Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kynsisieni

Lähettäjä: tippa 
Päivämäärä:   12.12.24 06:15:41

Ennen lääkäriin menoa onko mitään koti vinkkiä millä saisi kynsisienen hoidettua ?
Minulla pottuvarpaiden kynnet ei ota parantuakseen, apteekin tuotteet olen kokeillut. Meillä on turvakenkä pakko töissä ja kengät jalassa sen 8h, ei varmana auta asiaan yhtään :D . Ja sitten näin talvella kun tallillekkin pitää kumminkin laittaa lämpimästi eli töiden jälkeen vielä muuan tunti kengät jalassa, en tiedä onko se hyvästä vai pahasta, itse ajattelen että hautoo vain kengissä, kotona annan sitten jalkojen hengittää, mutta alkaa jo tympimään. Jalkakylpyjä suolavedessä olen myös ottanut. Lääkäri kai se viimeinen vaihtoehto on, mutta ajattelin vielä täällä kysästä oisko jotain poppaskonsteja mitä kokeillä :).

Re: kynsisieni

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.12.24 08:37:31

Lääkäriin vain, ei auta muu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.12.24 08:44:03

Onko todettu että on kynsisieni? Mulla oli samantyylinen mutta kun otettiin näyte niin ei ollukkaan, oli vaan vaurioitunut. Useampi vuosi meni normalisoituessa, edelleen on herkkä vaurioitumaan. Ei se lääkäri ole mikään viimeinen vaihtoehto, sinne vaan niin homma tulee hoidettua

Lähettäjä: Mistä se tuli 
Päivämäärä:   12.12.24 09:01:38

Lääkäri nappaa kynnen pois ja turvakengissäsi muhii uusi kynsisieni

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   12.12.24 09:04:11

Desinfioi ne kenkäsi jollain aineella joka tuhoaa sienen. Jalkoja voit liottaa etikkavedessä päivittäin, raaputa pehmennyt kynsiaines pois. Väittävät että näin olisi saatu kynsisieni kuriin. Yöksi voi laittaa varpaisiin tupon joka on kastettu etikkaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.12.24 12:17:14

Tippa etikkaa silloin tällöin. Etikka tappaa sienen, mutta menee aikaa että uusi kasvaa alta. Ohenna kynsi, vie pois huono pinnalta.sittwn etikka hoitoa. Toimii.

Lähettäjä: tippa 
Päivämäärä:   13.12.24 06:08:03

Kiitos, olipa mukava saaha asialliasia vastauksia täällä :D , mietin kyllä tuota onko sieni, voi toki olla vaan vaurioitununeetkin. Kokeilen tuota etikkaa ja raaputusta ja uudet kengät on tulossa niin alan niitä desifioimaan sitten varalta. Ja sitten sinne lääkäriin on kai mentävä jos ei ala asettuun, menen yleensä sinne vasta sitten kun pää on ns. kainalossa :D .

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.12.24 07:02:41

Suosittelisin käyntiä jalkaterapeutilla. Tunnistaa kynsisienen, ohentaa kynnen ja ohjaa omahoidossa. Hoito pitää kohdentaa siihen kohti kynttä, jossa sieni on "aktiivinen" eli käsittääkseni terveen ja vaurioituneen kohdan rajalle. Olikohan jopa pihkasalvasta ihan tutkimustuloksia kynsisienen hoidossa.

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   14.12.24 09:30:09

Apteekissa myydään kenkiin tarkoitettua sienenestosuihketta, ainakin vuosi sitten myytiin: Scholl Antifungal Shoe Spray.

Lähettäjä: Vuosien kokemus 
Päivämäärä:   14.12.24 11:03:00

Itse kokeillut kaikkea itsehoitolääkkeitä ja poppakonsteja. Kyllä ainoa tapa jolla oikeasti lähtee, on lääkärin määräämä lääke. Valitteavasti uusituu myös helposti, mutta voi mennä vuosia välissä.

Lähettäjä: Sue 
Päivämäärä:   14.12.24 11:04:44

Mulla oli sieni sitkeänä toisen jalan kynsissä eikä apteekin tuotteista ollut apua. Kävin lääkärissä ja kynnestä otettiin näyte, jonka perusteella tunnistettiin mikä sieni tarkalleen ottaen kyseessä. Sen jälkeen sitten 6kk sienilääkekuuri eli pillerit. Sieni lähti. Lääkitys vaatii maksa-arvojen seurantaa, on sen verran järeä. Olen tyytyväinen!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.