Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pilateksesta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.12.24 19:05:29

Onko täällä harjoittajia?

Kuinka usein treenaatte ja mitä hyötyjä olette kokeneet? Mistä löytyy motivaatio ja löytyykö se helpommin kun oppii hyvin perusteet?

Re: Pilateksesta

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.12.24 08:29:55

Miettinyt samaa,kroppa kankea kun rautakanki ja mieli tekisi kokeilla joogaa mutta jotenkin sitä aloitusta vaan hannailee.

Lähettäjä: Katta 
Päivämäärä:   13.12.24 08:51:38

Ilman muuta kannattaa. Jos muutaman kuukauden alkuun jaksaa harjoitella, niin huomaat merkittäviä hyvinvointihyötyjä ja sitten ei osaa ilman ollakaan enää.
Itse käyn viikossa 1 h pilates ja 2x joogaa, toinen puoli tuntia ja toinen 45 min.
Ohjaajalla on suuri merkitys, mene itsellesi sopivalle ohjaajalle ja tasolle.

Lähettäjä: jop 
Päivämäärä:   13.12.24 10:08:06

Olen käynyt ja tykkään. Siinä rentoutuu ja notkistuu. Jos olet Pk-seudulla tai Nummelassa, suosittelen Pientä Pilatessalia ja Tiina Vinnaria. Pilatesta on monenlaista, ja methodputkisto pilates ainakin on todella tehokasta.

Lähettäjä: Nipa 
Päivämäärä:   13.12.24 10:13:51

Olen harrastanut pilatesta muutaman vuoden säännöllisesti. Tällä hetkellä teen viikottain 1 * 1 h (ohjattu live-tunti) ja 2 * 0,5 h (vaihtuva nettitunti).

Suurimmat hyödyt ovat olleet liikkuvuuden lisääntyminen, ryhdin paraneminen, selkäkipujen väheneminen ja keskivartalon lihaksien vahvistuminen. Oman kokemuksen mukaan pilateksesta hyötyy heti, mutta kun osaaminen/lihaksien käyttö kehittyy, perusliikkeetkin muuttuvat koko aika tehokkaammiksi.

Varsinkin alkuun on hyvä käydä kokeneella ohjaajalla, jotta oppii perusperiaatteet oikein ja ohjaaja voi varmistaa, että liikkeet tehdään oikein. Sitten kun osaa perusperiaatteet, niin erilaisista nettikursseistakin saa paljon irti. Itse tykkään kovasti Rider Pilates Clubista. Se järjestää säännöllisin väliajoin ilmaisen 5 pv haasteen ja sen jälkeen voi halutessaan ostaa maksullisen kurssin. Kurssi on suunnattu erityisesti ratsastajille, siinä tulee joka viikko kaksi uutta puolen tunnin sessiota ja kurssit vaikeutuvat tasaisesti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.25 20:08:21

Kiitos kokemuksista! Pk-seudulla minäkin. Pitää perehtyä tarjontaan. Nyt olen tehnyt YouTube-videoiden avulla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.