Lähettäjä: Itse ilkimys
Päivämäärä: 15.12.24 12:22:36
Pitkä ja sekava tarina, yrittäkää saada kiinni. On hyvä joukko ystäviä eri vaiheessa mukaan tulleita. Eri harrastuksista, töistä ja osa lapsuudesta asti kimpassa. Yksi on "Minna" joka on vahva ja hallitseva ihminen. Minnan kanssa on pärjätty, on otettu yhteen sovittu ja soviteltu. Minna on hiukan laiska, mukavuudenhaluinen ja kova määräilemään muita, vaatii mutta ei itse halua nähdä vaivaa toisen eteen jos ei hyödy itse. Unohtaa vastapalvelukset eikä häntä saa muistuttaa sellaisista kun alkaa ahdistamaan. Näkyvä persoona, monessa mukana, terävä ja pitkävihainen.
Nyt Minnan elämää kohtasi tragedia. En erittele
tarkemmin mikä mutta vakava. Me ystävät on tuettu, kuunneltu, autettu ja kestetty. Nyt on loppumassa kaikilta sietokyky. Kaikki huonot puolet ovat korostuneet, mitään et saa sanoa etkä vaatia. Minun miehellä muuttui työt syksyllä. Olen tähön asti päässyt Minnan mukaan ja hänen luo melkein aina kun on tarvittu. Nyt miehen työt aiheuttaa äkillistä mutta ennakoitavissa olevaa perusmista (auraa ja suolaa teitä). Olen joutunut perumaan pari sovittua juttua, ei mitään tärkeää. Mahdoton syyllistäminen kun tässä tilanteessa häntä pitää ymmärtää ja kohdella hyvin. Hänellä on oikeus suuttua mutta meillä muilla ei. Kaikki alkaa väsyä kun pitää pomppia Minnan mukaan. Emme jaksa enää. Minnalla mies mutta hänelle ei ole reilua nyt puhua ja kuormittaa eikä hän Minnalle mitään voisikaan, on hiljainen ja alistuva puoliso. Minna käy puhumassa hoitajalle.
On istuttu ja puhuttu ja mietityy vaihtoehtoja. Nyt haluan mielipiteitä. Osa ei halua katkoa välejä kun Minna voi hankaloittaa heidän harrastustaan. Pari pelkää että vetää someen kaikki ja maalaa meistä hirviöt jotka hylkää hädän hetkellä. Tämän tulisi tekemään ja puhuisi kaikille kuinka me olemme kamalia. Minä ehdotin että laitan viestiä Minnan terapeutille joka voisi käydä läpi ystävien kohtelua. Mitä sanotte
A. Voiko noin tehdä ja voiko terapeutti ottaa puheeksi meidän näkökulman.
B. Jos olet Minna, mikä silmäsi olisi avannut.
C. Jos olet ollut samassa tilanteessa miten toimit ja menikö välit.
|