Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitkät parisuhteet ja synttäri/joulu muistamiset

Lähettäjä: JAS 
Päivämäärä:   13.12.24 21:49:29

Miten teillä? Meillä en saa mitään, taino munaa sain, näin sanoi mieheni.

Re: Pitkät parisuhteet ja synttäri/joulu muistamiset

Lähettäjä: Linda 
Päivämäärä:   13.12.24 21:56:29

Saan yleensä liput johonkin keikalle (mistä me kummatkin tykkäämme), lahjakortin uuteen tai hyvään ravintolaan johon menemme syömään maistelu menuun sopivana ajankohtana, välillä (mutta harvemmin) koruja. Yhdessä olemme olleet 21 vuotta.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   13.12.24 22:02:53

Itse ostan puolisolle jonkun lahjan, puoliso ei osaa oikein lahjoja ostaa. Ostaa toki, jos jotain oikeasti tartten (mm. ipadin sain, kun hajosi entinen).

Joskus harmittaa, kun ei osaa ostaa ees suklaalevyä, ellei mulla ole oikea tarve, mutta tuo pitää musta niin hyvää huolta arjessa että pitää muistuttaa itseään, että vingun ihan naurettavuudesta :D (Osti mulle auton ja maksaa sen kulut, maksaa asumisen, maksellut hevosten varusteita, maksaa ison osan meidän ruokakuluista jne.). Järkevämpää näin, kun tuhlata rahaa turhuuksiin.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   13.12.24 22:05:04

Ei osteta yleensä mitään, jouluna on jo vuosia menty niin ettei aikuisille hankita lahjoja.
Synttäreitä juhlitaan yleensä syömällä hiukan paremmin tai ulkona.
Yhdessä kohta 30 vuotta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.12.24 22:05:50

Ollaan sovittu, ettei osteta tavaralahjoja toisillemme: Synttäripäivinä on käyty yhdessä syömässä vähän paremmissa paikoissa niin, että toinen osapuoli kustantaa sankarinkin syömiset. Joululahjarahat taas säästetään yhdessä tekemiseen, esim. konsertti, reissu, teatteri tai museo.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   13.12.24 22:26:56

Huomioidaan toisemme molemmat. Kuuluu ihan hyviin peruskäytöstapoihin, joten miksipä ei juuri sitä rakkainta erityisesti huomioisi.

Kallista ei yleensä hankita ellei sitten yhteiseksi esim. jotain pientä lomalahjakorttia jne.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.12.24 22:29:16

Me ollaan vähän minimalisteja joten ei harrasteta lahjoja, mutta laitetaan yleensä ruokaa yhdessä merkkipäivien kunniaksi.

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   13.12.24 23:04:25

Mieheni lapsuudenkodissa lahjat ovat olleet ennalta ilmoitettuja tavaroita Prisman muovipussissa ja lahjoissa tärkeintä on ollut antaja. Siksi olen ollut positiivisesti yllättynyt kun saan aina merkkipäivänä jotain tarpeellista pakettiin käärittynä. Lisäksi mies ostaa kaikkea, mitä pyydän. Esimerkiksi kun toppahousut on rikki tai paistinpannu vetelee viimeisiään, niin mies käskee etsimään uuden ja maksaa.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   13.12.24 23:11:41

Ei osteta mitään isoa ja kallista koskaan. Tarpeellista hhteisddn kotiin tai jotain pidntä henkilökohtaista. Hullua aikuisten ostella tlisilleen vain siksi kun on jlulu6.

