskosi raha-asioista tietämäsi faktat.

Päivämäärä:   15.12.24 20:37:58

Keksiikö aloittaja mitään positiivista asiaa siskostaan? koska jos oikeassa elämässä dissaa häntä yhtä huolella kuin tässä, niin en yhtään ihmettele, jos siskoakaan ei kiinnosta yhdessä reissata.

Päivämäärä:   15.12.24 20:40:39

Aloittaja vaikuttaa tekstiensä perusteella nippanappa 18 vuotiaalta ilkeältä nulikalta. Sääli siskoa.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   15.12.24 20:43:50

Jos et muka läpätä itse koko ajan matkoistasi, niin miten ihmeessä se siskosi kateellisuus nousee esiin? Vai "mainitsetko vain ohimennen" joka toisessa lauseessa viitteen johonkin reissuusi? Kuulostat siskosi arvostelijalta ja todella pinnalliselta sekä omia tekemisiäsi täynnä olevalta, joten olet voinut myös tulkita kateellisuudeksi siskosi kyllästymisen juttuihisi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.12.24 20:44:24

Taitaa nyt aloittajalla itsellä hiertää joku siskoaan kohtaan eikä toisinpäin.

Päivämäärä:   15.12.24 21:09:59

Toki siskossa on paljon hyviäkin puolia. Raha-asiat toin esille kun niistä kysyttiin. Tiedän niistä koska on itse niistä puhunut, ja porukat valittavat kun on heiltä pyytämässä rahaa aina kun tulee jokin yllättävä meno.

Voi hänellä toki joku sairauskin oll josta ei ole kertonut. Olisi ihan tyypillistä meidän perheessä, ettei tuollaisesta kerrota.

Miksi sitten usein puhuu, että olisi kiva lähteä reissuun siihen ja siihen maahan, jos ei kanssani haluaisi matkustaa? En mä tuollaisia puheita kaipaa enkä tosiaan itse hänestä enää ikävä kyllä matkaseuraa halua yllä mainituista syistä. On siis ihanaa ja hauskaa seuraa silloin tällöin vaikka koko päivän, mutta parempi pitää tapaamiset tuon mittaisina.

Metris: sen takia epäilen että joku reissuissani harmittaa koska ei kysy niistä mitään, vaikka tietää että olen reissussa ollut. Siis puhuu matkustelusta, muttei kuitenkaan halua kuulla kokemuksia. Itsestäni kun on aina ihana kuunnella muiden juttuja, kun ovat käyneet jossain matkalla. Ja tuo ihmeellinen kommentointi kun puhuttiin monista maista yleisesti ja satuin nyt samanlaista yleistä sanomaan tuosta yhdestä maasta.

Päivämäärä:   15.12.24 21:16:39

"Itsestäni kun on aina ihana kuunnella muiden juttuja, kun ovat käyneet jossain matkalla."

Ehkä sinusta näin, siskostasi ei. Ei minuakaan kiinnosta muiden reissut, varsinkaan työmatkat. Eikä kiinnosta mitkään perus teneriffat tai Rodokset ja Lantsarootet. Yleensä se keskustelu menee niin, että kysyn, miten teidän loma meni? Millaiset säät oli? Jos ovat olleet jossain all inclusivessa, niin oliko hyvä ruoka- ja juomatarjoilu? Aika nopsasti on parilla kysymyksellä tiivistetty koko reissu. Ja ei todellakaan johdu siitä, että olisin kateellinen, suurin osa ystävistäni vain reissaa täysin eri tavoin kuin minä eikä heidän kokemukset auta minun reissuissani.

Päivämäärä:   15.12.24 21:21:27

-: sähän nimenomaan kysyt reissusta ja olet kiinnostunut siihen liittyvistä asioista.

Päivämäärä:   15.12.24 21:31:33

.: kuten sanoin niin mulle sopii paremmin kuin hyvin että matkustaa jonkun muun kanssa. Varmasti muut ovat parempaa seuraa. Siksihän en itsekään halua matkustaa hänen kanssaan kun esim tiedän että musta tulee vittumainen jos en saa nukkua tarpeeksi.

Lähettäjä: Sisko 
Päivämäärä:   15.12.24 23:44:59

Vaikutat sietämättömän omahyväiseltä ja itsekkäältä tyypiltä. Sisko-parka.

Päivämäärä:   16.12.24 00:30:42

” Ei myöskään kestä yhtään sitä, että mä tiedän asioista enemmän”

:O ehkä ongelma ei ole se, mitä sinä tiedät vaan miten tuot sen esille. Tästäkin tekstistä paistaa, miten sisko on rahaton, tyhmä, lihava, huonokuntoinen puuskuttaja, joka ei tiedä mistään mitään, tuskin englantiakaan osaa. Ihan täysi taakka neiti maailman matkaajalle.

Lähettäjä: no voi että 
Päivämäärä:   16.12.24 05:36:52

Matkailu pilaa ilmastoa. Siskosi varmaan tietää sen? Matkustelu ei ole mitenkään päin kehuskelun aihe, päinvastoin. Kuka tahansa osaa istua lentokoneen kyydissä, kun JOKU TOINEN LENTÄÄ SITÄ KONETTA.

