Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaveri anto mun numeron kysymättä toiselle

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   13.12.24 15:00:09

Miten suhtautuisitte jos työkaveri antaisi teidän numeron eteenpäin toiselle työkaverille kun tää sitä kysyisi?
Itseäni tää jotenkin ahdistaa, koska en itse olisi antanut numeroani tälle työkaverille jos se olisi sitä kysynyt.
Ja en muuten kaan halua viettää vapaa aikaani työkaverien kanssa tai nähdä heitä muuten kuin töissä. Pari poikkeusta lukuunottamatta.
Onko törkeätä jos vaan ignooraan tän työkaverin viestin?

Re: Työkaveri anto mun numeron kysymättä toiselle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.12.24 15:02:35

Siis jos kyseessä henkilökohtainen numero, johon kollega laittaa työasioista viestiä, vastaisin tyyliin: Hei, tämä on henkilökohtainen puhelinnumeroni, enkä hoida työasioita tätä kautta. Palataan asiaan työajalla oikeiden kanavien kautta.

Näin oon itse laittanut kaikille. Jos ottavat uudestaan yhteyttä hlökohtaiseen numeroon, en enää vastaisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.12.24 15:08:29

Kenestä työkaverista on kyse kun kaikki on tarinassa vain työkavereita.

Jos maija antoi numerosi mikolle ilman lupaa ja mikko nyt viestittää sulle, riippunee siitäkin mitä se mikko viestittää. Eihän vika mikon ole että hänelle on numerosi annettu vaan maijan.

Maija oli ajattelematon mutta ei monikaan ajattele että numerot olisi lähtökohtaisesti salaisia. Ainakaan sellainen joka on tottunut puhelinluetteloiden aikana elämään.

Päivämäärä:   13.12.24 15:09:45

., meillä ei ole töissä kuin "yleinen" työpuhelin muuten kuin esihenkilöillä yms toki omansa. Ja kyse henk.koht numerosta ei työhön liittyvistä asioista. Ja ei tosin kovin henkilökohtaisista asioista kun viesti on tyyliin "voitko jutella".

Lähettäjä: Talla 
Päivämäärä:   13.12.24 15:10:15

En jaksaisi ahdistua noin pienestä asiasta. Työkaverin laittamasta viestistä riippuen voi vastata vaikka, että palataan työajalla asiaan.

Lähettäjä: fas 
Päivämäärä:   13.12.24 15:12:50

"Onko törkeätä jos vaan ignooraan tän työkaverin viestin?"

Näin teen. Itselläni on salainen numero ja olen tarkka siitä kelle sitä jakelen. Haluan pitää työn ja vapaan edes sen verran erillään etten kaipaa esim. vapaailtana whatsapp-viestejä saati puheluja työasioista kun toisella "nyt just vaan tuli mieleen tää".

Pisteellä tuossa olikin hyvä vastaus siitä, että jos jotain vastaa niin se että ollaanpa yhteyksissä oikeiden linjojen kautta.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.12.24 15:30:03

Jos Maija antoi numeron Mikolle, niin kannattaa nyt kuitenkin välttää kaikenlaista Mikon näpäyttelyä. Voit vastata ystävällisesti "Moikka! Tää ei itse asiassa oo mun työpuhelinnumero vaan oma, voin laittaa sulle vastauksen mun työpuhelimesta niin saat sen numeron samalla." Tai jos sinulla ei ole työpuhelinta, kerro laittavasi vastauksen sähköpostilla. Sitten kerrot Maijalle, että numeroa ei saa antaa eteenpäin.

Päivämäärä:   13.12.24 15:32:58

On törkeää käytöstä. Tämän vuoksi annan tallikavereille kysyttäessä prepaid numeron jota harvoin käytän.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   13.12.24 15:34:59

Ei ihme, että ihmiset on niin onnettomia ja ahdistuneita. Työkavereiden pitää nimenomaan olla kavereita. Niille pitää voida laittaa viesti, että mennään kaljalle.