Lähettäjä: Jaja 
Päivämäärä:   14.12.24 07:38:34

Meillä mies ei oikein osaa lahjaa ostaa yllätyksenä. Tai no, annan aina toivelistan jossa eri hintaisia lahjatoiveitani ja saan sitten niistä jonkun/ pari asiaa. Olen ikuinen romantikko ja siksi välillä harmittaa, ettei toinen osaa yllättää. Mutta arjessa pitää kuin kukkaa kämmenellä ja huomioi joka päivä eleillä ja läheisyydellä. Eli tiedän itsekin että valitan turhasta. Kyllä hän yleensä ilman mun toivelistaanikin vähän kartalla on siitä mitä toivoisin, mutta haluaa aina varmistaa sen minulta. Ei uskalla hankkia mitään ilman että tietää että varmasti haluan sen

Päivämäärä:   14.12.24 07:48:04

Miehen toiveesta ei lahjoja. Mies on täysin pökkelö tunneasioissa ja ilmeisesti tässä on takana pelko että ostaa väärin tai että minä ostan väärin. Ei halua edes koristeita tai kuusta, mitään arjesta poikkeavaa ei halua. On lievästi autistinen ja nyt myös muistisairauden oireita. Ei hellyyttä tai läheisyyttä enää miehen päätöksestä. Tilasin sille nyt yhden hyödyllisen jutun ja annan tavan pakkauksessa kun se tulee, en lahjana. Minusta olisi kivaa yllättää toinen ja muutenkin se että elämässä olisi arkea katkaisevia juhlia ja perinteitä.

Päivämäärä:   14.12.24 08:03:58

En haluaisi ikinä mitään lahjoja. En pidä niistä kuitenkaan, ja sitten harmittaa, jos joku on käyttänyt aikaa ja rahaa jonkun turhakkeen hommaamiseen.

Sitten pitäisi vielä yrittää näyttää iloiselta, kun avaa pakettia. Ihan pakko sanoa, että jos saisin vaikka tämän https://tinyurl.com/55hxecje , se olisi ihan helevetin vaikeaa.

Onneksi mies ei edes yritä.

Ostan sitten kyllä itse itselleni aika siekailematta sen, mitä haluan.

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   14.12.24 08:06:35

Ei osteta. Ihan tarpeeksi saa lahjoja ostella omille lapsille ja lasten serkuille.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.12.24 08:12:02

No kyllä meillä ostetaan lahja. Ei mitään kallista, usein toivottua ja tarpeellista .

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   14.12.24 08:30:54

19 vuotta yhdessä. Aina ostetaan joulu- ja synttärimuistamiset.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   14.12.24 08:42:49

Meillä minä lahjon tarpeellisilla henkilökohtaisilla käyttötavaroilla ja vaatteilla, joita siippani ei ole saanut syystä tai toisesta hankittua, sekä erinäisillä täsmäherkkulahjoilla. Siippani puolestaan usein niputtaa useampia lahjoja samaan ja varaa jonkun reissun. Jonain jouluna ostimme toisillemme tyynyt.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.12.24 08:56:16

Tuollainen "aikuisille ei osteta lahjoja" on ihan supertylsää. Tykkään ostaa lahjoja ja olen hyvä ostamaan mieluisia lahjoja. Mieskin on ihan hyvä kuulostelemaan mistä voisin tykätä, ei ole ostanut rumaa keramiikkatulppaania. En aio ikinä kasvaa aikuiseksi (48v).

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.12.24 09:55:43

”Tuollainen "aikuisille ei osteta lahjoja" on ihan supertylsää. — En aio ikinä kasvaa aikuiseksi (48v).”

Niin meitä ihmisiä on erilaisia. Meille tavaralahjojen puute ei ole ollenkaan tylsää, kun kumpikin arvostaa enemmän aineettomia lahjoja ja erityisesti yhteistä aikaa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.12.24 10:03:40

Me ostellaan kun on tarpeen ja tulee mieleen toisillemme ja yhdessä pitkin vuotta. Väkipakolla ei osteta, synttäreinä panostetaan ruokaan ja jouluna myös.

Saat munaa... hyi hiisi. Mun mies ei onneks ole tollanen seksistinen sovinisti. Tosi alentavasti sanottu.

