Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kierot välittäjät!

Lähettäjä: utelias 
Päivämäärä:   12.12.24 11:51:02

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0c0f52b4-169f-49ca-aa47-9cadf7f481e5

Nyt oikeasti himottaisi vihdoin myöntyä maksamaan lukemisesta, ihan vaan jo juorumielessä nähdä oman alueen kiinni jääneet kieroilijat. Näitä on monia, otetaan hirmuhintaan jotain myyntiin ja aletaan vaatia hintaa alas - tai muuten ei edes viitsitä tehdä mitään myynnin eteen. Tällöin myyjä pettyy takuuvarmasti ja on ehkä ehtinyt jo itse tarjota kohteesta, johon väliraha tuleekin liian isoksi. Sitten on näitä, jotka ottaa etenkin ikäihmisiltä hirveään alihintaan kohteita myyntiin ja myy (tutulle) pikaisesti - muut ei pääse edes katsomaan tai tarjoamaan. Sitten on nämä jotka antaa täysin väärää tietoa kunnes tarjous on tehty ja hyväksytty, sitten alkaa pikkuhiljaa valumaan tietoon miten jopa pitää rakennuksia siirtää tai purkaa tontilta, pieni kosteus onkin ollut vedenpaisumus jne.

Itse olen juuri törmännyt todella pskaa puhuvaan ja laiskaan välittäjään, kyllä ottaa päähän.

Re: Kierot välittäjät!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.12.24 11:54:01

Itse olen ostanut pari todella alihinnoiteltua asuntoa näkemättä välittäjältä. Toisesta ei edes kuvia ottanut. Myydessä en ikinä käytä välittäjää vaan myyn itse.

Lähettäjä: utelias 
Päivämäärä:   12.12.24 12:08:10

Ongelma onkin se, jos myydään nopeasti räikeään alihintaan - tällöin välittäjä on harhauttanut myyjää törkeästi. Kun katsojia ja tarjoamaan haluavia ajetaan pois jotta voidaan toteuttaa nopea kohdistettu kauppa ja vielä peritään tästä välityspalkkio, se on suorastaan rikollista!

Tai kun vedätetään esittelemällä ihan eri tietoja kuin mikä on totuus.

Läntisellä Uudellamaalla ainakin on joitakin yleisesti epärehellisiksi tiedettyjä, olisi kiva nähdä ovatko listalla...

Lähettäjä: meijju 
Päivämäärä:   12.12.24 13:55:50

Varmaan kannattaa miettiä kannattaako välittäjää edes sekottaa osto- tai myyntitilanteeseen... Ylimääräinen kulu vain?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.12.24 14:00:28

mites se arvojärjestys meni,
Huumekauppias
kiinteistönvälittäjä
huo ra
varas
Vanginvartija

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.12.24 14:01:05

Voisko joku kopsata artikkelin tähän?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.12.24 15:07:37

Jonkun verran ollut sellaista että myyjä joutuu ongelmiin. Välittäjä välittää nopeasti alihintaan sovitulle ostajalle (sukulaiselle/tuttavalle) ja sitten aletaan vielä vaatia lisää hinnan alennuksia myyjältä kun kauppakirjat huonosti tehty. Lisäksi käytetään välittäjän vakuutusta hyväksi josta saa helposti 50t. Tämä on kaiken lisäksi myös vakuutuspetos.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.12.24 18:52:01

up

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   12.12.24 21:52:43

Kaikki välittäjät ovat p erseestä. Eihän siihen niin sanottuun ammattiin tarvitse edes mitään koulutusta. Halveksin kaikkia kiinteistönvälittäjiä. Aina kieroilemassa ja valehtelemassa suut ja silmät täyteen.

Lähettäjä: Usko 
Päivämäärä:   12.12.24 23:18:42

Ei se välittäjä mitään myy ilman myyjän tarjouksen hyväksyntää.

Lähettäjä: Hell 
Päivämäärä:   13.12.24 08:00:19

Näille on helvetissä oma huone. Sama automyyjillä.

Päivämäärä:   13.12.24 15:51:40

Tuota ylikorkeen hinnan lupaamisella huijausta tapahtui jo 50 vuotta sitten. Ja ostajile valehtelu tosiaan tullut tutuksi joku aika sitten tehdyissä kaupoissa. Tein vain niin, että kun sain tietää ostajat, otin heihin yhteyttä ennen kaupantekoa ja kerroin kaikki kauheudet, että tiesivät sitten, mitä olivat ostamassa.

Päivämäärä:   13.12.24 15:55:43

Välittäjän selitys oli, että kukaan ei tule edes katsomaan, jos kertoo kaikki totuudenmukaisesti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.