Jos ignooraat - kyllä, olet idiootti ja töykimys.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.12.24 15:37:52

Mä, eikä pidä. Työkavereiden kanssa voi mennä kaljalle, mutta pakko heidän kanssaan ei ole kaveerata. Riittää, että työt hoituu asiallisesti. Ei ole itsellänikään läheskään kaikkien työkavereiden puhelinnumeroita, enkä heitä tapaa vapaa-ajallani. Ystävät töiden ulkopuolella on sitten asia erikseen. Parin työkaverin kanssa joskus viestittelen jotain, muuten ei tule oltua yhteyksissä liiemmin.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   13.12.24 15:44:10

On aina törkeää jättää vastaamatta viestiin! Edes lyhyesti voisit kyllä vastata. Mieti omalle kohdallesi.

Lähettäjä: Miksi? 
Päivämäärä:   13.12.24 15:57:53

Miksi se numeron saanut työkaveri (Mikko) ei kysynyt numeroa suoraan sinulta? Oletko sairaana tai lomalla ja Mikon pitää hoitaa puolestasi joku kiireellinen työ, mutta siihen liittyen on jotain kysyttävää, johon kukaan paikalla olija ei osaa vastata?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   13.12.24 16:16:29

Onpa typerää käytöstä aloittajalta. Et voi tietää miten tärkeää asiaa tuökaverillasi on.

Päivämäärä:   13.12.24 16:20:38

Miksi?, en tiedä. Meillä on sama työaika ja nähtiin töissä ja töitä ei tehdä työajan ulkopuolella.

???, no jos olisi ollut niin tärkeää niin olisi voinut kysyä asiaa töissä.

Päivämäärä:   13.12.24 16:24:58

No ei ole törkeää, kasva ap aikuiseksi ja koita pärjätä pahoittamatta mieltäsi. Puhelimessa voi myös estää numeron. Olisit alun alkaen sanonut sille työkaverillesi ettei sinun numeroa saa antaa kenellekkään koska olet uniikki mielensä pahoittaja.

Lähettäjä: mfr 
Päivämäärä:   13.12.24 16:28:21

Riippuu vähän miksi numeroni olisi annettu.

Minulla ei ole salainen puhelinnumero, joten jokainen sen halutessaan numerotiedustelusta saa. Osoitteeni ei ole julkinen, joten sitä en halua jaettavan.

Jos sinulla on salainen numero, et missään nimessä olisi halunnut numeroasi tuolle kollegalle antaa ja hänen asiansa ei ollut kovin kiireinen eli sen olisi voinut kysyä sähköpostilla ja olisi riittänyt, että vastaat ensi viikolla, niin silloin ymmärrän ärsytyksesi, kun numeroasi jaellaan.

Mutta jos numerosi saa numerotiedustelusta, asia oli kiireellinen, eikä vastausta ehtinyt odottaa ensi viikon keskiviikkoon asti, niin silloin olet aika lapsellinen, jos pimssuunnut asiasta.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.12.24 16:30:25

Siinä vaiheessa, jos joku minun työkavereista antaa numeroni sellaiselle, joka käyttää termiä ingnooraus, niin saatan sanoa asiasta.
Muuten työnumerot on vapaata riistaa.

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   13.12.24 16:33:45

Riku:
Kukaan muu kuin sinä ei ole käyttänyt tässä ketjussa termiä ingnooraus :D Joten olet ainoa, jolle siitä pitää huomauttaa.

Päivämäärä:   13.12.24 16:39:33

"Kukaan muu kuin sinä ei ole käyttänyt tässä ketjussa termiä ingnooraus :D Joten olet ainoa, jolle siitä pitää huomauttaa."

Ihan ap aloitusviestissään käyttää termiä ignooraus.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.12.24 16:40:14

Uu,
Luepas aloitus.

Päivämäärä:   13.12.24 16:56:59

Jos työkaveri kysyy tuossa viestissä jotain työasiaa, niin vastaa työpuhelimesta tai työsähköpostista hänelle sitten, kun työaikasi seuraavan kerran alkaa.

Jos kyse oli muusta jutustelusta tai lähentymisen yrityksestä, etkä halua tuon henkilön kanssa lähentyä, niin jätä vastaamatta.