Lähettäjä: Daalia 
Päivämäärä:   14.12.24 10:16:01

25 vuotta yhdessä. Kodinkoneita ja tavaroita en halua lahjaksi tämän olen ilmoittanut miehelle jo aikoja sitten. Jotain pientä tarpeellista voi olla lahja, todella harvoin koruja. En oikeastaan käytä koruja. Olemme joskus sopineet ettei osteta mitään. Tai lahja on lentoliput jonnekin reissuun.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.12.24 10:28:26

Muistetaan merkkipäivät ja vietetään niin joulut kuin hääpäivät aina tavalla tai toisella ! Tarpellisuuksissa yleensä pyritään pysymään, mutta mies onneksi ajoin yllättää myös romanttisesti kukin tai pikkulahjoin. 30v

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   14.12.24 10:40:18

Niin me ollaan erilaisia. Mun yksi parhaista lahjoistani on ollut Boschin yleiskone, jonka sain joskus 20 vuotta sitten. Opiskelijabudjetillani olin vain haaveillut moisesta, porukoilla kun sellainen oli. Sain sen sitten siipaltani yhdistettyä äitienpäivä- ja nimpparilahjaa tms. Ei ollut siipankaan tapana tuon hintaluokan lahjoja ostella silloin, mutta sillä oli myös hieman oma lehmä ojassa (=mun tekemät sämpylät). Olen monesti ja monelta eri naiselta kuullut, miten on ollut tyly ja karmea lahja.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.12.24 10:44:46

Meillä ostetaan lahjoja! Ja nimenomaan sellaisia lahjoja, jotka eivät niin välttämättömiä, mutta kiva lisä arkeen. Tylsimpiä lahjoja on juurikin ne tavarat, jotka olisi joka tapauksessa ostettava. Mutta uusi kotiasu, urheilu- tai ratsastusvaatteet, ulkoilutakki, astiasto, rasvat, saippuat, hoitoaineet yms. on aina kiva lisä. Milloin sitä onkin sitten ostettu robotti-imuria sun muuta joululahjaksi!

Päivämäärä:   14.12.24 11:35:38

Anoppi lahjoo kaikenlaisilla astiasarjoilla, lakanaseteillä yms. Tuolla ne kaapissa ovat monet käyttämättömiä. Tyyli on eri, joten harvoin niissä on mitään kivaa.. näinkin asiat Voi olla. Olen sanonut että ei tarvitse ostaa mitään. Mutta ei ole mennyt jajeluun. Hän on sellainen että lahjomalla ostetaan hyväksyntä koko vuoden huonolle käytökselle.

Käyttötavaroitahan nuo edellisen kommentoijankin ... lahjat ovat. Mm.Ratsastusvaatteet, astiat. Jne. Käyttöönhän nekin menee.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   16.12.24 08:32:46

Ei osteta lahjoja. Yhdessä kohta 20v.
Huomioidaan arjessa muuten toisemme pikkujutuilla. Kummallakin on rahaa ostaa mitä tarvitsee.

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   16.12.24 08:59:52

Mä ostan aina yhden lahjan jokaiselle perheenjäsenelle, mukaanlukien mies. Lasetkin ovat jo aikuisia (toinen vielä asuu hetken kotona) mutta silti mielestäni jouluun kuuluvat ne lahjat.
Mies saa minulta jouluna merinovillapaidan ja kuukauden kuluttua syntymäpäivänään merinovillaiset pitkät kalsarit ja sukat.
Mä saan luultavasti häneltä hierontalahjakortin, jonka otan aina yhtä ilolla vastaan, vaikka myös työnantajan e-passia voi käyttää siihen.
Ollaan oltu yhdessä lähes 35 vuotta.

Päivämäärä:   16.12.24 09:14:09

Minusta on erittäin ankeaa, ettei omalle rakkaimmalle osta lahjaa. Ja lahja tosiaan voi olla aineeton.

Meillä yleensä lahja on jokin elämys. Eväsretki luontoon, ravintola, kylpylä, seikkailupuisto, teatteriliput...

