Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itsekäs sisko, narsistiko

Lähettäjä: *a 
Päivämäärä:   14.12.24 16:39:36

Taas joudun viettään joulun yksin.
Lasu määrää mun lapset iseilleen jouluksi. Siis joka toinen joulu, ja tämä on taas se.

Enkä tod. mene yhdenkään exäni luo jouluksi, koska joulu on perhejuhla läheisten kanssa.

Äiti on jouluna kännissä, joten sinne en mene.

Sisko itsekkäästi ja sitkeästi viettää joulun TAAS miehensä vanhemmilla.

Sisko ei ymmärrä, että mulla on yksinäistä. Yrittänyt olen selittää, että antais ukkonsa mennä kotikotiinsa, ja me vietettäis siskosjoulu siskon lasten kanssa.
Ei käy.
Siskon mielestä hänen perheensä on nyt muksut, mies ja miehen perhe.

Mut on siis täysin taas hylätty.

Miten saisin siskolle puhuttua järkeä?
Kohtalontovereita?

Re: Itsekäs sisko, narsistiko

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.12.24 16:44:08

Tottakai sisko laittaa perheensä sinun edelle, jos jatkat tuollaista käytöstä niin pian katkoo välit kokonaan.

Koita keksiä muuta seuraa tai sitten menet vaikka hotelliin nauttimaan, kylpylään tai jotain.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.12.24 16:45:23

0/5, päivän huudatusyritys

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   14.12.24 16:48:26

Toooooodella surkea provo. Harmittaa että yleensä kirjoitan tähän mitään….

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   14.12.24 16:52:15

Siskon perhe todellakin on hänen miehensä ja muksunsa, ja sanoit itsekin että joulu on perhejuhla. Perheellä ei ole mitään velvollisuuksia sinua kihtaan, ja he ovat valinneet ne henkilöt joiden kanssa tahtovat joulunsa viettää.

On toki ikävää jos joudut viettämään joulusi yksin, mutta kellään ei ole mitään sanomista heidän päätöksiinsä. Jos he eivät halua sinua joukkoon siihen lienee syynsä.

Moitit siskoa itsekkyydestä, mutta entä sinä itse? Jos väkisin tunkeutuisit mukaan jonnekin mihin sinua ei kaivata, sinulla ehkä saattaisi olla mukava joulu, mutta niillä muilla välttämättä ei niinkään, jos he olisivat kutsuneet valittavan siskon mukaan pelkästä velvollisuuden tunteesta. Se vasta itsekästä olisikin. Sinulta.

Lähettäjä: bymyself 
Päivämäärä:   14.12.24 16:54:43

Vaikkei juttu totta olekaan, ihan iloisesti viettäisin joulun yksinäni. Oon aivan lopen uupunut näihin idiootteihin ympärilläni.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   14.12.24 16:56:42

Hohhoi aloittaja, aikuinen nainen. Varmasti tuntuu yksinäiseltä, mutta siskolla on oma elämä ja perhe sekä oikeus viettää joulua, miten haluaa.

Sinun kannattaisi yrittää ottaa joulu akkujen lataamisen kannalta. Varmasti useamman lapsen äiti, tarvitsee lepoa ja itsehuoltoa. Ota joku joulupaketti kylpylästä tai laivalta ja keskity itseesi.

Todennäköisesti ainoa narsisti tässä tarinassa olet sinä, jos nyt joku on.

Lähettäjä: *a 
Päivämäärä:   14.12.24 17:01:55

Tämä ei ole huudatus.
Halusin vain vertaistukea.
Ja kyllä, voisin mennä siskonmiehen perheen luo, on siis vähän niin kuin kutsuttu.
Vaan en halua viettää joulun tuntemattomien kanssa.

Koko Suomen lasu on epäonnistunut organisaatio.
Äitejä ei arvosteta. Iseillä on oikeuksia.
Lapset siitä kärsivät. Ja tasa-arvo.

