Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Köyhä ja uupunut

Lähettäjä: Ice Queen 
Päivämäärä:   13.12.24 11:26:35

Puhun otsikossa kahdesta eri ihmisestä. Mutta molempien kohdalla ihmettelen miksi he kuvittelevat että muut mahdollistavat heille sen mihin he eivät itse pysty.
Uupunut sukulainen on pyytänyt toistuvasti että joku tulisi tekemään hänelle jouluksi jouluruoat, koska hän itse on uupunut eikä jaksa. Mistä ihmeestä hänelle tulee ajatus että jonkun muun tulisi jaksaa? Eri asia olisi jos hän jäisi ilman ruokaa kun ei jaksa mutta myydäänhän kaupassa valmiita ruokia...
Toinen on ollut pidempään työtön. Hän on valitetut pidemmän aikaa ettei voi lähteä lomalle kun ei ole rahaa. Nyt odottaa suvun maksavan hänen lomareissunsa, vaikkapa joululahjaksi.. ja taas ihmettelen mistä tulee ajatus että jonkun muun pitäisi maksaa kun ei itse pysty... Ehkä kannattaisi lomailun sijaan keskittyä entistä enemmän työnhakuun..

Re: Köyhä ja uupunut

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   13.12.24 11:43:22

Nää on näitä nykylaiskureita, kaikki pitäisi saada valmiina eteen. Toiselle sanotaan suoraan, että ostaa äitien tekemää ja toiselle sanotaan, ettei työttömät lomaile kun ne on lomalla koko ajan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.12.24 11:49:26

Jep jep

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.12.24 12:02:31

Valita, että olet itsekin uupunut ja köyhä, et jaksa auttaa ketään, eikä rahaa ole yhtään ylimääräistä.

Ei ehkä riitä, että kerran sanoo. Valita toistuvasti väsymyksestä ja köyhyydestä. Kerro yksityiskohtia. Sano, että hyvä kun jaksat töiden jälkeen valmisnuudelit mikroon työntää. Korosta, että tiedät hinnat; Lidlissä nuudelipaketti on 0,02 e halvempi kuin Prismassa (tai toisinpäin).

Jos olet ollut lomalla, kerro, miten monella tavalla siellä oli kamalaa. Alleviivaa, että on ihan lepoa päästä töihin tuollaisen reissun jälkeen.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   14.12.24 11:31:54

Ruuat saa kaupasta valmiina ja lomalla ei käydä jos ei rahat riitä. Minä oon aina kotona enkä edes halua mihinkään reissuun.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.12.24 13:18:35

Olemme tulleet tilanteeseen, jossa yksilöllä ei ole mitään vastuuta mistään, ei edes omasta elämästään.

Esimerkiksi;
- lähdet lipokkailla liukkaalle pihalle, kaadut ja murrat kätesi. Vika ei ole sinun, vaan sen jonka piti vastata kiinteistön hiekotuksista ( omistaja)
- katsot puhelinta ja kävelet auton alle. Vika ei ole sinun, vaan autoilijan, joka ajoi päälle
- menet uimaan ja rannassa on äkkisyvä ja hukut. Vika ei ole sinun vaan sen, joka ei laittanut varoituskylttejä
Jnejne

Milloin herätään ja palataan siihen, että olemme itse vastuussa elämästämme ja tekemisistämme?

Lähettäjä: NipsNaps 
Päivämäärä:   14.12.24 13:24:57

Meillä on aina ostettu laatikot kaupasta, Kokkikartanon on erittäin hyviä. Kinkku paistetaan mutta kalatkin tulee kaupan tiskiltä. Mitä sitä itseään kiduttaa jouluvalmisteluillaan, käy vaikka syömässä joulupöydän Nesteellä 14,90€.

Köyhälle sanoisin että harvemmin loma on jokaisenoikeus. Tuettuja lomia on myös tarjolla eri tukiyhdistyksillä, niitä voi anoa sieltä.

Lähettäjä: ......... 
Päivämäärä:   14.12.24 13:35:49

Ajatella, että Euroopassa on maita, jossa ihminen luokitellaan virallisesti köyhäksi, ellei hänellä ole varaa vähintään parin viikon lomaan vuodessa.
Täällä köyhä vttuilee toiselle köyhälle, että loma ei ole jokaisen oikeus. Ei ihmekään, että prosentin porukka saa haalittua itselleen kaikki kun tavallinen suomalainen kateellinen käyttää kaiken ajan ja energian leipäjonossa kyttäämiseen, onko jollain mahdollisesti pikkuisen parempi kirpparitakki kuin itsellä.
Mutta hei, ei syöminenkään ole mikään ihmisoikeus, jos leikkii köyhää ja on muka-uupunut niin se on sitten voi voi, auttaa ei missään nimessä kannata, siitä voisi tulla vaikka hyvä mieli ja se ei sovi suomalaiseen mielen maisemaan lainkaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.