Päivämäärä:   13.12.24 17:03:49

Mun mielestä olisi turhan tylyä vaan jättää vastaamatta, jos työkaveri yrittää jutustella. Oletettavasti joudut kuitenkin ton työkaverin kanssa toimimaan kasvokkain työpaikallakin ja vastaamatta jättäminen voi luoda turhia jännitteitä.
Joku ympäripyöreä vastaus voisi olla hyvä: "Lähdetkö kaljalle?" > "Sori, mulla on tosi kiireinen viikonloppu, katsotaan joskus toiste." Pari kertaa kun kieltäytyy, viesti todennäköisesti menee perille.
Jos et vastaa mitään ja työkaveri maanantaina kysyy saitko viestin, niin mitä vastaat? "Joo, mutta en halunnut vastata sulle mitään"? Hankalampaa se on siinä vaiheessa keksiä jotain.

Tietysti jos kyseessä on työasia, niin sitten toki vastaus, että katsotaan tätä maanantaina, et hoida työasioita vapaa-ajalla.

Päivämäärä:   13.12.24 17:11:48

Ja mikähän oli aihe josta viestitti?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.12.24 17:16:44

Aloittajalla voi olla joku trauma taustalla, tuskin muuten ahdistaa jos työkaveri laittaa viestiä. Tai siis toki nykymaailmassa kaikkia ahdistaa koko ajan, mutta jos oikeasti on kyse ahdistuksesta niin sitä tuskin syntyy jostain harmittomasta viestistä ihan syyttä.

Kyllä, aloittaja, voit jättää viestin huomioimatta. Jos "Mikko" palaa asiaan töissä niin voit sanoa, että pidät työn ja yksityiselämän erillään. Ei tarvitse selitellä enempää.

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   13.12.24 17:35:49

Aloittaja ei ole vissiin elänyt lankapuhelinaikaan. Ei kukaan voi tällaisesta ahdistua. En vaan enää ymmärrä tätä nykyaikaa. Vastaa nyt sille Mikolle äläkä ole hölmö. Ignoorata voit myöhemminkin jos oikeaa aihetta.

Päivämäärä:   13.12.24 17:50:38

On todellakin törkeää!

Normaali ihminen kysyisi sinulta suoraan sen numeron. Mikä muu tälläiseen kieroiluun on kuin se, että henkilö tietää ettei aloittaja halua olla tekemisissä eikä olisi antanut numeroa?

Ei todellakaan kaikkien kanssa tarvitse olla kaveria, riittää että töissä tullaan asiallisesti toimeen.

Aloittaja voi vastata, että puhutaan työasioista työajalla, haluat pitää vapaa-ajan erillään.

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   13.12.24 18:40:53

-:
Luehan aloitus. Aloittaja käyttää termiä ignooraus, ei ingnooraus, kuten Riku :)

Riku:
Luin aloituksen. Aloittaja käyttää termiä ignooraus, ei ingnooraus, kuten sinä :))))

Kokeilin myös ennen kommenttini kirjoittamista ctrl + F -komentoa, eikä "ingn" tuottanut kuin yhden hakutuloksen, joka löytyi sinun kirjoittamastasi kommentista ;)

Joten kenenhän täällä pitää opetella lukemaan? :D Ainakin teidän kahden :)

Lähettäjä: aiba 
Päivämäärä:   13.12.24 18:44:28

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 13.12.24 16:39:33

"Kukaan muu kuin sinä ei ole käyttänyt tässä ketjussa termiä ingnooraus :D Joten olet ainoa, jolle siitä pitää huomauttaa."

Ihan ap aloitusviestissään käyttää termiä ignooraus."

Niin käyttää. Mutta rempparipuli käytti termiä ingnooraus. Etkö osaa lukea?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.12.24 18:49:06

Jees, se on taas pikkujouluaika.

Lähettäjä: tll 
Päivämäärä:   13.12.24 19:25:15

Jestas miten lukutaidottomia täällä ollaan :DDD

"Kukaan muu kuin sinä ei ole käyttänyt tässä ketjussa termiä ingnooraus"
"Ihan ap aloitusviestissään käyttää termiä ignooraus."

Jos kirjoitan, että ostin kairan markkinoilta hetken mielijohteesta, niin tuletko haukkumaan minut siitä, että ostin koiran markkinoilta hetken mielijohteesta?

