Lähettäjä: L
Päivämäärä: 13.12.24 11:56:29
Olen jo kolmekymppinen naisihminen, joten asia pitäisi päättää pian, mutta kun en tiedä mitä haluan.
Aina toisinaan ajatus lapsista olisi kiva. Haaveeni ovat hyvin positiivisia ja toimintakeskeisiä: kuvittelen itseni leipomassa tai laskemassa mäkeä lasten kanssa, viemässä heitä harrastuksiin ja sen sellaista arkista puuhastelua. Elämä hymyilee ja kaikilla on mukavaa.
Samalla varjopuoli pelottaa.
Pelottaa ajatus raskaanaolosta ja synnytyksestä. Pelkään, että saan pysyviä vaurioita enkä voi enää koskaan ratsastaa tai harrastaa seksiä.
Pelottaa ajatus siitä, että kadotan itseni ja olen aina ja ensisijaisesti äiti: että neuvolat ja päiväkodit ja koulut odottavat minulta reaktiota jokaiseen pieneenkin risaukseen, lapsen isästä viis.
Pelottaa, että lapsi vie niin paljon aikaa, rahaa ja energiaa, etten voi toteuttaa unelmaani omasta hevosesta ehkä koskaan.
Pelkään, että lapsi pilaa parisuhteen.
Tavallaan toivon, että saisin kaiken: terveitä lapsia, onnellisen avioliiton, hienon harrastekilpahevosen ja mielekkään uran. Pelkään vain hirveästi, ettei se toteudu, ja lopulta olen lapselle katkera. Ilman lasta voisin ainakin toteuttaa muut unelmani, se on vain itsestä kiinni.
Olen tavannut miehen, joka vaikuttaisi olevan aviomies- ja isämateriaalia, ja hän on ilmaissut haluavansa lapsia tulevaisuudessa. Mietin, kuinka kauan kehtaan seurustella hänen kanssaan, jos en itse ole varma.
Miten te muut osasitte päättää?
|