Päivämäärä:   16.12.24 11:27:08

Me ostetaan pientä. Esim. pelejä, konsoliohjain tms. max 50e lahja mutta yleensä 20-40e välillä. Ehkä tulevaisuudessa elämyslahjat olisi kivoja. Me molemmat halutaan käydä tietyssä museossa niin voisin ostaa ens kerralla liput meille sinne.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.12.24 11:38:49

Yli 30 vuotta oltu naimisissa. "Väkisin" ei osteta mitään, mutta jos sopivasti on joku tarve tai tulee hyvä idea, niin sitten. Joulusta ollaan sovittu, että ei osteta toisillemma mitään, koska siinä on muutenkin jo niin paljon kaikkea ostettavaa ja säädettävää.

Päivämäärä:   16.12.24 12:02:09

"Meillä nämä ovat normaaleja pariskunta juttuja, ei yllätyslahjoja. Mies tekee reissutyötä ja meillä vapaa-ajan harrastukset sellaisia ettei jompikumpi selän takana mitään extempore reissua voi ostaa, vaatii suunnittelua etukäteen."

No aha. Meilläpä nuo ovat yllätyslahjoja. En esim. ikinä ollut käynyt seikkailupuistossa, synttäreillä mies vei minut sinne ja kivaa oli.

Pitäisiköhän minun nyt kommentoida myös, että minun mies ei ole reissutyössä...

Ei voi kun ihmetellä, ketä on nämä ihmiset, jotka ihan muuten vain kokevat tarvetta kommentoida miten tuo ja tämä ei sovi juuri heille. Miksi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.12.24 12:05:04

Kyllä me ostamme lahjoja jouluksi, synttäriksi, nimppariksi, naisten- ja miestenpäiväksi.

Yhdessä olemme olleet yli 30 vuotta.

Paljon olen saanut lahjakortteja hierontaa, jalkahoitoon, kasvohoitoon. Ja keikka- ja teatterilippuja, koruja, kirjoja...

Päivämäärä:   16.12.24 17:17:29

"Minusta on erittäin ankeaa, ettei omalle rakkaimmalle osta lahjaa. Ja lahja tosiaan voi olla aineeton."

"Ei voi kun ihmetellä, ketä on nämä ihmiset, jotka ihan muuten vain kokevat tarvetta kommentoida miten tuo ja tämä ei sovi juuri heille. Miksi?"

Ilmeisesti sama . Kirjoittaa kommentin yllä ja vielä ihmettelee keitä nämä ihmiset ovat joilla on tarve kommentoida :-D

Ja ei ole mitenkään ankeaa, jos lahjoista ei ylipäätään oikein välitä. Kaiken mitä tarvii/haluaa voi kyllä itsekkin hankkia. Minulle ei siis tule mitenkään hyvä, kiitollinen olo lahjan saannista eikä lahjan antaminen hetkauta mieltäni mihinkään suuntaan. Jotkut sanoo, että se on niin kivaa kun näkee jotkut kivat kasvot ilmeet yms...

Lähettäjä: Rosita 
Päivämäärä:   16.12.24 19:09:16

Me kyllä huomioidaan toisemme jouluna, ja muina juhlapäivinä. Ei aina ostamalla tavaraa, vaan tekemällä itse tai hankkimalla jotain aineetonta.

Silloin kun parikymppisinä laitettiin hynttyyt yhteen, oli rahasta tiukkaa. Mies oli salassa tehnyt mun 20 v. synttäreille 20 jäälyhtyä. Tämä oli minusta silloin (ja vieläkin) ihan huippusuloista. Lahja oli sen verran menestys, että olen jäälyhtyjä saanut siitä asti. Silloin kun täytin 30 taidetiin sopia, että olen ikuinen kaksikymppinen, joten 20 jäälyhtyä riittää paremmin kuin hyvin. Itse teen aina miehen synttäreille herkkuja, kakkuja tai vaikka karkkibuffan leffailtaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.