Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä muonaan liittyvää et ymmärrä?

Lähettäjä: Muona 
Päivämäärä:   12.12.24 22:33:50

Minä en ymmärrä sitä miten joillekin ruoka on pala taivasta ja sellainen tapahtumien ja juhlien kohokohta. Minulla ei useinkaan ilme värähdä kun syön hampparia ja pizzaa. Paitsi jos olen ollut tosi kauan syömättä, sitten on ihanaa saada jotain massuun. Mutta syömisestä tulee usein vain raskas olo, vatsaa alkaa vääntämään sitten kun suoli alkaa toimimaan noin 2 h syömisen jälkeen... Kyllä myönnän, että mielestäni tyhjä vatsa on ihanan tuntuinen, vaikka itse näläntunteesta en nautikaan.

PS. Se ilmeen värähtämättömyys ei johdu siitä, että hamppari ja pizza olisi minulle jotain monta kertaa viikossa syötävää ruokaa. Ei tosiaan ole.

Re: Mitä muonaan liittyvää et ymmärrä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.12.24 22:53:05

Mulle ruoka on vaan polttoaine, energia jolla jaksan ja keho toimii. En kaipaa makuelämyksiä, haluan kylläisenä olon helposti ja yksinkertaisesti ilman kikkailuja.

Jos ois yks pilleri, josta saisi kaikki mitä tarvii ja keho toimis niinku kuuluukin, niin valitsisin sen. En tykkää syömisestä en saa siitä muuta iloa kuin maha tulee täyteen ja taas jaksaa.

Lähettäjä: Muona 
Päivämäärä:   12.12.24 22:54:28

Sama usein. Joskus on kyllä tosi ihanaa muonaa, jonka syöminen on nautinto.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.12.24 02:14:52

Mistään muonasta en nauti, mutta hyvä ruoka on yksi elämäni suurimmista nautinnoista.

Lähettäjä: voiMua 
Päivämäärä:   13.12.24 02:24:45

jos syön vain nälkääni koen sen kuin värisokeuden
kun nautin on kuin näkisi väreissä

Lähettäjä: Möh 
Päivämäärä:   13.12.24 03:22:44

Mä olen muonakokki, vaikka hyvästä ruuasta nautinkin. Parempi ettei arkiruoka ole liian hyvää niin ei tule syötyä niin paljon.

Lähettäjä: Harja 
Päivämäärä:   13.12.24 05:24:02

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 13.12.24 02:14:52

Mistään muonasta en nauti, mutta hyvä ruoka on yksi elämäni suurimmista nautinnoista."

Sama. Ihmettelin otsikon muona-sanaa, mutta ymmärsin sen aloituksen luettuani. Olen kulinaristi! Rakastan hyvää ruokaa, sen valmistamista, tarjoamista ja syömistä. Hyvää ruokaa ei tule syötyä liikaa, se on nautintoa, jota käytetään sen verran, että se pysyy nautintona.

Ja hyvä ruoka on myös terveellistä ruokaa. Hampurilaiset ja pizzat ovat hätävararuokaa silloin, kun on kiire eikä ehdi valmistaa oikeaa ruokaa. Ne ehkä ovatkin sitä "muonaa", "polttoainetta", pelkkää vatsantäytetä ilman mitään nautintoa. Syön niitäkin, mutten nauti niistä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.12.24 08:13:09

Neljä vuotta sitten koronan myötä menetin loistavan ruokahaluni. Edelleen syöminen on pakkopullaa ja pakko vahtia omia syömisiä, ettei paino ala tippumaan

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   13.12.24 08:46:34

Ruokaa on monenlaista. Hyvä ruoka on hyvää ja minusta ”suuorgasmi” kuvaa parhaiten tilannetta (vaikka muuten en sanasta pidä), kun ruoka on todella hyvää. Kun maut yhdistyy suussa ja jos vielä juomaparitus on onnistunut.

Itse inhoan tyhjän vatsan tunnetta ja en voi nukkua nälissäni. Pasta ja riisi turvottaa ikävästi, mutta niistäkin tehdyt ruuat voivat olla todella hyviä. Kaksi eri saiaa siis.

Mutta eipä kaikki tunne samalla tavalla asioita. Osa ei ymmärrä, että minulla välillä ”sydän pompahtaa” kun näen esim. kauniin lehden syksyllä leijailemassa tai iho menee kananlihalle taivaan kauniista väreistä ja pilvistä.

Meitä on moneksi. Kaikki ei koe asioita samalla tavalla.

Lähettäjä: Syö rauhassa 
Päivämäärä:   13.12.24 08:48:25

Kannattaisko siellä juhlissa syödä sitä juhlaruokaa eikä hampparia ja pizzaa vai miksi niputat kaksi täysin vastakkaista asiaa yhteen
Ilme voisi jopa värähtää.
Ruoka kokoaa ihmiset yhteen niin se vaan on. Ihminen kaipaa sosiaalista turvaa ja se yhdistyy geeneissämme tuleen ja sitä kautta lämpöön ja ruokaan.
Jopa hautajaisissa syödään aina jotain...
Kannattaa muistaa että syöminen on elimistölle aina stressitila. Neljä ruokailua päivässä riittää. Pureskele ruokasi kunnolla ja nauti siitä rauhassa. Suolistosi ei kuulu väännellä kaksi tuntia ruokailun jälkeen.
En ymmärrä miksi ruoasta ja syömisestä on tullut ihmiselle niin suuri ongelma kun sen pitäisi olla normaali juttu. Ihmiset kyselevät mitä pitäisi syödä, miten pitäisi syödä. Lasketaan kaloria ja mitataan askelia. Stressihän tuosta jo tulee ja sitten yritetään stressitilassa syödä niin ei voi tulla mitään hyvää siitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.