Lähettäjä: xc v 
Päivämäärä:   16.12.24 07:52:00

Ei jmalauta että täällä on pahansuopia ja katkeria ihmisiä taas kommentoimassa :D Tunnetusti kaikkihan on aina aloittajan vika. Minä en kertoisi tuollaiselle siskolle reissuistani mitään, sitten vasta jos itse kysyy.

Päivämäärä:   16.12.24 08:47:35

No joku voisi ajatella että mä olen kateellinen siskoni matkustelusta, vaikka en ole. Hän esim. meni parin viikon reissulle mihenesä kanssa taannoin jonnnekkin Euroopan maihin. Maat ei kiinnostanut mua yhtään, mutta kun he ennen reissua kävivät niin ainut puheen aihe oli heidän tuleva reissunsa. Kun olivat reissussa käynneet taas ainut puheen aihe oli se reissu. Ja siis nää puheenaiheet oli kun oltiin kaikki (sisarukset) vanhempien luona syömässä. Onneksi talo sen verta iso että pystyy menemään muualle.

Päivämäärä:   16.12.24 09:53:39

xc v: huvitti just sama, että ihanasti kaikki on mun syytä. Sisko on kyllä ihan itse tehnyt valintansa niin että tilanne on hänen osaltaan mikä on. Mahdollisuudet olisi ollut vaikka mihin.

Päivämäärä:   16.12.24 09:59:31

"Sisko on kyllä ihan itse tehnyt valintansa niin että tilanne on hänen osaltaan mikä on. Mahdollisuudet olisi ollut vaikka mihin."

Mikä siis olisi hänen syynsä olla kateellinen? Kuvitellaan, että sisko ei ole kateellinen, mikä muu voisi olla syynä, että häntä ei kiinnosta sinun reissusi?

Päivämäärä:   16.12.24 10:03:16

Jaahas, täällä näyttää olevan Hötöläisiäkin jo kateellisena kun pitää aloittajalle vittuilla ja haukkua :D

Päivämäärä:   16.12.24 10:15:33

Mä oon kans kateellinen aloittajalle kun saa oikein työmatkoja tehdä ja siihen tiettyyn maahan johon kaikki haluaa matkustaa. Voi että on mahtavaa elämää hänellä.

Päivämäärä:   16.12.24 11:09:56

"Aasian maa."

kerro toki enemmän, siellä on monta maata.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   16.12.24 13:16:16

"sen takia epäilen että joku reissuissani harmittaa koska ei kysy niistä mitään, vaikka tietää että olen reissussa ollut. Siis puhuu matkustelusta, muttei kuitenkaan halua kuulla kokemuksia. Itsestäni kun on aina ihana kuunnella muiden juttuja, kun ovat käyneet jossain matkalla."

Minä taas en hirveästi tykkää kuunnella toisten matkakertomuksia tai katsella reissukuvia. Riittää joku yleinen kuvaus että joo oli kivaa ja tehtiin asioita x, y ja z (ja nämä tulee isolta osalta ihan kysymättäkin), muutoin kiinnostaa sitten lähinnä jotkut hauskat sattumukset jotka kiinnostaisi myös vaikka ne olisi tapahtunut Suomessa. Nekin reissussa ollut usein kertoo ihan kysymättäkin jossain käänteessä. Eikä mua ainakaan yhtään harmita se että muut reissaa, vaikka en olekaan kovin kiinnostunut kuulemaan juttuja reissusta. Saatan kysyä vinkkejä erikseen sitten joskus jos olen itse menossa samaan paikkaan jossa tiedän jonkun muunkin olleen hiljattain.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.12.24 13:57:31

Kai tuo on sisarusten kesken yleistä. Vaikka onkin lapsellista.
Olin 70v äitini kanssa viikonloppuna joulukonsertissa ja onneksi muistin laittaa hänenkin puhelimensa äänettömälle. Kesken konsertin puhelin alkoi väristä (sitä en ollut tajunnut) ja äitini piti supattaa kesken konsertin minulle, että varmasti hänen veljensä ja luulee, että olemme taas lähteneet johonkin reissuun kun hän ei vastaa.

Edellisesti reissusta on kyllä vuosia, kun äidin kunto on sellaisiin liian heikko, vaikka ei sitä itse tajuakaan. Ja veljensä todella on noista kateellinen, pitää joskus viikkokausia mykkäköoulua. Joskus suku on raskas ja sisarusten tiet kummalliset. Tällä hetkellä äiti on myös ollut siskonsa kanssa mykkäkoulussa yli puoli vuotta jostain naurettavasta syystä, vaikka pari sukulaistakin (mm. yksi heidän veljistään) on kuollut tänä aikana -luulisi sen viimeistään lopettavan typerän vihanpidon.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   16.12.24 14:14:37

Mä tein vielä pari vuotta sitten reissutyötä, missä piti matkustaa ulkomailla ja paljon. Se oli niin sairaan rankkaa ja kuluttavaa, että mä en tykännyt reissata lomilla mihinkään ulkomaille, kotimaassakin mieluiten mökkilomia. Kun siitä reissaamisesta tulee arki niin siitä ei tule edes puhuttua kavereille tai sukulaisille koska ei vaan jaksa, uutuuden viehätys on poissa muutaman vuoden jälkeen.

Kuulostaa hieman siltä, että tämä reissaaminen on sulle uusi juttu ja luonnollisesti se varmasti pyörii sun jutuissa normaalia enemmän. Vinkki tilanteen ratkaisemiksesi, että anna sisaresi juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.