Joulun jälkeen mun lapset sitten vertailevat lahjoja. Yhden isä ja isän suku on ostaneet kalliita lahjoja, ja paljon. Toisen paljon vähemmän. Kolmas lesoaa yhdellä isolla lahjalla.
Eikä tule lapsille jouluperinteitä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.12.24 17:04:18

"Onko siskoni narsisti, kun kutsuu minut viettämään joulua miehensä suvun kanssa etten olisi yksin kotona kun lastensuojelu vei lapset lukuisille isilleen epäreilusti joka toinen vuosi" :D

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   14.12.24 18:05:55

No niin, eli aloittajahan tässä se narsisti onkin jos joku. Tai ei niinkään narsisti, vaan ihan tavallinen itsekäs. Kaikiken muiden pitäisi viettää joukua niin kuin HÄN haluaa.

Sinut on siis kutsuttu mukaan (tai mitä se "vähän niin kuin kutsuttu" sitten tarkoittaakin), joten on omista valinnoistasi kiinni tartutko tarjoukseen ja vietät joulun porukassa, vai jäätkö yksin kieriskelemään omassa itsesäälissäsi.

Jos itse päätät jäädä yksin et voi syyttää siitä siskoasi tai sen puoleen muitakaan. Vain itseäsi.

Päivämäärä:   14.12.24 18:08:11

Ehkä voit käyttää tämän joulun itsetutkiskeluun. Katsot oikein kunnolla peiliin ja mietit millainen ihminen olet vs millainen haluaisit olla. Mikä ajaa näin itsekeskeistä käytöstäsi? Pystytkö kohtaamaan sitä edes?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.12.24 18:08:55

No ole töissä joulu.

Ps mikä provojen päivä tänään? Toinen toistaan huonompia tullut pitkin päivää!!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.12.24 18:12:29

Siinähän sitä tutustuisi, jos viettäisi joulun yhdessä.

Erolapset lähes aina viettävät juhlapyhät vuorovuosin äidin ja isän kanssa, tasapuolisuuden vuoksi. Ja sehän on vain rikkaus, että lapset saavat oppia kahden eri suvun jouluperinteet. Osta itse enemmän lahjoja sille lapselle, jonka arvelet saavan isänsä suvulta vähemmän.

Päivämäärä:   14.12.24 18:16:40

Lapset on sun läheisiä. Eikö voisi olla ok että liityt viettämään joulua? Vai onko exällä uus kumppani joka ei ok asian kanssa? Lapsille olisi ilo viettää joulua molempien vanhempien kanssa, vaikka ette yhdessä olekkaan.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   14.12.24 18:27:30

”Lapset on sun läheisiä. Eikö voisi olla ok että liityt viettämään joulua? Vai onko exällä uus kumppani joka ei ok asian kanssa? Lapsille olisi ilo viettää joulua molempien vanhempien kanssa, vaikka ette yhdessä olekkaan.”

Aloittajalla pitää kiirettä jos aikoo viettää joulua jokaisen lapsensa kanssa, koska isiä taisi olla kolme ja lapset siten eri paikoissa :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.12.24 18:47:21

Neuvottelet jatkossa niiden exien kanssa niin, että joku/jotkut lapsista on sun kanssa jouluna, eikä kaikki kerralla poissa, kun jokaisella on kuitenkin eri isä. Annat yhden tai kaksi ensi joulunakin isälleen, niin ensi joulusta alkaen sulla on joka joulu joku niistä kotona.

Päivämäärä:   14.12.24 18:50:57

Lastensuojelun asiakas, lapsia eri miesten kanssa ja kaikkien kanssa erottu. Se kertoo susta aika paljon.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   14.12.24 18:56:08

Mun lapset on aina joulun isällä ja uuden vuoden mulla, ei mitään ongelmaa. Ja minä olen yksin aina joulun, ei mitään ongelmaa siinäkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.