Tai jos sanon, ettei minulla ole vaateita, niin alatko älistä, että kyllä jokaisella pitää vaatteet olla?

Lähettäjä: avqwa 
Päivämäärä:   13.12.24 23:03:09

tll : Ei apua :D

Päivämäärä:   13.12.24 23:34:06

Minä sain työkaverin numeron toiselta työkaverilta, ja laitoin henkilökohtaisen viestin. Onneksi emme ole mitään teinejä enää, niin ei haittaa. Ottivat sen mökin.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   15.12.24 16:34:36

No mitä asiaa sillä työkaverilla edes oli? Siitä kai se riippuu että onko numeron antamisesta haittaa vai ei.

Lähettäjä: Nassi 
Päivämäärä:   15.12.24 16:43:49

Mun pomo oli antanut luvatta mun numeron (henkilökohtaisen) mun työkaverille, jota en ollut vielä koskaan edes tavannut. Oli musta törkeää. Sanoin asiasta, ja sen jälkeen kukaan ei ole tätä toistanut.

Päivämäärä:   15.12.24 17:01:01

En tykkäisi enkä myöskään vastaisi. Numero on syystä salainen enkä sitä kovinkaan herkästi jakele.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   15.12.24 17:41:22

Kaikki ei vaan tule ajatelleeksi, että toisten numeroita ei ole ok jakaa eteenpäin. Aloittajan kannattaa mainita numeron antaneelle henkilölle, että ei pidä siitä että numero oli annettu eteenpäin ja että toivottavasti vastaisuudessa ei sama toistu.

Viestiin vastaamatta jättäminen on mielestäni epäkohteliasta, jos kyseessä on ihan asiallinen viesti. Jos et halua olla tekemisissä työajan ulkopuolella, niin sano se, ennemmin kuin jätät vastaamatta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.12.24 18:56:44

No mitä asiaa työkaverillasi oli, kun tarvitsi numerosi?
Puhelinta käytetään soittamiseen ja viestin laittoon jos on asiaa. En siis ahdistu jos joku saa numeroni, kyllä minulle saa soittaa ja laittaa viestiä. Jos ei saa niin en omistaisi puhelinta.

Lähettäjä: nnd 
Päivämäärä:   15.12.24 19:01:30

Kollega antoi minulle perjantaina numeronsa kun olin tulossa tuuraamaan hänen pariaan seuraavalla viikolla. Sovimme, että soitan kun olen aulassa niin hän päästää minut pukkariin ja haetaan minulle avaimet yms.

Soitin kolme kertaa, hän löi aina luurin korvaan. Laitoin tekstarin, että "Olen aulassa, yritin soittaa kolmesti. T: Minna". Hän ei todellakaan muistanut antaneensa minulle numeroaan, joka on salainen, ja luuli minua puhelinmyyjäksi... Mitähän hän viikonloppuna teki kun muisti noin pätki?

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   15.12.24 20:40:45

Pikkasen on ylireagoinnin makua ilmassa. Meidän työpaikalla näkee kaikkien numerot (työnumerot) intrasta. Samoin sähköpostiosoitteet ja chattiakin pääsee laittamaan jos haluaa XD

Kai sillä työkaverilla oli joku syy antaa numero. Mistä muuten tiedät että työkaveri oli numeron antanut jos et tälle viestitelleelle vastannut? Kysyitkö edes sitlä ensimmäiseltä työkaverilta?

Minä en vastaile viesteihin tai puheluihin vapaalla kuin poikkeustapauksissa. Johonkin "voitko jutella" olisin pitkällä viiveellä vastannut jotain "palataan asiaan maanantaina". Ei muuta.

Päivämäärä:   15.12.24 20:44:56

Tuollainen voitko jutella -viesti on ihan pyllystä, tuli se sitten omaan tai työpuhelimeen. Niinku jutella mistä? olenko tehnyt jotain, olenko mokannut, palaako duunipaikka, niinku mitä? Ei tuollaisia viestejä vaan Hei, voitko jutella tästä XX.n tilauksesta? tai Voitko jutella ensi viikon työvuorojen vaihdosta? tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.